Jen by mne zajímalo, jaké potenciální a reálné výhody nabízí elektromobil proti současné technologii spalovacích motorů, aby i ze strany uživatelů byl o ně větší zájem, protože s ohledem na součaný stav, těžko můžeme hovořit i jen o ekologii, natož o ekonomické opodstatněnosti.
Z uživatelského hlediska jde o přepravní schopnosti (nosnost, rychlost, dojezd, spolehlivost ...) a náklady, kde sice momentálně elektromobil vede na provozních nákladech, ale bude to tak jednoznančé i do budoucna (např. LPG, CNG)? Pořizovací ceny nemá zatím smysl vůbec porovnávat.
V čem nabízí elektromobil posun kupředu? Jen jde o jiný pohon, ve všem ostatním zatím jen dýchavičně dotahuje stávající stav a standard, přičemž i stávající a masově rozšířená technologie zaznamenává zásadní posuny kupřdu, např. v poklesu spotřeby paliva při nárůstu výkonu i hmotnosti aut.
Ano, druhý pohled je, že ve chvíli, kdy dojdou přírodní fosilní paliva to bude jedna z cest, tzn. v takovém případě již více nutnost bez ohledu na jiné faktory, ale tato situace je zřejmě ještě daleko.
> jaké potenciální a reálné výhody nabízí elektromobil proti současné technologii spalovacích motorů
Nezavislost na rope jste zminil. Taky neprodukuje splodiny v miste vozidla (kdyz vidim "moderni" maminy, jak vozi deti do skoly autem a tim nuti ty ostatni deti jit kazde rano 100 m kolem kourici kolony, tak se mi otvira kudla v kapse). Pak tam budou asi i nejake ty technicke vychyty, az se to trochu odladi, tak budou asi dost mene plytvat energii nez ty spalovaci.
Souhlas. V celé této diskuzi má Honza utkvělou představu, jak jsou super větrníky, slunečníky a elektromobily, ale je na hony vzdálen skutečné realitě a krátkodobým a střednědobým výhledům.
Již jsem to tu psal, ale elektromobily jsou technologicky JAKOBY připravené na masové nasazení, ale již 100 let chybí poslední drobnost - akumulátor (velká kapacita, malý objem a nízká hmotnost, přijatelná cena, rychlé a účinné dobíjení, odolnost proti nízkým tepotám). Dokud se s tímto nehne, všechno budou jen zbožná přání a sci-fi.
Myslel jsem to vic ze siroka ne jen pomer prikon/vykon. Jako treba ze by to se vsim vsudy mohlo byt mensi a lehci (a tim i uspornejsi). Nebo treba lepe vyuzivat energii pri brzdeni. Nebo treba vyvinout realne pouzitelne solarni panely na karoserii, aby se to dobijelo aspon trochu... Tady jeste urcite pujde hodne veci dost vylepsit.
Diskuse "co by mohlo být za dvacet let" je dost bezpředmětná, to můžu rovnou říct, že do té doby vymyslí motor, který bude čerpat energii z éteru zadarmo ;) Nebo, abychom zůstali u reálnějších variant, že se podaří dotáhnout mikroorganismy co budou fotosyntetizovat ethanol a auta budou jezdit dál se spalovacími motory, jen trochu upravenými.