Já už bankovní poplatky neřeším dobré dva roky. Na platby střídám Fio a GE Money, kde mám hypotéku a hlavně bankomat vedle baráku :-) Ale každý si může vybrat z milionů možností. mbank, fio a já nevím co ještě, jakási wspk. To je pořád dokola.
Lidovci by si měli najít lepší volební program. Inu, tonoucí se stébla chytá...
Na Slovensku zavedli úrokový strop, stejně to má Francie. Takže banky si nemohou jen tak stanovovat nekřesťanské úroky. A co se tam děje? Utekly do poplatků. Blokace kreditky 10 eur, mobilní banking za 3 eura měsíčně, výběr z bankomatové sítě mimo eurový bankomat 10 eur... Je to nalej vylej. Já si myslím, že kdyby se zaměřili na potřebné legislativní změny a ne tyto hovadiny, lidovci udělají lépe.
Když před několika léty začaly stavební spořitelny zvyšovat poplatky jak zběsilé, upozornil jsem některé poslance parlamentu, že v podstatě dochází k tunelování státní podpory spořitelnami. Jediný, kdo mně odpověděl, byl právě Kalousek, od Tlustého potvrzení o přečtení, od debilů z ODS a KSČM ani písmenko... Takže příště přemýšlej, před kým si odplivnout.
Taky jsem svého času upozorňovala hochy z vlády na jakýsi legislativní paskvil. Odpověděl jen Paroubek, neodpověděli Špidla, Topolánek, Grossova sekretářka poslala jen nějaké nemastné neslané bla bla, dalších asi 6 lidiček se neobtěžovalo vůbec. Jediný Paroubek ale pochopil, o co vůbec jde a kolik miliard jde do jetele, a byl ochoten i jednat, dokonce připravili návrh zákona (šlo o tunelování státní pokladny, tentokrát ze strany sociálních podpor). Jenže přišly volby a Paroubek šel do opozice. Modráskům i Kalouskovi bylo celé tunelování dokonale u (_._). Takže bych možná věděla, před kým si odplivnout a koho si vážit.
Můžeme tvrdit, že v České republice JE stejné postavení bank bez možnosti výběru, nabídka SROVNATELNÝCH bankovních služeb i jejich kvalita je IDENTCKÁ. Bojovat za poplatky NENÍ nesmysl, banky které nedosahují schopnosti financovat svou činnost ze správy svěřených peněz (porovnej: úrok 0,01% - úvěr 12-19%, hrubý zisk je v desetitisících procent) by měly vyklidit trh - zejména signifikantní je to u dcer euroatlantických korporací, kde v mateřských zemích jsou tyto běžné služby (nikoli zadarmo ale) bez poplatku.
Pan Patrik Nacher vybojoval leda kulový s přehazovačkou - neb žádná banka nezrušila žádný poplatek, přes veškerý několikaletý humbuk své poplatky jen přejmenovaly, nebo je zrušily u bezvýznamné výseče soukromých účtů.
Jiná cesta, než poplatky zákonem zakázat, a komu to evyhovuje tak odebrat bankovní licenci - je v našem banánistánu jedinou šancí, jak lze přirozenou cestou donutit společnosti, aby změnily své chování a přístup k zákazníkům. Změnit účet v bance je furt vopruz kvůli nepřenositelnosti čísla účtu - a sehnat skutečně výhodné přeúvěrování je těžší než vyhrát ve sportce.
jjj, to tvrdili telekomunikační operátoři taky.
nejde to, drahé, zbytečné, nikdo to nebude chtít, miliardové náklady které zdvojnásobí cenu volání, technicky neřešitelné, . . . . . no a najednou to šlo a nic nic.
fakt si myslíte, že banka neumí pracovat s číslem ve formátu IBAN?
