Hlavní navigace

Názory k článku Český zaměstnanec už není jen levný, ale i kvalifikovaný

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 9. 2007 9:30

    Cena práce (a tím i odměna pracovníkovi) je ve vyspělých státech značně vyšší než u nás, nicméně spotřebitelské ceny v takovém nepoměru nejsou (neregistrovaný)
    Cena práce (a tím i odměna pracovníkovi) je ve vyspělých státech značně vyšší než u nás, nicméně spotřebitelské ceny v takovém nepoměru nejsou - ba naopak, mnohé zboží už vychází levněji v cizině než u nás. Hledíme-li "kladně" na Asií, kde pro řadového občana je nejluxusnějším dopravním prostředkem jízdní kolo a stravou hrstka rýže s psími ocásky, tak vřelé díky za takovou prosperitu.

    V dnešním Metru na str. 4 se uvádí, že v Česku je málo vysokoškolsky vzdělaných. Ale pochybuji, že pokud by jich bylo ještě víc, že najdou odpovídající uplatnění (a tím i odpovídající odměnu) v pozicích citovaných v článku : "např. zaměstnání zabezpečující domácí práce pro staré lidi, pečovatelská služba, opatrování dětí v předškolním věku, pomoc mladým lidem, udržování přírodních oblastí a veřejných prostranství (odvoz odpadků, čištění ulic a chodníků…) a rozvoj místní dopravy". Vzdělání navyšuje náklady na výrobky či služby, které už jsou beztak mnohdy i při 4-5x menší mzdě nekonkurenceschopné. Pokud by se mzdy měly navýšit a přiblížit alespoň trochu vyspělým ekonomikám, bude vše neúměrně drahé a nekonkurenceschopné. Jak ze začarovaného kruhu? Snížit odměny střední a nižší třídě? Zvýšit ještě více produktivitu a pracovat 60 hodin týdně oproti 35 hodin týdně ve vyspělých ekonomikách? Snížit nárok na řádnou dovolenou nebo ji obětovat zaměstnavateli tak jako to dělávají v Japonsku? A pak už zbývá jen harakiri nebo jiný způsob sebevraždy, případně hospitalizace na psychiatrii.
  • 19. 9. 2007 9:49

    milan (neregistrovaný)
    No, soucasne se pise i to, ze v cele Evrope je naprosty hlad po IT odbornicich. A to i v cesku. A vetsina IT odborniku jsou VS vzdelani lide. Cesta ze zacarovane kruhu je a prekvapive skrze ty studovane. On delnik muze vyrobit vyrobek sebekvalitneji, ale kdyz je to shit o ktery neni zajem, tak to prodeji nepomuze a penize si nevydela. Jedine co prodeji pomuze je technologie, ta vam udrzi naskok na trhu. Jak se rika "vyrabet to pak muze kazdej blbec"... Takze my potrebujeme ty vzdelane, aby nam vymysleli co vyrabet. A investice do nich neni na skodu. A stejne tak neni na skodu, kdyz stat vytvori podminky pro dobre placene lidi, aby nemuseli odchazet do zahranici. Kdyz odejdou, mraji se tim nase investice do jejich vzdelani - misto aby nam to ted vratili, tak to prinesou nekomu jinemu. Takze kdyz nejakej magor z kolbenky vykrikuje, ze s novou reformou usetri odbornici desetitisice a on jen sotva par stovek - tak jen vlastne dokazuje svoji kratkozrakost... :/ Nastesti vlada delnicke tridy uz je za nami, ted je potreba se postarat aby meli co vyrabet a aby to co vyrobi se dalo i prodat...
  • 19. 9. 2007 9:57

    AX (neregistrovaný)
    Vetsina skutecnych IT odborniku jsou samozrejme stredoskolaci.
    To, co se clovek nauci na vysoke je proti potrebam IT praxe hodne pozadu (rozumnej par let).
  • 19. 9. 2007 10:12

    Jimmy (neregistrovaný)
    Pokud ta praxe znamená skládání počítačů někde v garážnické firmě, tak možná.

