Já se nedokážu sžít s designem internetového bankovnictví u eKonta RB, chtělo by to obnovu, je to nepřehledné a ošklivé. Dále mi vadí, že všechno je řešeno přes Javascript, kolikrát mi nefunguje rozklikávání odkazů a to mám moderní PC.
FIO má v tomto ohledu oproti ostatním českým bankám naprosto bezkonkurenční internetbanking.
Dále mi na eKontu RB vadí způsob přihlašování a autorizování - nunto zadávat autorizační kód SMS, I-PIN, T-PIN, které musím mít napsané na papírku v peněžence, takže klesá bezpečnost zabezpečení účtu.
Stará známá pravda říká, že čím víc ajtíci opruzují uživatele (větší složitost hesla, více hesel, vynucovaná častá změna), tím menší bezpečnost toto úsilí má. O to víc lidí si to napíše na papírky a nosí buď s sebou nebo si to přilepí samolepícím štítkem přímo na monitor. A ajtíci se pak honosí tím, jak super zabezpečené to mají. (Ano vím, částečně křivdím ajtíkům, ti pouze vykonávají povely z managementu.)
A RB tím jejich T-pinem a I-pinem to dotáhla skoro dokonalosti. Můžou se hrdě navzájem plácat po ramenou.
PS: Taky jsem od nich loni odešel.
Naopak IB je přehledné, vše je v jednom menu na levé straně stále na stejném místě, takhle to funguje už deset let a normálně to fungovalo na běžných počítačích i před deseti lety, problém je ve tvém počítači.
Zabezpečení eKonta je naprosto špičkové, pokud si někdo není schopen zapamatovat jeden čtyřmístný BPIN, tak by měl vrátit občanku.
Jeden PIN ne, ale dnes člověk těch PINů a hesel si musí pamatovat několik, desítek, a každý PIN navíc už může překročit kapacitu paměti. Jen já třeba kromě PINu na přístup k IB (v jiné bance) mám pin na OP, PIN na debetní kartu, PIN na kreditní kartu, PIN na SIM kartu, dvě hesla do Bakaláře pro dvě děti (kdo to nezná, dnes je to jediný způsob jak zjistit prospěch dítěte ve škole), 4x PIN na účet SS, dále třeba kód na vstup do firmy, kód na vypnutí zabezpečováku ve firmě, asi pět různých hesel (dokonce s různými username) na různé systémy ve firmě, a to jsem určitě nejmenoval všechno.
Takové nesmyslné žblepty, jako že "pokud si někdo není schopen zapamatovat jeden čtyřmístný BPIN, tak by měl vrátit občanku." ukazují spíše na neschopnost jejich autora vlastnit občanku.
Ve většině případů si mohu heslo/PIN zvolit tak abych si ho mohl lépe zapamatovat, i když používání stejných hesel a PIN na více místech je opět bezpečnostní riziko.
Většina věcí z toho co si napsal uložení na papírek nebo do do vhodné aplikace v PC snese a bezpečnost utrpí řekněme přijatelně, ale PIN ke kartě a k bezpečnostnímu tokenu k účtu do této kategorie nepatří, zejména pokud by ten pírek byl nošen hned vedle.
Představte si, že i na problémy s Javascriptem soudruhové s RB (eBanky) mysleli. Můžete si libovolně přepínat mezi JS a JavaAppletem (který Vám zřejmě jede pomalu). Problém vyřešen jedním kliknutím. Jestli si nezapamatujete 4 čísla, tak radši nepoužívejte vůbec bankovní produkty. Protože ke každé kartě ten pin máte a jestli si ho všude píšete po papírkach... No důsledek už si domyslete sám :)