113 makléřů odpovědělo? To není na hodnocení slovem POUZE. Je to každý čtvrtý ze všech možných. Pokud udělá Měšec nějakou anketu (bez cen pro respondenty), myslíte, že odpoví každý čtvrtý ze všech možných respondentů? Jednalo by se o několik set tisíc lidí. Když koukám na počet hlasujících ve vaší anketě "Posloucháte rady pojišťovacích makléřů", myslíte, že tam bude alespoň 100.000 hlasujících ? Nebo alespoň 100 hlasujících? Stovka bude úspěch. A nikdo tu asi nebude hodnotit počet hlasujících slovem POUZE.
Kategorie Specializovaná pojišťovna asi nebyla míněna pro ty "malé", ale pro ty specializované. To znamená třeba pojištění právní ochrany, cestovní pojištění, pojištění vývozních rizik, ... Samotný vítěz, pojišťovna DAS (nikoliv DHS, jak uvádíte) udělala v loňském roce skoro 150 mil. Kč, což je při jejích tisícikorunových pojistkách úctyhodný výkon.
První čtyři odstavce vašeho hodnocení narážejí na téma provize vs. jejich vliv na hodnocení makléřů. Záměrně říkám, že narážejí a ne, že rozebírají. Protože v tom případě by muselo být připomenuto, že Česká pojišťovna, Kooperativa i Pojišťovna České spořitelny snížily provize. Tyto zprávy mnohokrát prošly tiskem a jen se divím, že nastolujete otázku, zda makléři nedali přednost pojišťovně, která (dle vás) více platí. Přitom vy, jako odborník v pojištění, hravě zjistíte, kolik pojišťovny poskytují provizi.
V článku, který se rozhodl jen suše nekonstatovat výsledky mě chybí důvod, proč makléři posunuli Českou pojišťovnu na první místo. Jak výše uvedeno, provizemi to nebude. Stejně tak jsem neviděl, že by byla Česká pojišťovna sponzorem vyhlášení výsledků. Čímž padají spekulace o věrohodnosti ankety z důvodu výše provizí pro makléře, nebo z důvodu tučného příspěvku pro Komoru.
Možná je na analýzu příliš brzy (resp. pozdě - v noci :-)), možná jí přinese někdo jiný.
Děkuji vám za příspěvek a za konstruktivní připomínky. Překlep v názvu pojišťovny jsem opravil.
Zda 1/4 odpovědí je málo či mnoho je věc názoru. Srovnáme-li to například s účastí ve volbách, je to hodně, proti referendu málo. Ale zde se jedná, dle mého názoru, o prestižní záležitost, kde by makléři měli mít zájem o projevení vlastního názoru, o sdělení svým klientům, kterou pojišťovnu považují za nejlepší v které oblasti. Z tohoto pohledu mi připadá účast v anketě malá.
Nastoluji otázku, zda makléři nedali přednost pojišťovně s vyšší provizí, a následně uvádím důvody, proč tomu tak být nemusí.
Česká pojišťovna byla jedním ze sponorů vyhlášení výsledků. Sponzorů bylo více, a například AIG, také sponzor, se v anketě neumístila v žádné kategorii. Proto vliv sponzorství vyhlášení nepředpokládám (nehledě na to, že sponzorují Komoru, výsledky byly počítány z hlasů makléřů).
Děkuji ZILovi za velmi seriozní názor,
a dovoluji si dodat pár postřehů. Počet makléřů se během dvou let zvýšil ze 250 na 450. Z toho lze dovodit, že značná část z nich nemá dosud moc velké zkušenosti se spoluprací s více pojišťovnami. To může být jeden z důvodu toho, že nehlasovali. Očekával jsem také trochu více hlasů, ale myslím si, že čtvrtinová účast je dosti reprezentativní. jedinou odměnou pro hlasující byla pozvánka na vyhlášení výsledků.
Žádný makléř nebyl ovlivněn tím, jaká pojišťovna poskytla podporu Komoře na vyhlášení výsledků. Uzávěrka hlasování byla 30.5. a inzerát s logy partnerů vyšel v Ekonomu 5.6.2003. V době hlasování jsem ani já nevěděl, která pojišťovna nám přispěje na organizaci vyhlášení výsledků (Komora je dobrovolný spolek s malými členskými příspěvky a z něčeho se ten sál, pozvánky, ceny a občerstvení zaplatit musí, že ?).
Téma provizí a jejich vliv na hlasování je na Měšci již značně obehrané a nemám chuť stále dokola opakovat to, co vloni. Většina makléřů navíc přisuzuje největší význam provizím v oblasti pojištění průmyslu a podnikatelů, které bylo v hodnocení Měšce přeskočeno. Skutečnost je taková, že vítěz - Česká pojišťovna dává v této oblasti momentálně nejnižší provize !!! Každý makléř Vám to může potvrdit. Zřejmě ted v hlasování rozhoduje něco zcela jiného.
Nemusíte mi samozřejmě věřit, ale pro mě jako makléře je daleko důležitější spokojený klient, který neodejde, ale někoho doporučí, než pár procent provize navíc.
A než věčně bojovat s pojišťovnou, která má katastrofální organizaci ve vydávání zelených karet a dokladů k povinnému ručení, doporučím klientovi raději tu, která mi dá sice nižší provizi, ale má srovnatelné podmínky a poskytne mi třeba kvalitní software na tisk pojistek. V ušetřeném čase jich mohu udělat více a nemusím si ničit nervy.
Kompletní výsledky Ankety pojišťovna roku 2002 najdete na webu www.kopm.cz