Problém je jeden: Česká spořitelna jedná se svými klienty spíše jako s konkurencí. Důkazů se najde hned několik, ale snad stačí dva. Omezování provozu na jednotlivých pracovištích spořitelny. Stalo se tak prý na základě průzkumu o využití provozní doby jednotlivých pracovišť...ale proč došlo hned na začátku uplatňování tohoto opatření k tomu, že klienti (a ne málo) čekali před zavřenými branami tohoto bankovního ústavu jako chudí před fortnou milosrdných při rozdávání polévky? Poslední příklad operativnosti a připravenosti banky je také znám. Projevil se včera - problém výplat státních dluhopisů. Když už Česká spořitelna získala tuto vládní zakázku (nic jiného to pro banku není a je za ní dobře odměněna), tak snad mohla učinit základní opatření (technická a personální) ke zvládnutí prvotního náporu...klientů. Jak se ukázalo nezvládla nic.
Bude zajímavé sledovat jak si poradí s množstvím, zatím anonimních, vkladů, které je třeba převést na vklady na jméno.
Vezmeme-li v úvahu, že tato banka je jedním z největších bankovních ústavů ve státě a na druhou stranu vah si dáme její jednání s klienty, dojdeme k závěru, že banka má sice ráda peníze svých klientů (to ma každá banka,) ale při poskytování služeb s klienty zachází jako s nekalou konkurencí. To je mj. důvod, proč jsem změnil banku a zatím toho nelituji.
Nejsem sice Dr. Novák, ale doporučil bych vám Živnobanku nebo Raiffeisen Bank. Mám účty u té první. Důvod? Kvalitní služby a obsluha a nízké ceny. Hlavně je vše přehledné, žádné skryté poplatky.Někdo může namítnout, že jsou to malé banky a nejbližší pobočka je daleko. Pokud si ale uvědomíte, že drtivou většinu věcí vyřídíte přes internet, telefon nebo kartu, tak není přehnané tvrdit, že do banky budete chodit tak jednou za rok.