Vlákno názorů k článku České dráhy ruší slevy a zdražují od Michal Dlouhy - Ani jako zamestnanec Ceskych drah nemohu souhlasit s...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 12. 2005 8:52

    Michal Dlouhy (neregistrovaný)

    Ani jako zamestnanec Ceskych drah nemohu souhlasit s nekterymi kroky naseho vedeni, co se tyce zdrazovani cen jizdneho a ruseni nekterych slev. Rekneme, ze zdrazeni KMB 2000 z 1300 na 1400 Kc a nabidky SONE+ z 130 na 160 pro pouziti pouze v osobnich vlacich (zda-li se bude menit i cena varianty za 360 Kc pro pouziti ve vsech vlacich vyjma vlaku vyssi kvality, mi neni znamo) je jeste unosne. To same se vsak v zadnem pripade neda rici o zruseni relacni slevy Praha - Brno, jez je nosnym konkurencnim prvkem vuci autobusove doprave v uvedene relaci a je hojne vyuzivana. Je to steje nelogicky krok, jakym bylo v lonskem roce zruseni Junior pasu - ISIC po zavedeni tzv. zakovskeho jizdneho ze strany Ministerstva dopravy. Zavedeni tohoto jizdneho bylo sice narizeno, ale nikdo jiz dopravci nenaridil zruseni komercnich nabidek, obdobne je tomu i letos. A tak jsou tyto kroky dle meho nazoru presne ve stylu: co muze byt vyhodne, to zrusime.

    Dale mam dve upresneni k vedenym informacim.
    1) Co se tyce provozu vlaku Pendolina na jizni trase:
    Vzhledem k tomu, ze na uzemi republiky nejsou jeste vsechny jednotky a jedna z dodanych zde sice je fyzicky, ale zatim neni od vyrobce prevzata, budou vlaky vedeny klasickymi soupravami. Ty maji samozrejme delsi jizdni doby a z tohoto duvodu budou vlaky oproti jizdnimu radu pravidelne zpozdeny. Pri zpozdeni vyssim nez 60 minut se u vlaku vyssi kategorie vraci priplatek pro tyto vlaky. Nejspis z duvodu predpokladanych zpozdeni nebudou od 11. prosince do 8. ledna pristiho roku placeny priplatky pro vlaky vyssi kvality u vlaku EC 70, EC 71, EC 74 a EC 75 v useku Praha - Breclav. Toto je zarnym prikladem, kdy je urcity nedostatek prezentovan Ceskymi drahami jako vyhoda.
    2) K pouziti KMB
    Kilometrickou banku samozrejme lze pouzit i k ceste na vzdalenost kratsi nez 100 km, coz je ale v drtive vetsine pripadu silne nevyhodne. Naopak velmi lukrativni cena za cestu muze byt v pripade, ze tarifni vzdalenost je vice nez 400 km, coz je maximalni odpisova vzdalenost. V realu to tedy znamena, ze pokud si pri dodrzeni podminek pro pouziti KMB 2000 clovek naplanuje cestu treba o delce 1200 km, vzdy zaplati pouze za 400. Jako konkretni pripad lze uvest navstevu mista na opacnem konci republiky, pokud se clovek vraci jinou trasou (v podstate vykona okruzni trasu). Dalsi vyhodou je pak to, ze na jednu KMB 200 muhou cestovat spolecne az tri dospele osoby (dite se povazuje za 1/2 dospeleho, tedy napr. i 1 dospely se 4 detmi) a jeji prenositelnost.

  • 6. 12. 2005 6:54

    ja (neregistrovaný)
    Proc si nepriznat realitu? V Cechach byl provoz pendolina schvalen az po silnem politickem natlaku, personalnich cistkach a zmenach norem. Na Slovensku a Rakousku se toto nepovedlo a zrejme dlouho nepovede. V Nemecku je dopredu jasne, ze pendolino na tamni dopravu z kapacitnich duvodu proste nema a smerem na Slovensko a Rakousko to neni o moc lepsi. Podivejte se, kolik dnes jezdi lidi mezi Decinem a Drazdany a musi byt kazdemu jasne, ze toto pendolina (pri 2hodinovem taktu) nezvladnou.
  • 6. 12. 2005 9:58

    Lukas (neregistrovaný)
    Kdyz neni Pendolino na Slovensku a v Rakousku schvaleno, jak je mozne, ze bude jezdit do Bratislavy a do Vidne?
  • 6. 12. 2005 10:53

    Pavel (neregistrovaný)
    No, nebude. Já skromně předpokládám, že skončí jako lokálka na trati Kolín - Praha, a to ještě bude tahané lokomotivou.
  • 8. 12. 2005 3:20

    Michal Dlouhý (neregistrovaný)
    Že se Pendolíno nepodívá do Německa, je jasné už více než dva roky...naši západní sousedé nám dají "sežrat" až do dna, že jsme si vysokorychlostní jednotky nekoupili od nich (a nutno dodat, že koupě levnějších, rychlejších, osvědčených a bezproblémových ICE by byla mnohem vhodnější). Co se Rakouska týče, pro jednotky 680 bude nejspíš v úseku Höhenau gr. - Wien schválena vyjímka výměnou za vyjímku pro lokomotivy "Taurus" ÖBB na českém úseku až do Brna hl. n. (taktéž tyto lokomotivy ovlivňují správnou funkci kolejových obvodů). Ranou pod pás pro ČD však bylo nedávné konstatování představitelů ŽSR, že vzhledem k špatné součinnosti statické a dynamické části zabezpečovacího zařízení těchto jednotek, nebou mít Pendolína přístup na slovenské železniční tratě (a opět se není čemu divit...taktéž bych jakožto železniční dopravce suverénního státu neviděl důvod, proč kvůli zahraničním vozidlům měnit své bezpečnostní a technologické normy, tak jako jsme to udělali my).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).