Před 5 lety jsem si koupila elektrokolo za 23.000,- Kč. Jezdila jsem do práce 12 km a odpoledne zpět. Využila jsem ho i v zimě, pokud nebylo náledí. Všem doporučuji, jaká je to nesmírná pohoda. Každý mi říkal, že se mám a co ušetřím za autobus. Ale já si ho pořídila, protože mi spoj nepasoval na pracovní dobu. Chodili jsme i v sobotu, v neděli a ve svátek a pak jede autobusů ještě míň. V servisu jsem ho měla asi 3x. Elektromotor po 5 letech mám nový. Celková generální oprava mě stála 5.500,- Kč. Ale to se opravdu nedá nic dělat, když jsem na něm prakticky denně jezdila. Baterie je pořád ještě v pořádku. Od června jsem už v předdůchodu, tak jezdím max. nakupovat, ale nedám na něj dopustit, vše co jsem potřebovala vědět mi sdělil prodejce. Jana
Tak naokraj - pokud je elektromotor řešen jako bezkartáčový (což bych dnes viděl jako standard), tak mi tedy jeho výměna po delším užívání úplně normální nepřijde, na něm totiž nemá prakticky co odejít. Možná ložiska, ale ta by v ideálním případě měla jít vyměnit...
Naopak je až překvapivé, že se při opravdu intenzivním používání drží po pěti letech akumulátor, v tomto naopak máte celkem štěstí.
Z ceny 5500,- není jasné jestli je cena za výměnu motoru nebo za celý servis na elektrokole po letech užívání.
Cena nového mot. je cca 3500,- - 4500,- Kč. Součástí většiny mot. je planetová převodovka s volnoběžkou a satelitní ozubená kola jsou plastová a občas se musí vyměnit protože plast má menší životnost než zbytek motoru.