    Pokud se bude např. jednat o řízení síťové infrastruktury velkého ISP nebo velké firmy s tokem dat ve stovkách Mbps a mnoha propojení s ostatními sítěmi, tak bude středoškolák muset mít hodně velkou praxi aby onoho vysokoškoláka dohnal.
  • 19. 9. 2007 10:52

    H. (neregistrovaný)
    Bohužel nemáš pravdu. V IT je vždy nejdůležitější zkušenosti a praxe...bohužel systém českého školství je postaven tak, že nestíhá učit nové odborníky, kteří bymohli jít rovnou do praxe
  • 19. 9. 2007 12:02

    Jimmy (neregistrovaný)
    Představa absolventa který přijde do praxe a bude okamžitě schopnější než dlouholetý pracovník ať už SŠ nebo VŠ je nesmyslná v jakékoliv oboru. VŠ dává základ, ale především cvičí v rychlém osvojování i dost složitých znalostí a jejich aplikací v nových situacích. Takže po 1-3 letech může onen VŠ onoho SŠ praktika značně převyšovat (ale nemusí, lidi jsou různí).
  • 19. 9. 2007 23:27

    so (neregistrovaný)
    Tohle je naprostý blud. Středoškoláci mohou být obdařeni nadprůměrným talentem a nadšením, ale často jim chybí matematické základy, schopnost analytického a koncepčního uvažování atd. atp. - čest výjimkám, ale opravdu jde jenom o výjimky. Spousta firem a organizací na Západ od nás pro skutečně odborné posty vyžaduje magisterské a často pokud možno i postgraduální vzdělání. Počítačového lingvistu nebo specialistu na paralelní architektury totiž "praxe" sama prakticky vychovat nemůže. "Naprasit" rychle nějaké dynamické stránky nebo jinou relativně triviální činnost samozřejmě šikovný středoškolák může zvládnout na jedničku, to z něj ale odborníka neudělá.
  • 19. 9. 2007 22:50

    markonius (neregistrovaný)
    Nemyslím si, konkrétně řídím infrastrukturu firmy ve dvou datových centrech a mám na starosti systémy telekomunikačního operátora a střední mi stačí. Oni sice chtějí vysokou, ale když dojde na to jestli teoretického vysokoškoláka nebo praktického středoškoláka tak na vysokou firma kašle.
  • 19. 9. 2007 11:43

    V.Mlich (neregistrovaný)
    Pokud duvodem toho, ze nema VS je jeho neschopnost udelat zkousky, tak se da predpokladat, ze i to nasavani praxe mu pujde ponekud ztuha. Naopak, komu se podarilo vsechny ty VS nesmysly prestat, ma vybornou sanci, ze bezna prax ho neslozi. Vyjimky ovsem mohou potvrzovat pravidlo.
  • 19. 9. 2007 12:19

    Pepa (neregistrovaný)
    Ono se taky na školách učila (a ještě učí) hromada pí*ovin, ale už nikoli věci potřebné.
    Jsem starší ročník, VŠ ještě za komančů. Tehdy celou polovinu doby studia (v přepočtu na odučené hodiny) zabíraly tak úžasné předměty, jako vědecký komunismus, politická ekonomie, dějiny dělnického hnutí. A učebnice těchto předmětů? Vážení, větší bláboly jste neviděli! Co bylo na str. 52 jako dogma, bylo na str. 154 totálně popřeno. Z toho se zkouška dala udělat leda po pěti panácích, protože střízliví jste ty bláboly vyplodit nemohli. Kdokoliv vás mohl kdykoliv vyhodit, protože vy jste řekli to, co bylo na str. 156, ale on to dočetl jen na str. 62. Navíc nám z tohohle soudruzi napasovali povinné státnice (končil jsem v r. 1981).
    Dneska se nesmyslným způsobem učí jazyky, čeština a další. Co je žáčkovi platné, že zná definici kondicionálu, když ho neumí použít? Znalost češtiny je čím dál horší, 15-leté dítko (student SŠ!!) mi napsalo, že "v nedělY nebo v pondělÝ, kočku vihodím", no, šel jsem do vrtule. Ale to se třeba doučí. Co se ale nedoučí, je prosté uvažování: byl u nás zedník, měl začistit otvor ve zdi. Nedovedl přitlouct lať podle vodováhy a svislice byla našikmo. Při výšce otvoru 2 m mu rozdíl dělal skoro 10 cm!! Takovou věc umím udělat taky a nejsem zedník. Jeho práce byla asi tak na úrovni ukrajinského "odborníka". Co ho probůh na té škole učili, když ani neumí použít vodováhu?
  • 19. 9. 2007 20:28

    hm (neregistrovaný)
    Hold pokud mu nedáte textový editor WORD tak vám gramatiku sám neopraví :D

    K těm zedníkům není to vůbec o škole ale o inteligenci. Lidé jsou inteligentní stále stejně ať dnes nebo před 100lety.

