Názory k článku Chcete poslat balík? Připravte se na týdny dodací lhůty

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 2. 2009 7:25

    david (neregistrovaný)
    S autorem článku naprosto souhlasím. Nedávno jsem si objednal knihu z Prahy a až pátý pracovní den dorazila do Ostravy, kniha byla zasílána jako obchodní balík !
    Celé vedení České pošty bych poslal víte kam....
  • 26. 2. 2009 8:30

    Dalibor Z. Chvátal
    Tady si však nerozumíme, obchodní balík garantuje dobu dodání, takže ve vašem případě zpoždění bylo spíše na straně odesílatele, než pošty.
  • 26. 2. 2009 8:34

    Patrik Chrz
    On Obchodní balík má ještě jednu nevýhodu - přijímají ho jen některé pobočky a navíc, pokud se podá po určitém čase (někde 12:00, někde 16:00, vyjímečně později), tak jde až druhý den.

    Takže se často stane, že cenný balík (který navíc vezmou všude) dojde dřív než obchodní :D

    Ale setkal jsem se i s tím, že dodací lhůta u Obchodního balíku nebyla dodržena, kupodivu se na Cenné balíky dalo spolehnout víc.
  • 26. 2. 2009 22:18

    cc (neregistrovaný)
    No tak to je jednoduché, odesílatel to může reklamovat a za cca měsíc a spoustu ztraceného času dostane zpět rozdíl mezi cenou cenného balíku a obchodního balíku. To jest cca 30 Kč. To je vše, za co pošta ručí.
  • 14. 4. 2010 16:47

    Graneger (neregistrovaný)

    posílám si balík na svou doručovací adresu zřízenou u www.pobox24.cz, poštovní schránka MINI, je to moderní p.o.box s vlastní poštovní adresou, skutečnou poštovní schránkou. já vím, co mi do ní přišlo. když jsem balík hledal, recepce mi vyšla vstříc a komunikovali sami s Českou poštou. Obchodní balík mi tam vždy v pořádku dojde, problém je akorát často s odesílatelem, kdy uvadí jiný den odeslání a pak je vše vidět na přijatém balíku, jestli odesílatel „mlžil“ anebo ne.

  • 26. 2. 2009 7:51

    Patrik Chrz
    Pracoval jsem ve velkoobchodě s hodinkami, takže se zasíláním různých zásilek po ČR i do zahraničí mám velmi rozsáhlé zkušenosti.
    Pokud chcete, aby zásilka došla rychle, je výhodné jí pojistit aspoň na 30 000 Kč. Je to jen o 7 Kč dražší než pojistka na 5 000 Kč a v 99 % případů balík dorazil mezi velkými městy (jinde jsme neměli pobočky) do druhého dne (asi se bojí jí nechat někde válet a tak jí raději co nejrychleji "vylifrují").
    Dvoukilový cenný balík pojištěný na 30 000 Kč aktuálně vyjde na 58 + 12 Kč pojistka, tedy celkem na 60 Kč (výrazně levnější oproti Obchodnímu balíku za 82 Kč), v tomhle soukromé zásilkové služby nemohou konkurovat.
    U menších zásilek jsem využíval (a v novém zaměstnání stále využívám) službu cenné psaní (zatím vždy došlo do druhého dne). Tam platilo (a předpokládám, že dodnes platí), že "co se narve do speciální obálky", lze poslat (pokud to má do 2 Kg). Aspoň minulý měsíc mi do Německa vzali pěkného "bumbrlíčka" (váha 1,3 kg, asi 15 cm na výšku), takže předpokládám, že po ČR to půjde taky (běžně zasílané zásilky v cenném psaní po ČR u mě mají nyní kolem 8 cm tloušťky a zatím nebyl nikdy problém).
    Problém byl s doručováním zásilek pojištěných nad 50 000 Kč, ale několika stížnostmi na info@cpost.cz a následně i na ČTÚ se nám tento limit podařilo posunout cca na 200 000 Kč, ale pro dražší zásilky jsme si stejně museli na poštu (a to ČP bere zásilky po ČR až do milionu).
    Se soukromými zasilatelskými službami mám taky své zkušenosti a vesměs horší než s ČP. PPLka nám před Vánocemi ztratila celý balík zásilek určených pro vánoční trh (našly se až po Novém roce), u FedExu nám vykradli zásilku ze zahraničí a UPSka má naprosto neschopné celní deklaranty (to, co náš speditér na Ruzyni vyřídil za odpoledne jim trvalo týden, takže sice za dva dny přepravily zásilku ze Švýcarska do ČR, ale týden jí clili. Proforma faktura je pro ně naprosto nepřekonatelný problém).
    Další věci jsou náhrady za ztracené zásilky. ČP celkem bez keců vyplatí částku na kterou je zásilka pojištěna, soukromé služby když už jsou schopny pojistit zásilku na nějakou slušnou cenu (některé jen třeba 500 USD), tak v případě plnění se ho snaží max. minimalizovat (hradí pouze nákupní náklady bez DPH, neuznávají ušlý zisk). Od FedExu jsme nedostali náhradu žádnou.
  • 26. 2. 2009 22:21

