Když nemáte v blízkosti HM s benzinkou, tak máte smůlu. U nás máme obchodů jak nakadíno, u žádného jiného, vyjma Globusu, čerpačka není. Takže i ten Globus má ceny PHM vysoko a tak se mi vyplatí tankovat v Praze, kde, jak už dlouho "odborníci" uvádějí, jsou ceny PHM vysoké. Ano, u dálnic a rychlostních komunikací nebo u Shelky, Benziny mají dráž, ale to nejsou jediné pumpy na našem trhu.
Nemohl jsem nezaregistrovat zprávu o tom, že ČR má o 1,20 benzin a o 2 Kč naftu dražší než je průměr unie. Když k tomu přidám jejich 4-5x vyšší výdělky, tak se začíná naplňovat Klausovo popřevratové přání o tom, jak na tom budeme dobře, až se nám bude vyplatit jezdit tankovat do Rakouska. Tak už to tady máme, ale na zlepšení životní úrovně to nějak moc vidět není. Už jen vyčkávat, kdy budeme z Rakouska tahat trubky s plynem a vodou a kabely s neatomovou elektrikou.
Jejku, ja mam smulu, ani o tom nevim :-O A to jeste navic netusim co je to "HM s benzinkou" :-O
Vetsinou tankuju u Tank ONO - aktualni cena benzinu je 23.90, nafta za 26.50
Tank Ono je ještě levnější než hypermarketové čerpačky, ale tím to končí. Takže kdo nemá v okolí Tank Ono nebo hypermarketové čerpačky, tak smůlu má. Možná se někde ještě najde nějaká místní výjimka, ale toť vše. U nás je Shell a Benzina a ty prodávají za 28 litr naturalu. A to "obrovsky" zlevnili, nedávno měli ještě přes 30 korun, když už se všude psalo, jak ceny PHM letí "strmě" dolů.
Souhlas. Taky se divím, že jsou lidé kvůli pár haléřům na litru benzínu ochotni následně dát desítky tisíc za opravy motoru. Asi to budou stejní lidé, kteří volí komunisty kvůli 30 Kč poplatku u doktora.
Tak se divte.
Ono to není jen 1x 30 korun. Ono je to za dobu nemoci těch 30 Kč mnohokráte , k tomu mnohdy i 60 a 90 Kč. V součtu to dělá několik set a společně s nevyplácením prvních dnů nemocenské a v dalších dnech v podobě almužny to jde to tisíců, a to i u nízkopříjmových skupin.
To není o 30,- Kč. To je třeba o tom, že zvýšíme poplatky za televizi, ale nebude v ní reklama. A ejhle: JE v ní reklama dál a zvýšené poplatky zaplatí digitalizaci. Poplatky lze valorizovat (u mezd se na to jaksi zapomíná), platí se kdejakou blbost a mnohdy duplicitně, lékař prvně natáhne ruku a požaduje svých 30,- stříbrných než na vás koukne. Navíc nejsou příjmem zdravotní pojišťovny, ale lékaře jako privátní osoby, platí se z nich zdravotní, sociální a jiné daně, takže do zdravotnictví jde jen menší část, tuším něco kolem 12,- Kč.
Nezlobte se, to není o 30,- Kč, ale o tom, že byly nastaveny dost nešťastně.
To je o tom, že ODS se tváří jako strana pravicová, ale poplatky zvyšuje víc než levice.
Nevím jak to mají ostatní, ale já si na kvalitním benzínu radši připlatím, přesto volím stranu, která je pro zrušení 30 Kč poplatků. Ono to není jen 30 Kč jak píše kolega... Představte si rodinu se dvěma dětma, jedno přitáhne domů angínu, druhé to chytne a pak to dostane ještě jeden z rodičů, každý pak zaplatí 30 Kč obvoďák, 30 Kč recept v lékárně a třeba 30 Kč kontrola. T.j. 90 Kč na osobu, pro tři lidi už je to 270 Kč... V době kdy přebytky na účtech zdravotních pojišťoven jsou 30 miliard je to sprosté tahání peněz z lidí, nic víc.
Manželka se včera vrátila z hospitalizace z nemocnice, stálo jí to několik set a dalších několik set bude propad ve mzdě, takže několikatedenní marodění je otázkou několika tisíc, a to nejsme vysokopříjmová rodina, takže to spolu s dražším plynem, elektřinou, vodou a já nevím čím vším ještě zdražujícího se to to obrovský propad reálných příjmů a tím i snížení životní úrovně.
Kvalitní PHM - to máte na mysli ty drahé u Shelky, jež pak po rozboru v laboratořích vyšly jako normální? Taky způsob, jak z lidí bezpracně vytáhnout nějaké ty penízky navíc.
Ten test o kterém píšete se pokud vím týkal nafty. Já tankuju benzín. Shell V-Power se asi nevyplatí za ty prachy, ale rozhodně u mého auta je rozdíl když tam dám 100-oktanový benzín (V-Power Racing nebo Carrera 100) a 95-oktanový. Za prvé mi to nezdechá na neutrál a za druhé motor líp táhne a neklepe tolik v nižších otáčkách. Málokdo ví, že obsah síry v Shell V-Power Racingu je asi 10x menší než v Naturalu 95 - to je dané normou.
Á, konkurence se pokouší špinit TankOno.
