Nu, ne tak docela. Ty penize samozrejme mam taky, ale prijde mi to takove mirne nelegalni. Ackoli je pravda, ze podminky Osobniho uctu jsem nikdy do detailu nezkoumal, nebot je obecne velmi drahy. Za to, co pouzivam ted bych tam platil mesicne tak kolem 300 korun a to mi tech 100 tisic nikde nevydela.
To těžko. Pokud bude 100.000 Kč „na cestách“ 3 dni, a více by nemělo být potřeba, tak to je ztráta při úroku 2,5% p.a. 17,5 Kč. Ve skutečnosti ale méně, neboť předpokládám, že část z 100.000 „nahradí“ výplata.
Druhá věc je, že mi nepřijde vhodné tohle dělat. Hlídat si to, zadávat příkazy, nevědět kdy a zda to zruší… To je lépe jít rovnou do jiného ústavu, kde mě k takovým pitomostem nenutí.
RB má podmínku, že to nesmí být z jiného mého účtu u RB. Už roky si takhle posílám peníze ze spořicího účtu u ING a nadbytek, co nespotřebuju, si zase obratem pošlu zpět. Mám tak účet zadarmo, kartu zadarmo a na poplatky za transakce mi banka dá 20 Kč měsíčně bonus. Navíc si myslím, že dost rodin si může nechat posílat obě výplaty na jeden účet a těch 25 tisíc měsíčně v pohodě dá a ani nemusí nějak švindlovat.
Dřív jsem posílal 15 tisíc, teď je to 25, ale pořád se to, myslím, dost vyplatí.
Tak ti na to nepřišli:
Do příjmové transakce se nezapočítávají následující operace:
příchozí platby z běžných účtů téhož majitele, příchozí platby ze Spořicího účtu téhož majitele, převody z termínovaných vkladů na běžný účet, převody mezi jednotlivými měnami účtu (konverze měn), kreditní převody ve prospěch běžného účtu z úvěrových účtů, připisované úroky, reverzní karetní transakce.
Ano, pro obycejneho smrtelnika jiste, ale pro banku by jiste nebyl problem si otuknout, ci je konto, ze ktereho prisly penize. Ale to neni dulezite. Dulezite je, ze nikde v obchodnich podminkach treba one CS neni explicitne zakazano si ty penize posilat ze sveho sporiciho uctu. A odpoved z jejich centra mi to neprimo potvrdila. Nebudou to resit, dokud to nebude ve vetsi mire. Musim se priznat, docela me to laka. FIO ani mBank pro me nepredstavuje model 100% plnohodnotne banky a CS nemohou ve sluzbach vyznamneji konkurovat. Jedine v penezich a to by se timto dalo resit.
U Raiffeisen vám tento typ účtů vnucují jak jen mohou. Ty staré by nejradši zrušily.
Pokud nemáte dostatečný příjem, druhý účet, partnera, … tak vám doporučují peníze vybrat a na účet znovu vložit. U „levnějších“ variant e-Konta jsou podmínkou obraty, ne zůstatky ke konci měsíce.
Jsou i lidé, a není jich málo, kteří by teprve potom mohli utrácet. Rozhodně by, tito lidé, nesměli splést pořadí a neutrácet před touto „rošádou“.
Dále, vám banka za vaše peníze dává symbolickou odměnu, která v současnosti, dokáže pokrýt náklady spojené s tímto výběrem a vkladem.
Jaká je strategie této banky si odhadnout nedokáži. V minulosti jsem si myslel, že chce především majetné klienty. Dnes si jistý nejsem. Také je v současnosti, pro běžného člověka, témeř nemožné zřídit si u nich účet jiného typu než e-Konto.
Já jsem platíval za PS Klasika 80–120Kč měsíčně a to nepočítám výběry na poště než je řádně zdražili. Přitom operací jsme měl pár – většinu sežraly poplatky za dvě karty a vedení účtu. Mě se to nezdá málo a z tohoto subjektivního pohledu je PS drahá banka. Ale teď po přestupu to už delší dobu nesleduju. :) Máš pocit, že jejich běžné účty zlevnily? Já mám pocit, že těmi ERA účty začali spíš ještě víc zdražovat.
