Vlákno názorů k článku ČD Kurýr: Neznalost personálu a honba za vlastním balíkem (TEST) od Makoň - myšlenka vznikla v roce 1995 a trvalo velmi...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 12. 2010 6:12

    Makoň (neregistrovaný)

    myšlenka vznikla v roce 1995 a trvalo velmi dlouho,než byli tehdejší úředníci generálního ředitelství ochotni takovou vůbec přijmout.Vznikla pracovní skupina,ve které autor myšlenky nebyl - nebyl na jejich úrovni - a vymysleli kočkopsa.Můj původní návrh byl,že tato přeprava drobných zásilek může konkurovat poště ,ale za předpokladu,že i bude doručena.Tedy že příjemce nebude muset běžet na nádraží,ale že mu dráha po oznámení zásilku přinese.Jenže tohle nové bylo nad rámec chápání úředníků a tak dráha zůstala stát opět na půlce cesty.
    To,že dnes zaměstnanci neví,neznají,nemají zájem má jednoduché vysvětlení.Provoz ČD se rozdrobil na mnoho úseků,který má mnoho náčelníků,vesměs bez velkých zkušeností.Na jednom výběrovém řízení na dozorčího osobní přepravy byl vysloven požadavek,aby tento neměl moc velké vazby na dráhu.A místo dostala velmi mladá mající jiné přednosti.Ta teď řídí ty starší a zkušené,které z jejího rozhodování mají legraci. Dnes v železniční stanici není vedoucím směny výpravčí,který byl nadřízen všem ostatním a který měl zájem o spokojenost cestujících.Ten má jen zajištění jizdy vlaků,jízdenky řídí jiný přednosta,balíky zase jiný,úklid má na starosti najatá firma a tak bych mohl pokračovat.Jako ilustraci - na zastávce bylo nutné vyměnit dveře.Přijeli dva pracovníci a provedli-bez kliky a zámku.Pro ten účel přejeli další dva z jiného úseku a osadili kliku.Čtyři lidi,dvě auta, jedny dveře a celá směna.

  • 22. 12. 2010 8:46

    dalich .

    Pěkně popsáno. Vzpomínám si na začátky ČD Kurýr. Fungovalo to tak, že ze stanice vám sice zavolali, že máte zásilku, ale nevolali na mobily, protože to bylo "drahé". K tomu existovala služba, tuším že se jmenovala Partner ČD Kurýr nebo tak nějak, která za příplatek zajistila buď převzetí zásilky u odesílatele od stolu, dodání zásilky příjemci na stůl nebo obojí najednou. Zabíjela to však cena i lhůty pro objednání služby. Kdyby se dopilovala, mohla to být skvělá konkurence, jaká tu dodnes chybí (alespoň pro běžné spotřebitele, pro firmy podobné služby existují, byť ne od ČD).

    Já osobně spíše než ČD Kurýr využíval spěšniny. To byla služba, která mi dodnes chybí a neměla konkurenci. Dobrá cena + rychlost doručení, často stejně jako ČD Kurýr. Posílal jsem tak i dopisy své tehdejší přítelkyni :-)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).