Revoluce? Bezpecnost mizerna, zahranicni platby vubec, seky nebudou, cenik levny pouze na prvni pohled (ano vedeni uctu je "zdarma"). Jinymi slovy ne revoluce, ale trabant, ktery se snazi zaujmout cenu, ktera ani zadarmo nedpovida skale (beznych!) nabizenych sluzeb. Ale kdo chce kam....
Hmm. Jakou skalu tech sluzeb asi vyuziva bezny klient. Plati najem, pojisteni, sporeni + vybira na kartu a chodi mu na ucet vyplata.
Kdo z drobne klientely pouziva seky nebo zahranicni platby?
Osobne mam zkusenost s obojim (seky + zahranicni platby) u ceskych bank a radeji se zdrzim komentaru.
Obcas u techto typu prispevku premyslim proc jsou psane. OK, nevyhovuje vam mBank, tak mate jinou banku.
Ktery dalsi trabant v CR nabizi 3 vybery z bankomatu v CR a vybery v zahranici zdarma? To pouziji bezni klienti daleko casteji nez ze by od nekoho dostavaly dolarove seky nebo posilaly penize do zahranici prevodem.
To není o čem přemýšlet. Zase se nějaký znuděný zaměstnanec "velké banky" rozhodl plivnout na konkurenci. Vybral si k tomu hloupou záminku jako "běžné služby": šeky a zahraniční platby a bezpečnost (lze zpochybnit vždy). Ve skutečnosti má jen strach :-)
Kolik procent klientů bank v ČR používá šeky? Je to alespoň desetina procenta? Nebo i to je moc? To určitě nebude běžný klient e-banky. S platbou do zahraničí už je to o něčem jiném, ale já jsem za 7 let, co mám účet, do zahraničí platit nepotřeboval. Ale jak píšou na fóru, během pár měsíců budou i ty platby do zahraničí. Ceník levný pouze na první pohled? Můžete mi, experte, prozradit ten druhý pohled? Rád se něčemu přiučím, protože narozdíl od Vás, jsem asi naprosto slepý. V porovnání se zatuhlým trhem tohle revoluce je, je to mírný závan toho, jak by měla správná banka fungovat, ne jako ČS, KB, ČSOB a podobné molochy. Po zavedení inkasa a kontokorentu má mBanka všechno, co potřebuje BĚŽNÝ klient v ČR, řekněme víc jak 50 % klientů, pričemž za cenu 0 Kč. Já už jsem se tam registroval, poběžím jak svůj současný účet u současné banky, tak i jejich. Po zavedení inkasa veškeré platby budu provádět z mKonta a Vaše banka je mi v podstatně putna. Jenom platbami z mKonta ušetřím přes 50 Kč měsíčně. Fakt už mě nebaví platit za to, že mi přicházejí platby na účet a přemrštěné poplatky prakticky za všechno. Je prosinec 2007, zkuste si svůj názor na mBanku uložit a porovnat si situaci v prosinci 2008. Nejenom se službami mBanky, ale i se situací (budoucích) ceníků současných bank... A jenom tak mimochodem, pamatujete si změny ohledně cen volání z mobilů po příchodu (tehdy) Paegase a poté Oskara? Všimnul jste si ty rozdíly do roku od jejich vstupu na ustálený trh nejprve pouze Eurotelu a pak Eurotelu a Paegasu?
Nemohu se chlubit naším sazebníkem, protože je prakticky stejný jako u všech bank v ČR, ale jednu věc musím podotknout - 50 Kč měsíčně úspora mnoho klientů nedonutí k přechodu do jiné banky. Ano, hřešíme na to, že lidé jsou konzervativní, ale mohu ukázat konkrétní příklad - zavedli jsme v listopadu žirové konto pro podnikatele a statutáry firem, které mají účet v KB, u něhož není účtován měsíční poplatek. Sám jsem tuto nabídku udělal nějakým 80-ti klientům, kteří povětšinou mají žirový účet ještě u spořky a nebo žirový účet mají společný s manželkou. Všichni reagovali pozitivně, ale skutečně založených účtů je 6. Přitom úspora je pro takové klienty zhruba na úrovni 50-60Kč měsíčně, což třeba vás nejspíš ke změně motivuje.
