Máte podobný názor jako moje tchyně. Ta taky radši naprosto přihlouple chodí za draho k přepážce a se složenkama za draho na poštu. Ale nic si z toho nedělejte, nejste v tom sám. V této zemi je Vám podobných, co se nejste ochotni přizpůsobit době a třeba se naučit něco nového (co Vám život usnadní), spousta. A jestli Vám přijdou 3-4 tisíce za telefon hodně, tak je mi Vás skoro líto....
Dobrý den, poplatky, které za používání sms zpráv vybereme, pokryjí náklady, které s touto metodou máme, přičemž se nejedná jen o samotnou cenu za sms, kterou platíme mobilním operátorům. Jde o udržení celého autorizačního systému na straně banky, který musí hlídat celý proces přihlášení a placení.
Jako bezplatnou alternativu ke zpoplatněným sms zprávám nabízíme naši bezpečnostní aplikaci George klíč. Používání George klíče je snadné a pohodlné.
Jo, ale přihodili jste si na každý SMS 1,5 Kč. Posílám SMS přes api jednoho poskytovatele této služby. Pošlu každý měsíc do 300 SMS a jedna sms mě stojí cca 1,3Kč (se započtením paušálu). Očekávám, že ČS pošle těch SMS desetitisíce měsičně, takže bude mít daleko lepší ceník než nějaký šmudla s pár SMS za měsíc. Nejvíc mě štve, že na to primárně doplatěj starý lidi. Uz vidím jak svoji 85 letou babičku učím s chytrým mobilem. Vrchol techniky je pro ní mobil typu "aligátor" pro seniory. V IB se pohybovat umí, ale stalo mě to opravdu velké úsilí. A jestli na těchto lidech chcete vydělávat tak to svědčí o vaší chamtivosti...
Dobrý den, klientů nad 70 let se zpoplatnění sms zpráv netýká.
Z našich průzkumů vyplývá, že klienti do 60 let už v mnoha případech používají George v mobilu a George klíč. Přibližně 80 % z těch, kteří ještě používají sms zprávy, vlastní zařízení, do kterého je možné instalovat George klíč, a mají tedy možnost autorizovat přihlašování a bankovní úkony i v budoucnu zcela zdarma.
Jenže se SMS je to naopak. Pokud jich pošlete měsíčně pár desítek, tak je to vlastně zadarmo (v rámci paušálu). Jenže jak jich začnete posílat víc, budete muset platit. Nicméně ano, 2,50 asi ČS fakt neplatí.
Co se týče babičky, tak co jsem se naposled koukal, 85 bylo větší než 70, takže tu nic učit nemusíte.
Dobrý den, v tabletu si můžete George klíč aktivovat dvěma způsoby:
1/ vložením SIM karty s bezpečnostním telefonním číslem, tedy tím, které máte spojené s bankovnictvím George, a samozřejmě za předpokladu, že má vaše zařízení slot pro SIM kartu a umí přijímat a odesílat sms zprávy.
2/ za pomoci Aktivačního kódu a za předpokladu, že máte k dispozici jiné zařízení s vaším bezpečnostním telefonním číslem, které dokáže přijmout sms zprávu.
Podrobnější informace, jak George klíč aktivovat, naleznete na našem webu: https://www.csas.cz/cs/mobilni-aplikace/george-klic
Pokud chcete něco hotového a veřejně dostupného, tak je to O2, kde lze poslat SMS na mailovou adresu 00420(tel.číslo)@sms.cz.o2.com. Já ale využívám skutečnou GSM bránu připojenou k PC s vlastním program. V GSM bráně je pak SIMka s tarifem, kde jsou SMS zdarma. Jasně, toto řešení není pro každého.
Co považujete za "zdarma" záleží na drobných detailech. Pro někoho zdarma = bez utracených peněz, pro jiného je i několik hodin strávených nějakou činností příliš draho. Pokud jde o "neomezeně", pak je to tak vysoké číslo, že jako jednotlivec se tomu ani nepřiblížím. V mém případě počet odeslaných SMS nepřesahuje 1000. Nevím jak u tohoto tarifu, ale u jiného jsem viděl přímo uvedenou hodnotu počtu SMS a bylo to 10 000. Stejně jako "volných" minut.
Ano, některé banky používaly pro rozesílání SMS brány s vloženými SIM (dalo se to poznat podle toho, že jako odesilatel bylo běžné telefonní číslo), ale postupně od toho upustily (předpokládám, že na nátlak operátorů.
