Buď je to PR článek jak vyšitý, nebo ukazuje demenci obyvatelstva ČR... K bance, která zruší poplatek za příchozí platby, se lidi hrnou jak o závod, o peněžním ústavu, který je nemá již dávno, nikdo pomalu neví (FIO)...
FIO není bankou, ale budiž. Nabízí řadu služeb srovnatelných s bankami. Bohužel není v povědomí obyvatel tolik rozšířena a nemá pobočky všude. Sice je jistě možné ovládat účet přes net či telefén, ale řada transakcí se jinak než na pobočce uskutečnit asi nedá, nehledě na konzervativního českého človíčka, který vyžaduje mít kamenou pobočku ústavu za rohem, protože z dřívějších zkušeností ví, že stejně každou chvíli musí do banky vlézt, protože mu tam něco zvojtili, musí podepsat nějaký dodatek či převzít něco osobně. Já měl takové zkušenosti s Českou spořitelnou. Nyní mám u ŽB osobní balíček, za který platím sice 169,- měsíčně, ale mám tam mimo jiné nejen příchozí, ale i odchozí platby zcela zdarma, není tam clearingový poplatek ani poplatek za položku, není omezen počet položek jestli 5 nebo tisíc měsíčně.
Na druhou stranu: banky mají nějaké náklady a nějaký předem naplánovaný zisk, který musí každoročně strmě stoupat. A tak se uchylují k praktikám, že zatímco někde nepatrně zlevní, jinde pořádně zdraží. A to již neprezentují. Nedávno s něčím podobným přišla eBanka, kde tvrdě prezentovali něco bez poplatku, ale už zamlčeli, že něco jiného zdražují či nově zavádějí.Takové jednání se mi jeví jako nefér. Netrvdím, že je to případ Poštovní spořitelny, kde tvrdí, že se jim zisk v 1 pololetí zvýšil o 14 % a že si tedy mohou dovolit zrušení poplatku. Ale nejsem si zcela jist, zda vypadnuvší poplatky nahradí vyšší počet vedených účtů. Nebo nalákají nové klienty, a pak zdraží nebo zavedou nějaký jiný poplatek. Takto to v minulosti udělala Česká spořitelna - a pak hurá poplatky strmě vzhůru! Navíc zásada, aby klient měl u banky minimálně 3 produkty, a pak že je těžké mu odejít a setrvá ...
Líbí se mi, jak Poštovní spořitelna přišla s (nevím, jak se odborně takovéto praktice říká, ale proběhlo to médii) umisťováním informačních tabulí před pobočky České spořitelny, že tam už mají zavřeno a oni stále fungují. Dobré. Bohužel pracovníci České spořitelny začali tvrdě jednat - ostraňování tabulí včetně jakýchsi právních nátlaků a kauz. Proč? Občan má přece právo na pravdivé informace! Na hypermarketu také přece visí cedule, že mají otevřeno nonstop...
Mě udivuje to, že se k nim někdo žene. Za skutečnou demenci totiž považuji setrvání u "nevýhodné" banky a dle mých zkušeností je to normální pro většinu lidí. K PS se moc lidí nežene, to je opravdu jen zveličené PR :-)
Že o FIO ví málokdo je problém marketingu FIO, s tím nic neuděláme. Těžko bude soupeřit třeba "pobočkově" s poštou. Prostě trh.
Na základě svých zkušeností setrvávám u "nevýhodné" banky a jako dement si nepřipadám. Několikrát jsem změnil banku, šel jsem do "výhodné" (a to prosím nikolivěk podle reklam, ale po důkladném prostudování ceníku, všeobecných podmínek, atd.) a po několika měsících jsem většinou zjistil, že kdybych zůstal u té "nevýhodné", byl bych na tom líp, protože podmínky se mění stále, všude, v obou směrech a nepředvídatelně. Takže teď už setrvávám u jedné banky jen velmi silné důvody mě můžou odtáhnout jinam.