Hlavní navigace

Názory k článku Do kdy vám pojišťovna musí platit nájem náhradního auta?

  • 27. 3. 2021 14:29

    bez přezdívky

    Velmi podobný případ, navíc ZTP/P
    Měl jsem velmi obdobný případ s pojišťovnou AXA před několika lety. Na červené mě zezadu naboural: jasný případ, takže řešilo z jeho pojistky, bohužel u AXA pojišťovny. Až po odstrojení vozidla se ukázalo mnohem větší poškození. Na infolince pojišťovny naprosto nekompetentní, mj. nejméně 10 min hledala, kam mě na nafocení škody poslat (celou dobu „visel“ na telefonu, který placený). Když jsem pak technikovi říkal že ani neví, kam lidi poslat, nechápavě kroutil hlavou, protože Pankrác je jediné místo v Praze, kde AXA bouračky prohlíží/fotí. Dále mě ujistil, že s náhradním vozidlem nebude v mé situaci žádný problém. V té době jsem se staral o tatínka hodně přes 80 let, ZTP/P. Denně jsem vstával i ve 4:30 ráno, dojížděl do práce v Praze, cestou tatínka dával do denního stacionáře (u nás nebyl) a večer ho po cestě zpět zase vyzvedával. V autě tak (se zastávkou ve stacionáři) 4,5 i 5 hodin denně, při práci na plný úvazek, takže člověk toho má fakt dost a nic nestíhá.

    Opravitelné bylo, ale technik AXA rozhodl, že to bude „totálka“ (auto cca 5 let/100 000 km), což mi pak poslali SMSkou asi ve 20:30 (!). Bouračka koncem dubna nebo zač. května, ani se neobtěžovali mě informovat, že servisu za náhradní vozidlo nezaplatili, to jsem se dověděl až od servisu v červenci. Takže servisu jsem zaplatil já. Kdy mi vyplatili samotnou náhradu za bouračku už přesně nevím, ale o dost později a další „podraz“: celou dobu tvrdili, že auto prodají oni. Nakonec jen oznámili, že mi ho „laskavě nechávají“ a samozřejmě podle toho si strhli další částku. Navíc v situaci výše uvedené pro mě další komplikace, auto se mi podařilo prodat až za asi dva měsíce a celou dobu mj. musel platit pojistku. (Při registraci na nového majitele jsme tam museli dvakrát, protože poprvé na úřadu opět nefungoval „skvělý nový systém“ registrace vozidel, byť v té době byl již v provozu dlouho – zdravím pane tehdejší ministře – ale to už je zase jiná kapitola.)

    Zdůvodnění nezaplacení náhradního auta zcela absurdní:
    a) Nové auto jsem si měl pořídit ještě ten den co přišla SMS! Zřejmě jsem si měl ve 21 hodin skočit do Kauflandu a k rohlíkům do košíku přihodit i auto.
    b) Náhradní auto jsem měl „zbytečně velké a luxusní“. Šlo o nejlevnější náhradní vůz, co servis měl s dostatečně velkým kufrem, aby se bez problému vešel invalidní vozík a nutná zavazadla. Mimochodem šlo o auto s cenou ani ne 250 000 a denní sazba za jeho zapůjčení kterou můj servis účtoval, byla o dost nižší než asi ve 3 jiných servisech, jak jsem si později zjistil.

    Takže pak jsem si s pojišťovnou AXA dopisoval několik měsíců, uvedl vše, postupně k ZTP/P přidal i lékařské zprávy, potvrzení stacionáře, že tam tatínek opravdu byl každý den atd. atd. Mj. jsem jim ušetřil nejméně 14–21 dní tím, že hned druhý den po havárii jsem s autem přijel k tomu technikovi na Pankrác, zatímco technik by do bydliště dorazil nejdříve za 2–3 týdny, jak původně navrhovali na zákaznické lince. Všechno marně, že by aspoň projevili lidský přístup v situaci se ZTP/P, ani náhodou. Nakonec mi napsali velmi arogantní dopis, že vše zamítají a na další moje dopisy už nebudou reagovat.

    To mě fakt nas… a ejhle: když jim poslal dopis místo mě právník, najednou po půl roce dohadování peníze dorazili ani ne za 2 týdny (ještě si tedy vymysleli další nesmyslnou „obezličku“ a z částky si odečetli aspoň 3 nebo 4 tisíce: vymáhat ještě i toto jsem při péči o tatínka už neměl ani čas, ani sílu).

    Bohužel podobné (byť třeba ne tak křiklavé) zkušenosti s pojistkou na auto nebo byt má hned několik známých. Je smutné, že pojišťovny skoro vždy zkouší všemožné kličky, aby nemuseli platit, na co máte nárok. A teprve když vidí, že to nevzdáte a jste ochotni jít i do soudního sporu, tak teprve neochotně vyplatí co nejméně. Viz též obdobné absurdní případy krácení pojistného plnění, protože nabourané auto (byť třeba jen 1 rok staré) jste si „zhodnotili“ tím, že nabouraný díl vám vyměnili za nový. To také již před několika lety skončilo u ústavního nebo nejvyššího soudu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).