Vlákno názorů k článku Daří se České spořitelně zvýšit spokojenost svých klientů? od Tom - Moje zena ma Servis 24, a bohuzel se...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 8. 2007 8:32

    Tom (neregistrovaný)
    Moje zena ma Servis 24, a bohuzel se nemuzu zbavit dojmu ze toto bankovnictvi se naprosto uzivatelsky neprivetive. Napisu strucne proc:

    1. prihlasuje se stale stejnym jmenem a heslem, coz vede k nebezpeci odposlechnuti hackerem nebo v internetove kavarne.

    2. odstavky jsou priserne dlouhe (treba celou sobotu), takze se zene pravidelne stava, ze kdyz chce jednou za cas poslat penize tak to nefunguje (za posledni rok se ji to stalo nejmene 3x)

    3. stupidni limit 250 000 Kc za den, ktery nelze zvednout pokud si neporidite nejakou Windows only chipovou kartu, kterou muzete pouzit jen tam, kde muzete nainstalovat ovladac (tedy ne v internetove kavarne).

    4. penize se z neznamych duvodu zadrzuji nejakou dobu kdy vite ze vam prisly, ale nemuzete je pouzit.

    Osobne jsem se Servis 24 velmi nespokojen.

    Tom
    http://blog.hubalek.net/
  • 1. 8. 2007 8:45

    Abramis (neregistrovaný)
    Zajímalo by mě, jaké internetové bankovnictví používáte... Osobně využívám cca 6 internet. bank. a ČS se mi zdá jako jedna z nejlepších. Co se týče hesla - než budete kritizovat, přečtěte si návod... Samozřejmě si heslo můžete měnit a navíc si můžete vybrat způsob přihlašování... Co se týče dalšího, ani tam nemáte pravdu.
  • 1. 8. 2007 9:31

    Noisynka (neregistrovaný)
    Peníze se nezdržují z neznámého důvodu, ale proto, že ještě nejsou zaúčtované a odesílatel, může ještě jejich poslání stornovat....
  • 1. 8. 2007 9:50

    Jirka (neregistrovaný)
    Používám taky SERVIS 24 a problémy nemám.

    ad 1) heslo si můžete měnit kdykoli chcete. Možnost změny najdete v záložce Nastavení/Změna hesla

    ad 2) pokud má dojít k odstávce (plánované), tak jste o tom předem informován. Aktuální informace (nejen o odstávce serveru) se vždy zobrazí na hlavní stránce a to po přihlášení v horní části uživatelské obrazovky. Určitě je tam někde i záložka, kde najdete všechny nepřečtené zprávy.

    ad 3) Omezení limitu je možné, ale nic o tom nevím, takže asi máte pravdu. Pak se ale domluvte přímo se Spořitelnou, třeba Vám limit navýší.

    ad 4) To se mi ještě nestalo

    Když jsem měl s čímkoliv problém, tak mě poradili na lince SERVISU a bylo to v pohodě.
  • 1. 8. 2007 10:45

    Robert (neregistrovaný)
    Dobry den, moje manzelka ma tez Sporoziro a co se tyka meho nazoru na CS a jeji poplatkovou politiku, tak zde jsem velice nespokojem, da se rici az pobouren. Opravdu mne stve POKUTA za to, ze mne (tedy v tomto pripade bance) prijdou penize. Na druhou stranu zde kartel (az na Fio DZ) funguje a sit bankomatu ma nejlepsi.

    Nicmene v par vecech, ktere jste napsal s Vami nesouhlasim a Servis24 povazuji za povedenejsi prime bankovnictvi v CR.

    Snad ve vsech navodech na IB obecne je VYSLOVNE DOPORUCENO - neprihlasovat se z neznamych PC (int. kavarna).

    Zde bych pouzil radeji TB, ktery jako uzivatel S24 mate automaticky a poplatek za hovorne bude srovnatelny s poplatkem v kavarne (mozna i mensi a nemusite tu kavarnu hledat :)

    Autorizace transakci (lze nastavit limity, nebo vsechny) pomoci SMS TANu mi pripada jako nejlepsi mozna v pomeru k bezpecnosti.