    cc (neregistrovaný)
    Nepůjde, dnes po ČR jen 1kg a 5 cm tloušťka. Do ciziny si to zatím nemohou dovolit, zřejmě kvůli dohodám s jinými poštami.
  • 27. 2. 2009 8:36

    Patrik Chrz
    Na Internetu je to pouze u podmínek obyčejných a doporučených zásilek. Volal sem teď na infolinku České pošty a je to opravdu tak, tato podmínka se cenných psaní netýká. Takže pokud to narvu do A4 speciální plastové obálky a nebude to mít dvě kila, můžu to poslat a to i po ČR.
  • 26. 2. 2009 8:15

    Petr (neregistrovaný)
    Nechápu jak je možné, že instituce jako ČTÚ případně další, které mají v kompetenci dozor nad poštou tento mírně řečeno nepořádek trpí. Rozvažeči si v poslední době (alespoň jsem je chytil při činu) vynašli nový trik. rozdají pouze oznámení, balík u sebe vůbec nemají. Ale podle mne není vůle udělat se státním podnikem pořádek.
  • 26. 2. 2009 8:29

    Patrik Chrz
    A kolik stížností na ČTÚ jsi napsal? Dokud to budou lidé trpět (a nadávat v hospodě, na fórech, mezi sebou), tak s tím ČTÚ nic nenadělá.
    Z vlastní zkušenosti potvrzuji, že ty stížnosti opravdu fungují. Jak na info@cpost.cz, tak na ČTÚ. Sám jsem si pomocí těchto "nástrojů" "vychoval" několik poboček České pošty - hlavní problémy byly s požadavky na to, jak má být zabalený balík na 5, 30 a víc tisíc a dále jak jsem psal s tím doručováním balíků "s vysokou udanou cenou". Člověk prostě musí stát na svém (někdy stačí jen vytáhnout mobil s foťákem a začít fotit, s tím, že to pošlu na odbor Podání (to je to info@cpost.cz) a nejednou pracovnice za přepážkou docela "zkrotnou") a nenechat se poslat do háje.
  • 26. 2. 2009 10:08

    laco (neregistrovaný)
    presne! ten trik s tym, ze dorucovatel len rozda oznamenia nam chvilu pil krv, potom sme nad dvere namontovali kameru, dorucovatelku pri tomto par krat natocili a s tym sme isli na postu (370 01) a ukazali to veducej s tym, ze pokial sa to bude opakovat budeme sa nielen stazovat na CTU ale to aj budeme publikovat. asi sa zlakla pretoze odvtedy sa to nestalo ani raz a dorucovatelka _dokoca_ zvoni na zvoncek ci nie je niekto doma aby zasielku prevzal.

    holt, ludia radsej budu nadavat ako _nieco_s_tym_robit_
  • 27. 2. 2009 13:41

    Pavel (neregistrovaný)
    Kéž by nám alespoň dali nějaké oznámení. Už jsme to reklamovali u vedoucí naší pošty několikrát a pořád se to opakuje. Bohužel prý mají málo doručovatelů, tak asi polovinu potřebného stavu, a lepší to asi nebude. Skončí to vždy tím, že paní vedoucí slíbí, že si promluví s doručovatelem. Několikrát to na chvíli zabralo, jednou dokonce doručovatele seřvala přímo před manželkou, ale celkově je to pořád stejné. Už jsme si zvykli chodit na poštu kontrolovat, jestli nám něco nepřišlo. Minulý týden takhle manželka zjistila, že už tam mám skoro dva týdny dopis s červeným pruhem.

