To že letadlo bezpečně odletí z místa A do místa B - a nebo to že vám dá třicetistránkovou letenku a podprůměrnej bufet?
Z hlediska relevantní kvality mají "standardní" aerolinky v poměru cena/výkon stále méně co nabídnout.
Kvalita je to, kdyz u click4sky (csa) dostanes za cca 140E vse co dostanes na palube csa (kila v kufru, jidlo a piti, mistenku) a cenu za letenku vis hned jak si ju kupujes. Nepripocitavaji se ti zadny dalsi poplatky za kufry, platbu kartou a kdovi co.
Napriklat Ryanair je ale obycejnej autobus, kde si sednes kde chces a kdyz mas to stesti, polaci se tam jeste v prubehu pobijou (kamarad to videl po ceste z Dublinu do Prahy).
Ktomu jejich stranky jsou uplne k nicemu, protoze to neukazuje vic dnu okolo a musis porad klikat aby ses dovedel cenu letu treba v prubehu tydne.
Treba tomu ja rikam nekvalita :-)
Záleží na společnosti. Já teď párkrát použil Airasia a vynikající. Přehledný web, kde si člověk vybere a zaplatí bez problémů let i s nevelkým předstihem, standardní zavazadlo a odbavení, na palubě sice jídlo a pití placený, ale s cenama na úrovni našeho obyčejnýho obchodu, slušný letadla. Jediný, čím se ten "low-cost" lišil, že na velkých letiších mají letadlo někde na konci haly - ale to je naprostá drobnost.
Umí i zobrazit více dnů, ale musíte si kliknout na Find Lowest Fares v žlutém řádku úplně nahoře. Zobrazí datum odletu až + 20 dní a - 20 dnů od návratu až datum návratu.
Na bufet se dá kašlat (u krátkého letu po EU, u delších je to složitější, ale to sem nepatří).
Naproti tomu třeba rozdíly v pojetí zavazadel už dost zásadní jsou. Příklad - občas někam letím fotit. Tak tahám jako kabinovku fotobatoh balancující na limitu 12kg a k tomu běžné zavazadlo podle trvání akce, dejme tomu 15-20kg. U normální letecké společnosti v pohodě - žádný příplatek a vesměs i když mi třeba kabinovka přesáhne o fous těch 12kg, tak to nikdo neřeší. Ale u nízkonákladovek to tak není - zpravidla si vyhlásí nějaký směšný limit 5kg pro kabinovku, nadváhu pečlivě hlídají a účtují, co se týče "checked baggage", tak někde je to normál, ale občas není v ceně vůbec žádná a opět se připlácí a to vůbec ne málo, pokud člověk sehnal opravdu slušnou akční cenu, tak jsou tyto příplatky klidně i několinásobek základní ceny...
Další perličkou typickou třeba u Londýna je využívání malých okrajových letišť, odkud se často prodraží doprava dále atd.
Prostě pokud má člověk kliku, že nepotřebuje nic z doplňkových služeb a dalších věcí kolem, tak ať neváhá a lowcost použije, taky už jsem zkusil a bylo to OK, jakmile ale nezapadá do ideální šablony, tak často zjistí, že ho "klasická" spoločnost vyjde stejně, ne-li levněji při menších nervech a lepším komfortu.
Ono zalezi kam do toho londyna jedes, takze Heathrow nemusi byt vzdy casove i cenove uplne nejvyhodnejsi. Na druhou stranu, by me zajimalo, ktere letiste v okoli Londyna povazujes za male, kdyz i nejmensi Luton ma kolem 10mil pasazeru/rok...