Pojišťovna mi pro následující období zvedla cenu "povinného ručení" o 53% proti loňskému roku.
Co vám brání chovat se tržně a přejít jinam? Já tak učinil a platím méně než loni za výhodnějších podmínek. Vždy jsem vybíral mezi největšími pojišťovnami a je to jen o zájmu, nabídce a poptávce.
Přečetl jste si pořádně ty dva řádky? Píšu tam, že ušetřil 5 000 Kč (mluvíme o ročním pojistném). Myslíte si, že jen na povinném ručení ušetřil těchto 5 000? To by musel mít káru takovou, že kdyby na ni měl, tak by byt tak prachatý, že by zase nepotřeboval šetřit nějaké drobné. Ne, opravdu sám sebe nenabořil. A šlo o povinné ručení + havarijní a skla a asistenční služby dohromady. Původní pojišťovna mu to zvedla na nějakých 8800 Kč. Přešel jinam za 3000 na rok, sjednáno přes internet. A pak se divil, až něco potřeboval. Tak jen abyste nenachytračili vy ostatní až to budete dělat taky. Jen vás varuji. Taky se dělají super levná povinná ručení jenže se spoluúčastí. To je pak taky občas někdo překvapen, že musí platit spoluúčast. ale zase to má levné...
To nic nemění na odpovědi na původní otázku: "Co Vám brání přejít jinam, kde je to levnější?" - Odpověď: "Například kvalita služeb." A to, že někdo přešel jinam, aby to tedy měl levnější a pak splakal nad výdělkem je již jen doplňující informace.
Buďto to chci mít levnější a nebo chci mít lepší služby.
Taky mohl dotyčný být v situaci, že u dané pojišťovny to s danými službami již měl nejlevnější a přechodem jinam už mohl získat jen nižší cenu s horšími službami a nebo pokud by trval na stejných službách, pak by měl stejnou nebo větší cenu.
Není přece nikde zaručeno, že pokud mám u nějaké pojišťovny pojistku za určitou cenu, že u jiné pojišťovny musí existovat levnější pojistka (stejně dobrá).
Nabourali mi zaparkovane auto, vinik mel pojistovnu kooperativu a dohadovani s ni bylo priserne. Zadni dvere jsem mel vytlumene a kdyz jsem pozadoval i toto v servisu udelat bylo mi zdeleno ze to neni v pojisteni a pojistovna rekla ze to platit nebude ze je to dodane az po vyrobe auta a neni to v zakladu vozu, proste pojistovny si VZDY najdou klicku aby neplatili ale jak jim Vy nezaplatite pojistku hned vam vyhrozuji exekutorem a hned naskoci uroky z prodleni ale oni maji na vse dost casu a platit se jim NECHCE
Na podzim mi nabourali celou levou část vozidla. Vzhledem k rozsahu poškození kdy cena opravy by přesahovala přes 60 % časové hodnoty kterou určila pojišťovna na 110 000,- Kč (dle nabídek na Tip Cars a mobile.de se v té době za stejný model a ve stejné výbavě a najetými km pohybovaly ceny minimálně o 20 000,-Kč vyšší, mi vyplatila 62 000,- Kč s tím že takto poškozené v dražbě bylo vydražěné za 46 000,- Kč a ten kdo vozidlo vydražil i když jsem jej kontaktoval se už neozval . Odvolal jsem se ale pojišťovna to zamítla. Navíc od havárie do zaslání dopisu o plnění od pojišťovny uběhlo kalendářních 21. dní a peníze přišly ještě o den později.
Vzhledem k tomu,že vozidlo používám k podnikání zapůjčil jsem si náhradní vozidlo které jsem používal 15 dní, ale pojišťovna mi chce proplatit jen 10 dní prý podle jejich směrnic a ještě krátit o 10 % neboť mé vozidlo je více jak 10 let staré.
Tak celou záležitost jsem předal právníkovi a musel vynaložit další peníze a čas.
Jedná se o pojišťovnu Kooperativa ale jak mi řekl právník tak je to skoro u všech pojišťoven stejné.
Uvidíme jak to dopadne,ale chce to pevné nervy a vydržet a nenechat se
.
Jezdím přes 44 let na naších silnicích. Z počátku co se pojištoven týka to bylo ok. Nebylo moc na výběr a tak se bralo co bylo.
Dnes t.j. od roku 1990 se s pojistovnama roztrhl pytel a tak se přebíji a doslova oškubávají řidiče.
