Odpověď CS je klasicky nemastná - neslaná. Ať už jsou příčiny potíží klienta jakékoliv, svůj díl na nich CS bez pochyby má a signifikantní je, že se v reakci ani náhodou neobjevuje formulace " ... za případné potíže se omlouváme". Místo toho jenom formulace o nekonkrétnosti. Kdy konečně bude platit náš zákazník, náš pán.
Zde jsou moje aktuální zkušenosti s ČS:
1. Potřeboval jsem vyřídit změnu s platební kartou a než jsem se dostal na řadu, uběhlo 45 minut. Přede mnou stáli jen 4 lidé. Dle mého laického názoru, i triviální operace je příliš pracná, což prodlužuje vyřízení.
2. Jelikož na webu má Spořka jen výňatek ze Sazebníku a byly avízované změny v poplatcích, říkal jsem si, že si o ně napíšu emailem. Předpokládal jsem, že je to volně dostupný soubor a ušetřím cestu na pobočku. Takto jsem to specifikoval a dostalo se mi odpovědi, že nejdůležitější poplatky jsou uvedeny na webu a sazebník je dostupný na každé pobočce...
Zkrátka Spořka vůbec neví, co jsou to služby zákazníkům a je jí to jedno.
Pokud je autor clanku tek nespokojen se sluzbami dane "banky", necht hlasuje "nohama" a opravdu prestane vyuzivat veskerych sluzeb teto silene instituce, ponevadz pokud tak neucini a necha tam nadale proudit sve penize, tak to vlastne znamena, ze s takovymi praktikami vpodstate souhlasi. Tato "banka" IMHO tezi jen z toho, ze spousta lidi zije jeste skoro v totalite a svym setrvacnym postojem tak podporuji tento slendrian. Sam mam s timto ustavem nejhorsi zkusenosti, ale udelal jsem si poradek u sebe i ve sve rodine (presvedcil jsem manzelku, jeji i moje rodice, aby "sluzby" teto socialisticke firmy nepouzivali - neverili byste, jak strasne se divili, ze si mohou penize ulozit taky v nejake jine bance, nejtypictejsi otazka znela: A ti ostatni to nemaji jenom pro podnikatele, my tam muzeme mit penize taky? ).
Naprosto souhlasim s udelenim Zlamane gresle Sporitelne. Myslim, ze autor clanku by v konecnem dusledku usetril spoustu casu (a tim i penez), kdyby si zridil ucet v jinem ustavu. Moje zkusenost s CS je dost silena - kdyz mi bankomat CS spolkl kartu, kterou jsem mel od IPB, volal jsem na zelenou linku CS. Pani mi rekla doslova, ze ona mi nepomuze, protoze uz je pozde (17 hodin) a ze se ji mam snazit pochopit.
Jak vidno z výše uvedeného ,nejlepší řešení pro spořitelnu by byl kouzelný dědeček,který by ji vymazal z českého trhu ,aniž by poškodil klienty.Obdobné problémy, které uvádí pisatel jsem měl před pár lety na poboččce v Ostravě a taky jsem prodělal obdobné pocity při jednání,ale tenkrát jsem přes uvedené lapálie odešel a problémy s z účtem nemám ,styl jednání je v lidech a jak vidno z odpovědi jaké vedení takoví podřízení a u spořky je to doslova.
