Vlákno názorů k článku Čtěte, než podepíšete aneb Jak poznáš úspěšného agenta od Phil - Nemusí jít ani o odchytávače na ulicích oděných...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 8. 2008 8:00

    Phil (neregistrovaný)
    Nemusí jít ani o odchytávače na ulicích oděných do obleku a k tomu nějaké sportovní botasky a kšiltovka.
    Mne se dost často stává, že při čekání v nekonečných frontách ve Spořiteĺně nemohu díky výborné akustice neslyšet, jak je klient osloven nabídkou nějakého výhodného superproduktu od finanční skupiny ČS a po pár minutách výkladů si odnáší podepsanou smlouvu se závazkem na mnoho let. Smlouvu nebo dodatek vám nedají ve Spořce (může toto platit i o jiných subjektech) vůbec pořádně přečíst, natož aby vám ji půjčili před uzavřením smlouvy mimo provozovnu. "Tady mi to podepište, zbytek si přečtěte doma"
    Když vám smlouvu přečíst dají, tak smlouvě kolikrát nerozumí ani pracovník. Takže pokud se zeptáte na nějakou nejasnost, odpoví vám to, co chcete slyšet nebo vyhýbavě (jsou na to speciálně školeni), nikoliv tedy pravdu. A až pak dojde k nějakému problému, těžko budete dokazovat, že vám úředník pro vás nejasnou formulaci vysvětlil nesprávně. Z jednání by se tedy měl pořizovat záznam s tím, že pokud by došlo k nějakému problému, bral by se za bernou minci výklad pracovníka. Většina z nás není právníky a není možné, aby člověk obsáhl vědomosti z práva, ale i zdravotnictví (zde vám mohou např. předepisovat pro vás nevýhodné léky), v autoopravárenství (zde vám mohou nakukat výměnu dílu, který netřeba měnit) atp. atd. A klient zpravidla nemá možnost na smlouvě cokoliv změnit - odbydou vás slovy, že smlouva je šablona, do které nemají uživatelské právo zasahovat. Buď ber, nebo táhni - jinde skončíš obdobně.

    Je to škoda, že klienti nechtějí smlouvy číst a spokojí se s tím, co jim pracovníci nabulíkují. Případně si nechtějí nikoho "rozházet" a tak raději podepíší, i když tuší cosi pro ně nevýhodné. Případně jim to pracovníci špatně vysvětlí. Vše to stojí peníze. Hlavně to stojí peníze klienta...

    Pokud člověk něco kupuje a uzavírá, určitě to nepotřebuje teď hned a svět se nezboří, naplánuje-li si koupi produktu či službu v předstihu a ne bezhlavě něco koupí na základě prvního oslovení. Dnes (i když netvrdím, že naše republika je v přístupech na Net a vybavení domácností počítači na tom bůhví jak skvěle) se dá řada informací sehnat na netu, jsou různé porovnávače, fóra atp., v TV běží spotřebitelské pořady - takže je aspoň nějaká možnost se dovědět potřebné, abych nebyl napálen. Hold místo 10ti minut obětuji průzkumu produktu/služby třeba 5 hodin.
  • 7. 8. 2008 12:01

    (neregistrovaný)
    Další hňup co rád čeká ve frontách a miluje nejdražší banku pro důchodce.
  • 8. 8. 2008 7:33

    Phil (neregistrovaný)
    Hňup nebo primitiv bude vy -" já". Pokud byste znal problematiku financí, aspoň trochu, nemohl byste zde plácnout takovou krávovinu. Je totiž mnoho operací, které se i přes existenci existeci různých podob elektronického bankovnictví jinak než na přepážce udělat nedají. Proto tam ty klienti jdou osobně. Není-li banka na nápor klientů připravena tak, aby se fronty nekonaly zcela běžně, měla by přijít o licenci. Ta je bohužel ale udělována dle úplně jiných kritérií než jsou čekací doby či odborná znalost bouchačů smluv. Bohužel. Pro klienty.
  • 7. 8. 2008 12:29

    krakonoš (neregistrovaný)
    ...Jinde skončíš podobně? Ani bych neřekl. V mBank neplatím žádné poplatky, dokonce ani za výběr z bankomatu v cizině.
  • 7. 8. 2008 16:19

    Honza (neregistrovaný)
    Je sice pěkné, že MBank má výběr v cizině zadara, ale s takovým kurzem, který je extrémně nevýhodný. Je lepší zaplatit poplatek 80 Kč s dobrým kurzem než 0Kč a vybrat si 100 EUR v kurzu 26 :-(
    To jen tak na okraj..
  • 7. 8. 2008 16:34

    (neregistrovaný)
    To je kravina, pořád jsou na výběr nejlevnější. Jen platba u obchodníka není tak výhodná. A dnes maj 24.3913
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).