Názory k článku Chcete půjčku? Dostanete dvě i přes váš protest

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 11. 2009 7:39

    Didi (neregistrovaný)
    Člověk, který podepíše smlouvu, které nerozumí, nebo kterou dokonce ani nečetl, si nic jiného než pořádný průšvih nezaslouží. Navíc by tyto nezodpovědné osoby měly být zbaveny volebního práva, jelikož svým počínáním jasně prokázaly, že nejsou schopny zodpovědně rozhodovat ani o svých vlastních financích a tudíž si nemohou osobovat nárok rozhodovat o penězích ostatních občanů.
  • 5. 11. 2009 9:45

    Petr (neregistrovaný)
    Dneska už běžný člověk nechápe ani smlouvu o mobilním tarifu včetně všeobecných obchodních podmínek, smouvu o založení bankovního účtu, nebo o odběru elektřiny. Všechny dnešní smlouvy jsou velmi rozsálé, psané právním jazykem a často malým písmem.
  • 5. 11. 2009 10:17

    Flasi (neregistrovaný)
    Ano přesně tak. Vždycky mě strašně rozesměje, když někdo radí - přečtěte si smlouvu. Vždyť je to hloupost. Jestli nejste právník, tak je v některých případech zbytečné smlouvu číst. Stejně nepoznáte, co v ní je a co není.
    Buď uzavíráte smlouvu se společností seriózní, pak je smlouva buď napsána srozumitelně, nebo není, ale hajzlárny v ní nejsou.
    Nebo uzavíráte smlouvu se společností, která seriózní není a ve smlouvě jsou sviňárny, pak je ale stejně normální člověk těžko odhalí.

    Trochu přeháním, když píšu, že je to hloupost. Je dobré snažit se smlouvu si přečíst. Minimálně člověk zjistí, že mu ji nechtějí dát k prostudování na doma - což naznačuje, že se v ní snaží něco skrýt. Ale když se podívám na smlouvu se svou (IMHO seriózní) bankou, nebo na smlouvy, jaké nabízí všichni tři mobilní operátoři, tak je jasné, že v tom množství bodů odkazujících se na jiné dokumenty a předpisy a množství právnických termínů se dá vyznat fakt těžko.
  • 5. 11. 2009 18:27

    anonymní
    no jasne. smlouvu k odberu elektriny asi prilis zevrubne procitat nebudu (ale muzu). Pokud se mam ale zadluzit na x let dopredu, tak si dam sakra majzla. A zvlast pokud jde o nejakou "pofiderni" spolecnost. Jenze lide jsou neoucitelni. Pokud mi nekdo neda smlouvu k precteni domu, tak se na podpatku otacim a odchazim.

    Mimochodem, znam z vlastni zkusenosti par lidi s problemem predluzeni a musim rict, ze v prusvihu by byli i kdyby si smlouvy precetli a rozumeli jim. Je to takova zvlastni sorta lidi, co nikdy nemyslela na budoucnost a vsechno mela vzdycky "na haku". K prispevku vyse o volebnim pravu....k volbam nikdo z tech znamych stejne nechodi:)
  • 5. 11. 2009 10:47

    anonymní
    Co je vám platné, že si smlouvu přečtete, když jí nebudete rozumět, jak tady píše někdo jiný. A když tomu nerozumíte, můžete si najmout poradce, který vám jakoukoliv smlouvu pěkně prodraží a ani zde nemusíte mít jistotu, že vám poradce poskytne správný výklad či zda se výklad zákona nějakým způsobem časem nezmění. Můžete se též na pasáže, kterým nerozumíte, zeptat prodávajího či zprostředkovatele. A co myslíte, že vám řekne? Pravdu? Nikoliv. Řekne vám to, co chcete slyšet! Jen abyste do toho šel.
  • 5. 11. 2009 12:01

