Mám u eBanky osobní účet PLUS a firemní ZÁKLAD. Vzhledem k tomu, že u firemního zdaleka nedosahuji stanoveného limitu 45 tisíc měsíčně, znamená to pro mě jednoznačně zdražení o 52,-Kč. U osobního účtu bych mohl limitu dosáhnout zcela zbytečným mezikrokem. Ale proč? Abych eBance dokázal, že těch 15 tisíc měsíčně mám a teprve pak peníze převáděl tam, kam mohly jít přímo a zaplatil tak další poplatky? Takže dalších 48,-Kč jen tak zdražení měsíčně.
Když si to spočítám, tak to je u osobního účtu zdražení poplatků o více jak 50% !!! A to eBanka nepatřila ani před zdražením k nejlevnějším. Docela bych chtěl znát důvod, proč bych měl platit o 1.200,-Kč ročně víc.
eBanka mi tak zcela jasně řekla, že o drobné klienty nestojí a opravdu mě motivuje - ke změně bankovního ústavu.
Nakonec bych jen rád podotknul, že chápu limity pro zvýhodněné vedení účtů. Nepovažuji však za morální 50% navýšení poplatků pro ostatní klienty.
Zdražení platebních karet je pak pouze drobnou další kapičkou, jak ještě oškubat klienty.
Nyní se chystám pročíst podmínky změny ceníku, zda eBanka dodržela vlastní předpisy a zvážit, zda u tohoto bankovního ústavu zůstanu. Kdyby fungovala přenositelnost čísel bankovních účtů, tak už bych eBance zamával.
Když člověk porovná poplatky v některých bankách v zahraničí, tak by očekával, že se budeme blížit ke stavu, kdy za to, že bankám peníze půjčujeme, budeme "odměňováni" jinak, než stále vyššími poplatky. Ale to by asi ve zkorumpované ČR nešlo :-(
PS. Pro redakci : Požádáte o vyjádření eBanky? Předpokládám, že těch nespokojených nebude jen pár.
Jsem velmi spokojený s technickým provedením eBanky. Bohužel takový postup vůči klientům je pro mě jen těžko stravitelný. U osobního účtu zrušení není pro mě vůbec problém, jen zatím nevím, kam s firemním účtem.
Myslím, že je dost těch, kteří podnikají například při zaměstnání jako já a 45 tisíc měsíčně z toho nemají. A takové eBanka prostě asi nechce.
PS. Pro redakci ... Zrušte, prosím, to vynucené zadávání emailu. Podívejte se, co Vám tam všichni píší. Děkuji.
Tak jsem na 90% rozhodnut zrušit osobní i firemní účet u eBanky. U osobního účtu budu prostě využívat Sporožiro, které mi běželo paralelně s účtem u eBanky.
Jako firemní účet mě zaujala Obchodní banka se svým účtem "Podnikatelské konto Plus". Budu vděčný za Vaše zkušenosti s tímto produktem. Děkuji.
Kdyz jsem u nich zrusil ucet, tak me po dvou mesicich upominali o 1,20 haleru doplatku. Osobne jsem jim to zaplatil primo na pobocce (jeste existovali 10 a 20 hal. mince). Po dalsim pul roku chteli zase neco kolem 40 haleru. To uz jsem si dovolil protestovat, a eBanka na tom velkoryse netrvala.
Jejich sluzby jsou drahe a maji malo bankomatu. Jsou uz nekolik let v cervenych cislech ale porad se tvari vesele.
Mimochodem Design jejiho webu se hodi tak pro krematorium.