    Ale problém je v tom že před 30lety šel do učení člověk s průměrným IQ. Dnes takový člověk jde na střední školu a poté většinou ještě na vysokou. Lidé s podprůměrným IQ dostanou většinou maturitu na nějakém tom učebním oboru s maturitou a stanou se např. policisty.

    A na stavební obory (zedník, tesař, klempíř atd.) zbudou jen absolventi pomocných škol Tzn. ti kteří před 30lety šli automaticky po základní škole do pracovního procesu v oboru Kopač nebo Svačinářka.
  • 20. 9. 2007 16:48

    Jarmila (neregistrovaný)
    Textový editor neopraví všechno. Opravil podnělý a vihodit, ale neděly nechal. Stejně tak neopraví shodu podmětu s přísudkem.
  • 24. 9. 2007 20:58

    Stealth (neregistrovaný)
    V šedesátých letech šlo na střední školy max.10% žáků ZDŠ. Když jsem tehdy začal studovat na brněnské technice, byly místo přijímaček jen testy UNESCO (pro maturanty s vyznamenáním), které ukázaly velmi solidní IQ přijímaných. V prvním politickém předmětu nám přednášeli o Heglovi a dalších. Politická ekonomie ve třeťáku nám odpadla a ve čtvrťáku jsem se v dalším jednosemestrovém politickém předmětu dozvěděl opět více o filozofii, než komunistické ideologii. Studia nás dokončilo asi 35%. Na rudou totalitu si nemám proč ztěžovat, vícekrát mi dokonce umožnila cesty na Západ (za poznáním, nikoliv za zběsilými nákupy), ač jsem nikdy nebyl členem KSČ (ani u StB) a mezi nejbližšími jsem měl "nepřítele pracujícího lidu" už od r.1948.
    Praxe je pro vysokoškoláka velmi důležitá, schopnost učit se novému celý život je vlastní většině mých kolegů (a příslušné generaci). Dnes mám dojem, že je tomu jinak. Téměř každý mladý středoškolák chce být jedině "manažér". Zato lidé po padesátce jsou považováni na českém pracovním trhu za "odpad" (alespoň v regionu, kde žiji). Po nedobrovolném odchodu z pracovního procesu jsem si v 6-ti týdenním kurzu doplnil maturitu z IT a následně se zúčastnil několika kurzů dle manuálů MS (v angličtině). Podstoupit příslušnou certifikaci bylo zbytečné (ne pro neschopnost vykonat zkoušky, ale jelikož by mne ani pak nikdo nezaměstnal). Praxi v tomto oboru si nyní, jako důchodce, vykonávám sám, dle svých schopností a potřeb (je mi další ohromnou zábavou a potěšením). Nad poměry ve státě už ani "nekroutím hlavou". Jen ty neustálé diskuze o malém počtu vysokoškoláků mne ještě nepatrně dráždí (jistě jich jako já dopadlo v mé generaci mnohem více, pár příkladů mám ve svém okolí). Průměrný český zaměstnanec je, dle mého názoru, stále levný, ovšem o jeho kvalifikaci (spojené s trvalým sebevzděláním), schopnosti racionálně komunikovat či jen rozumném lidském přístupu k čemukoliv raději pomlčím, abych nevyvolával zbytečný "flame"...
  • 25. 9. 2007 9:15

    anonymní
    Máte pravdu, o lidi po padesátce není zájem nikde u nás - možná tak v hlídací agentuře za 50 hrubého na hoďku, vybalovač zboží v HM a nebo pomocný dělňas na stavbě vedle UKáček s vysokoškolským diplomem. Přitom zdraví už neslouží jako u mladého 20letého ogara a zároveň si dělá na důchod. Jak pak může mít takový člověk dobrý důchod - všude ODS volá - spořte si na důchod - ale z čeho? když občan žije mnohdy z minimální mzdy ... A žádé další rozíření kvalifikace mu nezajistí dobré místo. Tuhle jsem mluvil s člověkem z pracáku právě o rekvalifikacích - většinou se na žádáný obor vrhne vícero uchazečů, ale i školících agentur, takže po absolvování rekvalifikace se zjistí, že volná místa opět nejsou a člověk může jít na další rekvalifikaci. A tak stále dokola a dokola, až to doklepe do důchodu ...Do malého důchodu, ačkoliv většinu života poctivě a náročně pracoval, jen měl tu smůlu, že na konci produktivního věku se mladým manažerům nezamlouval.
  • 25. 9. 2007 9:44