Zkrátka pár set, možná pár tisíc SMS za měsíc projde, ale skutečně hromadné rozesílání operátor utne
Dobrý den, dovolte nám, prosím, zmínit, že případné poplatky nebo úroky, které platíte, jsou cenou za poskytované služby. Je to podobné jako jakékoliv jiné platby za zboží nebo služby, jež si denně kupujete u různých obchodníků, řemeslníků, živnostníků a podobně.
Každý klient oprávněně očekává, že pokud bance svěří své úspory, budou tyto úspory v bezpečí, ale přesto pro klienta kdykoliv zdarma k dispozici. To je v pořádku a pro banky je to prioritou. Nicméně je nutné si také uvědomit, že za těmito službami, které každý z nás denně konzumuje, stojí nákladné procesy a lidé, kteří mají nárok na svou mzdu.
Dobrý den, Česká spořitelna nabízí svým klientům bezplatné účty i služby s nimi spojené. V novém ceníku, který je platný od konce července tohoto roku, některé služby zpoplatníme nebo zdražíme, nicméně k těmto službám zpravidla existuje bezplatná varianta. Například zpoplatněné sms versus bezplatný George klíč.
Skutečnost, že právě zpoplatnění sms zpráv bude pro některé klienty neakceptovatelné, je riziko, se kterým musíme počítat. Nicméně se domníváme, že tento nepopulární krok zanedlouho udělají i jiné banky ve snaze přejít na jiné, bezpečnější, způsoby ověřování a přihlašování. Teď, kdy jsme tuto cestu prošlápli, to bude pro jiné banky mnohem snazší.
Největší změnou není zdražení informačních SMS, ale zpoplatnění dosud bezplatných ověřovacích SMS kódů (při přihlášení do internetbankingu a potvrzování plateb). Poplatku se vyhne jenom ten, kdo bude používat George klíč. Četl jsem už někdy před dvěma týdny na Peníze.cz. https://www.penize.cz/osobni-ucty/433606-sporitelna-meni-cenik-zdrazi-i-potvrzovaci-sms
Je nějaký důvod, proč místo proprietárního George klíče použitelného jen tady Spořka nepodporuje nějakou standardní metodu autentizace, typicky FIDO2? Nebo alespoň OTP. Tyhle aplikace „<firma> klíč“ jsou naprosto nekoncepční řešení. Když má člověk jeden účet a nikam jinam se nepřihlašuje, tak ok, stáhne si George klíč a víc neřeší. Ale těch bank je spousta. To aby měl člověk George klíč, KB klíč, různé další aplikace. Pro každý přístup jeden. A všechny udržoval spárované s danými přístupy. To je hromada bordelu v telefonu, všechny ty aplikace běží na pozadí, žerou prostředky… Pro službu, kam se přihlásím jednou ročně to nedává žádný smysl.
A další zásadní nevýhoda je, když ten člověk telefon ztratí. To je v loji; nikam se nedostane, nezbývá mu než si oběhat kolečko po všech těch institucích, kde měl nějaké přístupy, protože už ty přístupy nemá. Když se posílají SMS, tak prostě číslo zablokuju, udělám pouze jednu ověřenou akci (identifikace u operátora), dostanu novou SIMku a voilá, SMS fungují stále.
Jasně, SMS nejsou bezpečné ani příliš spolehlivé, ale pak tu máme řešení jako FIDO2. Takže si třeba koupím HW peněženku Trezor, která má FIDO2 zabudované a i když ho ztratím/zničím, stačí koupit novej, naimportovat ten samý seed a bude to fungovat dál. Jenže to žádné banky nepodporují. Nutí mě používat jejich speciální aplikaci pro každou banku zvlášť a běda, jak nějaké zařízení ztratím. To je důvod, proč se držím SMS zuby nehty, dokud to jde. Doufám, že nějaké lepší řešení přijde brzo.
Dobrý den, každá banka si vyvíjí své vlastní řešení přístupu k účtu. U některých bank je jejich klíč součástí mobilní banky, jiné ho mají zvlášť. Každá tato varianta má své výhody. My aktuálně provozujeme zvlášť mobilní bankovnictví George a George klíč, ale v budoucnu máme v úmyslu obě tyto aplikace sloučit. Odpadne tak nutnost mít v telefonu či tabletu aplikaci navíc.