    lubik (neregistrovaný)
    Radu, aby si lidé před podpisem smlouvu (ale i cokoli jiného) přečetli, považuji za dobrou a kdo se tomu směje, toho považuji za blba (viz Flasi). Samozřejmě jsme svobodní lidé a můžeme si podepisovat co chceme, ovšem potom případné problémy neházejme na jiné (někteří jsou schopni za svůj neuvážený podpis obvinit třeba i OSN). Nepopírám, že některé problémy mohou vzniknout nejasnou a nejednoznačnou smlouvou, ovšem podle mne naprostá většina problémů vzniká lehkomyslností až hloupostí zúčastněných. Když někdo žije spoustu let od výplatě k výplatě (po staročesku: z ruky do huby) a potom si vezme půjčku a zaváže se splácet ¾ svých příjmů, tak to v 90% dopadne špatně a smlouva může být třeba zlatá. Když je někdo rozhodnut vzít si půjčku (a nikdo si ji nebere z nouze a hladu) za každou cenu, tak ji má za tu cenu, kterou si stanovil půjčující a samozřejmě ji nemusí číst.
  • 5. 11. 2009 12:43

    Flasi (neregistrovaný)
    Buď jste můj příspěvek nečetl, nebo četl a vůbec nepochopil. Kdo je tady blb, nechám na posouzení ostatním.
  • 5. 11. 2009 13:26

    lubik (neregistrovaný)
    Flasi, tady budeme asi u druhého problému, někteří lidé sice smlouvu čtou, ale jaksi nevnímají obsah čteného. Např. jeden můj známý si půjčil 200.000 Kč a zavázal se splácet po 3 roky měsíčně 10.000, asi až po roce začal nadávat jací jsou to zloději, protože přeplatí 160.000 tj. 80%. A tak bych mohl pokračovat. Já se naopak snažím brát věci tak jak jsou napsány, až s úřednickou doslovností. Takže když někdo zastává názor:“ Vždycky mě strašně rozesměje, když někdo radí - přečtěte si smlouvu. Vždyť je to hloupost.“ , tak je u mě blb.
  • 5. 11. 2009 13:50

    Flasi (neregistrovaný)
    V tom případě buď popíráte sám sebe, nebo patříte mezi ty, kteří nevnímají obsah čteného.
    Případně mi není jasné, proč jste nevzal jak je napsáno i tuto moji větu:
    "Trochu přeháním, když píšu, že je to hloupost."
  • 5. 11. 2009 13:11

    anonymní
    On asi flasi a podobní patří mezi ty hlupáky. Ti se ve smlouvách prostě nevyznaj. Normální člověk aspoň s průměrnou inteligencí a normálním vzděláním(od vyučení vejš) se ve smlouvě vyzná. A kdo ne, ten má někoho kdo se v ní vyzná(třeba stará babka si může např. vzít vnučku, nebo dceru).
  • 5. 11. 2009 13:48

    Flasi (neregistrovaný)
    Kdy jste naposledy viděl smlouvu od nějaké normální seriózní společnosti?
    Řekněme tel. operátor, banka, pojišťovna, výrobce SW ve vašem počítači.
    Prolistujte si ji a pak mi sem přijďte napsat, že tomu fakt rozumíte, že jsi si naprosto jistý všemi právními a odbornými termity (zcizit vs. odcizit, rušení vs. zrušování, požár vs. žár, povodeň vs. záplava) z nichž mnoho není ve smlouvě definováno. Budete si maximálně jist tam, kde už jste z dřívějška byl odněkud varován, že přirozený a smluvní jazyk jsou v rozporu. Jinde mimo svůj obor bude vědět velké kulové.

    A mimochodem - nezapomeňte pročíst i všechny dokumenty, na které se ty smlouvy odkazují. Všechny všeobecné podmínky společnosti, zákony o bankovním styku, vyhlášky ČTÚ apod.

    A to jsou pořád seriózní společnosti, které se vyloženě nesnaží snažit do smlouvy chyták. Ale i tyto společnosti se snaží do smluv šoupnout nějakou klauzuli, že si za nějakých okolnosti vyhrazují právo na kdovíco. Co taková klauzule obnáší nelze zjistit čtením smlouvy. A kdo si myslí, že ano, nebo že mu to řekne vnučka/dcera, tak to je skutečný hlupák. To se v extrémním případě vyjasní až u soudu (u každého jinak).