    Obecně doručování je nic moc. Každou chvíli najdu jen tak pohozený dopis, u kterého si odesilatel uvedl správně jen jedno číslo (popisné vs. orientační) a to druhé o jednu spletl. Takový dopis pak skončí pohozený v krabic na hromadě nechtěných letáků.

    Kam to hnát výš, resp. jak dokázat, že nám opravdu nestrkají nic do chránky?
  • 27. 2. 2009 13:44

    Patrik Chrz
    V první řadě odbor podání - info@cpost.cz a když nepomůže tak ČTÚ.
    Samozřejmě nahlásit každou jednotlivou událost.
  • 26. 4. 2010 9:55

    Ludvík (neregistrovaný)

    Vážení přátele, jsme na světě už šedesát let, za ty roky člověk přece jen nějakou tu zásilku diostane. Vybavuji si jeden, slovy jeden, balík, ktrerý mi byl opravdu doručen domů. Že pošťák hjází do schránky jen oznámení platilo za minulého režimu, platí to i teď – rozdíl je v tom, že dříve člověk oznámení o zásulce dostal za dva tři tdy, teď je to v týdnech. Obchodní balík je asi dobrá věc, na druhou stranu poště platím i obyčejný balík nebo dobírku a opravdu mne nenapadá jediný důvod, proč omlouvat, že ho nedostanu v přijatelném čase. Momentálně čakám balík k Polska deset dní a z Jižních Čech jedenáct dní – není po nich ani vidu ani slechu. Stručně shrnuto, služby České pošty jsou rok od roku dražší a horší.

  • 26. 2. 2009 10:12

    anonymní
    Ať lidé znají pravdu, ne nějaké vylhávání tiskových mluvčích - a tím nemyslím jen u pošty. Jen bych se nedivil, kdyby si někdo vytáhl databázi jmen v inkiminovaném regionu - dobrý či pravdivý skutek musí být v této "demokratické" době držení úst a kroku po zásluze potrestán.

    Zaráží mne, že pošta nově nevozí zásilky domů, ale hned je uskladňuje na poště. Letos jsem sice ještě žádný balík nedostal, ale bohužel i v minulosti se stávalo, že poštovní auto 2x zahoukalo, a když jsem nebyl připravený u dveří a nestihl v 5ti sekundách vyběhnout, tak jsem měl ve schránce asi předem připravené, vypsané oznámení o nezastižení (prakticky vzato to za oněch 5 sekund nemohou stihnout vypsat) a viděl jen koncová světla auta. Nevím, jestli jsou na čekání nějaké normativy (a troubení v obci je zakázáno, zvláště máme-li plně funkční a dobře přístupný zvonek), je ale fakt, že při vyzvedávání zásilky na poště se dost lidí rozčiluje, že doma byli. Dokonce, když se zásilky ještě rozvážely, tak zásilka ještě nebyla na poště, ale cestovala ještě v autě, chtěl-li si občan vyzvednout na poště osobně týž den v dopoledních hodinách.
    Pokud si něco objednávám přes Internet, volím i přes tato negativa, je-li to možné, dodání přes poštu. Je hafo kurýrních služeb a každá jezdí v jinou dobu, a nikde vám předem neřeknou, kdy pojedou zrovna okolo vás, takže brát si dovolenou, abych celý den čekal na kurýra, se mi jeví jako prodražení ceny zboží, které jsem si z důvodu ušetření objednal právě přes internet. Pokud tedy nemám depo kurýrní společnosti hned za barákem a můžu si zásilku vyzvednout přímo tam. V případě nezastižení či nově nedoručení je pro mne schůdnější si dojít pro zásilku na poštu, kde na mne nějaký ten den počká. Horší je, když se o uložené zásilce z nějakých důvodů nedozvím a zásilka je pak vrácena zpět odesílateli. Ale to se mi ještě nestalo, ačkoliv jsem o tom již slyšel.
  • 26. 2. 2009 10:25

