Vlákno názorů k článku eBanka chce být nejlepší od All-in-one - Jsem sice příznivcem eBanky, ale jsou věci, které...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 5. 2003 17:52

    All-in-one (neregistrovaný)

    Jsem sice příznivcem eBanky, ale jsou věci, které mi vadí. Věci, které jsou zbytečné a odradí klienty. Poplatky mezi ně jistě patří. Trošku mi to připomíná stát - kdyby snížil daňové sazby, určitě by v součtu vybral nepoměrně více - to samé platí i pro eBanku. Možná by se někdo z eBanky mohl vyjádřit, jestli by nebylo výhodnější vést účty od určitého pohybu na účtu (nebo počtu položek) zdarma. Jistě by to přilákalo mnoho nových klientů a hlavně klientů, kteří se svým účtem aktivně pracují a dosahují určitých obratů. Jen na poplatcích za položky by se to přece muselo vrátit. Tohle vidím jako hlavní mínus.

    K tomu propojení s podílovými fondy - zde lze zatím pouze nakupovat, ale není možné se přes svůj účet podívat na stav účtu u investiční společnosti. To mi nepřipadá jako kvalitní služba, na které jsem jinak od eBanky zvyklý. Mám sice nějaké šumy z ČP Investu, že se na tom pracuje, tak už, aby to bylo!

    Jinak držím pěsti, aby to v r. 2005 vyšlo, ale pokud tenhle záměr někdo prezentuje veřejně dopředu, tak si je buď hodně jistý, že to tak skutečně bude, nebo to bude jen plácnutí do vody, které za čas skončí ostudou. Doufám, že se jedná o to první!

  • 16. 5. 2003 18:09

    bob (neregistrovaný)

    Je otázkou co dokážete tolerovat. Já původně do eBanky nové klienty posílal, jak jsem byl nadšený její kvalitou a možnostmi, ale to bylo ještě za Expandia holdingu.
    V současné době se výhody eBanky smívají s ostatní nabídkou trhu. A s cenami je už trh dávno předběhl!
    Nehledě na to, že pro samé peníze by si koleno nechali řezat.
    Jednou jsem se hádal o neprávem zaúčtované 3Kč, nedokážete si představit, jak trvali na tom, že s tím nic neudělají, ... soulad obch. podmínek a takové kecy.
    Bohužel byly další krpy, omylem zaúčtovaný záporný zůstatek, který měl později za následek zamítnutí úvěrové linky, protože automat to tak shodnotil atd.

    Jak se problémy táhly déle než rok, pořídil jsem si ještě jiný účet, a nakonec po dalším roce ten eBazmek zrušil.

    Myšlenka to dobrá, ale vedení.... asi jako v naší firmě (zisk za každou cenu)

  • 17. 5. 2003 9:54

    All-in-one (neregistrovaný)

    Nemyslím si, že by byli hluchoslepí. Za poplatky sklízí kritiku již delší dobu. Kvalita je opravdu špičková. Jestli chtějí nové klienty, musí s cenami dolů. Klient velmi citlivě reaguje na pokusy o cucání peněz přes poplatky.

    Mě vyšli naopak vstříc. Měl jsem malou operaci s Eury a nestopnul jsem si tvorbu výpisů. Dostal jsem se do mínusu asi 0,16 Euro, abych to srovnal, tak by mě poplatky stáli daleko víc, než celý dluh. Dáma na infolince mi nabídla, že požádá o bezplatnou konverzi a skutečně stalo se a odečetli mi jen ekvivalent těch 0,16 Euro. Asi jsem optimista, doufám, že se to zlepší.

  • 17. 5. 2003 15:17

    Petr Maizner (neregistrovaný)

    jojo, to uz jste zde uvadel mockrat pokud se nemylim, bohuzel jeden pripad tezko zakreje x ostatnich. ja tak nadseny nebyl kdyz jsem byl prazskymi kumpany okraden o tasku s doklady (mimojine hlavne platebni kartu jejiz blokace stala 3.700!!! a el. klic - 800 Kč !!!), ztratu jsem okamzite hlasil na ebanku. karta byla zablokovana pozde (coz mi vubec neni jasne proc), tudiz na ni doslo k transakcim, el. klic nebyl blokovan vubec a to oboji i presto ze jsem se pri blokaci slecny na infolince asi 5x ptal, zda-li opravdu ihned k blokaci nejde.
    Obe tyto skutecnost jsem zjistil az kdyz jsem byl dalsi pracovni den v bance potvrdit blokaci.
    Kdyz k tomu pristu drahotu ebanky, vedeni uctu, poplatky za transakce, za vydani karty apod., dostane se clovek do takovych castek, kdy snad kazdy normalni obcan pokud nevi co s penezi jde do jine banky, coz jsem presne ihned po tomto incidentu udelal.
    Dnes mam 2 ucty, jeden u ČS, jeden u ŽB a nutno podotknout ze oba dohromady me nestoji ani petinu toho co ten paskvil v ebance a nemusim podotykat ze si myslim ze za mnohem lepsicvh podminek nez ma ebanka (myslim uvery, pujcky, platebni karty, a ČS si troufam rict ze ma i internetove bankovnictvi na stejne kvalite).
    otazkou tedy je cim by me ebanka mela presvedcit abych se k nim vratil ??? vasi bezplatnou konverzi (kterou ale evidentne dle ohlasu nikdo jiny krom vas v ebance nezazil) par euro asi tezko.