Srovnání s mobilními operátory není moc na místě, protože situace na tomto trhu byla naprosto nesrovnatelná s bankovním trhem. No, někdo už to tady rozebíral a já by s tím souhlasil - pokud mBank nesklouzne postupně k vývoji podobnému eBance a získá nějaký zajímavý podíl na trhu, teprve potom to rozhýbe poplatkovou politiku velkých bank. Do té doby ne.
Ono to není jenom o 50-60 Kč, to já měsíčně platím jenom za operace, k tomu ještě za vedení účtu. To se Vám vyšplhá přes 100 Kč měsíčně, za rok 1200 Kč. Pro mě osobně nejsou tyto úspory tak zásadní, spíš mi jde o princip. Děsně mě vytáčí, že mi přijde výplata - cvak poplatek. Vrátí mi přeplatek z pojištovny - cvak poplatek, objednám si něco přes Internet - cvak zaplatím poplatek za odeslanou platbu, jednu z položek zboží nemají, ruší se část objednávky, část peněz se vrací - cvak poplatek. Mám povolené přečerpání účtu, platím z něj pochopitelně úroky, ale banka si strhne poplatek za to, že si z mého účtu vezme ty úroky, když bych je tam poslal platebním příkazem, tak si zase strhne poplatek za odchozí platbu. Připadá mi to jako v kocourkově. Pamatuju ještě dobu, kdy v bankách byly poplatky za položky - odchody z účtu, a odměny za položky - když peníze na účet přišly. Ale to už je let a let, co to banky zrušily. Jinak úrok z běžného účetu je v ostatních bankách ještě nižší, než těch 0,3 % u mKonta. Neporovnávám samozřejmě ten spořící účet. Já chápu, že český člověk je mimořádně konzervativní, i doteď byly varianty, jak ušetřit u jiných bank za poplatky, ale musel člověk hledat a bylo to jen za určitých podmínek. FIO úmyslně opomíjím. Ale tohle je už opravdu banka, takže kdo chce, ať tam jde, kdo ne, ať si zůstane tam, kde je, ale pak může nadávat jenom sobě. A pokud i potom bude ten člověk nadávat na poplatky, tak mu je zvyšte o 100 % - za jeho blbost ;-)
Mě se zdá, že to srovnání s mobilními operátory je vhodné, protože ten trh byl před příchodem stejně zakonzerovaný, jako je teď ten současný u bank. Pokud získá mBanka hodně klientů, donutí ostatní, i Vás, se tím zabývat, pokud ne, nic se nezmění. Je to otázka volby klientů, záleží jenom na nich. Brácha má ČS, já ČSOB, předtím jsem měl přes bráchův podnikatelský účet zkušenost i s Vaší bankou, kde jsem měl dispoziční právo. Ostatně i jako teď s u bráchového účtu u ČS, protože byl dlouhou dobu v zahraničí. ČSOB mám sedm let, neměl jsem s nimi nikdy problém, nestěžuji si na banku jako takovou - na přístup pracovníků, se kterými vycházím naprosto v pohodě, spíš už po těch letech i tak trochu neformálně, ale prostě ty ceníky nejsou takové, jako by být mohly. Uvidíme, jak situace na trhnu změní, či ne, ale jsem rád, že nastoupil někdo nový, kdo s ním může teoreticky zahýbat.
To je právě ten konzervatismus českých klientů. Všichni brblají, ale každý je líný či neschopný přejít jinam. "Ono to tam bude časem stejné" "Mne 50ka navíc měsíčně nezabije" atp. Tak lidi nenadávejte, plaťte bankám výpalné za to, že jim svěřujete své peníze a nechte se dál oškubávat a mějte při tom pocit, jak kvalitně a výhodně jste byli stávající bankou obslouženi.