VN
timto zdrazejim vyhazi ebanka vyrazne drazeji nez konkurence a po 6-ti letech jsem zmenil banku. Myslim si, z ebamka ma byt vdecna za penize, ktere u nioch mam a mela by s nimi vydelavat tim, ze poskytuje uvery a jine sluzby. Je to spatny pohled, ktery tu u nas v CR panuej a jsem nato zvyknuti, ze se bance ma platit. Opak je pravdou. V nemecku, anglii, al ei madarsku a polsku jsou banky, kde se neplati zadne poplatky a ani za vyber z bankomatu. Banky vydelavaji uvery a nezatezuji sve klienty poplatky. Problem je ten, ze nase banky musi mit honosna sidla v centrech mest a nejsou schopny minimalizovat sve naklady na provoz a taj zvysuji poplatky. Pred 3 rokama jsem odesel z CSOB, protoze jsem mel na jednom ze svych uctu -1 Kc. Prisla mi upominka, z emam minus stav a ta upominka stala tusim 200, takze jsem mel -201 (mozna vice stala ta upominka, uz si nepamatuji). Tak jsem prisel zrusit svuj tyce do CSOB, protoze ta delala rodili jeste v tom, v jakem meste u nich mam ucet a nemohl jsem si treba vybrat hotovost na prepazce v Usti, kdyuz jsem mel ucet v Liberci. No a za zruseni uctu chteli dalcich 200,-. TO uz jsem musel zvysit hlas a s klidnym svedomim jsem odchazel, ze jsem udelal dobre, ze jsem od takove banky odesel. Okradat se nenecham a nemeli byste tak cinit nikdo z vas. Banky zkousi, co cesky clocek snese a kdyz se nic nestane ted, za rok zase podrazi.
S tím samozřejmě musím souhlasit. Akorát je problém v tom, že si člověk nevybere, protože v lednu zdraží banka A a v červnu zase banka B, ke které mezitím přešel.
Jediné, co je aspoň trochu pozitivní, je to, že některé banky vám garantují výši poplatků aspoň na rok dopředu.
Které banky garantují výši svých poplatků? Já jsem u ŽB a skončí mi zdarma osobní menu a nevím kam přejít. Potřebuji 1xpříjem, 1x inkaso, 1x trvalý.příkaz, 1-2 x příkaz el., 1x výběr bakomat, GSM banking + kartu embosovanou asi VISA (kvůli cestám do zahraničí). Kde to pořídím nejlevněji ? Nejhorší jsou skryté poplatky jako účetní položky za pohyb na účtu....Poradí někdo ?
Přejděte k WSPK (www.wspk.cz). Je to sice malá banka, ale ty poplatky jsou taky malé:
vedení 21/měs
příchozí 3
odchozí přes IB 2
SIPO 3
výběr hotovosti 8
vklad hotovosti 0
Vedení je jenom 10 Kč / měsíc (zúčtováno 1/4 letně). Asi máš na mysli včetně výpisu, ale ten není nutný - lze zrušit. Sám to tak mám, stačí mi juknout na účet přes Internet.
Pekne, ale zda se, ze jejich internet banking je pevne svazan s MS Windows. To ze eBanka perfektne chodi v Linuxu je duvod proc u ni zustavam. V dobe kdy jsem ucet zrizoval byla jedina...
Zda se mi trochu zbytecne kupovat kvuli pristupu k uctu WinXP. Ve vetsine pripadu mi muj Linux bohate staci a na tech par zbyvajicich drobnosti mi zatim staci obstarozni 486 s legalnimi Win95. Bohuzel internetbanking vyzaduje (alespon podle dostupnych informaci) Windows ve verzi 98 ci novejsi. Ja zatim porad ziji v nadeji, ze koupe Win 95 byla moji posledni 'investici' do Windows. Zatim porad jeste nejsou poplatky u eBanky tak vysoke, abych je vymenil za omezeni svobodne volby operacniho systemu na mem pocitaci...
Ja jsem u Raiffeisen bank a jsem velice spokojeny, popl. v mire, skvely netbanking, jsou velice vstricni a benevolentni. Sama chvala ale i musky maji a to napr. ze mi porad cpou nejaky uver i kdyz zadny nechci a nepotrebuji
Me informace o zmene poplatku smerem dolu velmi potesila, kdyz jsem si precetl informaci po prihlaseni na ucet. Konecne nebudu muset premyslet, kam si zajdu vybrat z bankomatu, rekl jsem si. To jsem ale netusil, ze usetrene kacky zaplatim za poplatek za povoleny debet. Dobra motivace rychle jej splatit :-) a to asi eBanka nechtela... Jeste, ze jej budou uctovat pouze pri cerpani. Jinak bych jej musel po splaceni taky rychle zrusit.
Ale jinak jsem s eB i pres drobne nedostatky pomerne spokojen.
