Banky ožebračují klienty jen proto, protože ti jsou líní zvednout zadek a přejít k bankám či družstevním záložnám, které nabízí běžné účty podstatně levněji nebo zcela zdarma. Je na každém, aby se rozhodl, jestli bude dál jen nadávat, nebo si udělá průzkum trhu a změní banku. Pokud se rozhodnete jen nadávat, smiřte se s tím, že budete platit pořád a nadávat můžete jen a jen sobě.
Ano, Trabant mi také nabízí svezení výrazně levněji, než moje Mondeo, ale to svezení je trošku o něčem jiném... Kdo na to má, rád si připlatí za lepší a kdo na to nemá, může jít do levnějšího řešení.
Když ti ale stačí ten Trabant, protože jednou za týden jedeš do 2km na nákup, tak je zbytečné platit Mondeo, protože na těch 2 km si to svezení stejně neužiju. Když ale nahrkám 1000 km týdně, tak je to jiné.
A s účtem je to stejné. Proč platit za něco, co často ani nevyužívám? Popř. proč platit za nějakou službu zbytečně víc? Jen proto, že na to mám? Ne, jde o poměr cena x vnímaný užitek.
Asi jste můj příspěvek nepochopil. Jste spokojený s tím kolik a za co platíte? OK, buďte si kde jste. Já jsem rejpal do těch, co nejsou spokojeni, nadávají a nic nedělají pro změnu. K Vašemu přirovnání - myslím že máte Mondeo, ale za cenu Mercedesu :-)
ČS nabízí fronty, neodbornost svých pracovníků, vysoké poplatky tvářící se naopak jako nízké, nefunkčnost počítačové, bankomatové, platební sítě ... Opomenul jsem ještě něco?
Ale budiž, našel bych jednu velice dvě velice podstatné výhody ČS před FIO, které mnoho klientů vnímá velice intenzivně - tradice, blízkost.
Já vím, pro mě samotného jsou to poměrně irelevantní důvody rozhodování, ale pro opravdu obyčejného běžného klienta jsou to důvody velice důležité.
Ono totiž není při posuzování motivace lidí nejlepším vodítkem vlastní pohled na věc, jako spíše schopnost umět se podívat na věc z úplně jiného pohledu.