No máte pravdu, o tom žádná.
Stačí si vzít kolik bere ČP ze státního rozpočtu versus PPL, GLS...
Stačí si vzít kolik je stížností na ČP versus na PPL, GLS.
Stačí se také podívat, které položky ČP zdražuje (regulované, na které má díky státu monopol či dotovanou výhodu), a které nechává cenově stejné či zlevňuje.
Těším se na ceny poté, až cenová regulace skončí.
Tak pro mě rozhodující je to, že pořád ještě mám ČP v docházkové vzdálenosti, takže pokud chci něco poslat, a že vzhledem k tomu, že se už léta zbavuji všech možných věcí po předcích či věcí pro mě nepotřebných prostřednictvím nejen Aukro, ale i dalších inzertních portálů, tak mohu říci, že ČP je pro mě jednoznačně top. Představa, že nejbližší pracoviště, kde bych mohl podat zásilku u soukromé společnosti, se nachází cca 10 km od místa mého bydliště či pobytu,přičemž u té nejbližší soukromé firmy jde o firmu také daleko nejdražší, je pro mě naprosto nepřijatelná. A pokud volím dopravce v případě, že si něco objednávám z nějakého e-shopu, vždy to je ČP. A nepamatuji se, že by mi zásilka nebyla doručena, a to jak na adresu v Praze, tak i na adresu na venkově, kde trávím cca 50% času. Jen pro info: Ročně odešlu prostřednictvím ČP tak 30-40 zásilek a přijde mi jich nejméně stejné množství. Jo, onehdá jsem musel přistoupit na doručení zásilky z e-shopu firmou GLS, načež jsem se jen z mailu dozvěděl, že mi to mají dovézt určitý den s tím, že se mi ráno ozve řidič, aby se domluvil na čase doručení.. No, řidič se neozval, ale zazvonil u domu až někdy mezi 16.-17. hodinou, když už stál před domem. Naštěstí jsme chvíli před jeho příjezdem přijeli domů z nákupu. Na moji výtku, že nezavolal a nedomluvil se tak, jak měl, mi sdělil, že ho to nezajímá, že on je jen dělník. No, na základě mé stížnosti mi onen e-shop sdělil, že s uvedenou firmou jedná o zlepšení služeb, protože nejsem ani zdaleka prvním, kdo si stěžuje.
Tak moje "statistika" doručování balíčků do Prahy 6 do firmy, kde je nonstop recepce za listopad a prosinec 2017:
ČP nedoručila jediný balíček (nedoručila vůvec, ne třeba se zpožděním - některé ztratila/poslala zpět odesílateli bez jakéhokoli oznámení, u některých po neúspěšných opakovaných žádostech o opakované doručení se mi podařilo vystát frontu a vyzvednout je osobně, potom co údajně na adrese nikdo nebyl). Extrémní zhoršení proti předchozímu roku, kdy s nějakým rozumným zpožděním doručili všechny balíčky kromě jednoho.
PPL doručilo 2 balíčky o den pozdě (s mailovou omluvou, že bude doručeno později), všechny ostatní druhý den po odeslání odesílatelem (celkem několik desítek balíčků). Stav zhruba srovnatelný s předchozím rokem.
DPD doručilo také 2 o den pozdě, ale z malého množství (cca 10-15ks), takže v % na tom bylo výrazně hůř než PPL. Ale zásadní zlepšení proti předchozímu roku, kdy za listopad doručilo DPD včas cca 1/4 balíků a za prosinec žádný - to doručení trvalo obvykle cca 2-5 dní.
Zásilkovna (večerní doručení) - asi všechny balíčky doručeny včas, ale jeden doručen na špatnou adresu někomu úplně jinému a musel se 3 dny dohledávat, kde je. Vhodné spíš pro rychlé a levné doručení levnějších věcí, protože to jsou takoví "pepíci" co to dělají jako večerní brigádu, každý den to duručoval někdo jiný, takže trochu otrava každému extra vysvětlovat, kam to má doručit.
Klasika, adresát nezastižen (a to máme recepci 24/7 vybavenou plnou mocí) nebo a to po novu..vyjímečně nebyl vykonán pokus o doručení. Volám na poštu abych žádal o opakované doručení a scénář se opakuje. Jakmile ale bába běhá kvůli lístkům adresát nezastižen už ji to přestane bavit a buď balíček donese sama na první dobrou (než pětkrát letět s lístkem) nebo zdrbe balíkáře.
