Hlavní navigace

Názor k článku Češi už se nebojí místo drobných používat kartu. V menších obcích však přibudou bankomaty od Patrik Chrz - České dráhy mají alespoň eShop, takže pokud má...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 10. 2019 11:14

    Patrik Chrz

    České dráhy mají alespoň eShop, takže pokud má člověk mobil s internetovým tarifem, může si jízdenku koupit přes něj (nepoužívám aplikaci, tak nevím, jestli to jde i tam, ale přes webový prohlížeč není problém, v okolí Prahy používám aplikaci a tarif PID, protože vyjde asi na polovinu, co tarif Českých drah). Na pokladně nebo v automatu jsem jízdenku na ČD nekupoval už hooodně dlouho.

    Co mě ale nedávno překvapilo, byl příplatek 50 Kč při platbě ve vlacích Leo Express. Jel jsem z Pardubic a asi byla nějaká výluka, protože prakticky všechny vlaky (všech dopravců, tedy LE, RJ i ČD) měly zpoždění. Zde se ukázal nedostatek eshopů - nešlo koupit jízdenku na vlak, který dle jízdního řádu už odjel, přestože reálně mu do stanice zbývalo třeba ještě půl hodiny. Nejbližší měl být vlak LE, tak jsem volal na infolinku, jestli by to šlo nějak vyřešit a dozvěděl jsem se, že ani na infolince nemůžou na "ujetý" vlak prodat jízdenku, že si ji můžu koupit až ve vlaku, ale pouze s příplatkem 50 Kč.

    Na eshopu ČD sice nešlo koupit jízdenku na konkrétní vlak, který dle jízdního řádu už ujel, ale šlo koupit "obecnou" s tím, že pojedu s tím, co pojede. Nakonec jsem ale koupil RJ, který byl jeden z prvních bez zpoždění a přijel asi za 45 minut a vyšel levněji, než ČD a díky menšímu počtu zastávek nepřijel o mnoho později. Předpokládám, že zpoždění vlaků není až tak neobvyklý jev, aby s tím eshopy všech třech dopravců nemohly počítat.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).