myšlenka vznikla v roce 1995 a trvalo velmi dlouho,než byli tehdejší úředníci generálního ředitelství ochotni takovou vůbec přijmout.Vznikla pracovní skupina,ve které autor myšlenky nebyl - nebyl na jejich úrovni - a vymysleli kočkopsa.Můj původní návrh byl,že tato přeprava drobných zásilek může konkurovat poště ,ale za předpokladu,že i bude doručena.Tedy že příjemce nebude muset běžet na nádraží,ale že mu dráha po oznámení zásilku přinese.Jenže tohle nové bylo nad rámec chápání úředníků a tak dráha zůstala stát opět na půlce cesty.
To,že dnes zaměstnanci neví,neznají,nemají zájem má jednoduché vysvětlení.Provoz ČD se rozdrobil na mnoho úseků,který má mnoho náčelníků,vesměs bez velkých zkušeností.Na jednom výběrovém řízení na dozorčího osobní přepravy byl vysloven požadavek,aby tento neměl moc velké vazby na dráhu.A místo dostala velmi mladá mající jiné přednosti.Ta teď řídí ty starší a zkušené,které z jejího rozhodování mají legraci. Dnes v železniční stanici není vedoucím směny výpravčí,který byl nadřízen všem ostatním a který měl zájem o spokojenost cestujících.Ten má jen zajištění jizdy vlaků,jízdenky řídí jiný přednosta,balíky zase jiný,úklid má na starosti najatá firma a tak bych mohl pokračovat.Jako ilustraci - na zastávce bylo nutné vyměnit dveře.Přijeli dva pracovníci a provedli-bez kliky a zámku.Pro ten účel přejeli další dva z jiného úseku a osadili kliku.Čtyři lidi,dvě auta, jedny dveře a celá směna.
Pěkně popsáno. Vzpomínám si na začátky ČD Kurýr. Fungovalo to tak, že ze stanice vám sice zavolali, že máte zásilku, ale nevolali na mobily, protože to bylo "drahé". K tomu existovala služba, tuším že se jmenovala Partner ČD Kurýr nebo tak nějak, která za příplatek zajistila buď převzetí zásilky u odesílatele od stolu, dodání zásilky příjemci na stůl nebo obojí najednou. Zabíjela to však cena i lhůty pro objednání služby. Kdyby se dopilovala, mohla to být skvělá konkurence, jaká tu dodnes chybí (alespoň pro běžné spotřebitele, pro firmy podobné služby existují, byť ne od ČD).
Já osobně spíše než ČD Kurýr využíval spěšniny. To byla služba, která mi dodnes chybí a neměla konkurenci. Dobrá cena + rychlost doručení, často stejně jako ČD Kurýr. Posílal jsem tak i dopisy své tehdejší přítelkyni :-)
Dvě poznámky. Za prvé, jaká to je vizitka pro ČD? Inzerují službu, sami ji neznají, de facto nic nevědí, a o doručení balíčku se zasloužil jedině zákazník, protože předávání informací mezi zaměstnanci ČD evidentně nefunguje. Za druhé, já čekat na balíček a byv donucen k takovým šíleným akcím, jsem taky pěkně nas***ý. Pravda, novináři atd. ale ruku na srdce, bez kapky emocí to není "naživo" a podle mě to zdaleka není tak zlé, jak naznačujete. (A za třetí, *nemít rád ČD* je přímo úměrné tomu, jak moc využíváte jejich služeb i "služeb".)
Blíží se Vánoce a emocím se dává průchod :-) Ale tady nejde o emoce. Schválně jsme chtěli zkusit rychle poslat zásilku, V tomto případě šlo o zásilku, která obsahovala (často zapomínaný) zdroj k notebooku, kdy člověk typicky na zásilku čeká jako na smilování. Ale podobně lze poslat narychlo koupený či zapomenutý dárek, a tady jde o rychlost rozhodně.