Přenositelnost čísla může chtít jen dement. Kód banky totiž přenositelnej být nemůže a když někdo pošle prachy omylem do jiný banky, tak může být rád že to číslo v jiný bance neexistuje a platba se vrátí.
kód banky je součástí čísla účtu ve formátu IBAN a s tímto formátem pracují všechny banky, a v tomto formátu je číslo přenositelné hned od zítra, kdyby se ovšem chtělo.
jinak - jednou (v roce 1992, když ještě laserových tiskáren nebylo, a vrcholem podnikatelské opulence byly předtištěné formuláře faktur z reprografické tiskárny) - mi tiskař udělala chybu právě ve směrovém kódu banky - jako na sviňu existoval nejen spletený směrový kod banky, ale i identické číslo účtu v té cizí bance. ta cizí banka pak vzápětí zbankrotovala. aneb od blbosti vás nepřenositelnost čísla neuchrání.
Nejsem si jistý, jestli opět nepíšete o něčem, čemu příliš nerozumíte.
Kód banky je skutečně součástí čísla IBAN a tudíž je jeho změna poměrně problematická, neboť by se tím muselo měnit i kontrolní dvoučíslí obsažené v čísle IBAN, no a jaký je potom rozdíl v tom, jestli se změní "jen" šest číslic ze dvaadvaceti nebo dvacet jedno? V ČR se totiž čísla účtů vytvářejí podle tzv. "modula 11", což umožňuje v bankovních systémech alespoň částečnou ochranu klientů před zadáním špatného čísla účtu. Není to samozřejmě ani zdaleka na 100%, ale různé číselné přesmyčky zadané omylem to dokáže ve většině případů zachytit a včas na to upozornit.
Ve výročních zprávách bank zjistíte, že čistá úroková marže (po odečtení nákladů na nesplacené úvěry) je zhruba 1-2,5%. Nezpomeňte odečíst 0,3% povinně odváděné do fondu pojištění vkladů.
To je přesně trefeno. Já taky raději budu mít hypotéku za 5,7 % a kreditku za 19 %, než za 7,8 % a 32 %. A že to nejsou nereálné sazby se stačí podívat na internetové stránky EU bank...
Jenze v techto zemich jsou obecne jine urokove sazby, takze to nelze srovnavat. Ale chapu ze pro vetsinu lidi je levnejsi hypoteka mnohem lepsi, nez dvojnasobny urok na sporicim uctu. Nicmene take zalezi na tom, o jake poplatky jde. Logicke by bylo platit vyssi poplatky za nadstandardni sluzby a ty zakladni mit hodne levne a nebo zdarma. Jenze to by spousta klientu nemusela chtit predrazene sluzby pouzivat a tak se tu brutalne zpoplatnuje vedeni uctu, elektronicky zadane odchozi platby a nekde dokonce i prichozi. Nastesti uz je zde moznost volby.
Většina podniků se snaží šetřit, jak se dá, bank a pojišťoven se to nějak netýká. Ať už u mzdových nákladů nebo běžného spotřebního materiálu - známý mi říkal, za kolik nakupují tonery a papír v jedné nejmenované kampeličce a.s., vyvalily se mi bulvy. Nákupy jsou prováděny centrálně a dovedu si představit, že i běžný comp bude místo za běžných 25 pro banku za 45 tisíc...
Neni holt kazdy tak bohaty, aby nakupoval levne veci. Taky jsem se nechal nalakat na Travelmate a ted mi blbne. Kaslu na zaruku, nakoupim jinde ale uz nebudu setrit at to stoji co to stoji...
Vy sám jste kulový s přehazovačkou. Nacher alespoň něco smysluplného dělá, vy byste hned zákonem přikazoval, jak se mají banky chovat. Napsat takový pitomosti zabere pár minut, že, a nyní se odeberete radit zas někam jinam... takových mudrců je plná země, ale že by něco konkrétního udělali, to ani ťuk
Od té doby, co tu funguje mBank, kde se neplatí v podstatě nic za nic, není co řešit. Mám u nich účet od poloviny února a do dnešního dne jsem jim na poplatcích zaplatil 0 Kč.
Poplatky mi tolik nevadí,když si vezmu,že by jsem všechny platby prováděla složenkou na poště, tak by mi to vyšlo dráž, nehledě i na čas.Nejvíce mi vadí převody-když nejsou ve stejné bance, tak se mi najednou peníze ztratí i na 5-6 dní/posledně jsem dala příkaz ve středu,na kontě byly až v úterý/.Vím, že se tyto transakce provádějí přes ČNB, ale přesto, jak si mohou dovolit držet mé vlastní peníze takovou dobu.To považuji za nehoráznost-při převodech vlastně jde určitě o miliardy-kdo s nimi hospodaří?komu jdou úroky?