ŠTVE mi na tom,že někdo platit nemusí a neplatí,tam si to pojištovny neumí vybrat a tak JEDNOSTRANNĚ ohlasí zvýšení pojistného a nic je nezajímá. Co se týká ASISTENČNÍ služby, tak to je pod psa!!! Vše jsem zrušil a zpět tyto služby využívám přes UAMK kartou na rok za 860.-Kč. Oproti pojištovnám jsou služby stejné ba lepší,rychlé dovolání a taky reakce pomoci. Od pojištoven LEVNĚJŠÍ o 1200.-Kč za rok.
A závěrem, je lepší nebourat ale když už,tak řádně sepsat a srovnat škodu. Štastnou cestu. ŠA.
Kooperativa je bez diskuze nejsprostější pojišt'ovna u nás,měli jsme s nimi velkou při,odvolali jsme se až na jejich nejvyšší místa ale plné nápravě stejně nedošlo ale "polepšili" se.Stejně nás však okradli na odhadní ceně vozu a ještě sundali 20 000,-Kč zato,že auto bylo kdysi nabourané na tu samou část jako nyní a jistej dareba stočil tachometr.Naše auto chtěli dát na odpis,zaplatili směšnou částku na opravu a také ho za směšnou částku prodali v aukci...My jsme však tuto možnost vyloučili a auto jsme dali opravit-opravna použila starší díly,nový lak na celou stranu vozu a stejně to bylo daleko dražší,než nám vyplatili.Kdybychom použili nové díly jak má správně Kooperativa zaplatit,tak by asi bylo lepší auto pustit z kopce...Tito "dobráci" z pojišt'oven okrádají lidi ve velkém stylu a potom vykazují každoroční astronomické zisky,sponzorují kde co a žijí si na vysoké noze za naše peníze.KOOPERATIVA JE V TOMTO OHLEDU NAPROSTÁ JEDNIČKA-modlete se k Bohu,aby vás nenaboural zfetovaný,opilý řidič bez oprávnění řídit vůz a pojištěný u těchto vydřiduchů...(jako nás),potom vás čeká vyčerpávající bitva a nedej bože,když jako u nás jde o ušlý zisk-prostě peklo na zemi. A to jsme prý právní stát...
Tak nejen Kooperativa...Generali se mnou taky slušně ..... V prosinci do mě bouchnul chlap s náklaďákem a světe div se,bylo to technikem vyhodnoceno jako totální škoda(mám jen promáčklý zadní levý blatník a trochu odřené dveře)....tak mi bylo řečeno,že dají můj vůz do nějaké anonymní aukce a podle výsledku mi doplatí rozdíl auta před a po nehodě. Kde vůbec nějakou takovou aukci najdu a jak si můžu zkontrolovat,kdo přihazuje ? Kde mám jistotu,že tam nesedí někdo z pojišťovny a nezvyšuje cenu? Takže ve finále mě poškodil jejich klient a ještě si vlastně zaplatím opravu,neb auto je normálně pojízdné,v pořádku a prodávat ho nehodlám a vzhledem k tomu,že mi dnes přišla zpráva z Generali a vůz se vydražil za vyšší částku než jsem očekávala,dostanu od pojišťovny cca 10 tisíc ...takže mě vlastně pojišťovna potrestala za to,že mě někdo naboural.Fakt Dobrej systém,jak je možný,že tohle stát vůbec dovolí?
Kooperativa je opravdu nejhorší pojišťovna. V noci na Silvestra nám opilý řidič naboural na parkovišti zcela nepoškozené a ještě před tím opravené auto, prakticky totálka. Pojišťovák z Kooperativy odhadl škodu na 110 tis., tu měla pojišťovna zaplatit. Přišel druhý pojišťovák a přesto, že opravna opravila auto z použitých dílů a fakturu "stáhla" na 82 tis., pojišťovna jako spoluúčast vyčíslila 30%, že musíme zaplatit my. Jak k tomu přijde řidič, který vůbec nic nezavinil a ten druhý, který auto naboural a ještě namol, se jen směje. Právní stát? O tom si můžeme jen nechat zdát, je to fialový hnus!
