Vlákno názorů k článku Daří se České spořitelně zvýšit spokojenost svých klientů? od anonym - Přes tři miliony Čechů včera nemohlo skoro dvě...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 8. 2007 10:00

    anonymní
    Přes tři miliony Čechů včera nemohlo skoro dvě hodiny vybírat peníze z bankomatu nebo zaplatit kartou v obchodech. Přes milion lidí se přes tři hodiny nemohlo dostat ke svému účtu přes internetové bankovnictví. České spořitelně totiž nefungovaly bankomaty, platební terminály u obchodníků, internetový Servis 24, mimo provoz byla i část poboček. Zasaženo bylo i call centrum. Telefonní bankovnictví bylo ještě večer mimo provoz.

    Kolaps takřka celé platební sítě spořitelny nastal před půl třetí odpoledne. Banka, jejímž klientem je každý druhý Čech, čelila vůbec největšímu výpadku systému v historii tuzemských bank. Na problémy upozornil server iDnes.

    »Problémy vznikly výpadkem elektrického proudu před půl třetí odpoledne v srdci celého IT systému. Zřejmě v tom sehrál roli lidský faktor,« uvedla Klára Gajdušková, mluvčí České spořitelny, s tím, že další podrobnosti nezná. Podle ní záložní systém v IT centru fungoval. Banka se však rozhodla počkat na příjezd externí firmy, aby rozsah závady posoudila, než se systém »resetoval«.

    S tak rozsáhlým výpadkem spořitelny se klienti nesetkali ani před její privatizací. K největším potížím s kartami docházelo opakovaně před Vánoci před sedmi lety, po vstupu nového vlastníka - rakouské Erste Bank . Tehdy to spořitelna zdůvodňovala tím, že systém je zastaralý a přetížený. Brzy pak investovala do nového systému.

    Odborníci, kteří si nepřáli být jmenovaní, se diví, že k tak rozsáhlému kolapsu vůbec mohlo dojít. »Přece při výpadku elektrického proudu by záložní systém měl zafungovat. A lidská chyba by přece měla být nějak jištěná,« uvádí expert jiné finanční instituce. Přes rozsáhlý výpadek spořitelna ale tvrdí, že včerejší platby klientů stihne v termínu. »Protože je i normálně zúčtováváme v šest nebo v osm hodin večer, není důvod ke zpoždění,« říká Gajdušková.

    Kvůli kolapsu spořitelny měli problémy i obchodníci. »Lidé s plnými košíky chtěli platit kartou České spořitelny, ale nešlo to. Samozřejmě se hodně rozčilovali a šli pryč,« říká Luboš Kytýr ze společnosti Ahold, která provozuje řetězce Hypernova a Albert.

    Podle Gajduškové se kartami nedalo vůbec platit u obchodníků vybavených platebními terminály spořitelny: »Pokud naši klienti chtěli platit u obchodníků jiných bank, pak pravděpodobně neuspěli s elektronickými kartami. S embosovanými kartami se platit dalo. « Stejné to podle ní bylo při výběrech z bankomatů jiných bank. Nešly ani karty spořitelny v cizině. Do problémů se například dostali turisté, když chtěli uhradit hotelové služby před návratem domů. »Dozvíme se to až z hlášení našich delegátů, které dostáváme následující den. Pokud by takový případ nastal, pak by ho musel na místě vyřešit náš zástupce,« uvedl Tomáš Brejcha z cestovní kanceláře Čedok. »Lepší je mít více karet různých bank,« dodal. K výpadku skoro platebního systému došlo jen několik dnů poté, co spořitelna zveřejnila pololetní pětimiliardový zisk a její nový šéf Gernot Mittendorfer slíbil, že po vzoru svého předchůdce Jacka Stacka bude pokračovat ve zlepšování služeb.

    Už včera banka uvedla, že s těmi, kterým při výpadku vznikla prokazatelná škoda, bude jednat o odškodnění.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Ale prokázat to bude přetěžké.
    Nedovedu si představit, že chci platit plnou nádrž u benzínky, a oni mi řeknou - teď to přestalo fungovat, zaplaťte cash. Mám embosovanou kartu ( a ještě k tomu ne od spořky ), kde jde použít náhradní zpsůob placení přes "žehličku". Na rozdíl od tvrzení jistých všeználků bych embosované karty charakterizoval jako praktičtější než elektronické.
  • 9. 8. 2007 21:28

    anonymní
    Já jsem se spořitelnou spokojen.O nikom jiném se tak špatně nepíše.Žádná jiná banka tolik konkurenci nevadí:)))))))))))))))))))
  • 9. 8. 2007 23:26

    jediný pravý jezevec (neregistrovaný)
    Nechci psát, že jsi přímo moula, ale asi nedovedeš rozpoznat dobré od špatného. Nebo tě spořitelní prodavači naladili tak, abys za oškubání a nefunkčnost čehokoliv ještě děkoval a cítil se být skvěle obsloužen.