    Tonda (neregistrovaný)
    Pro lidi nad padesát je nejlepší státní správa/veřejný sektor, platové zařazení se tam totiž odvíjí od odpracovaných let. Moje máma (teď je jí 55) potom co jí dvakrát vylili z práce pro nadbytečnost se nechala ukecat a šla to zkusit a má plat na jaký by si v soukromé firmě ani nepomyslela.
  • 25. 9. 2007 12:43

    ČR (neregistrovaný)
    No vidíte, a já mám zase plat ve státním, za který by nikdo v soukromu nehnul ani prstem - taky podle tabulek - vzdělání ale ne za odpracovaná léta, ale za délku uznané předhozí praxe, kterou vám maximálně zkrouhnou.
    Práce s nekvalitními zákony umožňujcíími několikerý výklad, nikdo vám není schopen ze shora poradit, jak to má být vlastně Právník za to bere několikanásobně vyšší peníz, ovšem právníka není schopna státní správa za tyhle peníze získat. Kdy si i stát bude vážit svých zaměstnanců? Když vám k tomu naservírují mzdový vzestup o 1,5 % ... Je ale pravda, že někde nemají ani tohle, ale to už jsou extrémy, na které by si měla nějaká strana, které opravdu záleží na lidech a ne na hrstce zazobaných podnikatelů, posvítit.
  • 25. 9. 2007 13:10

    Tonda (neregistrovaný)
    No tak to už je o lidech jako všude jinde, jak si člověka váží, jak se za něj postaví šéf. Mohou se snažit uznanou praxi skrouhnout a nebo naopak, zařazení do tříd také není tak striktní aby se to nedalo o jednu šoupnout tam nebo sem. I vzdělání se dá prominout, když na to přijde.
  • 27. 9. 2007 8:10

    anonymní
    1. šéf neví, jak se osvědčíte, tudíž pokud nejste jeho známý, tak vám nebude při nástupu finančně zbytečně přilepšovat. A po nástupu a zapracování vám už uznatelnou praxi nikdo nepředělá
    2. ve státním jsou mzdové tabulky pro výkon té které funkce, takže vám nikdo nedá zbytečně vyšší třídu, protože mzdové prostředky jsou tvrdě plánovány

    Ke vzdělání: jeho vyžadování považuji za naprostou idiotinu. Vezmeme-li např. požadavek s.Langra, že vedoucí pracovníci na policii musí mít vysokoškolský titul, tak jestliže nějaký 40letý pracovník vystudoval VŠ, tak to bylo za socialismu a studoval věci naprosto neslučitelné s dnešním režimem. A věci slučitelné s dnešním režimem musel získat někde jinde, většinou v praxi. A čerstvě vystudovaný vysokoškolák, který splňuje požadavek titulu, ví zase prd o praxi, takže pro mnohé funkce je nepoužitelný. Ve státním ale aspoň získá praxi, v soukromu lidé bez praxe nechtějí většinou zaměstnat. Jak z toho ven? Jdou do státního udělat praxi (za málo peněz) , a když něco umí, tak frnknou za větším penízkem. Kdy stát pochopí, že i lidi s praxí musí zaplatit odpovídajícím způsobem, aby mu nefrnkli a na pozicích nebyli jen teoretické rychlokvašky ze škol neustále se střídající? Pak to ve státě nebude vypadat tak, jak to vypadá ...
  • 27. 9. 2007 9:54

    Tonda (neregistrovaný)
    Jak už jsem řekl, tohle už je o konkrétních lidech. Máma tehdy dostala tip na to místo od své známé, které v té organizaci pracuje jako řadová pracovnice na dost vzdáleném oddělení. Pokud šéf chce najmout kohokoliv za co nejnižší plat aby naplnil tabulkový stav a prostředky pro nenárokové složky si mohl nechat pro sebe, tak to asi bude vypadat jak popisujete

    Pokud jde o příklad s mojí mámou, šéf po pohovoru s ní dospěl k závěru že jí chce, měla znalosti, zkušenosti a pracovní návyky ze soukromé firmy, tak jí tabulkový plat po zkušební době dorovnal nenárokovými složkami (ve zkušebce to fakt moc nejde) na to co máma chtěla. A protože se osvědčila, tak po pár letech a změně pozice má další cca polovinu navrch, o čemž se jí ani nesnilo, její cíl byl aby se jí plat směrem k důchodu nesnižoval.

