Jako internetovy prodejce bych vas pripad jeste zkousnul, ovsem jsou i taci, kteri si zbozi objednaji na dobirku a nevyzvednou ho – ze stejneho duvodu jako uvadite – nemaji o zbozi jiz zajem. To se vask uz neraci prodejci oznamit a tak zasilku neprevezmou. Mor na takovy zakazniky.
Nejasnosti mohou panovat v případě, že zboží objednáte přes internet, ale vyzvednete ho v kamenném obchodě. I v takovém případě platí vše, co jsme u internetových nákupů výše napsali a takto zakoupené zboží můžete bez udání důvodu vrátit.
Není pravda, pokud si zboží objednáte přes internet a pak osobně vyzvednete nejedná se o uzavření smlouvy na dálku. Zboží si můžete na prodejně prohlédnout a vzít. Pokud by šlo vrátit celý zákon by byl postavený na hlavu.
Nevím. Nicméně není to náhodou tak, že u většiny e-shopů klikám na webu na tlačítko „závazně objednat“. Čili, že tím úkonem jsem již tu smlouvu uzavřel (a pochopitelně na dálku). A není to tak, že osobní vyzvednutí už je u většiny obchodů už pouze detail, kde už se ke mě chovají jako k zákazníkovi, co má dávno objednáno (smlouvu uzavřenu) a o nějakém prohlédnutí si zboží už si můžu nechat jenom zdát?
Fakt je to tak, že smlouva je uzavřena tím, že na prodejně nepodepíši žádnou smlouvu, jenom prostý předávací protokol?
No tak logicky se nad tím zamyslet opravdu nestačí, protože
1. existuje více logických variant
2. soudy řeší právo a nikoliv logiku, nebo zdravý rozum
Čili – pokud si na internetu objednám zboží a zvolím si osobní vyzvednutí zboží – kdy dojde k uzavření smlouvy? Když jsem na internetu kliknul na „závazně objednat“ a zaplatil jsem (např. kartou, nebo převodem)? Nebo až si pro to zboží přijdu a podepíši dodací list?
Pokud se v případě osobního převzetí uzavírá smlouva až tím dodacím listem a převzetím zboží (což je zřejmě váš názor, když nesouhlasíte s povinnou možností vrácení zboží odebraného osobně) – nevystavuje se provozovatel e-shopu riziku neoprávněného obohací, když si nechal ode mne zaplatit dříve, než byla uzavřena nějaká smlouva?
Ono záleží na obchodních podmínkách. V případě platby předem je to sporné a nejspíš to bude tak jak říkáte, obchod to neriskne. Pokud však jde o klasický osobní odběr, při kterém se zboží zaplatí, je to něco jiného a záleží na obchodních podmínkách. Znám případ kdy soud dal za pravdu obchodu (a třeba někdo bude znát příklad kdy to bylo naopak).
Kdy se uzavírá smlouva na dálku opět záleží na obch. podmínkách. Co tak vím, většinou je napsáno že v případě osobního odběru, vzniká smluvní vztah v době odběru nikoli objednání zboží.
Tento článek považuji za klamavou reklamu. Individuální přístup, který v článku zmiňuje pan Samko v mém případě znamenal, že když sem se u nich zakoupené, nepoškozené a nepoužívané zboží pokusil vrátit patnáctý den po zakoupení, tak mne odmítli. Nabídli mi, že ho ode mne odkoupí za 80 procent původní ceny.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zakoupila jsem si hodinky a doma jsem zjistila, že je u hodinek poškozený řemínek. Na druhý den jsem tedy přišla do obchodu s tím, že mi prodali vadný kus, aby mi je vyměnili. V obchodě se samozřejmě bránili tím, že mi hodinky musí poslat na reklamaci a musím na ně čekat 30 dní. Že neví, zda jsem si vadu nezpůsobila sama. Je možné, aby takto postupovali? Nemám nárok na vrácení zboží a odstoupení od smlouvy? Takovéto jednání se mi vůbec nelíbilo, abych si koupila poškozené hodinky a musím na ně 30 dní čekat, jak dopadne reklamace. Vždyť to ani nemůže být na reklamaci po ani ne 24 hodinách od zakoupení. Jak by měli tuto situaci správně řešit? A jak bych se mohla bránit já? Mockrát děkuji za radu.