    A pak se podívejte na nějakou smlouvu od nebankovní úvěrové společnosti. Přesně, jak je psáno v článku - taková smlouva je úmyslně psána tak, aby byla co nejméně srozumitelná. Ale největší rozdíl je stejně v tom, že tyto společnosti ty kličky na zákazníka tvrdě uplatňují.

    Ale možná jste prostě chodil na dobrej učňák a všechno tohle máte v malíku...
  • 6. 11. 2009 23:17

    jezevec (neregistrovaný)
    takže radíte co?
    nesrozumitelné smlouvy podepisovat nebo nepodepisovat?
    u elektřiny asi nemáte moc na výběr, u bankovného účtu spíše ano - u (nebankovní) půjčky na 101% ano - je tak?
  • 8. 11. 2009 13:38

    Jarmila (neregistrovaný)
    Normální člověk se ve smlouvě vyzná? Právě že nevyzná, protože se v ní nevyzná ani právník!
    Sháněla jsem pojistku nemovitosti, aby pojišťovala i stromy, které jsou na zahradě. Kdyby třeba strom poškodil sousedův plot, aby to kryla pojistka. Uniqua to má v pojistných podmínkách. Ty jsou všeobecné a pak zvláštní a ještě k tomu přijde papír, kde má být přesně specidfikováno to, co jsme to se zástupcem pojišťovny vlastně dohodli. Když jsem všechny dokumenty ukázala známému právníkovi, aby mi řekl, jestli v případě pádu stromu zaplatí pojišťovna sousedův plot, nedokázal říct, jestli to pojišťovna kryje nebo ne, protože ty doklady si podle něj vzájemně odporují. Takže na co je mi konzultace s právníkem, na co je mi smlouva, když nevím, co teda je a co není pojištěné? A to mluvíme o pojišťovnách, které by měly patřit k těm serióznějším firmám. Dokud zákazník platí, je všechno OK. Pokud ale chce plnění, je to v jeteli a pojišťovny si vymyslí kdejakou obezličku, jen aby mu nemusely dát nic. Znám firmu, která se o pojistné musela soudit přes soud, až potom dostala od pojišťovny peníze.
    Smutné na tom je, že řada pochybných firem půjčuje peníze hlavně proto, aby se snadno dostala k majetku dlužníka. Trouba ten, kdo jim naletí.
  • 5. 11. 2009 11:28

    benzin (neregistrovaný)
    Dneska je zcela bezne smlouvy necist. Napr. kdyz kupujete listek do kina, nebo divadla pristupujete tim na smluvni podminky aniz by ste je cetl. Stejne je tomu i v pripade nastupu do MHD, nebo do vlaku ci letadla. Aniz by museli byt tuto smlouvy nesrozumitelne, proste je nelze precist vsechny a nezbude vam nez se spolehnout na dobrou viru.

    Smlouva muze byt sjednana i ustne (i kdyz je pak slozite prokazatelna). Paklize se uste domluvily a ujednali tak ustne smlouvu o smlouve budouci (totiz ramec toho co bude v pisemne smlouva) a kdyz pak ona budouci smlouva nevykazuje to na cem se puvodne dohodli je to mozno klasifikovat jako podvod. Zakaznik byl zamerne uveden v omyl a jeho omylu spolecnost vyuzila. A proc za to nejsou spolecnosti trestany? Jednoduse protoze je zakaznik v dukazni nouzi.

    Problem je v tom ze system smluv je docela dobry sytem, do chvile nez se zacne dotahovat do absurdnich koncu. Bohuzel my uz v tomto absurdnim konci vezime.
  • 6. 11. 2009 11:42

    Pavel (neregistrovaný)
    Myslím, že se hrubě mýlíte.