Bohužel vždy když se mi podaří takto vycvičit tak dojde ke změně posádky a hrajeme hru "adresát nezastižen" znovu.
No kolik "SI BERE" ze státního rozpočtu ČP?
Nic. Ale v roce 2017 dostala 500 miliónů ZPĚTNĚ za tři roky za objednanou službu - provozování ztrátových poboček na malých městech. Na REGULOVANÉ položky ČP nedostává nic.
Kolik poboček provozuje PPL, GLS. na malých městech? Žádné.
Stačí si vzít kolik je stížností na ČP versus na PPL, GLS.... no tak schválně, kolik? Přepočteno na objem služeb? A taky na to, že lidi na nějaké stížnosti na soukromou firmu více méně rezignují, bo vědí, co si s jejich stížností vytřou.
No, otazníky je snadné napsat. Dohledat to, to už je náročnější.
Já nejsem naivní, abych se těšil, až cenová regulace skončí. Ceny se podstatně nezmění. Soudím tak podle cen a úrovně služeb v neregulované oblasti, kde nikdo na zadek z jejich služeb konkurence nesedá. Všechno je to +- stejné.
Stačí se zeptat jakéhokoli provozovatele e-shopu. Třeba procento doručených zásilek PPL vs. Balík do ruky vede PPL o parník. Následující pracovní den doručovaný 99 % u PPL vs. cca 75 % u ČP, nedodaných u PPL <2 % a za to většinou můžou sami zákazníci vs. 5 % u pošty. Předkládáte tu objem zásilek? Tak v našem obvodu jedno auto ČP vs. 3 auta PPL s menším objemem balíků.
A mnoho mnoho dalšího.
Většinou to skutečně zvládnou. Na druhou stranu u stádní pošty znamená ten jejich balíg ve třetině až polovině případů průser.
Já na to od začátku roku rezignoval a když něco kupuju, co je na balíg, tak trvám na tom, že pošlu prachy předem a pak si objednám kurýra, co to u nich vyzvedne na sdělené adrese. I tak to mám v průměru rychlej, mám to pod kontrolou, vím kde se to nachází a nemluvim ani o úspoře finanční.
No, určitě nám dáte srovnání, kolik by vás "balíg" stál přo jeho doručení ČP a kolik vás adekvátní "balíg" stojí, když si ho necháte dovézt odněkud kurýrem, že? Zkusíte nám, kteří v tom nejsme tak zběhlí, k tomu udělat tabulku? Podotýkám, že jsem poměrně častým uživatelem ČP, protože obchoduji na Aukru, jakož i celkem dost nakupuji v e-shopech. Ale že bych sdílel vaše nadšení nad způsobem, který při zasílání balíků podle vašeho návodu, tak to rozhodně nesdílím. Ale třeba mě přesvědčíte docela obyčejnými argumenty, a to jsou čísla. Tak prosím, dejte se do toho!
No, žádná o tom, že by nějaká soukromá firma měla "brát" ze státního rozpočtu. Ovšem ČP je státní firma a tak je celkem logické, že je také ze státního rozpočtu přiživována, pokud si na sebe nevydělá. Ovšem věc se má tak, že ČP má svoji pbočku takřka v každé obci, pokud tedy nejde o obec s 10 popisnými čísly. Kde ale jsou ty vaše slavné soukromé firmy, co? A všimněte si jedné věci: Když ČP chce zrušit nějakou pobočku, tak se bouří nejen občané obce, ale také tvrdě protestuje vedení obce. Umíte si vysvětlit, proč tomu tak je, když je podle vás ta ČP tak úplně k ničemu? Jinak vás mohu ujistit, že ČP dnes už nemá monopol vlastně na nic, protože nic vám nebrání, abyste poslal třeba čumkartu prostřednictvím soukromé firmy. A ještě se zeptám: Jak si představujete ukončení cenové regulace poštovních služeb či kdy si představujete že nějaká regulace skončí? A můžete mi sdělit, které že služby z poštovního ranku jsou dnes regulovány, když se tak těšíte na ukončení regulace?
Kdo chce, cestu si najde. Třeba PPL má ParcelShopy. Kdejaká samoobsluha si může přivydělat tím, že nabídne služby PPL. Efektivněji tak využíjí čas.