ČNB je v tomto nevinně, tam se platba zdrží maximálně 1 den (a někdy ani to ne, záleží na tom, v kterou hodinu odesílací banka pošle platbu do clearingového centra). Navíc 5-6 dní je hodně přehnané, banky by to měly bez problémů zvládnout do 3 dní, pokud se příkaz podá v nějaké rozumné době tak často i 2 dny. Pokud to nějaké bance trvá opravdu 5-6 dní, tak bych dal stížnost na finančního arbitra.
Víkend se do toho nepočítá, ale to vychází ze zákona č. 124/2002, §8. Samozřejmě je možné ho změnit, ale podle mě by to až tolik užitku nepřineslo. Zvýšily by se náklady, které by se někde musely promítnout.
Díky, jestli se to bude opakovat,/teď se to stalo 3x/budu s tím něco muset dělat- jde o převody ze spořícího účtu Ingbank na můj běžný účet.Je teď u mne pravidle, že když příkaz nedám v pondělí, tak do konce týdne peníze nemám.
Myslím, že na vině je Vaše banka, u mne na FIO BÚ spolehlivě zatím vždy připsáno 3. den ráno. V pondělí podám a ve středu v 10 hod. mohu disponovat. Dtto platí i o BÚ v ČSOB.
Jestli Vám to pomůže, tak mě chodí peníze z ING spořicího účtu na běžný účet za 1 pracovní den. Nejdéle to snad šlo, když jsem zadal příkaz v pátek večer a na běžném účtě jsem je měl v úterý ráno. Ale jinak jeden den (převod ING konto -> eBanka).
Žábu na prameni bych viděl u banky, kde máte běžný účet. Rafinovaně nejmenována :-)
Jinak to trvá 2 dny. Pokud příkaz pro ING konto zadám v pondělí do 15:00, tak je ve středu mám na účtě. V případě "nebudu jmenovat banku" dokonce v úterý :-)
Je to tak jak píšou dotyční nad tebou. Z ING peníze musí odejít nejpozději následující den, takže pokud je na účtě nemá 3.pracovní den uplatnil bych reklamaci a pak stížnost u příchozí banky.
možná byste nám mohl vysvětlit, proč je v době počítačů problém, aby převod financí trval více než dvě-tři vteřiny? ať nežeru tak hodinu? pokud touto rychlostí může kdejaký jouda poslat e-mail - tak banka by měla být schopná identickou rchlostí zpracovat transakci. a proč se do toho epočítá víkend - banky přes víkend vypínaj servery?
Problém je v ceníku ČNB pro clearing.
Nejlevnější je mezi 17:00 a 6:00, to stojí 3 až 15 haléřů (podle objemu převodů v daném měsíci) .
Mezi 6:00 až 10:00 je přirážka 15 haléřů.
Mezi 10:00 až 12:30 je přirážka 1 Kč.
Mezi 12:30 až 13:30 je přirážka 3 Kč.
Mezi 13:30 až 14:30 je přirážka 20 Kč.
Mezi 14:30 až 15:30 je přirážka 100 Kč.
Tyhle sazby platí pro neprioritní položky, prioritní jsou ještě draží.. .
Jak je to s technickým zabezpečením funkce serverů nevím, ale na mFóru se někdo z ČNB vyjádřil ve smyslu, že musí být zajišťován přítomností správců databází a serverů a ochranky. Možná, že tam většinu času jen "sedí a koukají", ale přecejen jde o peníze (velké peníze) a tak je to asi nutnost, představa, že by se systém zhroutil a zuřivě začal rozesílat platby po všech možných i nemožných (třeba i zahraničních) bankách, tak by je asi těžko dával někdo dohromady :-)
Na upřesněnou - Základní ceny za zpracování jedné nepriorotní položky jsou:
a) do 249 999. položky v měsíci 0,15 CZK
b) od 250 000. do 2 499 999. položky v měsíci 0,11 CZK
c) od 2 500 000. do 4 999 999. položky v měsíci 0,07 CZK
d) od 5 000 000. položky v měsíci 0,03 CZK
Z přehledu tedy vyplývá, že čím větší banka s větším počtem operací, tím by měla být levnější. Opak je bohužel pravdou.
