Nebyl by (odkaz na) seznam už certifikovaných restaurací a taky (odkaz na) podrobnější seznam toho, co můžu od certifikované restaurace očekávat?
Jinak já jsem k takovýmto certifikátů značně skepticiký, zvláště u nás, kde se snaží každý všechchno nějak ošulit. To statně dokládá i povzdech jednoho pracovníka poradenské firmy pro certifikace, že v u nás se lidi ptají jen na to, jak získat certifikát, ale jak splnit podmínky pro jeho získání je už nezajímá. Ostatně to dokládá případ oné firmy, která s certifikací ISO 14001 v kapse vesele provozovala černou skládku. (Nevzpomenete si někdo, kdo ji tenkrát certifikoval?)
Osobně bych známé nevzal nikam, kde to osobně neznám.
A pokud už člově vidí nepřátelství hned při příchodu (špinavý ubrus, popelník, nevrlá obsluha), není to jen jedna chyba a má zavčas odejít jinam. Prostě se naštvat a jít, než se s někým hádat a ještě mu pak za šunty platit.
Proč vlastně platit za něco, co nebylo dobře uděláno, pokud bylo kafe špatné, pití pod míru a jídlo nanic, KOLIKRÁT BYLO VRÁCENO?
Já bych se naštval a vrátil ho, i za cenu, že do toho zatáhnu známe.
Kde je vlastně ponaučení? Proč jim autor něco vůbec platil?
Copak pomůžou nějaké hvězdičky? Nepomůžou. Zákazníci musí vyžadovat službu, za kterou si zaplatili, a mají ventilovat své nespokojenosti V RESTAURACI, a ne tady v článku.
Takoví bambulové, kteří se ani neumí ozvat a nechávají si .... na hlavu.
Pak se člověk diví, že se kvalita služeb nezlepšuje, když nespokojenci drží hubu a krok, a ventilují problémy na Internetu místo tam, kde je problém.
I za komunismu byla kniha přání a stížností a dnes se někdo bojí ozvat a nebo požadovat službu?
ale ona paní se zachovala jako husa. Už na začátku se měli sebrat a jít jinam. Nevím, zda to bylo v Praze, ale pokud ano, je tu spousta restaurací a na oběd se nemusí nic rezervovat, aspoň ne v těch normálních. V těch lepších, kde se rezervuje, tohle zase nezažije. Tím, že pokorně zaplatí nějakému šizuňkovi a pak o tom jen napíše na web, ničemu nepomůže. Měla by si zvyknout asertivně trvat na kvalitě za své peníze a když jí donesou s.ra.čku, nechat být a odejít jinam...
Ono se stačí podívat se, jakou restauraci si vybrala... Do restaurace, kde točí Krušovice (které sice vaří od časů Rudolfa II., ale dodnes se to nenaučili), bych nevzal návštěvu na jídlo ani omylem.
Presne, tohle je proste pitomost. Osobne preferuji restaurace ve kterych se citim dobre a nechodi tam "divni" lide. To samozrejme pro kazdeho znamena neco jineho a tezko tohle nejaky certifikat bude resit. Nekdy mi prijde, ze by nekteri snad chteli certifikat i na spokojeny zivot.
Stejne tak jsem pomerne skepticky k hodnoceni restaurace jen na zaklade jedne negativni zkusenosti. Kdyz se neco podobneho stane opakovane, tak uz tam proste nejdu. Na to nepotrebuju bumazku :-)
Já nějakým certifikacím nevěřím. Není tomu tak dávno, co jsem narazil na vietnamce prodávajího čtvrtky ananasu bez slupky v průchodu (v ulici 28. října v Praze). K tomu jen dodám, že podobné praktiky jsou u nás zakázané, protože nelze zaručit, že krájené ovoce nepochází z nahnilých či jinak závadných kusů. Nicméně na to, že vietnamci u nás na zákony kašlou, jsme docela zvyklí. Proč to však píšu. Obrovsky jsem se bavil, když jsem na zdi v tom průchodu uviděl nějaký "certifikát" nějakého samozvaného "odborníka", že tento "obchod" splňuje všechna hygienická kritéria apod.
Zkrátka prodat se dá dneska cokoliv a věřím, že by nebyl problém sehnat si certifikát, že mé ponožky nesmrdí.
Navíc do pár oblíbených restaurací chodím a občas se stane, že je nějaký problém, protože natrefím třeba na nový/nezkušený/otrávený personál a přitom jindy je to v tom samém podniku naprosto v pohodě. Nebo mají plno, nestíhají a všechno dlouho trvá a kdybych to tam neznal, tak bych tam asi příště nepáchnul. Čili dělat si nějaké iluze, že "certifikát kvalitní restaurace" něco dokazuje, tak maximálně to, že pan Oehm si zaplatil skvělé PR, že našel nějaké magory, kterým svůj "produkt" prodal a taky že Měšec PR články neoznačuje, ač by měl. Nic jiného.
Může mně někdo vysvětlit, proč jsou zákazníci tak hloupí, že z toho podniku rovnou neodešli. Čekali snad na zázrak a pak zaplatili? Neuvěřitelná hloupost