Co vyřeší změna banky? Náklady na tuto změnu jsou nemalé. Navíc je nutno počítat založení nových inkas, trvalých příkazů, SIPO atd. Dále ztrácím určitou výhodu historie (kontokorent, lepší platební karta,...). A i když už změním bankovní ústav, tak kdo mi zaručí, že ten nový nezdraží za měsíc na úroveň předchozího? Bohužel většina klasických klientů je pro banky zajímavá pouze tím, že platí bankovní poplatky, popř. přemrštěné úroky z kreditních karet a kontokorentů.
Mám ještě jednu radu pro lidi, kterým na jejich účet platí větší okruh lidí pomocí inkasa z účtu: změňte si účet do banky, ze které Vám lidé nejvíce platí (asi ČS) a rozešlete jim oznámení o nutnosti změnit číslo účtu v povolení k inkasu. Před tím oznamte svůj záměr nové bance (ČS) a domluvte se s ní, že chcete dostat provizi ve výši 50,- Kč z jednoho klienta, který si změní inkaso. Klienty moc nenaštvete, protože kolik je to bude stát se dozví až zaobleně ve výpisu z účtu.
Tot otazka s temi naklady. Pro mne osobne znamenala zmena uctu z EB do ZB zhruba hodina casu na zalozeni uctu, pak asi 300Kc, co propadly, kdyz jsem vracel Mastercard kartu, ktera by byla byvala jeste platila a asi 50 korun na zavedeni inkas (a to jich mam asi 5). Od te doby nemam prakticky zadny problem a to, co me stal prechod (pokud bych prechazel pouze s financniho duvodu) se mi vratilo po dvou mesicich. Nemyslim, ze investice, ktera se za dva mesice zaplati a pak uz jen vydelava, je spatna.
A to je tam podstatny jeste druhy faktor (a rekl bych dulezitejsi) - styl jednani se zakaznikem. V ZB jsem zakaznik, v EB jsem byl hadr, ktery potrebovali akorat vyzdimat.
Ebanka je jiný kafé, já vycházím ze své situace jako klient KB. Mám dva účty a kreditku, navíc kontokorent u jednoho účtu. Manželka má kartu, já taky. Obě naše výplaty jdou na účet, automaticky se platí půjčka na kreditku, inkaso, elektřina, mobily, školka, pojistky, atd., atd.
Jenom představa, že bych u všech těchto institucí musel hlásit změnu účtu...
Rádi bychom reagovali na srovnání poplatků jednotlivých bank a nabídli Vám informace o poplatcích, které za výše uvedené operace zaplatíte ve Volksbank CZ. Zvolili jsme účet pro fyzickou osobu - nepodnikatele.
Vedení účtu s měsíčním výpisem - 16,70 Kč
- 31,70 Kč*
Výběr/vklad v bance, hotovostní – 0,- Kč**
Výběr vlastní bankomat – 0,- Kč***
Výběr cizí bankomat - 0,- Kč***
Úhrada v rámci banky - 6,-/3,-Kč****
Úhrada do cizí banky - 6,-/3,-Kč****
Úhrada SIPO – 3,- Kč
* Výpis na Infoterminálu (zdarma)a výpis poštou nebo osobně na přepážce
** Výběr/vklad v bance v hotovosti, účetní položka 6,- Kč
*** Účetní položka 5,- Kč
**** Bezhotovostní došlá platba/inkaso
***** Vyšlá platba platební příkaz/trvalý příkaz a platby prostřednictvím elektronického bankovnictví
Měsíční náklady na správu účtu pak dle zadání ze článku p. Štoly jsou následovné:
- v případě výpisu pomocí Infoterminálu a zadání platebních příkazů elektronicky 43,70 Kč*
- v případě výpisů osobně nebo poštou a zadání platebních příkazů elektronicky 58,70 Kč**
* po připočtení poplatku za měsíční vedení platební karty Maestro 16,70 Kč dojdeme k výsledné částce 60,40 Kč;
v případě platebního příkazu zadaného na přepážce pak platíte 49,70 Kč +16,70 Kč (za platební kartu), což se rovná 66,40 Kč.
** +16,70 Kč(za platební kartu )se rovná 75,40 Kč;
v případě platebního příkazu zadaného na přepážce platíte 64,70 Kč (+16,70 za platební kartu), což činí 81,40 Kč.
Volksbank chce i nadále udržovat poplatky pod průměrem celého bankovního sektoru. Banka respektuje individualitu každého klienta a také jeho svobodu - tím, že jej nenutí vybírat si peníze jen v určitých bankomatech.
Pro více informací Vám doporučujeme navštívit internetové stránky www.volskbank.cz.