    Ad 1) Zmena hesla je samozrejme mozna a jednou za cas snad i zadouci.

    Ad 2) O odstavkach jsem informovan dostatecne dlouho dopredu. V pripade nouze nejvyssi pouziji TB.

    Ad 3) Ve Firefoxu S24 funguje bez problemu i v Linuxu, coz mam overeno, nicmene jsem soudny a chapu ze cca 1% Linuxu a MacOS (v pripade ctecky) se banka vubec nezabyva.
  • 1. 8. 2007 12:06

    Pavel (neregistrovaný)
    Priteli, k tem pripominkam ohledne sluzby Servis24.

    Ad 1) neprihlasuje se jmenem, ale cislem smlouvy, ano to je nemenne. Ale heslo se menit ma a vzdycky to tam sviti cervene, kdyz je uz starsi tusim 90 dnu. Zabezpeceni si voli zakaznik individualne a muez si vybrat uroven, je to tedy jeho vina, ze to nepouzije.

    Ad2) odstavky jsou predem dost dlouho anoncovane a neni problem tedy je zahrnout do sveho planu prace. Navic v sobotu a v nedeli se stejne v bance nezauctovava, takze je to jedno, zda-li se to tam da pres vikend nebo treba v pondeli rano. Splatnost je tedy stejna. Jinak to samozrejme funguje vzdy.

    Ad3) nevim, co s tim uctem delate, CS je bankou, kde drtiva vetsina klientu nepresouva ani desetinu teto castky mesicne natoz denne, neni problem si limit zvysit, to je opet individualni vec zakaznika. Mate-li takto vysoke platby, mel jste mit autentikacni kalulator, ktery vysi plateb neomezuje. Lze vyuzit take certifikat. Ale delat takoveto transakce z internetove kavarny je naprosta zhovadilost. A to nejenom u CS.

    Ad 4) jedna se o rezim vnitrne nezauctovanych plateb, to banka nemuze ovlivnit, jedna se o mezibankovni systemove doby. Nicmene pro limity jsou penize prideleny nebo odecteny ke dni vkladu nebo vyberu. Platby a zustatky to tedy neovlinuje.

    Suma sumarum, transkace s podezrelou vysi castek na podezrelych mistech, zoufale zabezpeceni, kaslete na hesla a podobne veci. Navic neznalost bankovnich systemu. To je ovsem vec na vasi strane, nikoliv na CS.

    Ani jedna vec neni veci Servisu24. A to nejsem zamestnanec CS.
  • 1. 8. 2007 20:39

    Tom (neregistrovaný)
    ad 1) asi jsem se špatně vyjádřil, já jsem jenom chtěl říct, že musím zadat celé heslo, což je potenciální bezpečností díra.

    ad 2) opravdu nemám zajem sledovat odstávky svojí banky. Když si vzpomenu (většinou o víkendu, protože přes týden jsem hodně vytíženy), že chci něco poslat a nejde to, tak mě to nase*e, protože dělám do počítačů a moc dobře znám pojmy jako je cluster, 24x7 atd.

    ad 3)
    Ja take bězně nepřehazuju statisíce, ale když to jednou za x let potřebuju, tak to prostě nejde.

    Kalkulátor už v nabídce dostupný není a jediná možnost je to nějake USB udělátko, ke kterému musíte mít ovladač. Čili instalace doma, v práci, v kavárně, na návštěvě ...

    ad 4)
    A proč eBanka může fungovat v reálném čase? Nesvědčí to (stejně jako bod 2) o zoufalém stavu IT v ČS?
  • 1. 8. 2007 22:09

