Mě článek ukazuje úplně jinou velice smutnou věc a to je opravdu chyba bank. Banky jako poslední bezpečnostní prvek posílají SMS/email "Změnili jste si zařízení XX, pokud jste to nebyli vy kontaktujte banku bla bla".
Ale článek a časová osa jasně ukazují, že pokud ke změně dojde, než vyčekáte infolajnu peníze jsou dávno v pr.. trapu. Navíc čím dál víc institucí dává na infolajnu/web/chat jen dementního robota a než se dovoláte na živého člověka je pozdě. O2 sice není banka ale je to první odvážná instituce kde se už na živého člověka nějakou volnou nebo špatným zadáním dostat NEJDE.
Dobrý den, tady byl problém v tom, že poškozený volal na klasickou linku, kde na spojení čekal opravdu dlouho. Správně měl ale kontaktovat blokační linku - informace o tom mu přišla v SMS hned poté, co si podvodník spároval svůj telefon s mobilní aplikací. Zmiňuji to v textu, ale chápu, že to může zapadnout, doplnila jsem tedy přesné znění SMSky do časové osy. MV
Bohužel tohle rozdělení linek není moc šťastné. Protože zároveň beží podvody kdy se podvodníci snaží falešným oznámením o ohrožení peněz přimět uživatele k převedení prostředků k nim, tak je logické nevěřit čísle linky ve zprávě (co kdyby to byla falešná zpráva a linka byla podvodníka a ne banky), ale raději si najít číslo na banku na webu a tam je ta normální infolinka...
Tak s hloupostí se dá něco dělat těžko, ale i banky by se měly zamyslet nad formulací těch potvrzovacích sms zpráv. Takhle např. vypadá potvrzovací sms od mé banky z dnešního rána pro převod více než 100.000,- (a to doslova), takže informační hodnota nulová:
Aut.kod: 58978612 pro pokyn s uziv.identifikaci:
A to je přesně proč banky tak tlačí na zrušení SMS. Klient na ně dobrobvolně nepřejde, protože on tomu přece rozumí a nějaká banka .mu nebude říkat, co má dělat Nerozumí, nechá se okrást, ale stejně se s bankou hádá a banku to i tak stojí peníze. Přebujelé sebevědomí je současná nejrozšířenější civilizační choroba.
Mě překvapuje, že banka nemá nějakou prodlevu po změně autorizace. Že okamžitě povolí transakce potvrzené z nového mobilu.
Před asi dvěma roky jsem měnil telefon a zrovna Air Bank mi volala (automat), jestli to dělám z vlastní vůle a proč vlastně. Ale netuším, jestli v tu chvíli by už prošla platba.