Aniž bych chtěl dělat někomu reklamu, u Čedoku se mi zatím nic takováho nestalo. Délka zájezdu = délka pobytu, pokud mě do hotelu dopraví v 10 ráno, odjezd je v 10 ráno, pokud přijedu v 6 večer, odjezd je v 6 večer. Katalog velice podrobně popisuje vybavení hotelu, pokoje i okolí a zatím to bylo vždy tak, jak to popsali, i fotky odpovídaly. Jednou se mi stalo, že v pokoji chyběla lednička, která tam podle katalogu měla být, po té, co jsem to řekl delegátoví, byla v pokoji dřív, než jsem se do něj vrátil. Pokud je odjezd večer a pokoje se musí uvolnit dopoledne, vždy je zajištěno bezpečné uložení zavazadel a možnost se před odjezdem umýt a převléknout, takže i ten poslední den si člověk může užít.
Možná jsem měl štěstí, ale Čedok zatím vždy splnil to, co slíbil.
Na každou cestovku se něco negativního najde, ovšem je pravda že na Čedok je to v poměru k realizovaným zájezdům bezkonkurenčně nejméně. Ovšem taky si to nechá pořádně zaplatit. Ono je to jako napsat "nekupujte si Škodovku, kupte si Mercedes, ten je spolehlivější a dýl vydrží". Ne každý ale má (chce vynaložit tolik peněz) na koupi Mercedesu :D
S německými cestovkami lze stejnou dovolenou oproti Čedoku realizovat i za polovinu.
No jo, o to asi jde. Já si na dovolené chci od všeho odpočinout a bezstarostně si užívat. A za to si rád připlatím. Radši jednou za dva roky na pořádnou dovolenou, než každý rok na zájezd sice za poloviční cenu, ale se všemi těmi "výhodami" popsanými ve článku, po kterém abych si ještě vzal dovolenou na zotavenou :). A jet přes zahraniční kancelář si bez znalostí jejich právního prostředí, dokonalé znalosti jazyka (podtrhuji dokonalé, mnoho průšvihů je způsobeno nedorozuměním) atd. si netroufám.
Já jezdím pouze s německými cestovkami a nikdy nebyl žádný problém. Delegátka je v hotelu zpravidla vícekrát do týdne (na Maledivách s námi dokonce celou dobu bydlel na ostrově a byl k dispozici každý den) a navíc je stále na mobilu. Problém bylo třeba řešit pouze jednou - zaplacen výlet, autobus nepřišel - dostal jsem peníze zpět.
V němčině nemám problém se domluvit (živí mě), navíc všichni delegáti mluví i perfektně anglicky (minimálně, obvykle i další jazyky) a hlavně - oni mají v úmyslu se domluvit a řešit a ne klienta odbýt tak, jako české cestovky.
Ono v exotičtějších destinacích ani Čedok nemá vlastní (česky mluvící) delegáty (jednoduše by ho malé množství turistů neuživilo), na rozdíl od německých cestovek, které si ho můžou dovolit (minimálně se jich více spojí a platí si jednoho delegáta dohromady).
Ještě jedna věc. Když hoteliér prodá víc pokojů, než má k dispozici, kteří zákazníci budou jako první po příjezdu do hotelu odmítnuti? Zákazníci české cestovky nebo německé? :D