    Prostě tím chci jenom říct, že v situaci kdy soukromé firmy starší zaměstnance nechtějí a naopak stát mladé lidi není schopen kvůli tabulkám zaplatit tak schopní lidé mají ve státním/veřejném sektoru šanci dostat důstojný plat.

    Pokud jde o ty VŠ, tak asi je rozdíl mezi VŠ absolvovanou před 30 lety a dnes, ale pokud člověk nedělá v oboru, který vysudoval, a nezajímá se o vývoj tak je po pěti až deseti letech mimo tak jako tak. VŠ dá člověku (pokud na to má a má zájem) hlavně způsob myšlení a práce s informacemi, schopnost analyzovat a myslet abstraktně.
  • 19. 9. 2007 13:30

    MD (neregistrovaný)
    Nemate pravdu, VS (ZCU FAV) mi dala predevsim PREHLED o pouzivanych "technologiich" (databaze, site a dalsi), takze SS s praxi zna treba nekterou vec vic do hloubky, ale kdyz se setka s neznamym problemem, nevi napriklad co pouzit na jeho reseni. Ze neco na jeho reseni vubec existuje. Teorie je taky dulezite. Detaily se daji naucit az kdyz to clovek potrebuje, ale musi predevsim vedet, ze to existuje.
    Tohle beru jako to co mi VS nejvic dala. Samozrejme kdo vsechny semestralky jen tupe opsal, vi ted prd :-)
  • 19. 9. 2007 14:35

    milan (neregistrovaný)
    IT odbornik je siroky pojem. Samozrejme od spravy serveru, telefonni ustredny, programtora ci opravare pocitacu, az po sefy takovych oddeleni v telekomunikacnich firmach, bankach atp. Tam uz se znalosti PCI a SATA nevystacite, musite mit prehled o technologiich obecne, mit nejake managerske zaklady, umet jazyky atd. Nerikam, ze se to schopny stredoskolak nenauci s praxi. Asi nauci, ale jen to co potrebuje a ten rozhled uz neziska. Stejne tak se programator musi krome syntaxe jazyka musi naucit resit problemy obence, za pouziti matematiky. Pak dokaze optimalizovat kod. Jasne, souhlasim s tim, ze VS neni patent na rozum. Ovsem absolvent VS dokazal VS vystudovat. Kdezto SS vas musi presvedcovat, ze to, ze nema VS, neni dano tim, ze je blb.
  • 19. 9. 2007 10:46

    XXL (neregistrovaný)
    Český zaměstnanec byl vzdělaný VŽDYCKY! Po r. 1989 jen neuměl jazyky, ale co se týče práce, byl pracovitý a šikovný. Jo, a neuměl pracovat s moderními technologiemi, taky je nikdy předtím neviděl. Co je ale třeba obdivovat, jak lidé rychle a dobře zvládli práci s počítači a dalšími moderními udělátky, jak vznikla řada nových pracovních míst (oprava PC, mobilů, správci sítí, nové PC-firmy, rozvoj programátorů...). Vážení, klobouk dolů před chytrou pracovní silou!!
  • 19. 9. 2007 12:24

    anonymní
    Syn nastoupil na školu (nesoukromou). V rámci "bezplatného vzdělání" jsme mimo jiné složili nemalou zálohu na učebnice, ze které nám na konci odečtou amortizaci. Syn dotáhl domů saláty "Státní nakladatelství ..." z před r. 1986! Takto chce ODS vzdělávat lidi ???!!!
  • 19. 9. 2007 14:29