Nevím, jak je to jinde, ale já co jezdím ke dvěma čerpačkám TanOno, tak ani jedna nemá servis - jedna má motorest. Ale těch čerpaček má víc. A co jsem koukal, tak mají české oleje z Parama? nebo Korama? o min. 50 na litru levnější než jinde. To v obalech budou mít taky nějakou nekvalitu (třeba vyjetý olej)?
Průměrná marže sítě čerpacích stanic je od 0 (v místech, kde bojuje) až po 2 Kč na litru. A to se jedná o data ze 2 velkých sítí čerpacích stanic. Pohádce o tom, že se stejnou kvalitou, ale o 2 Kč níže prodává ONO může věřit jen člověk, který nezná čísla.
Klidně to tak může být. Když jsem natankoval levný benzín tak moje auto mělo o 3/4 litru vyšší spotřebu nebo mi motor zhasínal na neutrál. Nastartoval jsem a musel jsem pořád přidávat plyn jinak mi to na neutrál zdechlo, docela nepříjemné při parkování a při čekání na křižovatce... Za to mi těch pár korun nestojí aby mi auto zdechlo při rozjezdu na křižovatce a způsobil jsem škodu za desítky tisíc. Podotýkám, že na benzín od Shellu nebo teď OMV Carrera 100 uvedený problém nemám.
Můžeš mi vysvětlit když mi motor zhasíná na volnoběh = neutrál a bez plynu, jak na to mohou mít vliv dolní končetiny?? Nějak jsem to nepochopil.
Beru, že třeba nemám motor úplně v pořádku, nebo jsou japonské přímovstřikové motory náročnější na kvalitu paliva, ale zase fungují jako detektor kvality benzínu. Chápu, že kdo má nejmenované rumunské auto s jednoduchým a starým osmiventilem, ten asi rozdíl v benzínu od Tesca nebo Shellu nepozná, ale taky mu to nejede a žere pořád.
U nás taky u jedné ze značkovýchh čerpaček mi po natankování auto blbě jelo, když jsem se s tím svěřil známým, tak hned věděli, kde jsem asi tankoval. Tak jsem k nim přestal jezdit. Brát dražší benzin a ještě si huntovat mo´tor - to ne. Inspekce pak objevila nekvalitní benzín, ale samozřejmě že všechny dotčené pumpy se odvolaly a pak to celé nějak v tichosti vyšumělo. A tuhle jsem koukal, že pumpa byla chvíli "z technických důvodů" uzavřena a nyní se přemalovává na jinou značku.
Kdo nemá v blízkosti HM s benzínkou, tak by podle vás neměl mít vůbec auto. K čemu ho jinak potřebuje, to s ním jezdí po dvorku a jeho jízdní rádius je 10 km?
Auto má kolečka a drahé pumpy fungují jen na hloupost. Nedávno mě dostaly úžasné dárky u Benziny za 80 litrů nějakej plyšák, benzín tak drahej o 2 Kč, že si ho stejně v tom zaplatím. Dělaj si prdel jen ze mě? Proč nemají prostě levný benzín? Připadá vám, že s plyšákem porazí konkurenci? :-)
Ano, pokud bydlíte na nějaké vesnici, tak máte auto na ježdění třeba v onom radiusu 10 km. A vesnické pumpy bývají drahé. Částečně chápu, že tam vytočí méně PHM a tudíž to promítnou do ceny na stojanu. No a jet zbytečně třeba dalších 50 km k levnější čerpačce, nevím, zda by se to vyplatilo, když by tam kromě levnějšího benzinu nebylo za čím jiným ještě jet. To by tam ten bezin museli mít aspoň o korunu levnější - praxe, kterou narušují jen HM pumpy a TankOno, je rozdíl jen v haléřích, bohužel.
Jinak máte pravdu s Benzinou. Tu nedávno koupili Poláci, tak jim na tu koupi musí přispět všichni, kdo tam tankují. Právě proto dáte na 80 litrech navíc 160 Kč, plyšák stojí možná 20ku a zbytek jde na další skupování pump. A u Shelky si za Smart body taky můžete pořídit plyšáka nebo bagetu - a ony předměty si bohatě zaplatíte díky vyšší ceně benzinu. Proto u takových značek tankují hlavně služebáky - firmám je jedno, za kolik jezdí, a řidiči z takovýchto "hodnotných" předmětů mají osobní prospěch.
Třeba u nás ve městě je shellka stejně drahá jako ostatní benzinky. Dražší je jen AGIP - je u dálnice. Kdysi jsem v soutěži Shellu vyhrál 2400 smart bodů, takže když je sleva 2 Kč/l, tak tam tankuju. Bylo příjemné tankovat benzín za 25,70 když všude stál běžně 28,50. (sleva 2 Kč za smart body a 3 procenta na Shell master card kreditku)
Na venkově nemusí být benzín drahý. Přespolní to neznají, místní jezdí třeba do místního JZD. Vyplatí se to oběma: JZD má vyšší výtoč a tím pádem dosáhne na vyšší množstevní slevu, půlka čerpajících jsou stejně její zaměstnanci nebo jejich rodinní příslušníci, takže proč ne, a ostatní místní se s nimi svezou, páč zas oni mají jiné výhody, ze kterých těží ti první. Za socíku se říkalo, že socialismus bude, až budou mít všichni všude známé. Za kapitalismu to začíná fungovat taky, jen s tím rozdílem, že jde o známé, kteří mají informace.