Ano, při nesplnění podmínky účtuje 69 Kč. A ta podmínka je obrat ve výši min. 10 tisíc. https://www.csob.cz/portal/lide/produkty/ucty-a-platby/ucty/plus-konto#poplatky
Já jsem třeba OSVČ, tudíž příjmy nejsou pravidelné, někdy se sejde faktur víc, jindy dva měsíce nic a fakturuju najednou velkou práci až za tři měsíce. Proto mám bezpoplatkové banky, která podobné kejkle neprovádí (protože mám z praktických důvodů oddělen privátní a firemní účet).
Přesně. Navíc pořád hlídat obrat, zůstatek, počet plateb, změny obchodních podmínek, vypršení slevy... to je masochismus.
No, z diskuze jsem se dozvěděl, že Poštovka má teď obrat 10.000. Kdysi jsem tam kvůli hypo účet měl (skupina ČSOB). Takže účet bez poplatku zřídili jen někde, na vyžádání. A chvíli dobrý. Potom zavedli podmínku 15.000 obrat. Potom to změnili na 15.000 průměrný zůstatek. Když jsem chtěl doplatit hypotéku, tak jedině z účtu z poštovky. Ouha! Limit na platby na tomhle účtu byl tušímže 300.000 Kč, a kdo chce více, musí na pobočku.
No tak oni to zase změnili, že je to baví? Mě to nebavilo, tak jsem ten účet, hned jak to šlo, zrušil. Stabilita, to je dost důležitá podmínka, abych měl u banky účet, a bohužel, tohle ČSOB, KB, ČS a mnozí další nesplňují. Mě tohle opravdu nebaví.
dát vlastí finance na suj učet pokavat si chci vybrat opět vlastí fin částku budu z toho platit běžte do zádele jste banda nenažraná ato nehovořim jen o ČSOB takle jeto u všech bank když jsem kupoval auto potřeboval jsem vybrat 150 000 korun musel jsem se objednat na druhý den jeto normální u mne určitě ne bylo mě řečeno že moje fin prostředky jsou v oběhu a tudíš nejni možnost okamžitého výběru ano druhý den jsem vybral vše na učtu jsem jim nechal pouze 50 korun po týdnu jsem učet zrušil a pá pá banko nikdo vás nemůže nutit udělej si učet už bankám nedám ani korunu
A já zase nechápu, proč bych nemohl mít tlustou banku, když je to ve všech bankách obdobné. Příklad: mBank, zpočátku bezpoplatková, nyní se platí za kartu, častější převody z některých spořících účtů, platba kartou v zahraničí vydá za několikaměsíční "tlustý" poplatek.
Můj názor je, že banky jsou všechny podobné, ale každá nabízí něco jiného. A pokud je podmínka obratu na účtu, dá se to vyřešit přeposíláním z jiného vlastního účtu nebo prostě jeho zrušením - a používat to v té bance, která mi vyhovuje. Já osobně jsem měl účty u více bank a přijde mi, že je to vlastně jedno. Na začátku samé sliby, po čase otřesné služby (pokud po nich něco chcete). Pokud nic nechcete, všechny banky fungují OK.
Příklad (historicky):
M-bank: zavedení poplatku za vedení karty, zrušení úročení spořících účtů - nyní mají spořící účet s 0.01%, ztracení žádosti v internet bance (nebo ji tam mají, ale už rok se neozvali), zlodějské kurzy při platbě v zahraničí
Česká spořitelna - opakované strhávání poplatků(po reklamaci vracejí), stálé přejmenování a rušení sporožira (už mám asi 4 název a stále jiné podmínky), špatné účtování zahraničních plateb (rozdíl ani po roce nevrátili)
Raiffeisen banka: stálé změny podmínek účtů, účtování nevysvětlitelných poplatků, skryté a nesmyslné účtování kurzovních rozdílů (například prodej cenného papíru v eurech se převede na Kč, místo aby se to dalo na devizový eurový účet, který tam člověk měl), ...
Tvůj dojem "všichni jsou stejní" vznikl protože se pohybuješ v rybníčku těch stejných. Kromě m-banky, což je jiný, smutný, případ. A podobného případu Kellner banky, kterou jsi nezmínil.
Oproti tomu je zde Fio, které už 20 let drží pro klienta stejné podmínky (stejné = stejné, nebo lepší), vyjma karet. Tam ale byla změna dána ukončení karet od ČSOB, takže se nejedná o samoúčelné "jen tak" manažerské rozhodnutí, bez důvodu a příčiny.
Stejně tak je tu Equa, i když s kratší historií.
Takže ta možnost, šetřit měsíčně desítka až stovky Kč, po zdanění, aniž by jsi se musel dlouhá léta o něco starat, tu existuje. Byť tu jistotu nemáš, naletět občas můžeš, jako u m-banky. I když i v případě m-banky je to pořád o 15 koňských délek lepší, nežli být pasivním škubaným klientem u Spořky, KB atd.
Ano, přesně to by si "tlusté" banky přáli, aby si jejich klienti mysleli, že je to všude stejné a že si jinde nepomohou a nikam jim neodcházeli. Ale není. Z mé zkušenosti:
- Měl jsem e-Banku, pak to koupila Raifka. Tarif nebyl úplně špatný. Ale pak jsem neobnovil platební kartu, kterou jsem nepoužíval, a další měsíc BUM poplatek za vedení, protože jsem porušil podmínku "čerpání alespoň tří produktů". Tak jsem tam účet zrušil, fakt nemám čas to pořád sledovat.
- Dlouho používám Fio. Je fakt, že opravdu dlouhodobě drží svoje podmínky. Což je dáno z částí tím, že nic moc nenabízí. Nicméně spořák (Fio konto) po pádů úroků de fakto zrušili (stejně jako ostatní banky). Stabilita se projevovala i v IB, které postupem času dost nepříjemně zastaralo, poslední dobou se s tím snaží něco dělat, ale na AirBank stejně nemají. Dále mají velké mínus za to, že rutinně úmyslně porušují zákon o bankách při reklamacích platebních karet a zkouší, co jim u klienta projde. Byť se mě to zatím přímo netýkalo, ale už jsem radil jedné postižené zoufalé kamarádce.
- Skoro od startu mám i AirBank, Jediné, co mě štve je pád úroků, ale ty šly dolů všude a AirBank je ve výsledku na tom v porovnání s ostatními pořád slušně. Mají opravdu dobré IB. Kdyby udělali export do účetnictví, tak přejdu komplet k nim, takhle mě u Fia drží účet používaný pro podnikání.
- Pak mám mBank (Tam srazili úroky hned jak nabrali klienty, šmejdi. IB příšerné, naštěstí používám zřídka) a Equa (na první pohled relativně použitelné, ale moc to nepoužívám).