    Např. Zákoník práce, §34 písmeno c: "Zaměstnavatel je povinen uzavřít pracovní smlouvu písemně."
  • 6. 11. 2009 13:12

    anonymní
    § 50a občanský zákoník...
    (1) Účastníci se mohou písemně zavázat, že do dohodnuté doby uzavřou smlouvu; musí se však přitom dohodnout o jejích
    podstatných náležitostech.
    (2) Nedojde-li do dohodnuté doby k uzavření smlouvy, lze se do jednoho roku domáhat u soudu, aby prohlášení vůle bylo nahrazeno
    soudním rozhodnutím. Právo na náhradu škody tím není dotčeno.
    (3) Tento závazek zaniká, pokud okolnosti, ze kterých účastníci při vzniku závazku vycházeli, se do té míry změnily, že nelze
    spravedlivě požadovat, aby smlouva byla uzavřena.
  • 8. 12. 2009 0:28

    cc (neregistrovaný)
    A není náhodou něco špatně v tom, že těch "hlupáků" je tolik? Stát má mimo jiné za povinnost chránit slabé proti silnějším, hloupé proti vyčuránkům.
  • 5. 11. 2009 11:20

    Jarmila (neregistrovaný)
    Než si případně vezmu úvěr, otestuju si důvěryhodnost poskytovatele. Jak? Jednoduše: půjč mi text smlouvy domů, já si to přečtu a pak uvidíme. Nepůjčíš? Asi víš proč a já to teď vím taky, takže jdu k sousedovi. Takových firem je tu jako máku. Z některých tiskovin mám dojem, že úvěry a půjčky v tomto státě už snad poskytuje i dlažební kostka.

    Bezprávnost je v tomto státě jiná věc. Pro celou řadu dodavatelů jsme nikoli vážení zákazníci, kteří by mohli taky jít jinam, ale obtížný hmyz, od kterého je třeba pouze inkasovat (dodávka elektřiny nebo plynu - ti jsou schopni na vás poslat exekutora i v případě, že jim dlužíte jednu měsíční zálohu!!, školní jídelna pro děti), jinak jejich produkt nedostanete. No, a srozumitelnost smluv je kapitola sama pro sebe, a je přitom jedno, jestli podepisujete smlouvu na dodávku elektřiny, objednáváte obědy ve školce pro dítě nebo pojišťujete psa. To dostanete do ruky nejdřív jeden papír, pak druhý, kde musíte podepsat, že souhlasíte s použitím vašich osobních dat, pak další papír, kde se podmínky smlouvy blíže specifikují, ale které přitom odporují papíru č. 1, na kterém jsou všeobecné obchodní podmínky, načež následně dostanete papír, kde se dozvíte, že přesné podmínky jsou zveřejněné na netu, ale těch je tam 150 stránek, navíc napsaných tak, že by tomu nerozuměl ani Jan Zlatoústý. Takže to nakonec zabalíte a pokoušíte se věřit, že dostanete, co jste si objednali. Dokud platíte, je všechno v pořádku. Nedej ale bože, kdybyste chtěli třeba plnění z pojišťovny! Pak vám tato firma prokáže, že plnění se poskytuje jen v přestupných rocích, za úplňku a jen modrookým, což jste podepsal v na straně 228 Všeobecných obchodních podmínek, vpravo dole.
  • 5. 11. 2009 12:49

    anonymní
    Že hodně lidí nečte smlouvy je jejich blbost..

    Když jdu do banky, každý mi jen ukazuje, kde to mám podepsat, přesto si čtu, co podepisuji.

    Když jdu do pojištovny, tak jsem si přečetl dvakrát celé smluvní podmínky, abych věděl na co se pojistit a na co mám nárok.

    Nemám žádnou půjčku, a přesto vím, že po splacení první hodně společností, dají automatick druhou. Že jsou lidé blbí, neinformovaní a nečtou podmínky je jejich blbost. Podle mě se nechají vmanipulovat do podřízené pozice, jsou strašně rádi, že jim někdo dá peníze, a je jim naprosto jedno co podepisují, možná by brali čtení smluv i jako urážku toho "dobrého pána/paní", který jim dává peníze.

    Vždyť stačí zajít do banky (teď už nechodím, mám low-cost inet banky), a tam uvidíte, že i úředníci jsou zvyklí jen ukázat, kam se má člověk podepsat a nejsou zvyklí, že lidé čtou, co podepisují. Nevědí, co mají dělat, když to člověk čte, jsou zaskočeni tím volným časem (jak v ČSOB, tak v KB).