No právě ten konzervatismus klientů je to, co by teď mBank mohla rozbít. Ke kampeličce se moc lidem nechtělo, byť se FIO zdá být fajn, spousta lidí má díky minulosti záložny zafixované jako něco neseriózního, nespolehlivého, tunelovaného. Teď mají možnost přejít k bance, kde všechny jimi běžně prováděné operace jsou ve výši 0 Kč. Mohou tak bezplatně vyzkoušet, jak jim bude účet vyhovovat, pokud nebudou mít žádné problémy, tak můžou současný v budoucnu zrušit. Já už jsem si mKonto založil, taky jenom kvůli tomu, že když jsem se díval na sazebník, tak to, co já s účtem provádím a stojí mě přibližně průměrně 100 Kč měsíčně, tam mám zdarma. Vyzkouším, otestuji, když budu spokojený, tak jak zavedou inkaso a kontokorent, se svým současným účtem končím. Pokud ne, zůstanu u své současné banky. No a pokud i v současné nabídce mBanky klienti nebudou chtít přejít a budou jenom "brblat" nad výši měsíčních poplatků, tak ať jim současné banky navýší poplatky třeba o 100 % - za hloupost, lenost, konzervatismus, když jim současný stav vyhovuje.
A ještě bych podotknul jednu věc k tomu konzervatismu - spoustě lidí se možná nebude chtít měnit číslo účtu, protože "jsou s tím komplikace". Já s tím problém nemám - je to otázka jenom nahlášení změny mému zaměstnavateli, to je jeden malý změnový lístek, všechny inkasa si můžu změnit prostřednictvím webu, počínaje paušálem Vodafonu konče poskytovatelem Internetu. Jenom si musím založit nový trvalý příkaz. Vím, že u všech to tak být nemusí, ale myslím si, že zadání nových trvalých příkazů je otázka pár minut, no a zařídit inkasa si myslím, že taky nebude větší problém ani na bytových družstvech. Jenom se musí chtít.
A jenom tak mimochodem, je docela škoda, že mBank nezavedla službu, o které dle fóra uvažovala - číslo účtu na přání, pokud by splňovalo bankovní formát. To by možná hodně lidí přitáhlo, když by si mohli vybrat číslo účtu, které by se jim dobře pamatovalo. Něco jako teď, když si lidi mohou vybrat číslo mobilního telefonu, jaké jim vyhovuje.
To by byl dobrý nápad, protože by mohli lidé jen použít číslo svého starého účtu a rozlišit to pouze kódem banky. A rázem by bylo po problému s nepřenositelností čísla účtu.
mBank bude mít omezený počet poboček, takže ti naši líní, konzervativní, brblající lidičky stejně jinam nepůjdou, možná budou tiše závidět a sem tam někoho urazí, když vychválí jinou banku než českou šiditelnu, obchodku či KB.
Mate pravdu, to je strasny, platit za vsechno. Zrovna dneska jsem byl nakupovat. Rohlik - poplatek. Syr - poplatek. Mleko - poplatek. Meli by si vazit toho ze jim tam chodit a davat mi to zadarmo :-D
Ne, ted vazne. mBank sem nejde delat charitu ale vydelavat. Takze si ty prachy od vas proste vezme jinak.
Jo a ještě jedna zajímavá věc - všimnul jste si, že mBanka teprve včera začala fungovat a už se svými klienty KOMUNIKUJE? A tím myslím opravdovou zpětnou vazbu na mFóru, ne tu parodii na komunikaci současných bank? Nestalo se mi ještě nikdy, že by se mnou některá z mých bank komunikovala jinak, než že mi každou chvíli někdo od nich zavolal, aby mi nabízel něco, co nechci, nebo aby mi ve výpise chodila kupa reklamních letáků lákajících na něco supervýhodného (pro banku), co když jste si malým písmem přečetl nebo si vyhledal a přečetl podmínky, byl propadák.
Dovolil jsem si překopírovat z komentářů z blogu banky vyjádření k těm zahraničním platbám: "převody do/ze zahraničí v současné neumožňujeme, plánujeme spuštění této služby na 1Q 2008, a jakmile to bude, určitě budeme chtít překonat naši konkurenci stejně jako v případě již spuštěných služeb."