    Domnívám se, že "špatné psaní" není od konkurence, ale od zákazníků, kteří okusili, zač je toho loket a na tyto praktiky přišli, nedali si je líbit a upozorňují na ně i ostatní, aby si dali bacha ...

    Pokud budou všichni ventilovat svoji nespokojensot, možná se za dalších 40 let poděje cosi kladného vůči "obyčejným" lidem.
  • 12. 8. 2007 0:06

    Pavel (neregistrovaný)
    Proc moula jezevce? Kdyz mi reknes, ktera banka je lepsi, tak budes king? Ale ono to jaksi nejde, protoze zadna banka neni jednoznacne lepsi. Uz zminene FIO je zalozna, jsou tam trochu jine mechanismy a pro me osobne je mene duveryhodna. eBanka jiz neexistuje a jejich poplatkova politika rozhodne nebyla lidova. Postovka neni rozhodne levnejsi a jejich vazba na dalsi banku je primo zoufala. VSOB? K smichu. KB? Jo, to je zlodejina ve velkem. O tech prtavych bankach s tisici klienty tady psat nebudu. Tak co, jeste neco?
  • 12. 8. 2007 22:00

    Q (neregistrovaný)
    Netvrdím, že se jedná o nejlepší účet, ale já jsem u ŽB již docela dlouho a nemohou nadávat. Zdražuje málo, mezi posledními a jako protipol zase něco zlevní. Proto tady uvedu, co už jsem tady na Měšci psal - opakování je matka moudrosti, a mnozí to nečetli. Vím, že se najdou odpůrci čehokoliv dobrého, ale do spořky má ŽB opravdu daleko.

    http://www.mesec.cz/ucty-a-karty/bezne-ucty/porovnani/86/nazory/vse/
    tady je diskuze k "Výhodnému programu" od ČS.

    Já mám u Živnostenské banky a.s. balíček FORTE za 169,--: mezinárodní embosovaná karta Visa zdarma a druhá za polovic (vč. kvalitního pojištění u AIG bez milionu výluk), neomezený počet výběrů z bankomatů zdarma (ale jen z vlastních, u cizích je to za 30,--), další účet zdarma, vklady přes bankomat zdarma, zdarma 4 druhy "nepřepážkového" bankovnictví pro 2 uživatele, kontokorent zdarma schválení i vedení, sleva na hypotéku, a hlavně jakékoliv příchozí i odchozí platby zcela zdarma v jakémkoliv množství včetně trvaláků (ani položky ani clearing) - těch položek označených v sazebníku "bez poplatku" je tam zkrátka mnoho. Vedle tohoto balíčku banka ještě nabízí jak levnější, tak dražší balíčky...
    Nevýhodou asi bude, že banka nemá tolik poboček a že třeba konzervativní klienti z ČS neschopni či neochotni cokoliv změnit, zvláště ti z vesnic, nebudou chtít vykonat cestu do okresního města a tam si účet založit. Raději budou dál nadavát na nepružnost, nefunkčnost, stát nadále v ukrutných frontách a cálovat a cálovat, aby se spořka mohla chlubit ještě vyššími a vyššími zisky. Uvidíme, ŽB se bude v listopadu spojovat s HVB, tak nějaké pobočky přibudou. Jen doufám, že fůzi nebudou hradit klienti v podobě vysokých či nových poplatků, jako tomu bylo při prodeji ČS rakušákům.
    Když jsem byl u ČS, stál mne účet daleko více. Sice jednotlivé položky tolik "nekřičely" , ale v konečném součtu to byla docela darda. Doporučoval bych z ústavu jménem Česká spořitelna, a. s., zcela prchnout. Navíc, když nyní vidíme ty problémy, která ČS má a které se nepodařilo ututlat (a co je těch problémů, co se ututlat daří ...), neváhal bych ani minutu...
  • 20. 8. 2007 0:23

    Pan D. (neregistrovaný)
    Tohle je názor, který skutečně patří do debaty inteligentních lidí. Nenapadá nikoho pro názorové rozdíly a ačkoliv nemusím se zmíněnou specifikací uvedených bank souhlasit, tak za sebe doplňuji, že banku a její vztah ke klientům nedělají poplatky, ale vždycky a jen lidi. A to ve většině případů ti jednotlivci, kteří jsou v první linii a buď svou práci dělají dobře a nebo ne. Ze své zkušenosti mohu říct, že nejlepší je při výběru banky obejít nejbližší pobočky a vyslechnout jejich nabídky, to jak se mnou budou mluvit, jak na mě budou působit. Asi jsem rozhazovačný, ale jestli ročně zaplatím o pětikilo víc nebo míň na poplatcích, to mě nevytrhne, pokud teda budu spokojený i třeba s tím, jak se obsluha v mé pobočce bude stavět k řešení případných problémů.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).