To je sice hezke, ale kdyz nemate povoleny debet, nybrz po starou osobni uverovou linku, tak tam zustava nadale 1% z necerpane castky OUL (rocne). A kdyz mi odejde SIPO a ja budu mit na ucte -1 Kc, tak se timto nastartuje automaticky poplatek 50 Kc za vyuziti OUL + to 1%. Pri povolene OUL ve vysi 50000 Kc me ta sranda vyjde na 100 mesicne + uroky. Fakt "zdarma"..
Teď jsem jako výrazná menšina zatrhl v anketě pod článkem, že "Zaplatím stejně". Je to ovšem tím, že na svém osobním účtu 1) nevyužívám žádné úvěrové produkty, 2) nemám žádnou platební kartu, 3) nevybírám pod ebankou z bankonatů, 4) mám bezpaušálový program Základ plus. Jinými slovy je to za cenu, že až na "povinný" měsíční příjem >= 15.000Kč (který však stejně během měsíce rozposílám z banky ven) a až na poplatky za pohyby na účtu ze mě vlastně nemá ebanka vůbec nic, jelikož o její drahé produkty nemám zájem.
Jinak u zaměstnanců ebanky v poslední době pozoruji bohužel rostoucí nevlídnost a rozporuplné odppovědi na stejné otázky na infolince a v klientském centru např. na termín a formu zaslání mimořádného výpisu apod. Jediné důvody, které mě po zhruba sedmi letech (spokojenost a obdiv hlavně k práci programátorů...) u ebanky drží, je "hrůza" ze změny čísla účtu a fakt, že s ebankou se stále ještě na českých webech daleko nejsnadněji a nejčastěji e-nakupuje.
mno ne ze by me to zdrazeni taky nezvedlo mandle, ale kdyz se prohodim na zaklad zdarma tak to budu mit
5x vyber 34.5
5x platba nebo inkaso 30.5
takze bratru 65 korun, no to me stoji vic obed.
pokud budu hodne skudlit tak 8 korun - budu mit Plus zdarma, vyberu z bankomatu a vlozim na pokladne
(vypis nepotrebuju, informacni SMS moc taky stjne sedim porad u internetu)
pak jsem se podival na sporku - sporozirovy ucet - teda netusim co to je, ale 100 Kc za teleservis k beznemu uctu me odradilo
takze mam
teleservis 25
GSM toolkit 25
ucetni polozky (co to je ?) 16 - pocitam ze kdyz me nekdo posle prachy tak to stoji bura, kdyz dam ja platbu tak to stoji 2kc, nic neplatim trvalakama to by me to stalo 25
5x bankomat 30
pocitam, ze vypisy mit nemusim.
96 kc - odpustim se ten GSM - 71 hele a furt je to drazsi
mozna jsem si nevybral dobrou banku na srovnani, ale prisla mi tak nejznamejsi
takze s osobnim uctem se mi to zda ze jsem celkem za vodou, pokud jsem se nekde prepocital muze za to kocovina ne ja
Mám sporožiro i osobní účet u eBanky. Vaše srovnání je podle mě, s prominutím, opravdu zcela vedle.
- u výpočtu eBanky jste zapomněl u plateb na příplatek 2,-Kč, pokud to není v rámci eBanky
- ČS nabízí např. "výhodný program", kde za 45,-Kč obsahuje dva výběry z bankomatu, vedení platební karty, vedení kontokorentu, sestavení výpisu
- učetní poplatek je u ve Vašem případě :
u eBanky : 6,10 Kč (+2,-Kč)
u ČS : 5,-Kč (+2,-Kč)
- aktivace programu "ZDARMA" u eBanky je 169,-Kč, takže s tím je také potřeba počítat
... informační emaily jsou u eBanky zpoplatněny, což považuji za ostudné v ústavu, který se profiluje jako banka s moderními službami se silným zaměřením na Internet
Shrnu-li to tak se mi v současné době eBanka jeví jako banka, která se zastavila v inovacích, navzdory tomu zdražuje :-(
Nevadí mi, že někdo zdražuje, když to řekne na rovinu. To mlžení a kecy kolem, jak vlastně zlevňuje, je urážející - banka a její manažeři si asi myslí, že klienti jsou úplně dementní. Že se banka chce zbavit ztrátových klientů je také naprosto košer, ale ať to řekne jasně.