Zaměstnanci ostatních bank, nepište sem pozitivní názory na svoje banky, všichni ví, že vaše banky jsou zloději. Radši přemluvte svoje šéfy ať zareagují, jinak přijdete o práci. Všechny banky v ČR kromě Mbank- zkrachovat-hned. Zloději
1) Fórum o bance na stránkách banky (pokud vím v ČR unikátní)
2) Hypotéka bez poplatků
3) Možnost předčasného placení hypotéky kdykoli vás napadne
4) Spořící účet 3% p.a. bez výpovědní lhůty a bez poplatků
Hypoteku bych radeji zatim vynechal, pokud nedou zname presne detaily - jak znamo kazda desetina procenta uroku tak dela kusy, ktere mohou tu "bezpoplatkovou" vyhodu velmi snadno smazat....
Slovo fixovanou radši v této souvislosti nepoužívej. Nejde o fixovanou, ale o vázanou sazbu a to je značný rozdíl. Fixovaná sazba se ti po dobu fixačního období nemůže změnit. Sazba vázaná na nějakou tržní sazbu (např. Prag Interbank Offered Rate) se však může měnit velice podstatně a také velice rychle. Třeba za poslední rok stoupla 3M PRIBOR o 1,14%, za posledních 6M o 0,95%. Takže hodně bude záviset na individuýlní odchylce, ale pochybuju, že by pohyblivá sazba o mnoho desetin podsekávala fixní sazby. Ono totiž není dobré nekriticky jen jásat nad novotami, ale taky je nutné upozorňovat na jejich rizika a porovnávat je s klady. Myslím si, že i sama mBank bude mít poměr poskytnutých sazeb tak 90:10 ve prospěch pevných sazeb.
ale jak dlouho současná nabídka vydrží. Výběr z bankomatu v zahraničí zdarma je perfektní, jen se obávám, že to mnoho dovolených kvůli prodělečnosti této služby asi nepokryje, ale třeba se mýlím a každá zkušenost je k něčemu dobrá. Současná nabídka se mi líbí, tak jsem formulář vyplnil a čekám...
Ono to pro banku vůbec nemusí být prodělečné, když dobře upraví kurzy, podle kterých bude zahraniční výběry převádět. V tomhle jsem skeptický a myslím si, že právě to je důvod, proč jsou všechny zahraniční výběry zdarma - klienti to zaplatí v kurzu a to i za ty, kdo budou vybírat z devizových účtů v kurzu 1:1.
Pokud bych byl šéfem takové banky, rozhodně bych to takhle udělal. To je totiž to základní úmění bankéřů všude na světě, které naši klienti nechápou - získat na poplatcích a provizích tolik, že to uspokojí akcionáře, ale klienti budou přesto spokojení - nejde tudíž o výši poplatků, ale o jejich strukturu a formu. U nás převažují přímé poplatky a lidé nadávají. V zahraničí (beru především západní Evropu a USA) jsou příjmy z poplatků a provizí procentuelně stejné jako nás, ale klienti je platí až zprotředkovaně a tudíž "co oči nevidí, to srdce neželí".
Přehledný sazebník a pro člověka s malýmu nároky na šíři služeb a zároveň ochotného dělat prakticky všechno přes net nebo telefon docela dobrá volba.
Jen pozor na zatím poslední položku v sazebníku - ostatní služby v sazebníku konkrétně neuvedené. To by mohl být pro někoho docela kámen úrazu, ale stačí se jen ptát, ptát a ptát.
Hypotéky - velice příjemné bezpoplatkové poskytnutí, ale protože jsem buď přehlédl nebo tam skutečně není poplatek za ocenění zástavy, tak to by mohlo být trochu nepohodlné - shánět si sám odhadce a taky ho sám platit.
Sazby jsou docela standardní, možná jen trochu nad trhem ( ovšem s velice zajímavým pásmováním zohledňujícím zatížení zástavy), ale je tam zajímavá možnost u pohyblivých sazeb (ale pouze u nich) bezpoplatkově zaplatit úvěr předčasně kdykoliv. Při současnému trendu růstu sazeb to však pro běžného klienta není moc lákavá vize, leda tak kvůli tomu, že by chtěl mít možnost přejít k jiné bance kdykoliv. Nevím, jak pružná bude politika poskytování individuálních sazeb, jako to praktikuje třeba KB (vlastní zkušenost,když mi sazbu snižovali podle nabídek jiných bank, takže vyšli nakonec nejlevněji, ačkoliv první nabídka byla maximálně mírně pod průměrem nabídkových sazeb), protože u velkých částek hypotéky by mohl bezpoplatkový účet být jen chabou náhradou zvýšené sazby.