Myslím, že v tomto případě přišla KDU-ČSL s křížkem po funuse (ve spojení s nimi to zní opravdu zvláštně :-)). Základní bankovní služby už je možné mít zdarma a to že jsou lidi líní nebo neschopní změnit banku je jejich problém.
Rozhodně jsem proti jakékoliv státní regulaci, maximálně bych byl pro jakýsi referenční ceník (formát ceníku), ve kterém by všechny banky musely zveřejňovat poplatky za své služby (pravidlo 1 služba = 1 poplatek, žádné "vytištění+odeslání+zabalení+poslání+účetní položka) a eventuelně jejich centrálním umístění třeba na webu ČNB. Ale rozhodně ne nějakou cenovou regulaci.
S tou přenositelností čísla účtu - opět by to znamenalo nějaké náklady a změna účtu přecejen není tak těžká jako změna tel. čísla. Eventuelní přínos by dle mého názoru nevyvážil náklady (které by museli nést všichni).
Bez prenositelnosti cisla uctu jsem bez problemu migroval uz nekolikrat. U firem je to ale vec temer nemozna vzdycky to obnasi velke naklady. Mozna vic nez stehovani.
Jednotlivec s tím má taky náklady: poplatek za zrušení trvalého příkazu, poplatek za zrušení účtu (to jen některé banky), poplatek za to i ono. Mně stála migrace z Poštovní spořitelny do mBank dobře 800,- penízů. Nicméně kdo chce moc, nemá nic (Poštovní spořitelna). U mBank mám dokonce jakýs takýs úrok, ale každý měsíc úspora cca 130,- Kč. Když to sečtu s ostatními úsporami, zaplatí mi to část připojení k netu, kterým se do té banky dostávám.
Já jsem taky proti státní regulaci poplatků. Snad jen vyloženě nesmyslné poplatky by bylo možné zakázat, jako např. poplatek za příchozí platbu nebo poplatek za položku na výpisu. Ten vede k absurdním situacím typu, že člověk vlastně za platbu kartou platí (položka na výpisu). Proto kdo má takovou banku, radši vybere z bankomatu jednou měsíčně půl výplaty a platí všechno hotově...
Řada lidí chce mít takovou banku, jaká se nachází v jeho okresním městě když už ne v místě bydliště. Mockrát jsem se setkal s názorem, že "Nechci mít mBank, eBanku Raifku apod. protože bych měl banku 40 km od místa bydliště..." nebo "ING konto nechci, protože oni mají jediný barák a ten je až v Praze a co když to zkrachuje, vždyť to ani nezjistím, když jsou tak daleko..." Nebo názor na mBank: "Nevěřím bance bez pořádného baráku." Znám takové lidi, co takto uvažují. Pak jim zbude ČS nebo KB a těm by se určitě státní regulace hodila....
Jenže pokud by bankám bylo nařízeno nějaké omezení poplatků tak by se tomu chtě nechtě musely přizpůsobit. Takže "zakázaný" poplatek za příchozí platbu, by nahradil zvýšený poplatek za vedení účtu, banky, které doposud měly pobočku v každé vesnici by se začaly stahovat jen do větších měst, atd. Nevydělal by na tom nikdo (kromě těch bank).
Současný stav je poměrně dobrý - jsou tu low-end ústavy (FIO, mBank) se základními službami zdarma a dále "full service" banky s kompletním rozsahem služeb a rozsáhou pobočkovou sítí (ČSOB, KB, ČS, GE) a "high end" banky se určitými exlusivními službami za exklusivní ceny (Citi, HSBC).
To, že si někteří lidé neumí vybrat banku a zbytečně platí za služby, které nevyužívají, nebo nemusí využívat, je jejich blbost (lenost), do toho by stát neměl nijak zasahovat.