Pokud v té drahé restauraci bude lepší jídlo anebo alespoň stejné, ale třeba s lepší obsluhou, menší frontou, atd., tak je chození tam naprosto v pořádku a idiot je spíš ten, kdo klienta dražší restaurace takto označí.
Pokud budou při různé ceně služby naprosto stejné, tak je sice návštěva dražší objektivně vzato poněkud nesmyslná, ale pořád není důvod jejího zákazníka jakkoli urážet.
Jenže situace s ČS by se dala přirovnat spíš k situaci, kdy v dražší restauraci bude kvalita jídla a služeb naopak horší a číšník vás více buzeruje - a popravdě v této situaci skutečně chození do ní zavání projevem "ducha mdlého"...
Jsou lidé a není jich málo, co se domnívají, že dražší je lepší a naopak, jsou podezřívaví k tomu, co je zadarmo. Moje babička říkala, nic není zadarmo. Důchodci – klienti ČS, by mladým mohli vyčítat, že nosí drahé značkové oblečení, jehož cena není určitě srovnatelná s kvalitou. Možná znáte to, jak zákazník chce lepší zboží, než je mu nabízeno, prodavač s ním odejde (s tím zbožím) dozadu, vrátí se a nabídne ho s vyšší cenou a zákazník vezme. Já třeba chodím na pivo do jedné hospody a možná bych našel pivnici blíž a s levnějším pivem, a proč, ani nevím, asi setrvačnost. Většina lidí ráda vzpomíná na své dětství a mně v paměti utkvělo: „spořte pravidelně ve státní spořitelně“, kdybychom jednali ve všem a stále racionálně, to bychom snad ani nebyli lidé, ale roboti. Kdo by se třeba oženil?