Autor článku se pozastavuje nad "korektností" ČP v případě úprav cen starších majetkových pojistek. Slovo korektní následované otazníkem není naprosto namístě. Pojišťovna jedná v souladu s příslušnými pojistnými podmínkami, které jí umožňují v případě, kdy se výrazně změní ekonomická situace ovlivňující výši pojistného plnění, cenu pojištění příslušně upravit. Je snad nesporné, že od začátku devadesátých let mnohonásobně vzrostly ceny stavebního materiálu i prací, o cenách nemovitostí samotných ani nemluvě. Totéž se týká i ceny vybavení domácnosti.
Pro zajímavost: pojišťovna doposud spravuje i smlouvy uzavřené na konci padesátých let (nejstarší je z roku 1957), u nichž ROČNÍ pojistné činí 30 až 50 Kč.
Pojišťovno proto o změněné situaci naprosto korektně klienty, jichž se to týká, informuje prostřednictvím dopisů. Korektní je zvláště jejich obsah, kde je klient informován nejen o důvodech úpravy pojistného, ale je mu zcela jednoznačně vysvětleno jaké má možnosti - nadále pokračovat ve smluvním vztahu s pojišťovnou s novou výší pojistného, starou smlouvu zrušit a prostřednictvím poskytnutých telefonních kontaktů si zajistit uzavření moderní pojistné smlouvy a v neposlední řadě je informován i o tom, že pokud s novou cenou nesouhlasí, může smlouvu vypovědět. Aby těch "korektností" nebylo málo, tak pojišťovna pro své dlouholeté klienty stanovila velmi korektní cenu, za kterou by v žádném případě nemohli pořídit novou pojistnou smlouvu.
Richard Kapsa, ředitel odboru komunikace ČP
Chcete tím snad naznačit, že pojistné 200-500 Kč ročně (mnohdy i méně, jak jsem psal v první reakci) za dům v dnešní ceně např. 2 mil. Kč je udržitelné?
Když na Vaši "jednoduchou" poznámku napíši jednoduchou reakci: Myslíte si, že když tuzemské banky pravidelně i několikrát ročně zvyšují klientům poplatky za své služby, tak to znamená, že je jejich majitel chce obratem prodat? Takovéto argumenty jsou k pousmání.
Richard Kapsa