  • 17. 5. 2003 22:08

    Dagi (neregistrovaný)

    Naprostý souhlas. Mně osobně se sice nic tak hrozného nestalo, ale poplatky v eB jsou úděsné. Za každé hnutí prstem se platí. Technicky je banka na výši, ale za tu cenu, ani náhodou. Takže i já jsem změnila banku a zatím spokojenost. A to jsem byla klientkou eB už od roku 1998. Po loňském cenovém zemětřesení byla rázem moje spokojenost tatam. Bohužel to není jen trend v eB, drahota panuje všude, jen někde menší.

  • 18. 5. 2003 6:32

    Jouda Douda (neregistrovaný)

    Váš příběh, který jsem tady četl již několikrát, je určitě velké terno :-). Tím chcete hodnotit kvalitu, image a budoucnost banky? Nemám nic proti tomu, když někdo chce být nejlepší. Pokud na to má. Podle mého názoru na to eBanka nemá. A to právě z důvodu své poplatkové politiky. Kdysi, když ČP (FFP) kupovala Expandia banku, tak jsem tvrdil, že to nebude dobré řešení. Byl to sňatek s nerozumu. Nehledě na to, že kupec je znám tím, že jiné banky poslal do kytiček. Bohužel v české kotlině je možné všechno a to beztrestně. Jen doufám, že vstupem do EU se časem tento bankovní rybník vyčistí. Toho bahna je v něm ještě stále moc.

    Vážený pane All-in-one, není to dávno, co jste tady obhajoval vynikající systém dceřiné společnosti ČP Partner. A hlavně jak je to dobré (pro klienta). Širší nabídka profesionální poradci apod. Nedávno jste tady zase prohlásil, že to bylo šlápnutí vedle. Kolik takových šlápnutí, v souvislosti s ČP ještě bude? Nebylo to největší šlápnutí vedle právě výběr této společnosti? Jakou ji přikládáte budoucnost?

    Nechci, abyste mě chápal špatně. Nemyslím tím, že ČP vyhlásí bankrot. Jen jsem přesvědčen o tom, že v uvedené době (2005) bude mít eBanka jiného vlastníka a jiné problémy. Možná, jako celá ČP. Nedávno se v anglickém tisku objevila zpráva o tom, že skupina FFP, po neúspěšném tažení ve Slovinsku, přehodnotí efektivitu ČP a připouští i možný prodej. Mediální byznys je jistě výhodnější.

  • 18. 5. 2003 10:02

    All-in-one (neregistrovaný)

    Nejsem vizionář. Mě samotného zaskočilo jednání ČP ve spojitosti s ČP Partnerem - trvám na tom, že myšlenka byla dobrá. Akcionář byl zřejmě jiného názoru, nebo měl jiné důvody. Bez zajímavosti nezůstává fakt, že společnost ČP Partner nadále existuje, jen utlumila aktivity. :-(( Kdoví, jaký k tomu je důvod, ale nějaké další záměry zřejmě budou. Nic to však nemění na kvalitě produktů. Opravdu se na celou věc dívám zdola a v tom pohledu nemusím vždy vidět všechno.

    Mám jen pocit, že ČP se již v mnoha věcech poučila - není hanbou udělat chybu, hanbou je nesnažit se ji napravit - stejně tak doufám, že to je i v bankovním sektoru. eBanka má tu chybu, že příliš zvýrazňuje poplatky, ale technicky ji považuji za nejlepší banku u nás.

    Možná by bylo zajímavé se zeptat, proč je ČP i po 14 letech od revoluce jedničkou na trhu pojištění a nejsilnější finanční skupinou u nás? Třeba na té kvalitě něco bude. Ptáte se na budoucnost ČP. Možná jsem chorobný optimista, ale myslím si, že nebude vůbec špatná. Pojišťovna se drží již dlouho (s vyjímkou r. 1997) v zisku, tento zisk navyšuje, stoupají technické rezervy i vlastní kapitál. Těchhle ukazatelů přece nedosahuje churavá společnost! Pokusů o koupi už tu také bylo více, ale neuskutečnily se. Tržní i faktická hodnota ČP je velmi vysoká, takže si nemůže dovolit ji koupit každý. Ikdyby ji koupil zahraniční vlastník, pak ji určitě nepošle pod vodu. Proč by likvidoval prosperující a zisk nesoucí firmu - leda by to byla přílišná konkurence jeho záměrům s jiným subjektem, ale k tomu bychom asi vyšli poměrně draho. Další otázkou je, zda se akcionář vůbec chce zbavit zisk nesoucí a stabilní organizace, ale to už se ho asi budete muset zeptat sám. Osobně byl-li bych na jeho místě (a to nejsem) rozhodně bych neprodal. Takže ať už prodá či ne, ČP tu určitě bude dál.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).