    Pan D. (neregistrovaný)
    Ad 4) nejsem sice uživatelem ani znalcem detailů produktu ČS, ale mohu na tohle odpovědět - ČS i ostatní velké banky mají stejnou možnost přebírat údaje z clearingového centru ČNB (podotýkám, že údaje, protože skutečné zúčtování probíhá opravdu až při ukončení účetního dne), ale nedělají to plošně a to především proto, že by to jednak při jejich objemech a počtech transakcí značně zvyšovalo náklady a jednak by to s sebou mohlo nést zvýšení rizik ohledně dodržování opatření podle zákona o praní špinavých peněz. Takže když e-banka nebo Volksbank poskytují tuto službu, tak v podstatě na základě informací z clearingu dopředu půjčují klientům peníze ve formě jakéhosi falešného kontokorentu a např. zmíněná VB si to také nechává normálně zaplatit ve formě úroku.
  • 2. 8. 2007 8:15

    neuvedu (neregistrovaný)
    Ty odstávky jsou hrozná věc. Pokud by se děly přes pracovní den, podniky by se spořkou asi brzy vydupaly. Tak jim nezbývá jindy než o víkendu. Tam vědí, že konzervativní nepodnikající osoby se těžko nějak vzbouří. Ale charakteristika internetového bankovnictví " 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 v roce " je přinejmenším lhavá!
    Ještě horší jsou neplánované odstávky - tedy poruchy, které ČS pečlivě tutlá, ale někdy prosáknou i na veřejnost a někdy i do sdělovacích prostředků.

    Jinak, spořka byla snad poslední z bank, která elektronické bankovnictví spustila! I to hovoří o " úrovni " tohoto ústavu.
  • 2. 8. 2007 9:33

    Karolko (neregistrovaný)
    Zastanu se ji, ač nejsem ani klient ani zaměstnanec - ono připravit, otestovat a zprovoznit elektronické bankovnictví, aby bylo připraveno pro 10tisíc klientů je časově i technicky přecejen o něco méně náročné než zprovoznit alespoň nějakým způsobem (vím, že si stejně budete myslet, že to udělali blbě) stejnou aplikaci tak, aby byla připravena na kapacitu řádech staticíců či dokonce milionu uživatelů. To bohužel nenasimuluješ a co funguje v testovacím prostředí, to se klidně zhroutí při ostrém provozu. Snad mi to všichni, co mají co do činění s takovými systémy mohou potvrdit.

    Ano, dalo by se nainvestovat do takového systému s obrovskou kapacitou, ale vedení banky není odpovědné jen klientům, ale především akcionářům. A těm by se asi moc nelíbilo, kdyby někdo řekl - sorry, letos nebudou dividendy, naivestovali jsme do nového systému pro klienty. Sice jsme mohli utratit za stejnou věc třetinu ceny, ale abychom měli jistotu, vrazili jsme do toho třikrát tolik.
  • 2. 8. 2007 10:14

    Miloš (neregistrovaný)
    Ta ať se do toho nes*rou, když to nejsou schopni zvládnout. Banka s 10tisíci klienty asi nebude mít takový zisk (a ani ansábl IT) jako banka se 2 miliony klientů. Tak ať se smekají!
    Kdo je tu pro koho? Banka pro klienty nebo klienti pro banku?
    Dělat vše jednostranně - tedy výhodně jen pro banku mi připadá ubohé.
    Nevezmu-li v potaz konzervatismus klientů ČS neschopných i přes svoji nespokojenost jít jinam, tak kdyby se jen 20 % klientů rouhodlo dát spořce vale právě pro nekvalitní služby prezentované jako 24 hodin, 7 dní a 365 dní v roce, tak by to byl úbytek 400 tisíc, a to už by asi na poplatcích bylo znát. V článku se píše o úbytku pouhých pár tisíc kusů, což spořitelnu nebo její akcionáře k ničemu nenutí.
  • 2. 8. 2007 11:55