To co tady píšete je opravdu krásné, ale někde jinde než je skutečnost. Klient "Podnikatelské pojišťovny" mi prokazatelně nechtěně rozbil přední sklo. Nahlášení nehody proběhlo okamžitě a jak to má být. Nejdříve pojišťovna dělalala mrtvého brouka. Po telefonické upomínce prohlásili jeji pracovníci, že doporučený dopis nedostali a jejich likvidátor neni jejich likvidátor, i když je jejich zaměstnanec. Po opětovném zaslání "dokumentace o nehodě" mi napsali mezi řádky, že jsem lhář. Předal jsem to své právnici a ta je opět vyzvala ke zaplacení opravy okna. Došlo k výhrůžkám, že mají velkou právnickou základnu a soud bude určitě stát za pojišťovnou. I po druhé výzvě odmítla pojišťovna zaplatit. Jednalo se o sklo v hodntě 24000 Kč. Na okraj: v jejich odpovědích byly absolutní právní nesmysly. Tak a teď raďte.
Jednoduše, dojedete na centrálu jako já a nehnete se dokud Vám nedají peníze na ruku. Udělal jsem to u nich už 2x a vždy úspěšně. Jinak je taky dobré bombardovat jejich linku dotazy a nakonec jim dát ultimátum, u Uniqy jsem dal ultimátum do 16:00 pondělí, jinak v úterý ráno rozmlatim pobočku a ejhle v pondělí ve 13:40 email s uznáním plné ceny a odesláním peněz
A když se podá trestní oznámení, tak se hned chodí k soudu? No vidím, že v souboji s právním profíkem nemám šanci :-D.
Kdyby měly pojišťovny podávat trestní oznámení na každého joudu, kterému někdo nabourá starou Felcku, dotyčný shrábne peníze rozpočtem, auto opravit nenechá a při nové bouračce uplaťňuje i poškození z předchozí bouračky, tak jedou policajti na nepřetržité směny.
povinne ruceni je primarne urceno na plny koryta zainteresovanych prasat.krmte je,zivte je,dotujte jejich luxusni chlivy.kolik penez se vybere a kolik vyda.proste normalni clovek je jak ovce na vlnu.mne osobne se prici delat za stravu a bydleni pro sebe a luxus pro netahla a lemply v kravatach.
Předevšim si je nutno ujasnit to, když mne někdo naboří, způsobí mi škodu. Je za to odpovědný a můsí mi ji nahradit. Proto je pojištěn u své pojišťovny, aby ho to nezničilo. Stane li se nehoda, požádá svoji pojišťovnu a ta mi vyplatí takové peníze, na které je on pojištěn. Je li to málo, musím rozdíl vymáhat na tom, kdo mi škodu způsobil. Howg. Každý si musí rozmyslet kde a jak je pojištěn. Kdo platí symbolické pojistné, může očekávat symbolické plnění, co ušetřil na pojistném, když už se mu to stalo, zaplatí ze svého. Názor, že ten kdo utrpěl škodu vinou někoho, se má starat a ten kdo ji způsobil má vystaráno nemůže obstát.
Dobrý den, to je nesmyslný názor. Takto to opravdu nefunguje. Pojištěný pojišťovnu nežádá a ani není žalovaný. Tzn. bohužel se stará poškozený, aby nebyl okraden. A ten má většinou jen dvě možnosti- stát se sponzorem pojišťovny a nechat se okrást a nebo vymáhat škodu soudně. Věřte mi- za ten pocit vítězství to stojí. Doporučuji akkock. cz
Máte pravdu, ale jen v případě, že sjednaný limit (min 35MKč) nestačí. Pokud vám pojišťovna nevyplatí do tohoto limitu, protože nesouhlasí s vašimi nároky je to problém váš. Viz https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1999-168
V říjnu mě nabourali z boku na přední levé kolo.Vyrazili ze stopky.Začal jsem brzdit a uhýbat co mi situace dovolila.Bohužel Bum a můj Ford Conect se ocitl v zebrách na vedlejší silnicí.Rotací do sebe auta práskla zadními boky.Vyleze opálenej spolujezdec a říká.Vy jste jel rychle. Já.Moji rychlost neřešte, byl jsem na hlavní.Prý mě neviděli. Než mě přivezli zpět z rentgenů,bylo jich tam 9-vět a že si to dosvědčí.Rameno žebra a koleno-bolest 14 dní a pit...jsem pro samou práci nešem na neschopnost i když mi to bylo taktně naznačeno. Paní, co příjížděla z vedlejší přišla a povídá .Já Vám tu počkám a dosvědčím, že jste jel po hlavní.Pozice aut po srážce vypadala né moc příznivě pro mě.,,, Hlášení na pojišťovně...To auto u nás není delší dobu pojištěné.A je vůbec někde pojištěné.NEee. CKP to postoupila spol. CONTIN. Likvidátor přijel za 28 dní.Celkem 45 dní půjčená 1.2 FABIA .Zaplatili 7-dní,že prý to na opravu stačí a za opravu z 57.000Kč pouze .37.000 Kč. Nikdy nebourané auto -dražba 16.000 Kč.Z toho ,co my poctiví platíme jsou vytvářeny fondy pro tyto situace a oni nás takto odírají. Dělají si z nás pr.....Už jenom z principu to nemohu takto nechat. Jsem zvědav na jejich reakci.