    Patrik Chrz
    Zaráží mne, že pošta nově nevozí zásilky domů, ale hned je uskladňuje na poště.
    A v tomhle bych se zase pošty zastal. Toto opatření se netýká všech zásilek, ale jen tzv. zásilkových balíků a tato služba je odesílateli poskytnuta za sníženou cenu. On si také může vybrat jinou (dražší) službu, kde jsou zásilky normálně doručovány
    Co mi ale vadí, je, když nejsou doručovány zásilky, kde si za to odesilatel zaplatil (konkrétně právě cenné balíky s vysokou udanou cenou)
    S tím uložením a neoznámením mám zatím osobní zkušenost s PPL. Objednal jsem si vysavač u německé firmy (zasílali z Dánska). Když jsem se po necelém měsíci začal zajímat, kde zásilka je, zjistil jsem, že ve skladu v Uhříněvsi (kde jsem si jí raději už vyzvedl osobně) - ještě pár dní a byla by na zpáteční cestě do Dánska.
    Ale z minulého zaměstnání mám tuto nepříjemnou zkušenost i s poštou, tentokráte slovenskou. Přestože se na zásilku adresát na pobočce dotazoval, nakonec dorazila zpět jako "nevyzvednutá", opět nebyla doručena z důvodu vysoké udané ceny (už nevím kolik, tuším asi dvě stě tisíc).
  • 26. 2. 2009 13:28

    laco (neregistrovaný)
    Horší je, když se o uložené zásilce z nějakých důvodů nedozvím a zásilka je pak vrácena zpět odesílateli.

    ceska posta umoznuje sledovat zasielky, ked posielam tak to vyuzivam -poslem adresatorvi emailom alebo sms cislo zasielky a priamo na strankach vidno co sa so zasielkou deje.
  • 26. 2. 2009 12:09

    asdf (neregistrovaný)
    Já objednávám na svou adresu tak 10 - 20 balíků ročně, letos už 3 balíky, něco i posílám a nikdy s tím na poště nebyl větší problém. Balík chodí tak 2 - 4 dny, když se na poště ozvu, že jsem byl doma a přesto mně dali do schránky lístek o nedoručitelnosti, tak následující 1 - 2 balíky mně dodají do domu. Ale nějak zásadní problémy s poštou nemám. Ono taky co by člověk chtěl za ty platy, které tam na poštách berou, a chtít lepší služby za cenu toho, že by na poště lidem nějak výrazně přidali - protože by se výrazně zdražily poplatky - nemám v úmyslu. Jediný velký problém, který byl kdysi před hodně velkou dobou, byl ten, že jsem si u firmy objednal CD nahraná volně šiřitelnými programy podle mého výběru a i když tyto programy skoro na nic nebyly, balík s CD byl na poště vykraden. Jinak žiji taky v Moravskoslezském kraji jako autor článku.
  • 26. 2. 2009 17:07

    Danndys (neregistrovaný)
    Souhlasím s článkem a ještě dodávám, že občas dojde balík poškozený (i když je dobře zabalený) nebo má rozbité a pomačkané rohy. Oni si tam s tím hází.
  • 26. 2. 2009 19:35

    xxx (neregistrovaný)
    Několikrát jsem poslední půlrok přijímal zásilky z Prahy většinou jako obyčejný balík nevo větší psaní (knihy), v Ostravě to bylo druhý den, max. za 2 dny, poštovné myslím kolem 50 Kč.
    Sám jsem posílal jeden den večer v 19 hod. obchodní balík asi za 100Kč do jedné vesnice v jižních Čechách a byl doručen druhý den ráno po 9 hodině, takže to trvalo přes celou republiku asi 14 hodin. To považuji za skvělé.
    Moje zkušenost je, že každý na poštu nadává, je to v módě, a dá se za to skrýt vlastní neschopnost. Když se z jedné větší firmy pošle dopis do jiné, třeba z centra v Praze do pobočky jinde, tak to probíhá tak, že to napřed leží den a více u nějaké blond asistentky, ta to pak někdy zanese do podatelny, odtamtud to jednou za čas odnesou na poštu, další den je to v cílové poště, další den si pro to zajde zase nějaká asistentka či slečna z podatelny, pak to někdy předá jiné asistentce, a ta to pak až přijde šéf odevzdá jemu.
    Jednou to doručení trvalo i 3 týdny, a všicni že pošta je neschopná atd... Ne, neschopní byli pražští zaměstnanci firmy, která to odesílala, stačilo se podívat na razítko na obálce a hned se zjistilo, že to ve skutečnosti odeslali o 2 týdny později než měli ale těch keců co měli... A pak to leželo týden pro změnu někde u naší asitentky. Takže pošta to zvládla za den a apak několik týdnů trvalo, než se ten kus papíru popřesouval z kanceláře do kanceláře.
    KDYBY VŠECHNY FIRMY FUNGOVALY TAK JAKO POŠTA, TAK TU BUDE RÁJ NA ZEMI. Ale slouží to jako dobrá výmluva, je to in nadávat a nepřiznat si vlastní neschopnost.
  • 26. 2. 2009 21:35

