Podivil jsem se nad tím telefonováním za volantem. U nás za 1000kč a dva body.
U ostatních zemí EU včetně UK jsou postihy vyšší.Každý řidič si může zařídit tzv.Parot,hans free a další prostředky povolené v EU pro efektivnější volání za jízdy za volantem.
Ale jak je vidět naše postihy jsou oproti ostatním zemím EU i mimo EU dětinské a to svědčí pouze o jednom. Že naši zákonodárci dostávají plat neoprávněně a taktéž se jim zvedá neoprávněně plat,když nejsou schopni navýšit sankce tam,kde je ohrožený život pro pár jednotlivců,kteří si myslí,že když mají peníze jsou nesmrtelní.A to se týká jak řidičů i řidiček,mladých i starých.Mobily za volantem stálo už mnoho životů a mnoho hodin v nemocnicích.
Mám pocit, že existuje v Evropě mezinárodní úmluva, pokud vozidlo ve své zemi splňuje povinnou výbavu, technické podmínky pro provoz vozidla a podobně, tak při cestách v evropských zemích s odlišnou povinnou výbavu a podmínkami se tyto v těch zemích ty české akceptují. Jedná se samozřejmě o vozidla pouze dočasně projíždějící, ne na vozidla v trvalém provozu, tam se to nevztahuje. Čili, pokud v Česku vozidlo splňuje všechny požadavky, pak v Evropě se akceptuje splnění požadavků i v ostatních zemí Evropy a obráceně, pokud například přijede do Čech vozidlo například ze Španělska, tak jeho povinná výbava platí i tady, pokud tu není v trvalém provozu.
Zajímalo by mne číslo této mezinárodní úmluvy tady v Čechách a čísla úmluvy i v ostatních zemích Evropy. Je jistě jednodušší mít ta čísla v notesu, než vozit povinné výbavy všech evropských zemí, to bychom zaplavili kufr krámama ze všech zemí kudy projedeme.
Předem děkuji za informaci.
Hm, jenže tohle bych právě bral za jedno ze selhání EU - tohle totiž tak docela neplatí ani v rámci EU :-(
Typické jsou alkoholtestery ve Francii či odlišnosti u reflexních vest třeba hned v Rakousku a lze pokračovat i dále.
Docela mě to štve, právě plná unifikace výbavy aut a dopravních předpisů v rámci celé EU by smysl narozdíl od řada jiných bruselských předpisů smysl dávala, tak asi právě proto se zatím nepodařila :-(
U Kulašné bylo vidět dole v říčce s železničního náspu zřícený, rozbitý vlak Červeného kříže.
Baloun vytřeštil na to oči a zejména se podivil rozházeným dole částem lokomotivy. Komín byl zaražen do železničního náspu a vyčuhoval z něho ven jako osumadvacítka.
Tento zjev vzbudil též pozornost ve vagoně, kde byl Švejk. Nejvíce se rozčilil kuchař Jurajda: 'Copak se smí střílet do vagonů Červeného kříže?'
'Nesmí, ale může,' řekl Švejk, 'šusa to byla dobrá, a von se pak každej vomluví, že to bylo v noci a že ten červenej kříž není vidět. Vono je vůbec moc věcí na světě, který se nesmějí dělat, ale můžou se provádět. Hlavní věc, aby to každej zkusil, jestli se mu to povede, když to nesmí, aby to moh. ...'
To s tou "výbavou řidiče" bude podobnej případ. Vona je to sice blbost, ale to každej vidí, že se kvůli nějaké bankovce s nima nikdo tahat a soudit nebude.
Ale naopak. Mě by naopak v dnešní době překvapilo dodržování uzavřených dohod. Nějak se to na "západě" v posledních 25-ti letech vytratilo.
Takováto zjevná neúcta k právu a uzavřené dohodě mě od Francie nepřekvapuje. Ne že bych s tím souhlasil, ne že bych to obdivoval, ale nepřekvapuje.