A jak je to s havarijní pojištěním ?Platil jsem havarijko sedm tisíc ročně.Měl jsem mnou zaviněnou autonehodu.Auto stáří pět let,mazlené.Trefa na pravý předek-prý totálka.
Auto v dražbě vyšlo na 200 tisíc a Kooperativa doplatila zbytek do ceny Carsu kolem 60 tisíc.
TAK PŘEMÝŠLÍM,PROČ SI TY DRAHÝ POJISTKY PLATÍME? Ty pojišťovny vydělávají ať je pojistná událost,nebo ne.
Jo, jo,
pojišťovnictví, to je pěkná džungle, kdo se v tom má pořádně vyznat.
Pokud nemáte na radu zkušeného likvidátora, nebo dobrého právníka, tak je to ve většině případů velmi náročné a problematické jednání. Pojišťovny vám nikdy neřeknou na co všechno máte nárok. Ostatně proč taky, stálo by je to jen víc peněz. Naštěstí už jsou i firmy, které jim šlapou na paty. Ve článku se píše o ztrátě o poklesu tržní hodnoty po opravě. Našel jsem na internetu stránky, kde vám řeknou, jestli máte na znehodnocení nárok, případně vám i pomůžou s jeho vymáháním.
Nechci dělat reklamu, ale pokud vás to zajímá, podívejte se na www.znehodnoceni.cz
taky přidám trošku do mlýna a to s pojišťovnou Generali
slečna si koupila starej peugeot a jela ve vedlejším pruhu , najednou se rozhodla (prý tam měla auto) přejet ke mě do levého a rozbila mi zrcátko (ford Focus) škoda na zrcátku cca 5000 a na laku cca 10 000, a světe div se , slečna chybu uznala (pojištěná byla u Genrali)
a nyní začali tahanice, nejdříve se nikdo 3 týdny neozval ikdyž slečna to dala na pojišťovnu druhý den, tak jsem tam zavolal a operátor na jejich lince( trvalo to cca 40 minut než jsem se dovolal na správné oddělení) potvrdil , že to dostali ,ale že oni nemají povinnost se mi jako poškozenému ozvat, takže skoro hodinový rozhovor jak se to stalo a kdesi cosi, a pak samé tahanice o papíry, za likvidátorem jsem musel dojet (byl to nějaký jejich najatý blb) vše nafotil a řekl ať si to dám do servisu (zrcátko že mi opraví a lak že mi dají na rozpočet, v servisu jsem žádal aby šla škodná událost přímo na generali (bohužel jsem pozdě zjistil , že byli všichni domluvení a škodu si musel zaplatit a potom jí žádat po Generali a opět cca 3 týdny, a rozpočet , na ten jsem čekal dalších 5 týdnů ( po cca 20 telefonátech a urgencích ) mi laskavě poslaly cca 5 000 stím , že na laku větší škoda nevznikla , takže ať vás nikdo nenabourá od generali, vše si musíte vyřizovat sami a o všechno je několikrát urgovat
A co jste čekal, že vám přivezou pod nos náhradní Mercedes?
