Vlákno názorů k článku Dlužníků mi není líto! od hňup - Pane chytrý, totiž Phile, v materiálech Acer čtu:...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 5. 2006 22:13

    hňup (neregistrovaný)
    Pane chytrý, totiž Phile, v materiálech Acer čtu: "záruka 1 * rok v České republice podle záručních podmínek společnosti Acer". A ta *: "zákonná záruka spotřebitele tímto není dotčena."
    Můžete nám hňupům tady udělat rozborku?
  • 11. 5. 2006 7:03

    Phil (neregistrovaný)
    Děkuji za titul - ale dal bych přednost označení Pan sebevědomý (chytrých lidí je spousta, spousta je i chytřejších než já, ale sebevědomých - aspoň jak vyplývá z debaty a chování "běžných" zákazníkú - zas tak moc není).

    Není třeba rozborky. Pokud máte trochu rozumu, víte, že existují dokumenty o rozdílné právní síle. No a zákon, případně i vyhláška, má rozhodně větší právní sílu než jakékoliv materíály jakékoliv společnosti. Takže pokud nějaké dokumenty společnosti Acer odporují závaznému zákonu, jsou minimálně v příslušné části neplatné. No a na Vás je teď rozhodnutí, jestli si myslíte, že příslušnou neplatnost v případě problémů dokážete prosadit, nebo ne, a podle toho pravděpodobně buď koupíte (když Vám ostatní okolnosti budou vyhovovat), nebo ne. Co je na tom složitého, Vážený hňupe? (Promiňte, ale nedalo mi to a musel jsem si rýpnout - označujete se tak už svým nickem, tak jsem ho použil... :-) )
  • 11. 5. 2006 10:33

    LK (neregistrovaný)
    Vaše názory i váš přístup k životu se mi velmi líbí. Snažím se chovat podobně, např. nedávno jsem také dosáhl změny smlouvy, ačkoliv "smlouva byla odsouhlasena našimi právníky a měnit se nebude", protože by ve finále přišli o kšeft.
    Mám z této diskuze zde ale neodkladný dojem, že máte kromě nadprůměrného (ale myslím zdravého) sebevědomí taktéž nadpůrměrnou inteligenci, která Vám pomáhá nebýt v životě za hňupa a být ve hře zvané trh důstojným protivníkem strany obchodníků. Bohužel je řada průměrných až podprůměrných, kteří na podobný přístup prostě nemají buňky a/nebo ještě malé sebevědomí, že oni by stejně nic nesvedli.
  • 11. 5. 2006 12:24

    Phil (neregistrovaný)
    Děkuji, souhlas potěší. :-)

    Osobně se nedomnívám, že by takové chování bylo otázkou nadprůměrné inteligence, ale opravdu spíše sebedůvěry. Ono obchodníci nejsou v průměru inteligentnější nebo sebevědomější - podle mých zkušeností prostě jen těží ze zavedeného pořádku a nízkého sebevědomí většiny zákazníků. Pokud jim projevíte vlastní sebevědomí, většinou otočí a couvnou (samozřejmě, ne vždy, někdy ani nemají prostor pro slevy, změnu smlouvy apod.). Současný stav jim nahrává - je pro ně tedy jednoduché ho zneužívat. A to nezmění žádný zákon, nařízení nebo vyhláška - to změní pouze a jen sami zákazníci.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).