ČS rapidně stoupá průměrný věk klientů. A starý klient = konzervativní klient, a ten nám neuteče, i když bude platit víc. "Chci velmi poděkovat všem svým kolegyním a kolegům, kteří mohou být právem hrdi na to, co v nelehkém roce udělali pro naše klienty, veřejnost a celou ekonomiku,“ dodal Pavel Kysilka ... To je na zblití. Především a jedině pro našeho akcionáře, Erste Bank. Z klientů a veřejnosti tahají prachy za nesmyslné poplatky, z české ekonomiky přes ně tečou peníze do zahraničí ... Nejen že tam zmizí podstatná část zisku ale i obrovské peníze přes outsourcing kde čeho. Např. IT servis na pobočkách "vysoutěžila" španělská firma. V reále ho dělá někdo nasmlouvaný místní ale kolik platí banka "do španělska" ... U nás nově zaplatíte za příchozí (!) platbu 7Kč. V Rakousku u stejné banky dostáváte za příchozí platby z jiných bank bonus ... Jakým procentem se česká dcera podílí na hospodářském výsledku celé Erste Group? A prosím jak papírově tak i reálný odhad .... :D
Disclaimer: Tyto informace jsou neověřené a nebo jen těžko ověřitelné. Nejsem zaměstnanec a tyto informace mám jen z doslechu.
Nu, k řádnému posouzení ziskovosti tohoto rozhodnutí by bylo třeba znát procento lidí, co třeba ve Spořce mají konto a nevyužívají žádného balíčku. Myslím, že jich bude spíše minorita. Jsem u ČS od roku 1995 a jsem s ní víceméně spokojen. Někdy mě samozřejmě trochu naštvou, ale někdy zase trochu nadchnou, takže je to takové příměří. Mám všechny služby zdarma, chovají se ke mě velmi solidně a mám krásnou a inteligentní bankovní poradkyni. Mám samozřejmě konta ve vícero bankách včetně třeba mBank, KB, FIO a dalších, ale nemohu říci teď od stolu, která je nejlepší. Využívám produkty podle vzoru Patrika s tím, že se to snažím optimalizovat. Stojí to sice trochu času, ale zase to ušetří (a někdy i vydělá) trochu peněz.
Taky mám účet od roku 1995, ale zdarma jsem ho z nich nevydoloval. Ten jejich zdarma pro věřejnost s útratou alespoň 7000 jinak pokuta, to ať si strčí za klobouk, Navíc když se podívám na cenu dalších služeb, které využívám, tak s tímto účtem jsou 2-3x dražší (prostě natvrdo, máš klientské konto? 10 káče, máš ikonto? tak 20 káčé za stejnou službu, hnus), navíc poplatků za platby, karty i pro disponenty apod se stejně nezbavíte. Ale k věci, kterou službou Vás naposledy ČS nadchla? Prakticky v životě použitelnou...
No nadchla... Jsem fanda do IT a kdysi mě třeba docela nadchlo využívání jejich autentizačního kalkulátoru. Měl jsem ho jako čtvrtý ve městě. Moc bank to tehdy nemělo, jenom ty dražší. Dost jsem si s tím vyhrál. Jenom mě mrzí, že to po letech zase stáhli. Mají třeba dobrý IB a zejména mobilní IB. Ve srovnání s jinými bankami je v mnoha směrech luxusní. Jinak třeba při čekání na poradkyni mě vždycky nadchne dobrá káva, WIFI, noviny a pohodlná sedačka na recepci. Nikdy nečekám dlouho, ale je to příjemné. Nechodím na pobočku s hloupostmi, jenom když něco opravdu důležitého potřebuji. A zpravidla to ani jinak vyřídit nejde. Ale od toho mám poradkyni.