    Karolko (neregistrovaný)
    A tohle je ten pravý hospodský žvást. Nic neříkající, ale vlastně "všeobjímající". Hele, jestli rozumíš ekonomice takového kolosu, jakým je podnik s 10-ti tisíci zaměstnanci a třemi miliony obchodních partnerů, potom před tebou smeknu, ale evidentně nerozumíš, tak se proboha nesnaž rozhodnout, jak to měli udělat.
    Mimochodem, oni to zvládli. Jestli ti v délce roku připadá pět nebo i deset výpadků v délce jednoho dne mnoho, potom bych rád znal tvoji pracovní úspěšnost - procento zmetků nebo počet nasraných zákazníků, protože jsi udělal něco blbě. A neber to jako urážku. Já si o sobě taky nemyslím, že dělám všechno dokonale a všichni, pro které to dělám jsou vždycky na 100% spokojeni. Chyby prostě lidi provázejí odnepaměti a často se na nich dalo leccos naučit. No a kdo není schopen projevit byť jen trochu tolerance k chybám druhých, ať totéž neočekává od ostatních. Jo a netvrď mi, že třeba u toho elektronického bankovnictví dělají pořád stejné chyby, když to třikrát v jednom měsíci nejde. Jednak nejspíš vůbec netušíš, kde se stala skutečně chyba a že se projevu prostě tím, že to nefunguje, to je poznatek asi na takové úrovni, jako když pokaždé když ti nepojede auto budeš tu situaci řešit doléváním benzínu. Jo, jednou to třeba bude ta příčina, ale asi to nebude automaticky pravidlo.


    Jen na okraj, zapomněl jsi do toho vztahu banka-klient ještě zapojit toho třetího neméně důležitého - akcionáře. A tady se nejedná o vlastníka, tedy Erste bank, ale ještě dále o akcionáře právě této Erste bank.
  • 2. 8. 2007 13:41

    Miloš (neregistrovaný)
    Bohužel, nejsou to hospodský řeči! Zrovna tak jako je častá nefunkčnost bankomatovů či elektronických platebních terminálů v obchodech (Spořka má své vlastní kartové centrum, ostatní banky jedou přes jiné). Kámoška mé přítelkyně u této instituce pracuje, takže i když by neměla, tak občas něco opravdu dobrým známým pustí, jak jim lidi nadávají, i když za to bezprostředně nemohou.

    Celkem mne nezajímajá, proč tak často a z jakého důvodu něco nefunguje a ani jim nebudu radit, jak to dělat. Ale pro mne jako pro klienta je důležité, aby to šlapalo na 100 %. Pokud to nejsou schopni zvládnout, zařízli si asi moc velký krajíc. Samozřejmě že mám účet i jinde, a tam na takové nefunkčnosti nejsem bohudík zvyklý. Neplánované odstávky jsem ještě nezažil, o plánovaných jsem vyrozuměn předem a dějí se krátce a hluboko v noci, když většina normálních lidí spí.

    A kdybych měl tak poruchové auto, tak bych se ho rychle zbavil. Předpokládám ale, že v rámci pečlivého výběru bych si jej ani nekoupil - kvalita automobilových značek je profláklá stejně tak jako kvalita jiného zboží (potraviny, spotřební elektronika, obuv ...)

    O třetím článku - akcionáři - se tu v diskuzi také píše. Banka si opravdu musí rozmyslit, zda ona je tu pro klienta nebo klient pro ní. Pokud by totiž podobné vylomeniny páchal nějaký postsocialistický moloch, byl tak tvrdě pranýřován, že i Gottwald by se obracel v hrobě. Pokud obdobné provádí novodobý zlatokop, a to ještě se zahraniční účastí, je všechno OK, nic vážného se přece neděje. . .
  • 11. 8. 2007 23:53

    Pavel (neregistrovaný)
    No no, tech vypadku je mnohem mene, mozna vam blbne internet. Trochu do cele veci vidim, kolega jim tam dela IT servic. Neni to tam ruzove, to je pravda, ale zase tak spatne to neni. A kdyby mela jina banka tolik klientu, tak by si piskala.
  • 2. 8. 2007 14:18

    Michal Kára (neregistrovaný)
    Mno, delam tak trochu v oblasti vysoce spolehlivych systemu a 10 nebo i pet dni vypadku v roce je zoufale lamersky vysledek. 10 dni to je spolehlivost nejakych 97.2%, pricemz normalne se spolehlivost takovyhle systemu udava "poctem devitek", t.j. 99.9%, 99.99%, 99.999% atp. Coz je radove jinde.