    Patrik Chrz
    No až tak růžové to s naší Českou poštou není, ale taky můžu potvrdit, že v porovnání s alternativami si s nima nemá co vyčítat a více-méně je spíše lepší.
    K tomu lajdáctví ohledně zaslání bych přidal ještě nevhodně zvolené služby. Té blonďaté asitentce je to totiž buřt, jak to pošle. Prostě "nějak".
    Do centrály nám chodí z poboček občas nějaké přístroje, v ceně kolem 20 000 Kč, jenže některé nány jsou schopny to poslat jako doporučený dopis (pojištěný na 500 Kč), nebo dokonce jako obyčejný dopis. To se mi fakt otvírá kudla v kapse. Hlavně kdyby se to ztratilo, tak budou nadávat.
    Nebo v jedné diskusi jsem četl, jak někdo poslal nějakou vzácnou nahrávku jako doporučený dopis, místo toho aby obětoval tu dvacku za pojištění na 30 000 Kč, jo, když jsou lidi blbí.
  • 26. 2. 2009 22:16

    cc (neregistrovaný)
    Pozoruji, že jsme včas přešli s balíky k PPL.
    Navíc pošta už chtěla za Obchodní balík v nové smlouvě o 15 Kč víc než PPL.
    Mimochodem, s Českou poštou neuzavíráte smlouvu ale jejich diktát.
    Vrcholem bylo, když do smlouvy chtěli vpašovat pro řešení případných problémů nějakého svého rozhodce.
  • 27. 2. 2009 7:46

    drobecka (neregistrovaný)
    Zdravím, takisto si o ČP nemyslím že je to ideálna firma,ale: V úterý som posielal o 17:00 balík na Slovensko, 450gr, asi za 140 Kč. No a na východ Slovenska dorazil balík v poledne ve čtvrtek. Takže to nemá chybu. Rýchlejšie by to bolo už iba osobne letecky :)
  • 18. 3. 2009 13:33

    Mstitel Smraďoch (neregistrovaný)
    Hele lidi, nepošleme si navzájem v létě něco co se rychle kazí? Obyčejným balíkem, ať si pošta užije.

    Každý z nás tak vyhodí pouze jeden shnilý balík (pokud vám ho vůbec někdo doručí), ale na poštách kde se jich potká více současně ...
  • 13. 4. 2010 23:22

    Terry (neregistrovaný)

    použila jsem poštovní schránka pobox24 mini pro příjem kurýra DHL z USA a byla jsem nesmírně spokojená, do e-mailu mě ihned informovali, kdy zásilka přišla a já si zařídila vyzvednutí. Chci jet v červenci na 3 týdny do Francie a zase je použiju, abych neměla svou poštovní schránku doma plnou. Konečně jedna malá služba na trhu, která mě zbavila starostí s poštou a hlavně s čekáním na pošťáka nebo kurýra.

  • 22. 2. 2012 17:29

    El (neregistrovaný)

    Sdílím stejný názor. Česká Pošta i v Nymburce stojí poslední rok za prd.
    Vždycky nejdýl trvala přeprava z nějakého vzdálenějšího a zapadlejšího městečka a doručení pak max.2 dny. Dneska je to naopak. Balík jede 2-3 dny do města k nám na poštu a pak se připravuje k doručení,. nebo balík nebyl z technických důvodů ze strany pošty doručen. Zásilka je připravována k dalšímu doručení a To se opakuje a opakuje. PPL zavolá, a doručí. No problém. Pošta mi taky zašantročila již předem zaplacenou věc Byly tedy dvě. Dva balíky odeílané od jednoho člověka, zkrátka takový balíky dvojčata.Jeden z těch dvou balíků někdo převzal z domu ale žádná stvrzenka, nic k tomu nedali. Druhý balík asi někdo ukradl. Odesílatel je nucen mi věc poslat znovu. Trapný.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).