Vlákno názorů k článku Chcete si žít jako milionář? Příběh mladého finančního poradce od xf - Mám obecný dotaz: co vede redakci Měšce k...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 1. 2012 0:17

    xf (neregistrovaný)

    Mám obecný dotaz: co vede redakci Měšce k tomu, že tyto podomní prodejce nazývá "poradci"?

    Nepochybuji, že víte, že to žádní poradci nejsou. Kdyby kvůli nikomu jinému, tak už jen kvůli takovým chudákům, jako byl ten z článku. To je svinstvo, když takto napomáháte jejich vymývání mozků. Sebeiluzi, že radí a pomáhají, když si strýček z útrpnosti k synovci nechá něco bouchnout.

    Takové předstírání nikomu nepomůže, ani jim samotným. Jsou to úplně stejné oběti, jako se snaží udělat ze svých klientů.

  • 23. 1. 2012 0:31

    Tomas (neregistrovaný)

    Když se takhle nazývají sami, jejich mateřská firma a i regulátor a zákon, nazývat je jinak by bylo přinejmenším matoucí, ne?

  • 23. 1. 2012 0:56

    jezevec (neregistrovaný)

    jako myslíte, že ty tisíce inzerátů v novinách taky skutečně hledaji sales managery a ne prodejce? Mole in a tuxedo is yet just a mole (@ shakespeare)

  • 23. 1. 2012 9:29

    Petr (neregistrovaný)

    Souhlasím, takto napsaný článek nemá na podobném serveru co dělat. Je totiž úplně jedno, v jakém oboru ten dotyčný člověk pracuje, podle toho, jak se vyjadřuje a jak uvažuje by neuspěl nikde. Doporučuji nechat se zaměstnat na osm hodin denně za fixní plat, dvacet dnů dovolené za rok a šlus. Práci (a je jedno v jakém oboru), kde je člověk zodpovědný sám za sebe a za své výsledky, a kde platí pravidlo co si nezasloužíš, to nemáš, by se měl vyhnout velkým obloukem.

  • 23. 1. 2012 16:10

    Janek (neregistrovaný)

    Pane čtenáři, pokud jste si přečetl článek pořádně, nejednalo se o žádného podomního anonymního poradce, ale mladíka, zaměstnaného u velké nadnárodní společnosti s licencí od ČNB

  • 23. 1. 2012 16:29

    Jarmila (neregistrovaný)

    Nepleťte si pojmy s dojmy.
    a) nejednalo se o zaměstnání, ale o práci na vlastní IČO.
    b) na každý prd musí mít speciální školení, na které musí jet pokud možno 100 a více km. Toto cestování + telefonování ho vyjde na takový peníz, že se nelze divit, když z finančních důvodů odpadne.

  • 23. 1. 2012 20:44

    A. (neregistrovaný)

    takova je dneska proste uz terminologie. Financni poradce = pojistovak. Jestli chcete nekoho, kdo rozumi peneznim tokum, potrebujete financniho analytika. Tak uz to je. Ja se tem lidem fakt divim, ze to muzou delat jinak nez z uplne nouze. I z clanku je naprosto jasne, ze prodavaji proste neco, co nikdo nechce. Jinak by lidi chodili za nima. A jestli par "poradcu" dobrych, tak to neznamena, ze pomahaji, ale umi ukecat a maji oko na pitomce.

  • 22. 3. 2012 11:49

    lucys (neregistrovaný)

    tenhle názor snad nemůžete myslet vážně, ne?? pár poradců dobrých protože umí ukecavát a mají oko na pitomce?? vážně úctyhodný názor :) gratuluji!!!

  • 23. 1. 2012 21:22

    brk (neregistrovaný)

    Přesně tohle mne napadlo. Nevidím finančního poradce, ale dealera produktů konkrétní pojišťovny a tohle mne na těchto lidech odrazuje.

    Od někoho, kdo se nazývá finanční poradce bych očekával, že mi bude opravdu radit napříč celým spektrem finančních institucí a ne jen vybírat jakž takž použitelný produkt ústavu, který zastupuje.

    "Znám" snad jediného člověka, kterého bych si dovolil nazvat finanční poradce a tím je Patrik Chrz, který se vyskytuje tady na měšci. Položil jsem upřesňující dotaz zde ve fóru na konkrétní produkt a byl mi doporučen produkt jiný, který se osvědčil. Vynáší to o několik tisíc ročně víc. Tzv. "finanční poradkyně" mé banky se plácala na místě a nebyla mi schopna rozumně poradit, protože prostě vhodný produkt pro mne neměli.

  • 24. 1. 2012 16:54

    Pavel (neregistrovaný)

    Léta čtu diskusní příspěvky a dnes i samostatné články Patrika a je to pro mne studnice poznání, zejména při převodech a platbách v jiných měnách. On je o generaci mladší jak já a já před ním a jeho znalostmi smekám.

