Nedávno jsem si provedl letmý propočet kolik že to vlastně stát vyždímá od uživatelů českých silnic. Spotřební daň za palivo mi vyšla na částku zhruba 80 miliard Kč. 10 miliard dělá mýtné, dálniční známky a silniční daň. Zhruba 40 miliard by mohla být DPH za palivo i víc. Takže stát díky uživatelům silnic vybere zhruba 130 miliard Kč (hrubý propočet za rok 2011). Ve stejném roce však proinvestoval necelých 50 miliard ve všech investicích a celé údržbě celé české silniční sítě. Je tedy jasné, že řidič/majitel vozidla, je především super dojnou krávou státního rozpočtu. V kontextu s těmito čísly jsou směšné lži a tvrzení, že na údržbu silnic nejsou peníze a je třeba zvyšovat mýtné, daně a td. Pokud by se vybrané peníze vracely spravedlivě do silniční infrastruktury, měli bychom do deseti let pravděpodobně nejmodernější silniční síť v Evropě. Zastavme toto zlodějské přerozdělování a okrádání nás všech. Ivan Vávra, Brno.
"Zastavme toto zlodějské přerozdělování a okrádání nás všech." - jak to chceš zastavit? Já doposud jezdil do práce autem - bratru 25 km cesta, +-30 minut, městský prcek se spotřebou 6 litrů.
Když vidím raketový růst cen PHM a např. to, jak se na pronájem nějakého posraného ozvučení vyhodí 3x tolik, než by stál nákup nové techniky a její vyhození do stoupy, přesedlávám na veřejnou dopravu. Jedna cesta 35 Kč, bohužel včetně přemístění se na zastávku mně to místo 30 minut trvá 80 minut. Připojí se ještě někdo? Těžko...