Nevím, jak je to v současnosti s obsazením PPL Parcelshopů ve srovnáním s pobočkami ČP. Ale nebál bych se toho, že kdyby ČP neprovozovala ztrátové pobočky, někdo by je podobným způsobem nahradil.
A tak z vašeho příspěvku je celkem jasné, že nevíte, " jak je to v současnosti s obsazením PPL Parcelshopů ve srovnáním s pobočkami ČP". Jinak byste takový blábol nenapsal. U nás na vsi byly dokonce dvě místa, tedy ParcelShopy. Dnes ale ani na jednom místě už tato služba nefunguje. A víte, proč? Ptal jsem se provozovatelů: Museli by na místě být v době, kterou si stanoví PPL, aby zásilku přijali, tedy nejlépe stát v pozoru před provozovnou v přesně stanoví čas, který jim ale byl oznamován maximálně den předem. Takže museli vše, co měli na ten den dojednáno, zrušit, protože samozřejmě, že čas není dogma a ani ten dovozce nemá šanci mnohdy přijet přesně na čas. A pokud šlo o provozovnu, která měla otevřeno v odpoledních hodinách kvůli zákazníkům, kteří se vrací odpoledne ze zaměstnání, tak provozovatel musel kvůli jedné zásilce přijít do provozovny třeba v 9.00 hod. a čekat, až mu PPL zásilku přiveze. A zkuste hádat, kolik za to má odměnu. Zkuste si projet tzv. ParcelShopy a ukažte mi, kde tuto službu provozuje třeba Coop, u něhož bych to na vesnicích považoval za celkem logické, protože mají otevřeno od nevidím do nevidím. No, nevím, ale žádný jsem nenalezl. Proč? Nu, protože i ten Coop je rád, že je rád a má i bez zajišťování služby pro jiného svých starostí, nemluvě o bídném personálním obsazení. A teď mudrujte, hochu, když nevíte...
Jo, a ještě něco: Zkuste se sebrat a zajít na obecní úřad kterékoliv obce v ČR, kde je pobočka ČP, představte se jako zástupce ČP a řekněte jim, že od 1. příštího měsíce rušíte pobočku ČP v obci! V první řadě dostanete přes držku od sekretářky, která dnes a denně chodí s poštou obecního úřadu na pobočku ČP, protože při představě, že s onou poštou měla dojíždět někam do větší obce či města, kde ještě ČP funguje, jí vezme čertík, a zcela jistě si nebude umět představit, jak by služby, které poskytuje ČP, nahradil nějaký obuvník na svém ParcelShopu. Pak vás přizabije starosta, protože chce být zvolen i v příštím volebním období a pokud by připustil zrušení pobočky ČP ve své obci, tak by ho občané sežrali za živa.
Takže, pane, zkuste to! A pokud to přežijete, tak mi dejte vědět!
To myslíte vážně to je asi jako Vančurovi žluté autobusy. Jezdí jen lukrativní trasy a ještě se snažil poškodit ČD, když dostavá dotaci na nelukrativní spoje , který je třeba zajistit. O lidech kteří se potřebují dostat do Horní , Dolní si pan Vančura myslí ,,vy mi mužete" a stejný přístup má každý soukromník. Daně by naplatili nejradši žádné ale třeba po silnici, která se z daní postaví rád pojede, že. Tím neobhajuju poštu to jsou zoufalci.
1. Proč by Jančura jezdil někde, kde už někdo jezdí a pro dalšího dopravce tam není místo?
2. Kdyby se dotované spoje zrušily, myslíte, že by nikdo nepřišel s alternativou? V nejmenších vesnicích by asi MHD nebyla moc efektivním nástrojem k dosažení cíle (ona není už teď, ale platí se to z cizích peněz, tak to nikdo neřeší...) Ale zas pokud se tam každý s každým zná, mohla by tam dobře fungovat spolujízda. Tím nemyslím Uber, ale systém Dohodnu Se Se Sousedem. Ostatně nikde není psané, že to musí řešit zrovna Vančura (popř. PPL ParcelShopy), svět je plný různých řešení.
3. Přijde vám normální a správné, že by se mělo někomu dotovat něco, pro co se rozhodl zcela dobrovolně sám? Ostatně jsem i pro zrušení dotací na MHD, kterou právě jedu. (Z druhé strany, až se nebude dotovat každý prd, bude tu prostor pro nižší daně.)