    Mimochodem, jsem nejakych sest let u eBanky a pamatuji si, ze jednou se mi stalo, ze jsem nemohl pracovat s ebankingem, pokud jsem potreboval, jinak to proste jede.
  • 11. 8. 2007 23:58

    Pavel (neregistrovaný)
    Nu, vysoce spolehlivej system je vysoce spolehlivej system. Neznam tak spolehlivej system v obchodni praxi, kterej by vykazoval spolehlivost v radu devitek ve smyslu 99,9999999 atd. Asi tedy delas na jine planete. Servis24 obcas nepracuje, neplanovanych odstavek ma minimalne, zazil jsem jednu a slysel o druhe. Planovane jsou v drtive vetsine na noc nebo na vikend, kdy se stejne neobychoduje. A to ani na burze. Takze to nikomu moc neublizi. A eBanka je zalezitost pro par jedincu, co nevi co s prachama. Jeji komercni uspech je jiz v tuto chvili minulosti. Tou uz bych se nechlubil.
  • 1. 8. 2007 16:16

    Tom (neregistrovaný)
    Abych to upresnil nebo uvedl na pravou miru. Pouzivam eBanku.

    Pokud jde o heslo: myslel jsem tim, ze je stale stejne to, ze ho vzdy zadavam celou kombinaci jmena a hesla. Staci mit na pocitaci nejaky spyware, ktery mi cte klavesnici a je vymalovano. Stejne tak neni problem cist pohyby mysi, takze virtualni klavesnice je podle meho jen legracni buzerace pro klienty. Zadavani jednorazoveho hesla poslaneho na mobil a citelneho jen po zadani PIN je nesrovnatelne bezpecnejsi. Pokud by CS k tomuto nepristoupila, muze stale chtit zadat jen cast hesla (napr. prvni, treti, pate a osme pismeno a tento vyber pri kazdem prihlaseni menit). Toto uz je mnohem bezpecnejsi.

    U eBanku si na odstavku vzpominam na jednu jedinou a to bylo pred mnoha lety. Jinak je asi delaji nekdy jako v sobotu od 01:00 do 02:00 a to normalni clovek spi. Dale eBanka zauctovava penize behem nekolika minut (a pokud je druha strana u teze banky, tak je take behem nekolika minut muze pouzit).

    Dale: nevim, jak jde stornovat penize, ktere prisly z jine banky. O tom dost pochybuju, moje banka mi neumoznuje to, abych poslal penize, ty sly nekolik dni do jine banky a ja je, nez se pripisou na ucet, jeste mohl stornovat.

    Pokud jde o o internetovou kavarnu, tak me nezajima ze to ve vseobecnyh podminkach nedoporucuji, ja je obcas pouzivam. Za ty prachy by se meli prizpusobit oni, ne ja. Telefonicke bankovnictvi urcite ani u CS neumi to same, co webova verze.

    Pokud jde o limit, bylo mi receno na infolince, ze to nejde ale zato mi poradili workaround, ze zuctovaci obdobi konci ve 20:00, takze kdyz v 19:55 poslu 250 000 Kc a v 20:02 take poslu 250 000 Kc, tak muzu v jednom dni poslat 500 000 Kc (ale zaplatim dva poplatky ;-))

    Toz tak
    Tom
  • 13. 8. 2007 10:35

    bez přezdívky
    eBanku neznám - můžete popsat, jak se tam řeší přihlášení? Pokud vím, tak i tam je jakási obdoba autentizačního kalkulátoru (elektronický klíč).
    Pokud jde o S24, zapomněl jsem se zmínit o dodatečné autorizaci plateb pomocí SMS, ale zřejmě i na to budete mít odpověď.
    btw: pokud opravdu "děláte do IT", tak asi víte, že sebelepší systém vás neochrání před chybami uživatele. Když budete mít zavšivený počítač a just se budete přihlašovat z internetových kaváren a posílat z nich statisícové platby bez zabezpečení (protože vy jste specialista a nikdo vám nebude vykládat, jak na to), tak dřív nebo později narazíte na problém - a to s kteroukoliv bankou...
  • 13. 8. 2007 10:20

    bez přezdívky
    >1. prihlasuje se stale stejnym jmenem a heslem, coz vede k nebezpeci odposlechnuti hackerem nebo v internetove kavarne.
    S24 poskytuje možnost přihlášení pomocí certifikátu, autentizačního kalkulátoru (pokud ho už nezrušili - chystají se k tomu) a pomocí loginu/hesla. V posledním případě se dále nabízí možnost použít klávesnici, integrovanou v přihlašovaím dialogu (tzn. heslo nezapíšete, ale naklikáte, což aspoň eliminuje keyloggery). Mimo to, heslo sice povinně neexpiruje, ale na vhodnost jeho změny jste upozorněn. Takže pokud se někdo přihlašuje stále stejným heslem, je to jen jeho chyba. Přihlašování z internetových kaváren raději nekomentuji.