V případě, že ztratíte telefon, je zcela lhostejno, zda pro autorizaci plateb a přihlašování používáte sms zprávy, nebo George klíč. V obou těchto případech ztrátou telefonu přicházíte o okamžitou možnost vstupu na účet. Stejně jako umí operátor zablokovat vaše mobilní číslo, tak umí i banka zablokovat vaši přihlašovací metodu a přístupy k účtu skrze George klíč. Blokaci provádíme telefonicky, na pobočku chodit nemusíte.
Pro případ, že ztratíte telefon, pomocí kterého vstupujete na účet, ať už za pomoci sms zpráv, nebo George klíče, doporučujeme zavčas aktivovat ještě jiný přístup k účtu, a to nejlépe takový, který není závislý na žádných heslech, klíčích nebo kódech. Pro takové případy umožňujeme klientům využívat naši hlasovou biometrii. Pokud ji má klient aktivní, tedy nám předal svůj hlasový vzorek, může nám 24/7 zavolat z jakéhokoliv telefonu a my mu na základě tohoto ověření pomůžeme s obsluhou účtu a sdělíme mu veškeré informace, které z účtu potřebuje zjistit.
Díky za odpověď. To, že George a George klíč jsou dvě různé aplikace, jsem úplně pominul. Ideálně bych totiž nechtěl mít ŽÁDNOU aplikaci, pokud danou službu nepoužívám vyloženě často. Například teď vidím, že ve správci hesel mám uloženo 250 různých přístupů na služby. Z toho 60 z nich mám označeno jako „důležité“ (to jsou právě různé banky, platební karty, přístupy k důležitým věcem). Vůbec se to na první pohled nezdá, ale nasbírá se to rychle. Na všech těch službách mám přímo buď peníze, občas peníze, anebo jsou takové povahy, že se můžou vydávat za mě, takže buďto dokážou peníze vylákat, nebo přes ně může být úspěšný nabourání do mých dalších účtů.
Minimálně do těchto 60 služeb chci mít (a mám) dvoufaktorovou autentizaci. Tak u 50 % je to OTP (ty 6číselné automaticky generované kódy), u 25 % SMS, a dalších 25 % to je FIDO2. Speciální aplikace není zatím žádná (úspěšně se tomu bráním přes ty jiné metody), pokud teda nepočítám aplikaci Authy zajišťující všechna ta OTP. Nemáte pravdu, že při ztrátě telefonu ztratím ke službám přístup:
Ve Spořce mám jen majetkový a penzijní účet, přihlašuju se tak dvakrát ročně, aplikace běžící nonstop v telefonu je overkill. Teda doufám, že alespoň ty placené SMS budou pořád fungovat, i když nemám u Spořky normální účet (strhne se to z toho majetkového?). Nicméně i kdybych to používal denně, z důvodu vlastní bezpečnosti mi nepřijde dobré být závislý na speciálních aplikaci jen pro Spořitelnu (ani pro nic jiného). Zvlášť když už tu máme standardní a ověřené řešení.
Dobrý den, veškeré odpovědi, které jsme zde publikovali, se vztahovaly k našemu internetovému a mobilnímu bankovnictví George a aplikaci George klíč. Určitě zde neřešíme přístupy a možnosti jiných společností a poskytovatelů služeb, u kterých potřebujete mít dvoufaktorovou autentizaci.
Věříme, že z uživatelského hlediska by pro vás bylo jistě pohodlné používat jednotný přístup ke všem 60 službám, které využíváte, nicméně, jak jsme zmínili, naší parketou jsou pouze přístupy ke službám České spořitelny.
My v České spořitelně máme pro zabezpečení a možnosti přihlašování a potvrzování úkonů své metody, z nichž jedna, George klíč, má pro klienty další přidanou hodnotu ve smyslu širší a bezpečnější obsluhy účtu a ověřeného volání, ať už se jedná o odchozí nebo příchozí hovor.
Přestože se snažíme naši bezpečnostní aplikaci George klíč dostat do zařízení co největšího počtu našich klientů, sms zprávy nerušíme, jen je zpoplatňujeme.
Pokud klient vstupuje do George za pomoci sms kódů pouze dvakrát ročně, troufáme si tvrdit, že ho zpoplatnění sms zpráv nijak zásadně finančně nezasáhne.