    Brát si smlouvy domů je u mě standard, člověk si je přejde, ZKLIDNÍ SE, a zváží, jestli tu věc opravdu potřebuje. Teď už si vše nechávám posílat emailem, předtím, než to podepíšu :).

    Mimochodem můj poslední potencionální věřitel, se mi snažil nabídnout platební kartu. Fór byl v tom, že mi poslal jen tak poštou kartu a smlouvu na jednu stranu A4. Na smlouvě nebyly napsány poplatky, úroky, sankce, prostě nic. Když jsem jim zavolal na kontaktní linku a žádal je jen ze srandy (úvěry jen tak ze zásady neberu) ať mi podmínky zašlou, tak mi řekli, že mi je zašlou AŽ PO PODPISU SMLOUVY :). Když jsem jim namítl, jestli je pro ně normální, že jim lidé podepisují úvěr a neví na kolik je, jaký je úrok, poplatky, sankce prostě nic. Tak mi řekli, že pro ně to normální je, a že to tak lidi běžně dělají...

    Jo holt je to o lidech, jsou to pitomci... Nejenže nečtou, oni ani podmínky a celou smlouvu ani nechcou vidět, a pak se divte exekucím a pokutám...
  • 5. 11. 2009 13:17

    anonymní
    No podmínky ke kartě bys snadno našel na internetu, společnost co posílá karty má určitě svý stránky.
  • 5. 11. 2009 13:26

    Flasi (neregistrovaný)
    Že hodně lidí nečte smlouvy je jejich blbost..

    Problém je, že velké části lidí by přečtení smlouvy vůbec nepomohlo.

    Když jdu do banky, každý mi jen ukazuje, kde to mám podepsat, přesto si čtu, co podepisuji.

    To je u některých (dílčích) smluv rozumné u některých to fakt nejde a je potřeba je vzít domů, aby si člověk uvědomil, že je to stejně k ničemu a musí bance věřit, že na něj nešije boudu.

    Když jdu do pojištovny, tak jsem si přečetl dvakrát celé smluvní podmínky, abych věděl na co se pojistit a na co mám nárok.

    Opravdu? Nechtěl jste náhodou napsat - abych věděl na co si myslím, že budu mít nárok, než mi při plnění pojišťovna vysvětlí, že jejich chápaní některých částí smlouvy je zcela odlišné od mého. A že to jejich chápání už mají solidně protlačeno u soudů...

    Nemám žádnou půjčku, a přesto vím, že po splacení první hodně společností, dají automatick druhou. Že jsou lidé blbí, neinformovaní a nečtou podmínky je jejich blbost. Podle mě se nechají vmanipulovat do podřízené pozice, jsou strašně rádi, že jim někdo dá peníze, a je jim naprosto jedno co podepisují, možná by brali čtení smluv i jako urážku toho "dobrého pána/paní", který jim dává peníze.

    Já to vím taky. Ale vím to jenom proto, že hodně čtu různé weby a diskuze - jako např. zde. V obecném povědomí to bohužel zatím není a smlouvy úvěrových společností jsou úmyslně koncipovány tak, aby to z nich nebylo snadno poznat. Že se někteří lidé nechají vmanipulovat do podřízené pozice? A co mají dělat, když jsou v situaci, kdy potřebují peníze a klasická banka jim nepůjčí a nemají kde vzít jinde? Jestli někdo nechce urazit zprostředkovatele čtením smlouvy? To nevím, tam až moje zkušenosti nesahají, ale připadá mi to za vlasy přitažené.

    Vždyť stačí zajít do banky (teď už nechodím, mám low-cost inet banky), a tam uvidíte, že i úředníci jsou zvyklí jen ukázat, kam se má člověk podepsat a nejsou zvyklí, že lidé čtou, co podepisují. Nevědí, co mají dělat, když to člověk čte, jsou zaskočeni tím volným časem (jak v ČSOB, tak v KB).