ale že oni nemají povinnost se mi jako poškozenému ozvat ... ne, to fakt nemají
bohužel jsem pozdě zjistil , že byli všichni domluvení a škodu si musel zaplatit a potom jí žádat po Generali ... pokud jste u likvidátora souhlasil s rozpočtem no tak žádat v servisu je holt už pozdě
"operátor na jejich lince( trvalo to cca 40 minut než jsem se dovolal na správné oddělení) "
Dobrej joke, až na to, že při hlášení škody se nikdo na správné oddělení dostávat nemusí, škoda se hlásí na klientské lince, kde to operátor sepíše a dál už to putuje podle nastavených procesů. Schopnější jedinci dokonce zvládnou zaregistrovat škodnou událost sami přes internet, třeba tady: https://www.generali.cz/kontakty
Rad bych se zeptal, co ma pojistovna zaplatit. Nabourala mi pani auto, tak sikovne, ze je z toho totalka. Ceska pojistovna dala auto do aukce. Auto jsem koupil loni za 70 tis a letos stoupli jeste na cene. Teoreticky podle vyse uvedeneho clanku by meli proplatit téměř celou skodu nebo jak to je ? Dekuji za radu
Dobrý den.
Chtěl bych se zeptat zda mám na toto také nárok? Ženu asi před půl rokem nabouraly, auto se nechalo opravit v autorizovaném servisu, oprava stála něco málo přes 200.000,- Kč a určitě auto nějakou tu hodnotu tím ztratilo, i když bylo vše vyměněno za nové. Mám na to také nárok? Popř. poradíte mi jak mám postupovat? Děkuji
Potrebujem poradit. Bolo mi naburane auto 9. prosince. Je to krátka Fabia 1.2, 44kw, rok vyr. 2008. Odhadca povedal, že to je totalka. cenu odhadol na 80 000kč. Poisťovna mi vyplatila 53400kč. Potom mi likvidátor hodil auto do aukce. Tam bolo auto vydražené za 26600kč. Závazná doba bola do 4. ledna. Lenže likvidátor mi neposlal papíry k ty aukci tak som sa tam nemohol prihlásiť. A ked som likvidátorovy volal tak mi nedvíhal mobil. A jeho odpoveď bola len sms, že už mi poslal podklady. Poslal mi ich až keď som naliehal na pani na Českej poisťovni, že mi nič nebolo poslane a tvrdi mi, že už ich poslal. Takže mu pani volala, on jej tvrdil, že nemá mail na mňa a blablabla. Ona mu povedala, že mail na mňa tam je.Stále mi nič neposlal. Tak zas som znova šel na poisťovnu. To mi ale pani povedala, že ona s tým nič nemá a musím sa obrátiť na likvidátora. No nakonec mi teda ty papíry poslal aj na mail asi 7 ledna. A list poštou akoby zázrakom prišel, ale bohužel pozde až 8 ledna. Po uplynutí ty závazny doby. Tym pádom už kupújuci auto odmietol. Tak som mu volal znova, že ja platiť nebudem obnovenie aukce. že je to jeho vina, že sa to nestihlo. Odpoveď bola, že on neručí za to kdy to pošta doručí. Muj názor je, že to bolo zámerne aby sa znížila cena v dalšej aukci a nekdo sa pekne na tom nabali. Tu aukci mi obnovil, ale auto bolo vydražene už len za 15550kč, vraj z jeho dobre vule. A bol velmi rýchly, hneď na druhy deň.
Ja potrebuji poradiť či mi je poistovňa povinna doplatiť ten rozdiel ktorý vznikol medzi prvou a druhou aukci. Protože tym pádom ja som dostal ne 80000kč , ale celkovo len 68 950 kč. Musí mi poistovňa doplatiť tych 11 000 kč ?
Podla mňa je to vsetko velky podvod. Je celkom jedno aka poistovna je to. Fakt som moc naštvany protože mne bola spusobena škoda, auto rozmlatene. Prišiel som o druhu prácu nebo sa tam nemam ako dostavať teď. Samozrejme veď poistovnu to nezajiíma. A ja ešte musim chodit otravovať a doprosovať sa potom aj tak dostanem malo lebo ma ošklbu na aukci. A ešte sa mily pánko z akce, když prišiel po auto bude rozčulovať, že auto odhlasim až o mesiac lebo sa na Slovensko nedostanem protože nedostanu dovolenku hneď. On vraj nema prostor na skladovanie aut. To mna nezajima ale, ja som musel dlho čekat tak nech nech teď čeka on taky. Mužete mi prosím poradiť! Dekuju za odpoveď.Luboš
A ono to nejde hodit pojišťovně na krk ? Tohle je divná móda cop se pojišťovny s těma aukcema snažej. Kolega kdysi takhle přišel o auto totálkou taky. Ale on to nějak pojišťovně vnutil, ať si to odvezou a vydraží komu chce nebo třeba opraví a jemu ať daji tu cenu totálky a bylo vystaráno. Dneska to tak nejde ?