Ve vašem případě, kdy v naší bance nemáte osobní účet, ale jen majetkový účet a penzijko, nebudeme vám za přihlašovací ani potvrzovací sms účtovat žádné poplatky.
Dobrý den,
je skvělé, že spousta jiných sužeb v zahraničí funguje přes jednu takovou to autorizační metodu. Takováto zázračná metoda se jmenuje Google Authenticator. Na českém prostředí mě štve že každý má svoji "inhouse" aplikaci a svůj "inhouse" klíč. občas je to spojeno do jednoho, ale neskutečně mě to otravuje. Mít 4 banky a to je celkem 4 zbytečné aplikace, které by šly řešit jednou JEDINOU společnou aplikací! Nehledě na to, že pokud se z danou aplikací něco podělá tak klient musí ve většině případů na pobočku! Takto si opravdu nepředstavuju zlepšení uživatelského zážitku!
Přesně tak. Je fér zase přiznat, že Google Authenticator (respektive celé to OTP, kde osobně radši používám Authy) taky není ideální. Zejména právě protože nevíte, co podepisujete. Ten kód je stejný, ať už jde platba X Kč na účet Y, nebo Z Kč někam úplně jinam. To zase u SMS nebo speciální aplikace prostě vidíte. Různé podvodné žádosti o přeposlání kódu „pro ověření“ se bude dělat lépe u OTP než u SMS nebo aplikace. U FIDO2 sice také nic vidět není (já to vlastně všude používám jen na přihlašování), ale zároveň je to zcela odolné proti jakémukoli vzdáleným podvodům – útočník by musel mít přímo ten token, oběť není schopna mu něco vzdáleně potvrdit.
Speciální aplikace má své opodstatnění, ale neměla by být nikdy vyžadována. Můžu ji tam mít pro vlastní pohodlí (taky se mi nebude chtít všude s sebou tahat nějaký token), ale FIDO2 by mělo být minimálně jako další (univerzální) řešení, protože jinak si koleduju o průšvih.
Přes BankID jde řešit všechno :-) S bank ID jsem pracoval a měl jsem k dispozici i dokumentaci, takže moc dobře vím, že by to šlo.. :-) Jen za každý ověření to chce peníze....
Zatím nám tady říkáš, jen že to nejde, místo toho aby jsi hledal řešení jak by to šlo. Klasika u lidí co se zaseknou na "nejde to"...
5. 5. 2022, 16:08 editováno autorem komentáře
Od té doby, co mě Spořka okradla o provize, a přestože to prověřoval spořitelní ombudsman zajímavým stylem: "Hele, Franto, mám tady na tebe stížnost, prej jsi udělal chybu a vyplatil provize někomu jinému", načež Franta odpověděl, že: "Já jsem žádnou chybu neudělal, ta stížnost je neoprávněná" (bodejť by řekl, že udělal chybu, to by ho stálo místo, že). Takže ombudsman mi zatelefonoval, že teda Franta chybu neudělal a já mám Smolíčka pacholíčka. Od té doby mi ten chamtivej a nenažranej moloch nesmí do domu.
Druhým dobrodruhem, co mi nesmí do domu, je KB. Takovou partu dobrodruhů aby kraj světa pohledal. Hledala jsem možnost financování úvěru do nemovitosti a dobrodruzi z KB mi nabídli hypotéku na 100.000,- Kč. Nejenže mi to problém neřešilo, ale hoši ráčili přehlédnout, že hypotéky začínají na 300.000,- Kč. Krom toho, že hypoteční mládenec měl na stole materiály dva roky staré a na můj dotaz, zda toto ještě platí (byly to uzavřené podílové fondy, jejich doba upisování už skončila před dvěma roky), prostoduše odvětil: "Já nevím, to nám sem dává externí firma". Svatá boží prostato, on ani neví, co nabízí a co má na stole? Tohle udělat já v IT-firmě, tak během pěti minut nejsem zaměstnancem, šéf by se se mou vůbec nebavil! Ale v KB je to prostě norma. Jak mu mám věřit, že produkty, které mi nabízí, jsou aktuální? Takže jsem se s nenažranými molochy rozloučila a jsem spokojeným zákazníkem menších a pružnějších finančních ústavů. Já pobočky nepotřebuju, stačí mi internetbanking. Pokud jsem měla problém, byl vždy vyřešen v rozumné době a v přiměřené kvalitě, ať už šlo o FIO, mBank, Airbank, ČSOB nebo třeba o Rajfku.