Peníze, které máte ny mysli, bere pošta za tzv. univerzální službu. Co to znamená, si někde vygooglujte. V zásadě jde o to, že stát přikazuje poště držet si nerentabilní pobočky, poskytovat nerentabilní služby za určitou cenu.
Ostatní provozovatelé se k univerzální službě nepřihlásili. Proč asi? Nevydělá se na tom.
Je to stejné, jako když v vám do vsi jezdí autobus. Bez příspěvku státu by k vám nejezdil.
Milý pane Honzo... než jezdit někam ke GLS 25 km či jezdit autem na Č.P. sic jen jeden kilometr.. bude asi lepší zkusit stránky "zaslat.cz". Jaké to má výhody?
1, Doma na webu u pc u kávy si zadáte odesílatele, dále příjemce, vyberete si z nabídek cenu včetně přepravce a zaplatíte.
2, Druhý den si kurýr si u Vás vyzvedne balíček zdarma, v ceně je i pojištění jasně dané předem.
3, Třetí den je adresát uvědoměn smskou, že kurýr je na cestě s předběžnou dobou doručení.
Vítejte v 21. století.
Pokud chcete poslat papírový dopis někomu kdo nemá e-mail, můžete využít i web české pošty, nebo listonoška.cz
Hezký den.
Tak jsem si zkusil cvičně zadat údaje do "zaslat.cz". A skončil jsem na tom, že systém nezná existující PSČ, ať už moje jako odesílatele, nebo adresáta. Nevím koho, protože dál jsem se už nedostal. Takže jsem si nemohl ani porovnat ceny. A pozor! Opsal jsem údaje z podacího lístku baléku, kerý jsem posílal tento týden cestou ČP a bez problémů už je na místě určení, což mám ověřeno. Poradíte, co s tím u té kávy mám udělat?
No člověk se ani nediví. Hemelky a poštovní ženu s kolem nahradila auta. Brzy ráno přijede auto s novinami, kolem osmé popojíždí dodávka s běžnou poštou od chaloupky k chaloupce - poštovní žena vyskočí, dá lístek do schránky, hopsne do auta, popojede 10 metrů, vyskočí, naskočí, popojkede. Kolem poledne se v ulici objeví další modrá dodávka. Ta tentokrát rozváží balíky. Jen v sobotu a v neděli je klid a hafa autíček stojí v ohradě depa a čekají,až budou moci zase popojíždět s poštou po vesnici.
U nás poštovní žena s kolem na běžnou poštu zatím funguje a naštěstí funguje spolehlivě, dopisy a obyčejné balíčky nosí, na dveře zvoní. Ale ta parta v modré dodávce co vozí balíky do ruky, ta se tu většinou ani neobjeví, ty jenom přejedou z balíkového depa na poštu, rozešlou sms o nezastižení a lísteček pošlou za dva dny po poštovní ženě s kolem....
všude se zdražuje,ale služby se nekonají,kolik zákazníků si v polovině prosince muselo jet pro své zakoupené a dovoz na adresu zaplacené zboží do depa,jak se tu píše pošlou sms s doručením a časem,čekáte a pak se vám věčer ozvou že zásilka nebyla doručena že jste nebyl zastižen, a vy doma čekáte jak blbec,další den stejná písnička, další den opět sms s časem o doručení,během chvilky další sms z depa že si u nich máte vyzvednout uloženou zásilku,tak co vlastně pro mě vozil pan řidič v PPL vozidle,jedete si do depa pro zboží a tam parta řidičů vysmátých,pokuřujících jak s vámi vydupali,co se týká na stížnosti na ředitelství ,no to je ztráta času, napíší že je to v řešení,oni si pak dají na konci roku desetitísícové odměny a kde mám já139 kč za nedoručené zboží,jen zákazník je blbec který zaplatí za dopravu 139 kč a pak si ještě dojede pro zboží,mě se to během týdne stalo 2x,známé 3x a pokud jste si byli v depu pro balík tak u nás se ani nedalo kde zaparkovat, a dveře v depu se nezavřeli,prý vánoce,ty jsou každý rok,tak vzorně pracují pracovníci české pošty,proč by zboží rozváželi když si pro ně lidi přijedou sami ,nemají konkurenci tak si můžou určovat ceny jak chtějí ,kdyby takhle všichni zaměstnanci odváděli práci jako tahle společnost ,proč ne,nikdo to neřeší ,nikdo nepostihuje,tak jen zákazník může napsat svůj názor,ale to je taky všechno
Nevím sice, proč jste dostala palec dolů, ale přečíst Váš příspěvek je dost náročné a v půlce jsem to vzdal. A třeba nebudu jediný, kdo špatně napsané příspěvky prostě nečte.
