Banky se k tomuto problému zatím oficiálně nevyjadřují, ale lze předpokládat, že by to klient vyreklamoval jako neautorizovanou transakci. Neoficiálně mám informace, že už se to některým klientům povedlo, ale chlubit se s tím banky moc nebudou - kvůli podvodům.
Pak je zde ještě omezení odpovědnosti klienta za škody vzniklé ztrátou karty na 150 EUR.
Samozřejmě pro paranoiky stačí vyvrtat u čipu malou tírku a přerušit tak drátek k anténě - na částečně průhledné kartě od Citi je krásně vidět, kde ty drátky jsou http://imageshack.com/i/mazadekj a http://imageshack.com/i/mxpredekj
Platba zablokovanou kartou na offline POS jde samozřejmě k tíži vydavatele karty, nikoli původního držitele. Na druhé straně obchodník je dotazován, co to bylo za transakci, za jaké zboží a kdo ji provedl. Plus lze doložit kamerové záznamy apod. Oficiálně jde o trestný čin, otázkou je, zda se tím bude vydavatel karty zabývat, nebo to prostě odepíše jako ztrátu. Když jsem si s touto situací hrál, jedna banka o svých 49 Kč bojovala, druhá nad 148 Kč "mávla rukou". Co banka, to jiný postup, není na to jednotné pravidlo.
Já to tak nesleduji, navíc kombinuji často vyšší platby než 500 Kč, ale určitě jsem bez pinu po sobě zaplatil kumulovaně v malých částkách několik tisíc korun.
Zkoušel jsem i nákup v hodnotě necelých 1000 Kč rozdělit na dva (prostě jsem pokladní požádal, že chci na část nákupu zvlášť účtenku - nebylo to úplně bezúčelné, šlo o průmyslové zboží, na které jsem chtěl mít separátní doklad kvůli záruce) a bez problémů prošly oba dva bez nutnosti zadávat PIN. V diskusním fóru jsem se dočetl o pokusech jednoho přispěvatele, který takto postupně zaplatil přes 20 000 Kč (v horizontu několika měsíců, danou kartou nevybíral z bankomatu, ani neplatil částky vyšší, než 500 Kč), aniž by jedinkrát zdal PIN.