"... banky tak stále častěji musí řešit případy podvedených klientů, kteří si nechali vybrat účet, a ještě převod potvrdili SMSkou."
Jako že aplikací v mobilu by to už nepotvrdili?
"... autorizace je tím mnohem rychlejší i pohodlnější..."
A tím pádem i bezmyšlenkovitější, takže o to snadněji půjde z někoho takové potvrzení vylákat.
S Poznámkou šéfredaktora souhlasím až na to, že to není o "finanční gramotnosti", ale spíš o naivitě a o důvěře v (domnělé) autority, případně o aspoň povrchní (ne)znalosti "jak to funguje".
"... hlavní riziko přihlašování do internetového bankovnictví z mobilu spočívá v tom, že probíhá v rámci jednoho zařízení" a k tomu "...může být pořízení takového telefonu výdaj navíc. Bude se však jednat o investici do větší bezpečnosti..."
Takže shrnuto: Používání takového mobilu je rizikovější, proto si ho mám pořídit, protože je to investice do bezpečnosti.
Podle mého názoru nejde o to, aby to bylo bezpečnější pro klienta, ale pro banku. Aby měla větší prostor pro manévrování v případě nějakého sporu.
Zdravím Vás,
máte pravdu. Ani autorizační aplikace neumí uživatele ochránit v případě, že ten naletí příběhu podvodníků, ve kterém potvrzení avíza v aplikaci nějak odůvodní. Nemyslím si, že je to horší než přeposlat SMSku. Vždy je to o tom, zda se uživatel zastaví a zamyslí, ale v tomto ohledu jde vlastně o rovnocenné riziko.
Já jsem uvažovala spíš tím směrem, že třeba ta appka od Monety vypadá, že počítá i s případy, kdy napadne telefon škodlivý kód. Ale je fakt, že aplikace od ostatních bank to umět nemusí a stále se tím neeliminuje ta lidská chyba, tedy potvrzení/přeposlání něčeho bez rozmyslu, bez přečtení toho, co vlastně potvrzuji nebo přeposílám. Pochybuji ale, že někdy někdo vymyslí něco, co by takovým chybám uživatelů dovedlo účinně zabránit. Ten text v úvodu jsem ale upravila.
Díky za Vás názor a zdravím, Hájková
> Jako že aplikací v mobilu by to už nepotvrdili?
> A tím pádem i bezmyšlenkovitější, takže o to snadněji půjde z někoho takové potvrzení vylákat.
To záleží na scénáři. Často je to tak, že vám přes IM napíše někdo "známý" (ve skutečnosti útočník), že si omylem poslal na váš telefon potvrzovací kód a že mu ho máte přeposlat. Přeci jen, historka "nějak se potvrzení mojí transakce zobrazuje v tvém mobilním bankovníctví" je méně uvěřitelná.