Jak si tak čtu stížnosti na pojišťovny Kooperativa a Generali, že jsou prý nejhorší... Já měl u Kooperativy a poté u Generali pojištěné auto, ale havarijko resp. pojištění čelního skla. Na havarijku byla spoluúčast 5 000 Kč a čelní sklo u Generali bez spoluúčasti. Obě dvě pojitné události úplně bez problému. Nemám jedinou výhradu. Tak se mi zdá, že je rozdíl, když se člověk domáhá škody z pojistky (povinného ručení viníka) a nebo z pojistky, kterou si sám platí.
Já řešil z povinného ručení viníka vlastně 2x událost a pokaždé to byl porod. Takže asi to tak bude. Nezáleží na pojišťovně, ale na tom zda řeším poru nebo svoji vlastní pojistku.
A te´d mi řekněte, zdali máte zkušenost se sjednáváním povinného ručení na základě srovnávačů, jde mi o to, že odcházim od své pojištovny, nebudu psát které, odcházím ne kvůli povinku, ale kvůli tomu, jak se ke mě poslední dobou choval pojištovák, co řešil moje pojistky a kterému jsem dával dlouhá léta peníze, narazil jsem třeba na http://www.povinneruceni.biz/, ale nemám s tím žádné zkušenosti, tak přemýšlím, jestli to na stará kolena vyplnit a nechat si přehled zaslat? Pokud máte reálnou zkušenost, za každé info budu rád.
nevím no, raději si fakt pár stovek připlatit, myslím, že ten rozdíl krytí je pak obrovský - naštěstí jsem to nikdy nepotřeboval, ale co tak čtu https://www.hyperfinance.cz/magazin/hole-povinne-ruceni-staci-malokdy-rozhodne-se-vyplati-ho-doplnit/
Přesně z tohoto důvodu nechávám starosti na svém servisu: http://www.autoindividual.cz/vyrizeni-pojistne-udalosti kde tohle vyřídí za mě. Sám tomu moc nerozumím a přijde mi to komplikované.
Kopiruji dnesni mail Slavii:
Vase nazory, zkusenosti, rady apod. prosim na mail: secho@email.cz
Smazu jmena zucastnenych a nahradim je symboly XY, stejne tak RZ meho vozu.
Text zde:
Vážení,
Dne 1.10.2018 byla Vaším klientem p. Bohumilem D. způsobena škoda na mém vozidle RZ 9U4 x234 tovární značky BMW. Poté, dne 4.10.2018 bylo p. Ing. H. ., expertem ze společnosti DEKRA, provedeno ohledání rozsahu poškození mého vozidla, kdy p. H. shledal jako nutnost výměnu poškozeného LZ boku s následným lakováním a dále lakováním nárazníku, který je promáčknutý a dle mého měl být nárazník také vyměněný, protože do té doby byl zcela bez poškození.
Dnes, dne 19.10.2018 mi byl Vaším likvidátorem p. Josefem K. zaslán email s vyrozuměním a vyčíslením plnění škodné události. Celková částka, která byla vyčíslena a má být vyplacena v můj prospěch na můj účet je: 42 315,- Kč.
S touto částkou nemohu v žádném případě souhlasit a to z následujících důvodů:
1. Při prohlídce vozidla p. H. nebylo bráno v potaz, že k poškození došlo i na zadním nárazníku mého vozu, kdy p. H. navrhl a zapsal pouze lakování.
2. Vozidlo bylo zakoupeno 4.8.2017 za cenu 24 300,-- EUR (doložena kopie faktury formou přílohy č. 1 tohoto psaní), což na základě kurzovního lístku vydaného ČNB k tomuto datu odpovídá při kurzu 26,065 CZK/EUR (odkaz č. 1 na stránky ČNB níže) částce 633 379,50 Kč.
Vemu-li v potaz amortizaci mého vozidla (portál povinne-ruceni.com), která je u prémiové značky typu BMW v rozmezí 15 – 25 % za rok (cit. čl. níže uvedeného odkazu č. 2) rovná se nynější cena předpokládaná hodnota mého vozidla před nehodou v rozmezí od 538 373,- Kč (v případě 15% poklesu hodnoty z důvodu amortizace) a 475 035,- Kč (v případě 25% poklesu hodnoty z důvody amortizace). Budu-li tedy vycházet ze střední hodnoty, dostanu se na částku svého vozu před nehodou ve výši 506 704,- Kč.