  • 24. 1. 2012 17:37

    Patrik Chrz

    Děkuji oběma za poklonu :D.
    V rámci férovosti by ale chtělo uvést, že mě tento obor neživí, je to čistě můj koníček a proto si mohu dovolit to, co si prodejce dovolit nemůže (říkat pravdu :(, odkázat na "konkurenční" produkt a nebo - a to je největší "jed", doporučit, "klientovi", aby nedělal nic, že současný stav věcí je v jeho případě optimální a jakoukoliv změnou by si jen pohoršil. ). Jenže tím bych si jako prodejce nevydělal ani na slanou vodu :(.

    Občas mě někdo i soukromě napíše, někdy znám odpověď, někdy neznám. A pokud neznám, nemám problém řici "nevím", což prodejce (a to je úplně jedno čeho, to je základní poučka kterou potvrdí jakýkoliv marketingový specialista) nikdy, ale opravdu nikdy nesmí vypustit z úst.

    Byl jsem i kontaktován s dotazem, jak "tohle" dělat lépe - a abych se přiznal, tady opravdu nevím. Lidé jsou zvyklí platit za produkt - jdete do pekárny, koupíte si chleba, jdete do elektra - koupíte si ledničku, jdete do pojišťovny - koupíte si pojistku. Někdy si vyberete sami, někdy vám prodejce poradí, neřešíte jakou má prodejce marži - prostě zhodnotíte, jestli je ta lednička za 10 tisíc "drahá" nebo "levná" a podle toho se rozhodnete zda ji koupíte, nebo zvolíte jinou značku či prodejnu. Bohužel u pojistek to ne vždy platí, zvláště u těch rezervotvorných (="spořicích"). Běžný klient nemá šanci určit cenu pojistky, není schopen rozlišit kolik z placené částky jde na rezervu a kolik činí ostatní výdaje (tedy riziková část pojistného, náklady (většinu z nich tvoří provize - když se klienti dozví, že až první dva roky z jejich životního pojištění jdou na provizi, tak se cítí býti okradeni, jenže z čeho má ten prodejce žít, když prodá třeba jen 2 smlouvy do měsíce?) a zisk pojišťovny). Ale zaplatit si za radu? Zaplatili byste si za radu při výběru ledničky? Ne? No tak proč byste to měli dělat při výběru pojistky. Navíc jak máte poznat toho opravdového poradce, který věnuje několik hodin skutečně individuálnímu posouzení vašeho návrhu, aby vám nakonec třeba ani nic neprodal (ať proto, že dojde k názoru, že nic nepotřebujete, nebo že na trhu není produkt, který by odpovídal vašim nárokům)? Budete mu pak ochotni zaplatit "za nic", nebo pokud jste zaplatili předem, nebudete se cítit podvedeni? Bohužel opravdu nevím jak z tohohle ven :(

    Chybí mi na trhu tzv. bezprovizní produkty. Tedy produkty osekané v nákladech úplně "na kost", bez nákladů na marketing a provizi pro prodejce, postavené tak, aby byly konkurenční na odborném trhu (tedy v rámci skutečných poradců, kteří by nebyli placeni provizí za prodaný produkt, ale paušálem či nějakou hodinovou odměnou od klienta). I tu takový pokus v minulosti byl (v oblasti průmyslového pojištění), bohužel neuspěl. Nebyl nikdo, kdo by ho prodával :(

  • 25. 1. 2012 0:41

    xf (neregistrovaný)

    Což o to, kdo by to prodával. Internet.

    Na mě to spíše dělá dojem, že to nikdo nechce nabízet. Přitom web už mají, tak by stačilo to tam jen přidat, k tomu podmínky, kalkulačka. Jen zanést na pobočku, či poslat z pošty, kde před odesláním ověří podpis.

    Snad jim nějaký marketingový mág vyargumentoval, že se to neprodává (což je pravda), tudíž zde není trh, tudíž obrat ani zisk, tudíž to nemá smysl.

    Možná se bojí kanibalizace současných pojistek. Jenže spíše to první. Protože pokud by se báli kanibalizace, mohli by si založit obchodní značku, nebo novou firmu, pro takový prodej. Jediné co tu je vidět je Direct... s mírně nadprůměnýma cenama. Takže zase nic.

  • 25. 1. 2012 6:20

    Patrik Chrz

    Pokud mám na mysli bezprovizní produkty, tak tím myslím naprosto osekané náklady a to včetně podpory (kterou by dělal poradce). V momentě, kdy by zájemci o tento druh pojistek volali na hotline s dotazy, tak to již znamená pro pojišťovnu zátěž (poslední náklady, které jsem zachytil, byly někde kolem 200 Kč / hovor), kterou by musela promítnout do ceny.
    Bylo by to prostě něco jako OEM verze software, kde podporu poskytuje prodejce.

