Pokud si pořídíte papírovou jízdenku pro jednotlivou jízdu, ta s dobou platnosti 10 min. je dražší (16,- Kč). Přitom elektronická jízdenka stojí do 10 min. jízdy 14,- Kč.
Půlhodinové jízdenky (oba typy) stojí 20,- Kč a hodinová papírová 28,- Kč.
Ovšem během sobot, nedělí a svátků se jízdní doba u papírových jízdenek (ne u 10minutových) prodlužuje o polovinu, u elektronických nikoliv.
A jen pro úplnost - SMS jízdenka s dobou platnosti 70 minut stojí 30,- Kč.
Zajímaly by mě větší podrobnosti, takovéhle si můžu přečíst v propagační brožuře.
Třeba:
Co se stane, když se v jednom spoji "čeknu" 4 x? Z toho třeba 2 x nevědomky. Je to stále jedna cesta? Přitom se u dlouhých a zahnutých spojů může stát, že do téhož fakticky nastoupím 2 x.
Nebo:
Co se stane, když se při nástupu úspěšně "čeknu", tj. displej se rozzáří zeleně a sdělí mi jasné hlášení: „Platební karta evidována“, ale po výzvě revizora, když přiložím svoji kartu k validátoru, na kterém svítí nápis „Přepravní kontrola“ se na displeji se NEzobrazí platná jízdenka?
Predpokladam, ze v tom druhem pripade budete muset zaplatit pokutu a pote prokazat, ze jste ceknul spravne, coz samozrejme nelze, takze mate smulu.
Me by zase zajimalo, jak mam byt schopen sledovat, kolik jsem vlastne projezdil a zda mi byla strhnuta spravna castka, to aby si clovek vedl denik jizd. Ze by nekoho nenapadlo si obcas strhnout vic, zvlastne v CR? To bych se divil.
Všechny transakce platebními kartami se evidují, tj. pokud terminál ohlásí akceptovanou platbu tak je velice nepravděpodobné že by transakce neproběhla.
Navíc se to dá ověřit i na straně banky.
Pokud se týká stržené částky tam se evidují naprosto jednoznačně časy jednotlivých transakcí, tj. jde velice snadno dohledat kdy a kde byla karta použitá.
Podrobnosti Ostravského systému neznám ale jednu věc vím naprosto jistě. Kartou nelze udělat transakci omylem. Pohádky o náhodné platbě kartou tím, že se přiblížím k terminálu jsou naprosté nesmysly.
Bezkontaktní platba není bezdrátové připojení typu myši nebo klávesnice, které funguje i na 1 metr.
V případě platby je nutné přiložit kartu přímo na čtečku terminálu. Opakované přiložení karty už bude řešit logika systému dle časového odstupu transakcí.
To byla nadsázka. Technicky to vyloučené není. Jen je to velmi nepravděpodobné. Viz např. http://praha.idnes.cz/u-jizdenkovych-automatu-se-v-tramvaji-tlacit-nebudete-pp3-/metro.aspx?c=A160412_170559_praha-metro_jsk
No to vase nelze bych netvrdil. Pri nasem vyvoji terminalu nez se doladilo NFC pole(jednalo se o vlastni vyvoj, nikoli hotove funkcni NFC jednotky) ktere, jak jiste vite ma mit dle specifikaci i urcity vyzarovaci diagram a hraje roli i polarizace,vykon atd. Tak se stavalo ze se zachytily i karty v kapse v pripade ze zakos/tester sel jen pobliz terminalu nebo kolegove postavali. Finalni prototyp uz to mel doladene, ale opravdu pouzivat sluvko "nelze" je obvykle znamkou ne prilis dobre provedene analyzy moznych scenaru.Rekl by to typicky progros, ale ne analytik nebo hw developer. Rekneme jen ze u finalniho zarizeni je to nepravdepodobne ale ne nemozne.
Jela jsem 30.7.2016 dvěma trolejbusy.Linkou č. 104 a102 z náměstí republiky k Nové radnici.Cestovní tašku a v ní ještě kabelku jsem držela v ruce.Jsem ročník 1944 a proto jsem tašku vůbec neotevírala.Cesta proběhla v pořádku.8.8 jsem se podívala na účet.Byla jsem velice udivena a překvapena když jsem zjistila,že mi dp nechal stáhnout 20 kč za jízdné.Píši to proto,že teď mám strach,s kartou v kabelce jet MHD.J e to novinka a myslím,že by jste to měli vědět.
Dnes je již 17. září, tzn. již nějakou dobu od zavedení onoho revolučního systému a přesvědčen různými články v médiích jsem nastupil do vozidla s tím, že zaplatím kartou stejně jako v Londýně. Avšak z nějakého důvodu nebyla moje karta akceptována. Pokušel jsem se o zaplacení kartou několikrát a ve všech čtecích zařízeních onoho vozidla. Nespolehlivost onoho systému platby mě stála 33,- korun v hotovosti za úsek tří zastávek, navíc s připomínkama řidiče, že nemá nazpět ze stokoruny, jak si můžu vůbec dovolit nastoupit do vozidla MHD bez rezervní jízdenky nebo nachystaným přesným obnosem za dokoupenou jízdenkou a to nemluvím o tom, že ostatním cestujícím vadilo, jak tím zdržuji spoj. To je tedy revoluce hromadné dopravy v Ostravě. Turista a navíc ze zahraničí by musel být z podobné zkušenosti hodně zklamaný.Na stránkách DPO jsem se o řešení takového problému dočetl jen to, že pokud platba kartou z nějakého důvodu nefunguje, musí vlastník karty tento problém vyřešit u vlastní banky. Hodně alibistické, nemyslíte?