Dále, dle článku z portálu automobilrevue.cz (odkaz č. 3 níže), je hodnota vozu po nehodě samotnou nehodou snížena o minimálně 10 % z odhadované hodnoty vozu. Budu-li tedy uvažovat 10 % z částky 506 704,- Kč dostanu se na hodnotu, kterou můj vůz ztratil kvůli předmětné škodné události, ve výši 50 670,- Kč. Toto je dle mého výpočtu, podloženého reálnými fakty s přiloženými odkazy hodnota, kterou můj vůz ztratil kvůli předmětné škodné události.
Dále, podle § 2969, odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. (nový občanský zákoník), mám kromě nároku na náhradu nákladů na opravu vozidla také nárok na náhradu poklesu obvyklé ceny opraveného vozu. Ústavní soud, již několikrát rozhodl (ve svém nálezu spis. Zn. II. ÚS 795/16, ze dne 27.4.2017), že náhrada škody musí proběhnout v plné výši a kompenzovat i pokles tržní hodnoty vozu, kdy Nejvyšší soud ČR pak (v rozsudku spis. Zn. 25 Cdo 2782/2017, ze dne 11.10.2017) potvrdil, že závěry obsažené ve zmíněném nálezu Ústavního soudu (spis. Zn. ÚS 795/16) se uplatní i při postupu podle aktuálního nového občanského zákoníku (účinného od 1.1.2014). Citace článku z portálu mesec.cz (v odkazu č. 4 níže).
3. Při ohledání poškození mého vozu autorizovaným servisem BMW Kopecký, došlo k předběžnému vyčíslení nákladu na opravu vozidla v minimální výši 80 000,- Kč (kopii potvrzení s razítkem a podpisem autosalónu přikládám v příloze č. 2). Předpokládaná doba opravy mého vozidla je 10 pracovních dní.
4. Během opravy svého vozidla budu nucen zapůjčit si náhradní vůz odpovídající mému (vzhledem ke své profesi, kdy reprezentativní vůz je pro mne nutností). Společnost BMW Kopecký je ochotna zapůjčit mi vůz po dobu opravy mého vozu za částku 2 125,- Kč vč. DPH za každý zapůjčený den. Budu-li tedy mít vůz zapůjčený po dobu 10 dnů, částka kterou budu muset společnosti BMW zaplatit je rovna 21 250,- Kč.
5. Má hodinová sazba činí přibližně 500,- Kč. Doba obětovaná vyřizování pojistné události kvůli Vašemu klientovi mi zabrala přibližně 10 hodin mého času. Tento však nebudu započítávat.
Sečtu-li tedy veškeré náklady, které mne čekají, dostanu se na následující částky:
- 50 670,- Kč (pokles tržní hodnoty vozidla)
- 80 000,- Kč (minimální cena opravy vozidla autorizovaným servisem)
- 21 250,- Kč (cena pronájmu vozidla odpovídající kategorie)
151 920,- Kč CELKEM
Částka, kterou mi chce Vaše pojišťovna za poškození mého vozu uhradit však činí pouhých 27, 85 % z částky, která je dle mého názoru a výpočtu reálná.
Tímto prosím o znovuotevření pojistné události č. 18/9451/xxx a přehodnocení likvidační částky za poškození mého vozidla BMW.
Děkuji za kladné vyřízení,
S pozdravem,
Ing. Jakub Sechovec
kontakt:
secho@email.cz
Přílohy:
příloha č. 1 – faktura za zakoupený vůz BMW F30 330D
příloha č. 2 – kopie předběžné kalkulace ceny opravy autorizovaným servisem BMW
Odkazy:
odkaz č. 1:
https://www.cnb.cz/cs/financni_trhy/devizovy_trh/kurzy_devizoveho_trhu/denni_kurz.jsp
odkaz č. 2:
https://www.povinne-ruceni.com/clanky/co-je-to-amortizace-vozu-a-jak-se-pocita/
odkaz č. 3:
https://www.automobilrevue.cz/rubriky/truck-bus/praxe/finance-kolik-stoji-vozidlo-po-havarii-1_46043.html
odkaz č. 4:
https://www.mesec.cz/clanky/co-vsechno-vam-musi-pojistovna-z-povinneho-ruceni-proplatit-po-havarii-vozidla/