Že to nepůjde úplně bez poboček, jak se původně snažili vytvářet takovou představu, to bylo jasné, ale nevím, jestli nedopadnou jako e-banka, která se na začátku taky snažila vypadat jen jako internetová banka. Bohužel asi se z mého hlediska mBank stane bankou druhé volby a to především pro aktivní klienty bez dalších potřeb a především z velkým měst (nebo takové, kteří tam aspoň pravidelně jezdí).
Jestli ale do roka nezíská podíl na trhu aspoň v řádu jednotlivých procent, tak se nedá moc očekávat, že by jejich poplatková politika nějak výrazně ovlivnila současné banky. Pokud se jim to ale podaří, tak ČS, KB, ČSOB bude stačit jen snížit poplatky za nejčastější operace na polovinu a odliv klientů se tím skoro určitě prakticky zastaví. Aby velké banky dostaly své poplatky na jejich úroveň, to by musela mBank získat raketovým tempem aspoň 10-15% trhu. Což je samozřejmě velmi velmi nepravděpodobné.
Kdyby ČS, ČSOB a KB svoje poplatky přizpůsobily o těch 50%, jak říkáte, tak myslím, že to by bylo velké vítězství a nejen mBanky!
Tyto banky podle mě zlevňovat nebudou ani omylem. Až jim odejde nějaké patrné procento klientů, tak "přizpůsobí" poplatky... , ale prdlajs řekněme to naplno: prostě to těm zbývajícím ještě zvednou :-)
Jinak to ani neumějí!
Vy si asi myslíte, že ty banky vedou debilové, kteří neumějí počítat do pěti a všechno rozhodují podle toho, jak se zrovna vyspí, že?
Nevím, jaké vzdělání a zkušenosti máte, co vám říkají pojmy jako marketingové průzkumy, cenotvorba, rovnováha trhu, ale mám takový dojem, že nic moc.
Ano, když klesnou přímé poplatky u velkých bank, bude to dobrý výsledek, ale nedělejme si naděje, že bankám tímto klesnou zisky. Jen si budou muset dát tu práci, aby vytěžovali jiné zdroje. Pořád se to tady opakuje - podíl poplatků a provizí na příjmech bank v ČR a v Západní Evropě je takřka totožný a jde jen o formu.
Nechám se překvapit cenotvorbou - můj názor je jasný, můžete s tím nesouhlasit, ale k urážkám by vás to snížit nemělo. Bavíme se tu o budoucnosti, takže jaksi UVIDÍME
S tím slovem debilové jste se nevědomky dotknul jednoho zajímavého tématu z pomezí ekonomie a sociologie. Tak já si třeba myslím, že debilové to nejsou, to je silné slovo, ovšem o intelektuální elitu se zcela jistě nejedná. Podstatnější je schopnost vytvářet správné sociální vazby a patřičně okecat a zamlžit špatná rozhodnutí :o) .. banky, a nejen naše, jsou typickým příkladem oboru, ve kterém je kapitalismus vlastníků vytlačován kapitalismem managerů, takže nekompetentních lidí na vysokých místech poslední dobou přibývá.
Mě osobně u mBank chybí GSM banking, termínované vklady (mají sice spořák, ale z něj se dají prachy rychle převést. Občas výhoda, pro mne spíše nevýhoda - neudržím se a utratím je rychleji...), čipové platební karty (zatím asi pouze imagovka, terminály se ale přeci jenom postupně mění), zasílání SMS o příchozích platbách, konťák a spotřebák (alá eBanka - nabídka přímo na účtu, jen si kliknout). Toť asi vše. Ale co se týká poplatkové politiky, ta mě velmi příjemně překvapila. Otázka jenom je, jak dlouho jim to vydrží - přeci jenom přímé náklady na výběry z bankomatů budou fakt táhnout zisky hodně dolů.