Souhlasím s panem Liborem. Jediné řešení v této situaci je skutečně překousnout onu nechuť zařídit vše kolem trvalých příkazů a ostatních bankovních kontaktů a z České spořitelny co nejrychleji zmizet. Já sám jsem před třemi lety z ČS utekl. Taky se mi nechtělo platit za zrušení trvalých příkazů, a jejich založení jinde. Jenže když si to zpětně spočítám, tak 4,- Kč za výběr v bankomatu ČS a 20,- Kč + 0,5% z vybírané částky za výběr v ostatních se mi jeví můj odchod z ČS ve zcela jiném světle. Nenosím totiž běžně u sebe celou výplatu, ale když potřebuju, vyberu si z bankomatu 2-3 stovky a když potřebuju další peníze, zase si vyberu. Navíc, když to jde, platím kartou. Kromě toho bordel v účtování bankomatů se mi také zdá jako celkem nepřijatelný. Vždyť více než týdenní zpoždění od výběru v bankomatu do zaúčtování je příšerné. A to nemluvím o tom, že terminál ČS u jisté benzinové stanice odmítl platbu s tím, že na účtu nejsou peníze. Ty tam sice již byly, ale ani platební terminály ani bankomaty o nich ještě "nevěděly". K mému obrovskému překvapení však na výpisu z účtu tato transakce byla zaúčtována, stornována ( až sem by to bylo v pořádku ) a znovu zaúčtována. Po reklamaci mi ČS sdělila, že je vše v pořádku a bylo vymalováno. Přišel jsem tedy o cca 800,- Kč a hodně rychle jsem byl přesvědčen o tom, že když zaplatím asi 150,- Kč za zrušení všech trvalých příkazů v ČS a stejnou částku zaplatím za jejich zavedení v bance, kam jsem odešel, pořád ještě na tom budu lépe, než zůstávat u ČS a riskovat další podobné "nehody". Ostatně nekolik kauz z poslední doby mi jen potvrzuje správnost mého rozhodnutí. Dnes jsem u jisté banky, kde za platby a výběry kartou neplatím nic, vyúčtování výběru je tak do 1-3 dnů ( podle toho, jestli vybírám z bankomatu své banky nebo z bankomatu jiné banky ) a navíc je tu možnost ovládat svůj účet pomocí telefonu, takže do banky vůbec nemusím. Kromě toho se bankomatům ČS vyhybám jako čert kříži. Já jsem totiž párkrát z bankomatu ČS vybíral a když jsem pak na výpisu kontroloval výběry, tak jsem zjistil, že v jednom případě byla platba zaúčtována po deseti a ve druhém po čtrnácti dnech !!! A to jsem datumy na předešlých výpisech s lístkama z bankomatů nesrovnával. Navrhuji tedy autorovi článku, aby se opravdu dobře zamyslel nad tím, jestli by mu nestálo za to se svými trvalými příkazy a ostatníma věcma kolem změny účtu chvíli zabývat. Navíc, pokud má ještě účty u dalších dvou bank, stačí účet u ČS jednoduše zrušit a používat jen ty dva zbylé...
S pozdravem
Balů.
Nastesti jsem u teto straslive instituce ucet nikdy nemel, jen kdysi vkladni knizku, presto mam s ni take spatne zkusenosti, konkretne s bankomaty. Dost jsem se podivil, kdyz jsem se na svem beznem uctu v CSOB dostal do pomerne velkeho minusu. Po obdrzeni vypisu mi to bylo jasne -- prumerna doba mezi vyberem z CS bankomatu a zauctovanim byla tyden, maximum deset dni! Pani v CSOB se mi dusovala, ze oni prichozi udaj zpracuji do 3 dnu, obvykle do druheho dne, a poradila, ze si mam o tom dojit promluvit na pobocku CS, ktere patri dany bankomat. Doufam, ze az to udelam, ze to nebude na dalsi negativni clanek...
Taky jsem odesel od Sporky.
Se zauctovanim se ale nezlobim. Penize jsou na uctu pouze blokovany, po vyberu z bankomatu CS, a do doby nez dojde ke zuctovani mi z nich jdou uroky (sice ve smesne vysi, ale presto). Dale mne banka zvyhodnuje podle vysky zustatku, blokovane penize se z nej neodecitaji, jsem tedy pro banku bonitni klinet. Zpozdeni ve vyuctovani je tedy k oboustranne spokojenosti. A k tomu si mohu kdykoliv overi dispozibilni zustatek.
Pokud čtu cokoliv o CS, tak se nikdy neubráním dojmu, že ti co o ní píšou pozitivně jsou buď najatí nebo zblblí reklamou. Dovolím si malé srovnání CS a IPB ve službě, která je sice vedlejší, ale užívám ji rád. Jedná se o bezp. schránky. Zatímco v IPB blahé paměti neměl do prostoru schránek přístup bez identifikace nikdo, do prostoru schránek CS neblahé přítomnosti může vejít kdokoliv, kdo podepíše návštěvní lístek (podpis není dále ověřován). IPB blahé paměti měla obsah schránek pojištěn na 100000 kč, spořka ani náhodou. A tak dále, a tak dále ... kdy už konečně vezme spořku čert a vy, troubové klienti, jim přestanete dávat své penízky????
Mám několik bankovních účtů. Jedním z nich je i klasické sporožiro v České spořitelně v Kyjově. Ačkoliv většinu času trávím v Brně, tento účet zde ponechávám. S jejími službami jsem byl vždy spokojen a nejednou překvapen i milou vstřícností. Poslal jsem na hlavičkovém papíře žádost o zrušení trvalého příkazu a zadání jiného. Bohužel, netrefil jsem se do svého podpisového vzoru. Pracovnice přepážky mi zavolala na mobil a požádala mně, zda to mohu poslat znovu či odfaxovat se správným podpisem. Potěšilo mě to. Myslím si, že problém je jen v lidech. Určitě znáte pořekadlo: Kůň je nebezpečný zezadu, kozel zepředu a blbec ze všech stran ...