    Čistě telefonní prodej bez silné (a tedy patřičně drahé) marketingové podpory dle mého názoru nemůže fungovat. Lidé se aktivně nezajímají o finance (99 % se o ně začne zajímat až po návštěvě exekutora), produkt jim musí někdo "natlačit", ať přímo, nebo reklamou. Příkladem byl neúspěch Callin (a ještě jedné společnosti před ní) a Direct (pokud vím) je také ve ztrátě.

    Jediný potenciálně funkční model, který mě napadá, je prodej s nějakou věcí. Např. se dohodnout s výrobcem/dovozcem automobilů, že připravím bezkonkurenční pojistku (povinné/hava­rijní), kterou on bude prodávat k vozu bez nároku na odměnu. Výměnou by byla nízká cena, kterou by mohl použít jako marketingový argument typu: "Kupte si novou Škodu Citigo a získejte povinné a havarijní pojištění za 5000 Kč" (částku jsem si vycucal z prstu). Prodejce by získal na trhu konkurenční výhodu (pojistka na jeho vozy by byla výrazně nižší, než na obdobné vozy konkurence) a pojišťovna zdarma prodejní kanál.

  • 25. 1. 2012 7:18

    Méďa Béďa (neregistrovaný)

    Jenže právě to pojištění je věc, na kterém se mohou prodejci aut slušně napakovat... Např. Ford měl nedávno akci - půjčku "Zero", prý s nulovým navýšením. Ovšem pojištění k tomu bylo dvojnásobně dražší, než jde naprosto bez problémů sehnat u většiny pojišťoven. Pořídit si Ford na tuto půjčku s tím, že si pojištění zajisím sám, samozřejmě nešlo.

  • 25. 1. 2012 17:37

    Patrik Chrz

    Bohužel - pojišťovny si samy "zkazily" svoje prodejce tím, že je naučily, že pojištění je produkt s vysokou marží (podobně jako oblečení, hračky a luxusní zboží) - a dostat se z téhle škatulky je téměř nemožné.

  • 25. 1. 2012 23:13

    xf (neregistrovaný)

    Nikoli telefonní prodeje. Internetové. Hledám pojištění? Najdu pojistné podmínky a cenu. Telefon tam nemá místo. Nejde o to nahradit prodejce z OVB, Partners atd. telefonistkou.
    No pravda, ono to vyžaduje srozumitelné smluvní podmínky. A to by byla revoluce v pojišťovnictví.

    200 Kč/telefonát je sice zajímavé číslo, ale zde irelevantní. Proč: když si sjednám pojistku na barák, tak to se mnou externí prodejce sice sepíše, ale ve finále s tím stejně musím na pobočku. Když mám něco, cokoli než sjednání, se stavebkem, stejně musím na pobočku. Prodejce neví, a ani nemá motivaci vědět a řešit. Ten mi jen bude koukat vnutit něco s provizí, a ne řešit můj problém. Kontrolní otázka: který prodejce dokáže klientovi s nejoblíbenějším IŽP říci "kolik tam teď mám"? Budu se mýlit mýlit, když řeknu že žádný? Takže zase pobočka.

    Direct: to se nedivím. Kombinace nízkonákladového servisu a nadprůměrné ceny. To nemůže fungovat. Pravda, na podzim v rodině testována nabídka, už to nebyla nadprůměrná cena, ale relativně slušná - i když zdaleka ne nejlepší. Jenže už jsou takhle špatně zavedeni...
    Callin nemám zkušenost.

    To poslední není nízkonákladové řešení, ale jen další varianta oblbování klienta. V podstatě podvod. Ne ne jure, ale přesto v podstatě podvod. A tudy cesta nevede. Minimálně proto, že už je to dost profláklý trik.

  • 18. 2. 2012 19:35

    petr.rozkosny (neregistrovaný)

    Dobrý den, Patriku... Takto se ale dnes už povinné ručení prodává :-)
    Produkt bez marketingové podpory? Jak byste se o něm dozvěděl :-)
    Takové produkty ale jsou... Osobně mám úrazové pojištění pro účastníky penzijního připojištění u PFČS.. Dostal jsem to k "penzijku" a zatím mi nikdo nenabídl nic lepšího... Odměna za tuto pojistku pro poradce? Pár desítek korun..
    Kdo se o tomto produktu ale dozví? Málokdo...

  • 24. 1. 2012 0:17

    papa (neregistrovaný)

    Ja synku, tak ten byznys chodi. kdo nastupi pozdě, je v prdeli. Než sem přišel na to, jak odpovidat, tak moje připominky su vic dole.
    Jinak je to rovno tak. Přideš, stoju tam auta, bavoraky, audiny, i ta škodovka se najde. Tak se budeš synku mit. Budeš fajny poradce, ludi ti polezu do řiti aby ti dali vydělat. Bo tak to chodi v finančnim poradenstvi. Všeci chcu byt bohati, dobře zabezpečeni a mít v duchodě miliony, aspoň raz - když jim o tym povidaš.
    Jaja, dobru noc.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).