Pár tipů jak psát:
* za čárku ve větě se píše mezera (před ni nikoli),
* používejte velké písmeno na začátek věty a tečku pro ukončení věty,
* extrémně dlouhé věty rozdělte do několika kratších, pomáhá to čitelnosti a orientaci,
* když se výrazně mění téma, nebojte se klávesou Enter udělat konec odstavce - opět to pomůže čitelnosti a snadnosti pochopení Vašeho textu.
Když bude to, co píšete, snadno čitelné a srozumitelné, třeba dostanete víc palců nahoru.
Abych pravdu řekl, souhlasím s Robem. Sice jsem vám nedal palec dolů ani nahoru, ale vaše formulování textu je skutečně tak hrůzné, že se to prostě nedá číst. Zkuste svůj příspěvek přeformulovat tak, aby to bylo nejen gramaticky správně, ale také pochopitelné obsahově. Za sebe říkám, že jsem se snažil to po vás přečíst celé, ale to se prostě nedá. Takže, milostivá, zkuste to znovu a lépe. Pak třeba dostanete i lepší hodnocení. Řekl bych, že ty palce dolů jsou právě za to, že jste to napsal tak, že pokud byste použila maďarštinu, bylo by to pro většinu čtenářů asi stejné...
Česká pošta je jednoznačně nejhorší přepravce vůbec. Samotní zaměstnanci jsou nasra.. Jsou podporované státem a je to černá díra na peníze.
Kdyby tam neprodavali noviny,losy a pojištění které nikdo nechce a raději se věnovali věcem kde je tlačí bota udělali by lépe.
Zkuste postu
Stále více získávám pocit, že se Česká pošta chce zbavit listovních zásilek. Když si vzpomenu na dopisní známky za 1,- korunu, tak je mi smutno. Navíc spousta lidí nemá internet. Co na tospousta seniorů. Stát by měl svým občanům sloužit a ne se jim snažit svým přístupem život znepříjemnit.Česká pošta je státní podnik, ale někdy mi připadá jako by tomu tak nebylo.
No to je otázkou zadání. Uvědom si, že cena dopisu není nijak dotována. Takže chceš, aby byla "známka" státem dotována?
No a za korunu, to bylo v letech 1970 - 1992. Takže vzhledem k inflaci a k tomu, že dopisů se posílá dnes výrazně méně, tudíž náklady na ks jsou vyšší, ta cena +- odpovídá.
Taktně si tady pomlčel o třech věcech soudruhu :
1. Pošta za socialismu patřila k dotovaným službám. Tzn. že tu svou tzv. úsporu za udavačský dopis, který si posílal Stb, sis zaplatil v něčem jiném, jelikož drtivá většina zboží byla v přepočtu na průměrnou mzdu oproti dnešku výrazně dražší
2. Poštovní zásilky byly v roce 1970 hlavní komunikační služba. To už dnes jaksi nejsou, že? Dnes už udáváš souseda podnikatele emailem. Takže náklady na provozování této zastaralé služby jsou dnes poněkud jinde.
3. Kvalita služby pošty za socialismu a dnes je také o dost jinde. A to i přesto, že i dnes je hezky bídná.
Toho soudruha si nech pro toho, kdo na tebe ráno čumí do zrcadla, nebo pro svýho fotra. Je vidět, že jsi bezvadně informovanej o udávání, patrně vám to v rodině zůstalo pořád.
Jo, kvalita služby je opravdu jiná, než za socialismu. Tehdy se totiž balíky a doporučené dopisy doručovaly adresátům, a neházely se jim oznámení do schránky, i když byly doma.
No tak hlavně že ty jsi napsal, co máš přesně na mysli, než zas začneš machrovat. To co jsem napsal je sice nepřesné, ale pravdivé. Což se o tvém tvrzení říci nedá.
Ty jsi ženská? Ale já tohle nechtěla, já chtěla něco jiného.
No, podstatné je, že to na věci nic nemění. Nebo snad jo?
