Jen bych oponoval autorovy článku, že se k datové schránce připojíte odkudkoliv. Je k tomu potřeba nainstalovat rozšíření prohlížeče. Takže např. z internetové kavárny, mobilního telefonu se do schránky nedostanete.
Ono je to ještě horší - z uvedených míst se, bez rozšíření, možná připojíte, jenže si nic nepřečtete. Takže, z hlediska zákona platí že jste se přihlásil, a tedy jste přijal zaslané zprávy.jenže nevíte co v nich je a nemůžete na ně reagovat...
Po přečtení článku mám z datových schránek takový rozporuplný pocit, ani nevím proč. Když tedy mohou některé osoby zpochybnit vytištěný dokument z datové schránky, tak potom se datová schránka trochu míjí účinkem. Plus vidím v tom, že se opravdu nemusí lítat po úřadech či poště, ale stačí z domova poslat elektronickou "poštu" (záleží tedy, v jakém případě to bude stačit).
Taky by mě zajímalo, proč vyřizuje nové obálky ministerstvo, když tady máme Czechpointy?
Pošta taky může zdržovat zaslání, to víte, dneska podáte, zítra hledáte.
Tak hrozné to není - samozřejmě že není platný váš soukromý tisk z datové schránky (jak se pozná že to je z ní a ne něco upraveného?), ale můžete zajít na úřad a tam si to nechat vytisknout a potvrdit á30Kč/stránka - říkají tomu konverze. A taky nezapomeňte, že se nemůžete dlouhodobě prokazovat zprávou přímo v datové schránce, tam se za nějaký čas po přečtení smaže...
Já zažádal o zřízení datové schránky hned 1.7.2009. Zákonná lhůta pro zřízení schránky jsou 3 dny. Tak proč mi do dnes nepřišla obálka s příhlašovacími údaji? Nebo tu schránku zřídili dle zákona do 3 dnů a přihlašovací údaje mi přijdou třeba až k narozeninám příští rok v únoru?
To je jednoduche, protoze v tom maji bordel. Na formulari se zadosti vyplnujete kontaktni adresu, ale prihlasovaci udaje Vam stejne poslou na adresu trvaleho bydliste :-( Prave to resim.
Jo jo, plně potvrzuji.
Na čekpointu jsem se pokusil žádat o schránku hned 1.7., protože dříve jsem byl odmítnut - až prý onoho prvého. Ten den se žádost nezdařila, paní prohlásila, že mají soft nainstalovaný teprve od rána bla bla bla. Druhý den se žádost odeslat podařilo. Včera jsem dostal dopis z ministerstva vnitra, že moje žádost obsahovala neúplné údaje a že to budou ověřovat, případně (sic!) bude se mnou zavedeno správní řízení. Za týden odlétám na dlouhodobý pobyt, schránku nemám a mít evidentně nebudu. Ach jo!
Máte pravdu, co se /nejen ve státním/ nově zavádí, to je bordel. Něco neprozkoumaného, ušité horkou jehlou se snad bez jakéhokoliv detailnějšího testování nasadí do ostrého provozu až v den premiéry. Pak něco zkolabuje nebo nefunguje a lidi se neoprávněně zlobí na obsluhu na přepážce, která za nic nemůže. Navíc obsluha nesmí ventilovat stížnosti klientů výš, takže manažerům co to mají na starosti, dochází jen a jen samé chvály, protože nikdo na nic si »oficiálně« nestěžoval. A za tento »hladký« průběh je potřeba managment náležitě odměnit, a ženskou z přepážky, která si dovolila »porušit mlčenlivost« čili si dovolila pustit před klientem ústa na špacír neboli mluvila pravdu a nelhala, náležitě vytrestat, protože hrubým způsobem porušila pracovní kázeň. A že všichni ti, co se na paskvilu podíleli, pracovní kázeň neporušili? A pak tady na Měšci budou někteří vyzdvihovat vzdělání, cizí jazyky či jiné »nadschopnosti« těch lépe postavených, co pobírají vysoké, mnohdy nezasloužené příjmy a že jim je ti dole, tedy ti neschopové s nízkými příjmy, závidí. A oni ti dole by si mnohdy zasloužili vyšší příjmy než má onen managment, který o problémech neví a neřeší je, ty problémy se mnhody řeší dole za pochodu. = Vztaženo všeobecně, tedy nejen k datovým stránkám a k CzechPointu.
Posun o 3 měsíce, který přinesla novela, celý systém určitě potřeboval. Na přehmaty jsme v české kotlině přece zvyklí. Zajímavý názor na náběh DS si můžete přečíst zde: Datové schránky k ničemu?