    >2. odstavky jsou priserne dlouhe (treba celou sobotu), takze se zene pravidelne stava, ze kdyz chce jednou za cas poslat penize tak to nefunguje (za posledni rok se ji to stalo nejmene 3x)
    Nebudu spekulovat o tom, jestli 3x ročně je moc. Máte srovnání s jinými bankami?

    >3. stupidni limit 250 000 Kc za den, ktery nelze zvednout pokud si neporidite nejakou Windows only chipovou kartu, kterou muzete pouzit jen tam, kde muzete nainstalovat ovladac (tedy ne v internetove kavarne).
    Platba ve výši 250k si už nějaké vyšší zabezpečení zasluhuje. O pár řádků výš si stěžujete na špatnou úroveň zabezpečení, tak o co vám vlastně jde? Pokud děláte takové operace běžně, zvažte jiný způsob elektronické komunikace. A pokud jste zcela vážně schopen provést takovou operaci z internetové kavárny, není se asi o čem bavit.

    >4. penize se z neznamych duvodu zadrzuji nejakou dobu kdy vite ze vam prisly, ale nemuzete je pouzit.
    Ano, operace, provedené přes elektronické bankovnictví, zústanou nezúčtované do dalšího clearingu. To není inernetový chat typu ICQ - těžko můžete doufat, že vám někdo v 9:00 pošle peníze (třeba z jiné banky) a vy je v 9:01 budete mít disponibilní.

    >Osobne jsem se Servis 24 velmi nespokojen.
    Ani já nejsem úplně spokojen, ale vadí mi úplně jiné věci. Ještě jednou: můžete poskytnout srovnání s jinými bankami?
  • 17. 8. 2007 11:06

    vita (neregistrovaný)
    Dobrý den,


    zaujala mne tato diskuze.

    Me osobni zkusenosti s CS jsou zatim vcelku kladne. Jsem radovy obcan (tedy spis bcanka:) a nemam na ucte statisice, ktere bych musela spravovat nejak casto, ale i tak obsluhuji pre internet veskere jednorazove prikazy k uhrade, mam tu navazano i nekolik trvalych prikazu, s kterymi mohu v pohode pracovat a jsem spokojena s prehlednosti i funkcnosti stranek.
    Pro mne je tato forma rychlejsi nez TB. O nejakych vypadcich jsem slisela - at uz hlasenych nebo nehlasenych,a le asi jsem mela stesti, ze mne nikdy v praci s bankou nepostihly. :)
    Co se tyce zkusenosti ze strany meho zamestnavatele, ktery ma ucet u CS jako pravnicka osoba, tak i tam je spokojenost se sluzbami, ale obcas si ucetni postezuje, ze neco nejde uplne jak ma. Ale nic dramatickeho to neni.
    Co se tyce rychlosti pripsani penez na ucet, tak s tim jsem take nikdy problem nemela. Naopak...
    Ja jsem spokojeny klient CS a nemenila bych - a neni to z pohodlnosti. Mozna
  • 18. 8. 2007 0:00

    anonymní
    Tak se zase někoho podařilo zbulíkovat, aby si myslel, jak kvalïtně a výhodně je ze strany ČS obskakován. Dobře to ti spořitelní vymývači mozků se svými ovečkami umí ...
  • 20. 8. 2007 0:12

    Pan D. (neregistrovaný)
    Jsi opravdu tak hloupý, jak hloupý je tvůj příspěvek? To skutečně nedokážeš pochopit, že někdo má jiný názor, jiné zkušenosti a také jiné priority?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).