Pojišťovnám tenhle hnus desítky let vyhovoval, takže jej jenom dobře, že se jim to teď vrací jako bumerang. Přitom za to mohou samy. Nepochybně nesou odpovědnost za své smluvní partnery zprostředkovatele, kteří sjednávali kvůli provizi statisíce těchto nesmyslných pojistek. Nikdo nemlže tvrdit, že si toho nevšiml, zvlášť když jedna velkých pojišťoven IŽP raději úplně zrušila, protože sloužilo především k okrádání důvěřivců.
A protože znám případy z praxe, kdy např. bylo IŽP bez rizikové složky dobrovolně-povinně vnuceno zaměsnatncům jako benefit (zprostředkovatel byl příbuzný vedoucího), myslím si o nabízení IŽP své. Čím dřív padnou pojišťovny na hubu, tím lépe. Pak si konečně začnou vážit zákazníků.
Kromě pojišťoven je ale zde spoluvina i finančních poradců (prodavačů) a úplně bez viny nejsou ani pojištěnci. Finančnímu poradci muselo být jasné, že nevydělává jen on sám, ale i pojišťovna. A ten pojišťovák, který pojistil sám sebe, tak svým způsobem poškodil sám sebe a to svojí neznalostí (hloupostí). A ten pan Martin? On nechtěl uzavřít pojistku, ale uzavřel pojistku a nakonec uspěl, protože to nebyla pojistka. A paní Leona uzavřela hodně pojistek a na otázku, proč jich měla tolik, odpověděla: "To by mě taky zajímalo". A když má někdo nulovou rizikovost (nebo pár tisíc)), tak mu snad je jasné, že to není pojistka. Ato, že u IŽP jde pojistné 2 roky na provize a poplatky je všeobecně známo snad už od vzniku IŽP.