Prosím Vás, nevíte někdo o nějaké společnosti, která zasílá balíčky do zahraničí s kontrolovatelným tracking number? Tedy myslím za dobrou cenu. Společnosti, které doručují do dvou dnů po celém světě znám. Jde mi o to, že ČP nezaručuje žádný termín dodání a zásilku prostě nejde kontrolovat! Jedinou možnost, kterou mám je zaslat balíček doporučeně a čekat zda vůbec dorazí. ČP říká, že zásilka trvá přibližně 10 dnů do USA. Nicméně zákazníci často čekají i víc jak měsíc! A nikdo nemůže zkontrolovat, kde zásilka je!
Mam s CP stejny problem. Do USA mi chodi i obycejne dopisy 5-6 tydnu. Jelikoz je to do ruznych mist, tak se nedomnivam, ze problem je na druhe strane. Baliky v r.2017 vzdy 2 mesice. Tracking konci hned druhy den po odeslani "zasilka odeslana do zeme urceni" nebo jak je ta hlaska. Na cenove rozumnou alternativu jsem jeste nenarazil. Hlavne, ze mi pri odesilani cpou nejake sluzby, ktere nechci, jako zivotni pojisteni, povinne ruceni na auto apod. Doprcic, delejte nejdriv poradne co mate...
"Jelikoz je to do ruznych mist, tak se nedomnivam, ze problem je na druhe strane"
"Tracking konci hned druhy den po odeslani "zasilka odeslana do zeme urceni""
To se jaksi vylučuje, ne? Znamená to, že pošta odešle zásilku mimo území hned druhý den. No a pak je to je na vůli Boží. Nebo to snad někde v USA leží, až to někdo zpracuje?
Nikdo tvé požadavky nesplňuje.
Z podstaty věci ani nemůže. Naprostá většina dopravců doručuje jen v ČR, nebo ještě tak několika sousedních státech. A dál zásilku předává smluvním dopravcům, za které těžko může ručit. Realizovatelné by to asi bylo, ale ne za podmínky, že to má být levné.
Ostatně ve skutečnosti například ani DHL AIR PRIORITY – Urgentní letecká přeprava ti dva dny nezaručuje. "Doba přepravy:běžně 1-2 dny" Běžně 2 dni není totéž, co do dvou dnů.
Nepotrebuju aby mi pošta zaručovala dva dny. Potrebuju aby mi dopravce zaručil třeba dva týdny. Ale tak aby to zaručení bylo opravdu zaručení a aby se dalo zkontrolovat. Tim pádem tato služba nemusí byt tak draha jako Fedex nebo DHL, kdy je doručení třeba ( a to je, kdyz si zaplatíš) do dvou, čtyř dnu garantované a kdy celou zásilku můžeš sledovat. Mne jde jen o to, ze kdyz zákazníkům posilam věci do USA, tak jim nejsem schopna rict, kdy zásilka dorazí ani přibližně!
Ale já ti píšu, že ani to drahé DHL ti nic nezaručuje. Jak už to mám jinak napsat? Psal jsem o tom podrobně.
Mimo jiných důvodů i proto, že jestliže posíláš zákazníkům, tedy nějaké zboží na kšeft, tak jsou tu okolnosti, které žádný dopravce nemůže ovlivnit. Například celnice.
Proto mají v podmínách "OBVYKLE", ale nikdo to negarantuje.
A ještě poznámka k tomu sledování: trochu smutné, trochu srandovní, že lidi chtějí něco navrch, a ještě si poroučí aby to bylo levné. Ono to "sledování", které je samo o sobě na kočku, něco stojí. Ale platit za to nechceš. Hmmm.
Ostatně k čemu je ti sledování, když s tím nic nenaděláš, když se to někde zasekne, či ztratí? Nechápu.
No nic, založ si dopravní firmu, a všem jim ukaž, jak se to má dělat.
Česká pošta byla na trhu první, navíc dotovaná státem za komunismu tak jakýpak stres že? Nezajímal jí rozvoj a konkurence a taky to tak dopadlo jak to dopadlo. Českou poštu potřebuje stále méně lidí.
Poslat dopis? máme několik možností: 1, e-mail, 2, listonoška.cz nebo jiný web, 3, zalepit obálku olíznout známku a jít do schránky.
Poslat balíček? Zde je taky více možností. Například jedna z nich je web "zaslat.cz" První den objednáte zaplatíte, druhý den dojede kurýr pro balíček, a třetí den jej má adresát doma a to vše jen za cenu balíčku.