    DAE (neregistrovaný)
    To si delate legraci, ne? Co do toho tahate ODS? Zkuste se podivat dva roky dozadu co tady vladlo a pak pokracujte dal... Par let to bohuzel trva... :o( Beru osobne ODS jako nutne zlo, nikoli jako zazrak dnesni doby, ale prebrali kram po CSSD a tezko ho za dva tri roky daji dohromady... :o( Obavam se, ze ani idealni vlada (ke ktere mame zcela jiste dost daleko) by to nezvladla ani za 4 roky...
  • 21. 9. 2007 8:08

    anonymní
    Legraci si nedělám. ODS do toho tahat musím, protože kdyby byli tak suproví a ne tak sobečtí, tak by takto staré učebnice již dávno neobíhaly.
    1) vývoj jde dopředu a tak poznatky staré 20 let byly překonány nebo vylepšeny. Pokud tedy nevezmeme v úvahu názor uvedený na jiném místě, tedy "Dříve - i za nenáviděných komunistů - byly učebnice, ve kterých jste si přečetl teorii. Dneska jsou vydávány ne učebnice, ale pracovní listy." - Tedy že učebnice byly lepší a že zájmem školy je děti něco naučit i za cenu, že to bude ze starých učebnic.
    2) ODS a Očekávatelé Funkcí tu již po převratu vládli (a všichni jsme viděli jak ...) a tudíž ty knížky mohly být minimálně z této popřevratové doby.

    ODS vše komunistické, i to dobré, tvrdě odsoudila, ale když takovéto odsouzení pro ni představuje nějaký výdaj, tak to najednou nevadí. Jo, kritizovat je lehké, ale dělat to jinak, to už je umění.

    S podobnými krtitikami jsme se setkali např. u hromadné panelákové výstavby - také byla špatná, ale nic lepšího, masovějšího doposud nepředvedli. Jen to, že cena 30 let starého panelákového bytu se vyšplhala na závratných 2 mega ...

    Dalo by se jistě pokračovat ... rušení školek, jeslí ...
  • 19. 9. 2007 15:41

    JN (neregistrovaný)
    Zakladni matematika je tady od dod staroveku, fyzika v rozsahu bezne stredni skoly par set let, kontinenty se po zemi posouvaji pomerne pomalu a Karel IV. si seznam svych cinu uz asi nevylepsi. V cem je vetsina ucebnic z roku 86 zastarala?
    Rektorysuv prehled matematiky, Horakova fyzika, pro prakticteji zamerene lidi treba strojnicke tabulky.. Tohle vsechno vydalo statni nakladatelstvi a i kdyz Bursik hlasa perpetuum mobile, obsah takvych knih je stale aktualni. Tak o co Vam jde?
  • 19. 9. 2007 17:09

    XXL (neregistrovaný)
    U učebnic je to klasický příklad, jak vytahat z rodičů více peněz. Dříve - i za nenáviděných komunistů - byly učebnice, ve kterých jste si přečetl teorii. Dneska jsou vydávány ne učebnice, ale pracovní listy. Dětičky si do nich vesele malujou v duchu hesla Škola hrou. Učebnici má jen učitel. Takže když chce rodič doučit žáčka, kteřý třeba týden chyběl, má smůlu, protože bez zadání z učebnice to nedokáže. Když máte na mobil pro dítě, neříkejte, že nemáte ještě na pracovní sešity. Dítka se tak ve škole neučí myslet, prostě si hrajou. Jejich znalosti jsou někdy otřesné. jak je možné, že 15-letý student napíše "teta přijede v nedělY nebo v pondělÝ" nebo "kočku jsem vihodil"?
  • 19. 9. 2007 22:58

    markonius (neregistrovaný)
    Konkrétně matematika na konci dvacátého století doznala značných změn, které jsou školami přehlíženy. Například teorie her, komplexních systémů a chaosu se mnohem lépe hodí pro reálný svět než vektorové křivky a integrály.

    Ohledně fyziky bych podotknul ohromný pokrok na poli kvantové fyziky, která souvisí s výše uvedenou matematikou a teorií chaosu.

    Takže ano, myslím si, že učebnice z roku 86 je zastaralá. Navíc ani učitelé ani žáci mi nejsou schopni říci například praktické využití diferenciálních rovnic, takže na co se to učí? Zatímco já můžu ukázat několik praktických využití aplikované teorie her na tak jednoduchých příkladech jako je balení holek (ano bavíme se o praktické matematice). Dvacáté století je vrcholem aplikované matematiky, kdy se z daného předmětu stává něco víc než jen snůžka keců pro teoretiky.
  • 20. 9. 2007 6:06

    Důchodce (neregistrovaný)
    Možná mu jde o to, že platí za nové knihy (neohmatané, nepočmárané, se všemi listy, bez salátové úpravy), ale dostane knihy z antikvariátu, do kterých žáci z roku 1986-2006 napsali a namalovali vzkazy budoucím generacím :-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).