Hlavní navigace

Názory k článku Desetník: Banky budou muset zlevnit

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 1. 2006 17:41

    tonda (neregistrovaný)
    osobne se obavam, ze konkurence v bankovnich poplatcich je velmi problematicka. nevim jak ostatni, ale zmena banky je pro me snad jeste mene predstavitelna, nez zmena mobilniho operatora pred prenositelnosti cisla. spousta zakazniku totiz plati "mechanicky" a i kdyz je upozornite na zmenu cisla BU, tak bude jeste pul roku platit na stary ucet. a to nehovorim o dluznicich. takze opravdova konkurence nastane, az bude prenositelnost cisla BU vcetne kodu banky, coz nevim, jestli nekde na svete existuje? nebo jakou mate zkusenost se zmenou uctu?
  • 31. 1. 2006 22:05

    Petr (neregistrovaný)
    O přenositelnosti čísla účtu se uvažuje na úrovni EU. Je to ale zatím ve hvězdách...
  • 1. 2. 2006 15:10

    ivor (neregistrovaný)
    Přenositelnost čísla včetně kódu banky udělá z tohoto údaje paskvil. Jednodužší by bylo "přesměrování" starého účtu v rámci clearingového centra ČNB a to buď na požádání nebo automaticky třeba na 3 měsíce a případně za poplatek na libovolně dlouhou dobu. Kdyby to stát ve své dost nákladné instituci (ČNB) občanům nabídl, mohl by si ušetřit jakoukoliv další regulaci a úřednické vyjednávání s bankami - konkurence by se prosadila snadněji.
  • 2. 2. 2006 17:42

    Ivo (neregistrovaný)
    je potřebná zejména pro podnikatele a jistě by byli ochotni za tuto službu i zaplatit. Občanům to zas tak moc nevadí.
  • 6. 2. 2006 8:37

    J. stack a M. škopek (neregistrovaný)
    Banky nebudou muset nic. Kartel se zásadně neuzavírá písemně a konkurence v našem prostředí znamená vyrobit, prodat co nejdráže. Už jsme sice viděli napadení kartelu u benzínek, stavebních spořitelen ze strany antimonopolního úřadu, ale buď se nic neprokázalo nebo se subjekti odvolali proti pokutám a vše je při starém.
    Konkurenci mohou přinést zahraniční banky, ale těch několik málo poboček v ČR /a většinou jen v Praze/ to nevytrhne. Je paradoxem, že to, co si dovolí u nás např. Erste (majitel České spořitelny), si u nich v Rakousku nedovolí! Tam by je asi vypráskali, i když tam mají mnohaletou tradici.
    Jedině vzít demokracii do svých rukou a udělat pořádnou defenestraci!
    Ještě mne napadá otázka: kdo je tu pro koho? Klienti pro banku nebo banka pro klienty? Po převratu se tvrdilo, že je tu banka pro klienta. Ale v dnešní hrabivé, vykořisťovatelské době? Asi klienti pro banku ...
  • 12. 3. 2006 14:43

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Ja si sice take myslim, ze je treba aby stat zasahoval proti kartelum a monopolum, na druhou stranu, to, ze by mel udelat neco nekdo jiny neni omluvou pro to, abyste vy sam sedel na zadku a cekal, az to pro vas udela. Takze predpokladam, ze v ramci svych moznosti budete delat neco taky. Nevim, jake konkretni sluzby ktere konkretni banky vyuzivate zrovna vy, ale mam vazne pochybnosti o tom, ze pouzivate neco tak specialniho, ze by vas to nejak vyrazne omezovalo ve vyberu banky. Takze jiste muzete pouzit sluzeb jakekolvi banky nebo treba i te Druzstevni zalozny v prispevku zminene. Nevim, jestli jsou clnem onoho tajneho kartelu vsechny existujici banky - ale prinejmensim ta zalozna se clenem kartelu byt nezda.

    Takze predpokladam, ze uz jste davno ucet u sve nenavidene banky zrusil a presel nekam, kde vam nabizeji sluzby, ktere vam vyhovuji vic.

    Nebo cekate, az prijede princ na bilem koni a zachrani vas a pri tom cekani se hodlate rozptylovat skuhranim jak vas vase spoucasna banka trapi a dusi ?
  • 21. 3. 2006 18:39

    J. stack a M. škopek (neregistrovaný)
    To si pište, že jsem banku změnil. Jestli ale sledujete trh, tak jistě víte, že to negativní, co ještě některá banka nemá, brzy i ta některá banka má.
    Já osobně jsem si postřehy o nekvalitních službách nenechal pro sebe a napsal jsem Ministerstvu financí, ČNB, Úřadu pro ochranu osobních údajů, Antimonopolnímu úřadu i bance samotné. Bylo to ještě před tím, než p. Sobotka vyzval banky k vstřícnějšímu chování. Nikdo z výše uvedených samozřejmě neměl možnost zasahovat do hrabivosti bank. Možná, že kdybych výtky sepsal dnes, byla by odezva jiná.
  • 28. 3. 2006 13:04

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Ano, trh v tomto ohledu sleduji a Vas pesimismus zas tak uplne nesdilim.

    Nulovy poplatek za vedeni uctu, nulovy poplatek za prevod penez (i do jine banky), nulovy poplatek za prichod penez (i z jine banky). Ani za Internetbanking neplatim nic. Ano, platim 500Kc rocne za mezinarodni platebni kartu (ale nemam za povinost ji mit - ja ji chtel) a platim za nektere vybery v hotovosti.

    Ja jsem se svym financnim ustavem celkem spokojen a jsem s nim spokojen dlouhodobe (za par tydnu to bude osm let, co jsem ucet zalozil). Situace se behem te doby spise zlepsovala (poplatky se snizovaly a zvysilo se zakonne zajisteni ulozenych penez) nez zhorsovala.

    Chran Pan Buh, ze tvrdim, ze to je reseni pro kazdeho (nekomu muze chybet GSM banking, jinemu nemusi vyhovovat ridka sit pobocek), jen konstatuji, ze neni uplna pravda, ze sit financnich ustavu je zcela uniformni a vybirat si mezi nimi nelze. Tvrdim, ze pro nekoho, kdo tuto oblast sleduje detailne tu byl vyber (v urcite mire, pochopitelne) vzdy ...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).