    Ano, ale to jenom reflektuje reálný stav, že smlouvy, kteří lidé musejí při běžném životě podepisovat jsou tak komplikované, že většina lidí rezignovala na jejich detailní čtení.

    Brát si smlouvy domů je u mě standard, člověk si je přejde, ZKLIDNÍ SE, a zváží, jestli tu věc opravdu potřebuje. Teď už si vše nechávám posílat emailem, předtím, než to podepíšu :).

    To dělám taky. Ne proto, že bych z toho byl kdovíjak chytrý, ale hlavně je to test - pokud mi někdo půjčí smlouvu domů, tak je menší pravděpodobnost, že je ve smlouvě nějaký chyták.

    Mimochodem můj poslední potencionální věřitel, se mi snažil nabídnout platební kartu. Fór byl v tom, že mi poslal jen tak poštou kartu a smlouvu na jednu stranu A4. Na smlouvě nebyly napsány poplatky, úroky, sankce, prostě nic. Když jsem jim zavolal na kontaktní linku a žádal je jen ze srandy (úvěry jen tak ze zásady neberu) ať mi podmínky zašlou, tak mi řekli, že mi je zašlou AŽ PO PODPISU SMLOUVY :). Když jsem jim namítl, jestli je pro ně normální, že jim lidé podepisují úvěr a neví na kolik je, jaký je úrok, poplatky, sankce prostě nic. Tak mi řekli, že pro ně to normální je, a že to tak lidi běžně dělají...

    No tohle u seriozních společností běžné není. A je pochopitelné, že vám řekli, že je to normální a že to tak lidé běžně dělají. Co jste čekal? Že vám do telefonu řeknou, že je to pěkná prasárna a že to dělají jenom pitomci a zoufalci?

    Jo holt je to o lidech, jsou to pitomci... Nejenže nečtou, oni ani podmínky a celou smlouvu ani nechcou vidět, a pak se divte exekucím a pokutám...

    Někteří lidé pitomci jsou. Někteří nejsou.
  • 5. 11. 2009 13:42

    (neregistrovaný)
    Jak jsi napsal "Že se někteří lidé nechají vmanipulovat do podřízené pozice? A co mají dělat, když jsou v situaci, kdy potřebují peníze a klasická banka jim nepůjčí a nemají kde vzít jinde?"

    Tak to je důvod. Prostě potřebujou peníze, tak je jim ÚPLNĚ JEDNO co podepíšou, někdy nemaj jinou možnost, jindy na to kašlou. Ale není to že by nerozuměli psanýmu textu nebo neuměli číst, prostě je smlouva nezajímá. Stejně jako ti co si půjčujou i když vědí že na to nemaj, prostě si říkaj že se to nějak vyřeší(samo).
  • 5. 11. 2009 14:20

    Flasi (neregistrovaný)
    Tady jsou dva problémy.
    1. Jsou lidé, kteří potřebují peníze a nedosáhnou na klasickou bankovní půjčku. Ti lidé si nemohou diktovat podmínky, a implicitně jsou v podřízené pozici, protože jim zbývá pouze přijmout podmínky nebankovních úvěrářů, nebo být bez peněz.
    Což pro někoho bude znamenat nemít novou televizi (osobně nikoho takového neznám) a pro někoho to bude znamenat, že mu spadne barák na hlavu a bude mít podstatně větší škodu, než 3x přeplacený úvěr. A pro někoho to znamená, že přijde o práci, protože se do ní bez auta nedostane.

    Proto jsou někteří ochotni podepsat ledacos.

    Právě to, že některé společnosti (ale i třeba autobazary) odmítají ukazat smlouvu předem je IMHO zjevně proto, že někteří se zajímají o to, co by měli podepsat a proto je třeba je stavět do situace, že prostě buď podepíší "bianco" podmínky, nebo nebude nic.