No vidíte, já od banky očekávám finanční služby a na kafe si raději zajdu do kavárny. Na pobočku nepotřebuji, co bych tam dělal? Už existují i banky, kdy účet, podúčet, kartu, pojištění ke kartě, investice, atd. zřídím přes IB. Proto jsem se ptal na tu novinku "v poslední době". Žádné totiž nejsou a ten kalkulátor, to je už hodně dávno. Dřív než ČS ho měla i Expandia. Osobní bankéřku jsem taky dostal. Střídaly se na té pozici jako ponožky, vydržely tam 3 měsíce a když jsem jednu z nich vyzkoušel, tak to byla katastrofa. Absolutně nereaguje na emaily, slíbené dokumenty nedodá, smlouvy nepřipraví. Problém (nejen) ČS je ten, že vedení tlačí na lidi za přepážkou, aby prodávali další produkty a podle toho to vypadá. Čekáte na obsloužení a slyšíte, jak přes paravan probírá úřednice s důchodkyní, kolik jí chodí na důchod, jak je to IŽP nebo stavebko výborné, jak má starou smlouvu zrušit a sjednat si to u ní. A nebo to Šikovné spoření, jak ono má vysoký úrok...
Musím bohužel souhlasit s mnoha věcmi. Nicméně dneska je třeba už těžké něčím ohromit. Kalkulátor u Expandie jsem viděl, tam mě to napadlo. Ovšem to byla tehdy úplně jiná liga včetně poplatků. Ale kdeže je dneska Expandia. Já třeba přes svojí poradkyni řeším investice. Radí mi s fondy, zná pozadí a umí doporučit vhodnou strategii. Je to profesionálka, nesedí na přepážce přirozeně. Zatím si s tím pouze hraju, ale na její radu jsem třeba nakoupil fondy, které mi vydělávají v průměru desetikoruny týdně z tisícikorunového vkladu. Teď mám ale třeba jeden nepříjemný problém se SIPO platbou, který neumí řešit nikdo včetně HELP linek na poště. Tak uvidíme.
Na pobočku zajdu samozřejmě nikoli jenom na to kafe, ale je to příjemný bonus. Žádná jiná z mých dalších bank tento komfort nenabízí. Možná to bude znít jako z reklamy, ale tady se cítím být klientem. Nicméně protože jsem od přírody mírně paranoidní, mám konta i jinde, včetně mBank, FIO, KB, ING, CitiBank. Jsem připraven kdykoli okamžitě změnit lokál, kdyby něco. Ale mrzelo by mě to.
Když řešíte ukládání do fondů, tak proč ještě máte SIPO? Já ho zrušila pro absolutní nepružnost. Všechny platby, co by mohly být na SIPU, jdou trvalým příkazem, můžu je měnit podle potřeby a pokud jdou z účtu bez poplatků, je mi jedno, jestli je těch platech 5 nebo 50. Kontrolu mám v IB, nemusím schovávat papírky od SIPA. Když jsem na přímé platby převedla TV a rádio, chodily mi doklady od SIPA na TV a rádio ještě asi 5 let a byl opruz to zrušit. Protože to nemůžu já, to musí TV a rádio a i tak jim to trvalo přes 3 měsíce (protože jsem se předtím 5 let domnívala, že o to požádají na základě sdělení, že to převádím na přímý trvalák).
Nahodou je SIPO vyhodne. Po zmene banky se snazim omezit mista, kde maji moje cislo uctu. Takze misto inkasa pouzivam SIPO. U plateb, ktere se meni v case (elektrika, pojistky, internet,...) snad nic lepsiho neni. Nemusim menit trvale prikazy, kdyz prijemce zmeni predpis. U poplatkove banky navic usetrite penize.
Zdravím, a mohu se zeptat - vy v práci nepracujete především pro vašeho akcionáře (pokud podnikáte tak pro sebe)??? Asi ano, jinak byste tam asi dlouho nebyl:-) To je holt ve většině zemí normální. Pane kolego, napadlo vás někdy, proč matky českých bank vybírají u nás tak velké dividendy? Protože jejich byznys model, kde se nevybíraly skoro žádné poplatky, ale šlo se pro zisk do rizikových operací a spekulací, šel víte kam… Sanovat to musely státy z rozpočtů a další peníze musejí sehnat samy mateřské banky (proto ty dividendy z českých dcer). Neříkám, že je fér účtovat poplatek za příchozí platbu, ale příjmy z poplatků umožňují bankám držet se stranou rizikových obchodů a fungovat konzervativněji, tedy opatrněji.