Já si s ČD užívám opravdu hodně, pomalu by mi měly začít platit za to, že využívám jejich sluby :-) Ten problém je klasický: služba je dobře postavená a za dostupnou cenu nabízí rozumnou hodnotu. A pak tady je proces, který tuto službu dokáže spolehlivě zabít, k tomu přidejte neinformovanost zaměstnanců. A podobné je to u dalších služeb ČD.
ČD se hodně změnily, prošli pozitivním vývojem dopředu. Ale stále v sobě mají hodně kostlivců, kteří spolehlivě zpomalí jinak správně našlápnuté služby. Není to myšleno ve zlém, je to povzdech.
Dobrý den, smršť kritiky je v článku proto, že se všechno uvedené skutečně stalo. Kdyby služba fungovala tak jak má, žádná kritika by v článku být nemohla nemyslíte? Nejsem zavilý odpůrce drah, sama je dost využívám. Toto byl pouze test (něco jako nebankovní půjčky - prostě občasný mystery shopping) a ne žádná pomsta ČD.
Pěkné Vánoce všem, zdraví Gábina Klimánková
Díky za ten článek, mám taky dojem, že ČD sice urazily za posledních pár let docela kus cesty, ale pořád je brzdí jednak nepořádek, a potom neznalost - ovšem při krkolomnosti všech procedur a produktů se není moc čemu divit... xkrát se mi stalo, že jsem věděl víc než zaměstnanci nebo že informace dané v jedné stanici mi v jiné ani nechtěli věřit...
Copak hoši, ale co teprve jak budou naštvaní hošani, až si to přečtou:)
Já myslel, že tu žalobu -na neplatnost výpovědi odborného manažera a jeho nahrazení kreativní aktivistkou bez odborné kvalifikace- řeší soud na Praze 1 zcela zbytečně a vše funguje lépe než "za starých časů".
Nebojte, nejsem ten manažer. Nemám důvod být "hodně emotivní", jen důvod ke zvracení by se našel :-D
Přiznám se, že mne zarazila jedna věc. Předpokládám, že zásilka byla odeslána vlakem, který jede z Ústí přes Holešovice na pražské hlavní nádraží. Nechápu proto, proč nemohla zaměstnankyně v Holešovicích poslat redaktory-příjemce zásilky na hl.n., místo toho, aby balík ještě zdržovala posíláním zpět. Vždyť z Holešovic na hl.n je to jen pár stanic metrem a tak mohl mít příjemce zásilku dávno v rukou, místo aby na ni zbytečně čekal dalších několik hodin. Bylo by to rychlejší a jednodušší pro příjemce i ČD. Ale proč chtít od zaměstnanců ČD aby dělali věci jednoduše, když to jde složitě, že ano.
Ta kritika je zcela odpovídající. V tomto směru má autorka článku moji plnou důvěru.
Bohužel mne vůbec nepřekvapuje, že zaměstnanci ČD neznají služby, které poskytují. Když si uvědomíme, jací lidé a za jaké peníze tam pracují, tak to prostě lepší být nemůže. Nikdo z těch "chudáků" se nepřetrhne a každý je rád že má práci a výdělek.
Co se týká reklamace, tak já bych to půlhodinové čekací moření se nepodstoupil. Sem už dost starej na to, abych věřil na něco co je nepravděpodobné. :-)
Vyřešil bych to písemně tak, že by z toho bolela hlava i ruka ty homoklády ve vedení ČD, které ani zbla netuší, co se děje mezi lidmi na "dělnických pozicích".
Vyjádření mluvčího je sice hezké, nicméně je to ten poslední "hasič problémů", který má namasírovat a uklidnit nespokojenou veřejnost.
Pokud se má udít změna k lepšímu, je třeba začít jednat v Bohy na nejvyšších postech.
Gábino, děkuju za pěkný článek. Díky Vám vím, že se budu této "službě" snažit vyhnout jak jen to půjde. Máte můj obdiv za nasazaní v terénu.