    Ano určitě je spousta lidí, co si půjčuje s tím, že to splácení pak nějak dopadne (ne podle předepsaného kalendáře). Ale zdaleka nejsou všichni.
  • 5. 11. 2009 15:08

    Phil (neregistrovaný)
    Mne se dost často stává, že při čekání v nekonečných frontách ve Spořiteĺně nemohu díky výborné slyšitelnosti neslyšet, jak je klient osloven nabídkou nějakého výhodného superproduktu od finanční skupiny ČS a po pár minutách výkladů si odnáší podepsanou smlouvu se závazkem na mnoho let. Smlouvu nebo dodatek vám nedají ve Spořce (může toto platit i o jiných subjektech) vůbec pořádně přečíst, natož aby vám ji půjčili před uzavřením smlouvy mimo provozovnu. "Tady mi to podepište, zbytek si přečtěte doma" - tak zní nejčastější slova při uzavírání obchodu.
    Když vám smlouvu přečíst dají, tak smlouvě kolikrát nerozumí ani pracovník. Takže pokud se zeptáte na nějakou nejasnost, odpoví vám to, co chcete slyšet nebo vyhýbavě (jsou na to speciálně školeni), nikoliv vždy pravdu. A až pak dojde k nějakému problému, těžko budete dokazovat, že vám úředník pro vás nejasnou formulaci vysvětlil nesprávně. Z jednání by se tedy měl pořizovat záznam s tím, že pokud by došlo k nějakému problému, bral by se za bernou minci výklad pracovníka. Většina z nás není právníky a není možné, aby člověk obsáhl vědomosti z práva, ale i zdravotnictví (zde vám mohou např. předepisovat pro vás nevýhodné léky), v autoopravárenství (zde vám mohou nakukat výměnu dílu, který netřeba měnit) atp. atd. A klient zpravidla nemá možnost na smlouvě cokoliv změnit - odbydou vás slovy, že smlouva je šablona, do které nemají uživatelské právo zasahovat. Buď ber, nebo táhni - jinde skončíš obdobně.

    Je to škoda, že klienti nechtějí smlouvy číst a spokojí se s tím, co jim pracovníci nabulíkují. Případně si nechtějí nikoho na "spřátelené" provozovně "rozházet" a tak raději podepíší, i když tuší cosi pro ně nevýhodné. Případně jim to pracovníci špatně vysvětlí. Vše to stojí peníze. Hlavně to stojí peníze klienta...

    Pokud člověk něco kupuje a uzavírá, určitě to nepotřebuje teď hned a svět se nezboří, naplánuje-li si koupi produktu či službu v předstihu a ne bezhlavě něco koupí na základě prvního oslovení. Dnes (i když netvrdím, že naše republika je v přístupech na Net a vybavení domácností počítači na tom bůhví jak skvěle) se dá řada informací sehnat na netu, jsou různé porovnávače, fóra atp., v TV běží spotřebitelské pořady - takže je aspoň nějaká možnost se dovědět potřebné, abych nebyl napálen. Hold místo 10ti minut obětuji průzkumu produktu/služby třeba 5 hodin.
    Většina lidí nemá na to, aby na každou záležitost, kdy má vyklopit peníze, měla nějakého poradce, který by sice nadměrný výdej financí přibrzdil, ale pak je zase nutno zaplatit toho poradce, takže nula od nuly pojde.

    Shodou okolností přítelkyně má kamarádku, která pracuje v jisté finanční instituci a když vypráví, jaké suverény všemu rozumějící a všude byvší už srazili na kolena, tak se mi nechce věřit, že obyčejný klient je schopen absolutně všemu porozumět, zvláště když i samotní pracovníci banky tomu ne vždy plně rozumí a proto se pro ně pořádají různá školení ... Kdyby to bylo opravdu tak jednoduché, tak by jim asi vedení vrzlo smlouvy a obchodní podmínky s tím, ať to doma po Večerníčku samonastudují a zítra mohou nabízet - přes noc se z nich stanou odborníci na slovo vzatí. Z některých příspěvků tady na Měšci se může zdát, že někteří pisatelé taky všude byli a všemu rozumí.
  • 24. 11. 2009 11:13

    Lada (neregistrovaný)
    Doporučuju firmu Nobilis.as. Jako firma jsme se nejdříve snažili získat úvěr u banky, ale neúspěšně, peníze jsme potřebovali rychle. Jednání s Nobilis bylo opravdu rychlé a seriózní.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).