Je nárok na:
- vrácení letenky,
- náhradní let při nejbližší příležitosti,
- náhradní let později,
- přesměrování na jiný let.
====================
Tady bych řekl,že u nejvíce klientů bude převládat zájem pouze o vrácení letenky či náhradní let při nejbližší příležitosti,ale ještě ten den,nebo když by byl let večer,tak ten další den,neboť jinak to nemá cenu,že.Také jsem tam nezachytil,jak by se mělo postupovat,kdybych měl být někde přesně ve stanovený čas a kdybych nebyl,tak bych přišel nenávratně o spoustu peněz.Třeba by nešťastníkovi sebrali zahraniční důchod,kdyby se nedostavil či důležité obchodní jednání,kdyby se nedostavil atd.Jako imaginárně.Co potom?Všichni by pro to nemuseli mít pochopení.Primárně se článek zabývá dovolenkáři,ale co ostatní?Zajímaly by mě ty následky zrušeného letu.Dovolená je to nejmenší.
Pokud je let méně než 2 týdny před odletem zrušen z viny letecké společnosti (porucha letadla-ta se bere jako zanedbání údržby, přebookování, atd) tak je pevně nastaveno pro lety, kde alespoň jedno z letišť je v EU, odškodnění. Jeho výše je dle vzdálenosti, 250, 400 nebo 600 EUR (plus náhradní let nebo vrácení peněz).
Pokud je let zrušen z důvodu, který není na straně letecké společnosti (počasí, úřední zákaz letů,...), je nárok jen na náhradní let nebo vrácení peněz.
Pokud někomu hrozí v případě nekonání letu vyšší škoda, musí buď letět v předstihu, aby stihl nějaký náhradní plán, nebo se sám pojistit, ale ani nevím, jestli tohle nějaká pojišťovna za rozumných podmínek nabízí.
LH je v těchto otázkách čistý opruz. V podstatě před koronou zrušili let, do mailu mi drze napsali, že se jim mě nepodařilo kontaktovat (což ani nezkoušeli) a jediný kontakt telefonicky, kam se mi nepodařilo ani za 2 dny dovolat. Jednání se zákazníkem stylem "trhni si".
V porovní s tím docela slušné chování Aeroflotu, který poslal za pár minut voucher na 120% hodnoty letenky se 3letou platností (a to ještě za letenku, kterou jsem považoval za marnou, protože mi vlastní vinou propadla).