Já jsem ten samý případ, žádost jsem posílal už někdy v květnu - elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem. Došlo mi potvrzení, že žádost byla přijata a po nabytí účinnosti zákona mi bude schránka zřízena. Tj. do tří dnů by měla být, ale dodnes mi nedorazila obálka. Chápu, že schránku mohli zřidit do tří dnů a že přihlašovací údaje mohou dojít se zpožděním, ale už jsou to skoro dva týdny a nic...
To samé... Také jsem v květnu posílal vyplněný formulář s elektronickým podposiem, dostal potvrzení a kde nic, tu nic. Tak jsem jim to 7/7/09 přeposlal znovu a opět jsem ihned dostal potvrzení o doručení a nic.
Evidentně to mají dobře připravené. Ostatně - čekal někdo něco jiného?
Ono, i když Vám ty přihlašovací údaje příjdou, tam k ničemu nebudou - stejně nemáte s kým komunikovat. Dá se předpokládat, že skoro všechny úřady využijí povoleného dokladu a aktivují se až 1.11.
Jedná se o státní buzeraci podniků a občanů. Stát nemůže ze zákona nikoho nutit pořizovat si počítač a komunikovat elektronicky. Jsou například živnostníci, cizinci, kteří ze zákona musí být zapsáni v obchodním rejstříku. Musí si tedy zedník, cizinec pořizovat PC kvůli datové schránce, která je výmyslem chorých politiků? Ať si datové schránky používají státní úřady mezi sebou a neotravují podniky, podnikatele a další osoby. Věc je, jak bývá v ČR standatdem, totálně nepřipravená. Vytištěný dokument ze schránky není dokladem. Dokument ve schránce se po čtvrt roce automaticky vymaže. Navíc většina dovolených trvá 14 dní. Tento termín také zohledňují pro převzení pošty třeba v Německu. Proč je u nás tedy jen desetidenní lhůta. Stát si usnadňuje práci na úkor zátěže občanů. Stát vědomě kriminalizuje ty, kteří jsou třeba 14 dní na cestách a do desetidenní lhůty pro převzetí zásilky se nevejdou. Český stát (poslanci) jsou nepřáteli obyčejných lidí. Český stát buzeruje programově občany.
Chorý jste podle Vašeho příspěvku akorát Vy, tak se uklidněte a nešiřte bludy, když jste si k datovým schránkám očividně vůbec nic nepřečetl. Kdybyste se podíval do zákona č. 300/2008 Sb., tak byste zjistil, že ze zákona má datovou schránku právnická osoba zapsaná do obchodního rejstříku. Ten Váš cizinec zedník je sice zapsán v obchodním rejstříku, ale není právnickou osobou. Vůbec by ale nebylo na škodu, kdyby se na tyto cizince povinnost vztahovala taky, protože doručit něco ukrajinci je téměř nemožné.
Po celodenní komunikaci s helpdeskem, České pošty i 602.cz je jediné co mne napadá - totální chaos.
- helpdesk ČP se po pěti minutách diskuse o certifikátech přiznal, že věci nerozumí, neví a zeptá se. Nedokážu si představit, jak chtěji poradit běžné účetní, či počítačově průmněrně gramotné osobě proč má instalovat certifikát, když webový prohlížeč hlásí, že je nedůvěryhodný.
- Plugin do web browseru z produkce 602.cz je naprostý bastard ze všech možných hledisek počítačové bezpečnosti i kultury programování. Naneštěstí namísto pomoci se helpdesk 602.cz omezí na opakování předepsaných frází.
Celá akce je skandálním příkladem zneužití veřejných peněz a pevně věřím, že NKÚ se k celé věci postaví čelem. Nedokážu si představit, že na takovém systému mají záviset osudy lidí skrze soudní obsílky, exekuční výměry, či rozhodnutí daňových úřadů!
1.července jsem podal na patřičné místo /obecní úřad/ žádost o zřízení datové schránky.Dodnes nebyla podána,protože úředníci neví jak mají postupovat.Mají několik manuálů a neví který použít.Někde je něco nedomyšlené.
Jenom koukám. Já jsem si podal žádost o schránku 2.7.2009 a kupodivu 9.7.2009 jsem obdržel obálku s daty. Podle zákona by měla žádost být vyřízena do 3 pracovních !!!!! dnů. O dalším času rozhoduje pošta svojí "rychlostí". V mém případě to fungovalo tak jak má a i pošta sebou hodila. Takže asi budou problémy v lidech,kteří něco mají zařídit, vyřídit a zatím berou peníze za co??