Pojišťvny bohužel už dávno neslouží svému původnímu účelu - rozložení rizika - ale slouží k tomu aby svým akcionářům nesly zisk. Od toho se odvíjí většina problémů - kdy pojišťovny nehledají jak svým klientům posloužit v případě pojistné události - ale naopak hledají jak pojistné neplnit. Podobně funguje i segmentace - kdy pojišťovny nehledají model spravedlnosti, ani model rozložení rizika - ale pouze model zvýšení zisku.
Ostatně pojišťvnám nic nebrání ani v současném modelu zvýhodňovat řidiče - mohou přece nabídnout 50% slevu na vozidla, které bude řídit jen jediný řidič, a to ten který je zapsaný jako majitel v TP - a mohou nabídnout 90% slevu za propojištění flotily vozidel takového vlastníka, neb je zřejmé že v takovém případě bude tento řidič v reálném čase řídit vždy jen jedno auto. Přesto to nedělají - proč asi? Protože nemusí a nechtějí. Chtějí pouze narejžovat prachy pro akcionáře.
Doufam, ze jste se vzdal sveho platu, protoze svoji praci prece nedelate pro zisk ale pro jeji puvodni ucel (pokud tedy neco delate) ;-)
A proc teda zvyhodnuji ridice z malych mest a se slabymi motory, kdyz nemusi? ;-) Pokud jde o to proc nezvyhodnuji ridice kteri pojisti vice vozidel ma podle mne tyto duvody:
1) Je prakticky nemozne kontrolovat dodrzovani toho, ze s auty jezdi opravdu jen jeden ridic - zjistilo by se to az pri nehode, takze by tam musely byt nejake smluvni sankce pokud nehodu zpusobi jiny ridic a to by to cele zkomplikovalo. Nehlede na mozne manipulace s tim kdo vlastne ridil u mene vaznych nehod.
2) Ridicu kteri by to vyuzili je velmi malo a ta sleva na pojistnem by stejne asi nebyla takova, aby nejak vyrazne ovlivnila jejich rozhodovani, to spis uz se daji ovlivnit slevou na havarijnim nebo tak neco.
Ad 1: Ve Švýcarech to (prý, mám to z druhé ruky) řeší tak, že člověk může mít jednu SPZ na několik aut a tu cedulku prostě namontuje na auto, kterým zrovna jede.
Ano opravdu to tak je.
Svycar si koupi spz a pouziva ji na nekolika autech. Kdyz auto proda, novy majitel na nej pouzije svoji spz a pradavajici si svoji spz zase pouzije na nove auto. Presto ale je nutno kazde auto zaregistrovat na urade (lze i na poste), nikoliv ale podle spz ale podle vyrobnich cisel.
Proč zvýhodňují? Já myslím, že proto, že vesničanů se slabými motory je nejvýznamnější procento. A zvýhodněním je přitáhnou k sobě. A je lepší odrbat milión řidičů o stovku než sto řidičů o tisícovku. Mám dojem, že přesně proto před lety ČPP drsně zdražila tu nejvyšší kategorii 2500+.
1) Myslím, že to je nesmysl. Stejně jako je ve smlouvě o ručení uvedeno, že neplatí na závodech nebo je-li řidič ožralý (pojišťovna má právo dotyčenému veškeré takto proplacené plnění nárokovat), stejně tak tam může být navíc jeden odstaveček, kde místo alkoholu bude figurovat termín "řidič neuvedený v pojistné smlouvě". Například v USA to takhto funguje a není s tím problém.
Mne prijde, ze si tvrzeni v prvnim odstavci odporuji.
Nojo, ale jsou to proste dalsi komplikace a kvuli tem par procentum nebo spis promile ridicu kteri by to opravdu vyuzili (a ne zneuzili) se to proste nevyplati.
Pokud zlevní nejširší segment (vesničany s malými motory) tak, aby zisk z přílivu nových klientů byl větší než ztráta z toho, že sleví i stávajícím klientům, může to dávat smysl.
neni tam prace - musi se dojizdet vyrazne vice nez ve meste. neni nic neobvyjkleho mit dve a dokonce i vic aut v rodine. to v panelaku neuvidite tak casto.
v nepriznivych oblastech je treba i alespon jedno poradne auto. neni nicim vyjmecnym suzuki vitara ci spise ruzne santa-fe, sorento ci dokonce jeep ci pajero apod. vsecko to ma minimalne dvoulitry motory... napriklad ve vyse polozenych oblastech je to proste nutnost...
Jezdím dost často do oblasti Starého Města pod Sněžníkem a tam je opravdu dost obvyklé, že skoro každá rodina má nějaký terénní dvoulitr a jezdí s ním denně do Šumperka za prací k montážní lince... Svatá prostoto...
Znám spoustu oblastí kde skutečně každá chudá rodina nějaký terénní dvoulitr vlastní - nikoli ale na dojíždění k montážní lince do okresního města, ale na dojíždění k nejbližší vlakové zastávce. Jsou to rozhrkané hajtry, kde sada pneumatik stojí víc než auto, a často povinné mručení na takový vůz (který najede 100km měsíčně) nejpozději druhým rokem převyšuje cenu vozu. Bez přiblížení na vlak (často několik km) se ale do hokny nedostanou, devítistovková suzuki by odplavala v první závěji, a třílitrem jezdit do města neutáhnou.