Ostatně banky nám budou sázet poplatky tak dlouho, dokud si to necháme líbit. A dobře nám tak, když jsme líní hlasovat nohama. Pěkný den!
Postžiro zadarmo jsem dělala manželovi asi v březnu, od té doby má vedení účtu i karty zadarmo, výběry z bankomatu, příchozí + odchozí platby při elektr. bank. také 0,– Kč.
Stačilo tavolat na Infolinku 800 210 210 (tedy musel on sám jako majitel účtu). Přecházel z tarifu Klasik a jediný poplatek byl 26,– Kč právě za změnu tarifu. Ovšem to bylo před érou Ery, ale na té infolince by vám měli sdělit, zda to jde či ne. Jinak bohužel pošťáci o tomto sami mnoho nevědí a finanční centra PS – to je vůbec zoufalství… radši zkuste stránky Poštovky…
Na postžiro zadarmo sem se ptal v lednu 2010 tohoto roku a opravdu sem se nedověděl vůbec nic. Pracovnice za přepážkou o něm nevěděla vůbec nic, aspon se tak tvářila. Je to malá pošta. Na přepážku nechodíme vůbec, veškeré transakce přes net a vybírámě z bankomatu. Pro balík si tam zajít musím :-). Nechápu proč by postžiro pro mě nemělo být???
Zkuste finanční centrum PS. Jsou v každém větším městě, kde, to zjistíte lehce na stránkách PS. Není to žádný problém, podmínkou přechodu je skutečně je podání žádosti na finančním centru. Zda to zde i telefonicky, nevím, nezkoušel jsem. Mohu vás ale ujistit, že tento typ konta používám od jeho vzniku, nezaplatil jsem ani korunu na poplatcích, krom již zde zmíněných 26,– Kč za změnu programu. A pokud zde někdo tvrdil, že se platí za vedení, tak podává špatnou informaci.
Pokud jsem článek dobře četl, tak byl o tom, jak a kde mít plnohodnotný účet s nulovými poplatky. Plnohodnotným se pak má na mysli, že můžete vybírat peníze na pobočce, dávat příkazy na pobočce atd. Konto PS ZADARMO však k takovému účelu není určeno, neb i podle reklam je určeno klientům, kteří na pobočku nechodí a vše vyřizují prostřednictvím přes net. Tento účet mám od jeho vzniku, jsem s ním absolutně spokojen, protože funguji s nulovými poplatky (v průměru 4–5 jednorázových příkazů, 3 pravidelná inkasa, 5–6 pravidelných trvalých příkazů, dvě platební karty, 3–4 výběry z bankomatu, to vše za měsíc), ovšem na pobočce jsem byl naposledy, když jsem žádal o převod konta Klasic na konto Zadarmo. Jinak, pokud byste něco potřeboval na pobočce (třeba vybrat vyšší hotovost), doporučuji vám prostudovat ceník. Pak pochopíte, proč autor toto konto do článku nezahrnul.
Ten co to nikdy nezkoušel… Ano, tyhle metody skutečně fungují. Ale nemyslím, že je dobré je prezentovat v článku na webu věnovaném financím. Přeci jen jde o rady jak přechcat banku. Pokud se něco takového bude dít ve velkém, banka si je nenechá líbit. Už druhý kontroverzní článek téhož autora v krátké době…
Naopak, už jsem to psal u srovnání cen elektřiny – jen víc takových článků, co dokáží porovnat více produktů / služeb a jak se dostat k něčemu, co je levně nebo zcela zdarma. Nejde o to přechcat banku, ale chovat se ekonomicky, pokud k tomu mám důvod a chci to. To byste taky mohl napadnout kupující v HM/SM, že si jdou koupit 10 kilo kuřecích řízků za 89 za kilo, když jsou v akci a že ochcáváte obchodníka, který to má v nabídce. Obchodník na tom může vydělat, na nízkou cenu natáhne kupující, kteří u něj koupí i jiné, dražší zboží. Může samozřejmě nastat i varianta, že kupujcíí si koupí jen ty levné řízky a mléko, které má obchodník předražené, nakoupí zase u jiného obchodníka, který to má levnější nebo počká na akci, ve které to ten stávající obchodník bude mít zlevněné. Samozřejmě, pokud by byli v převaze kupující, kteří nakoupí jen akční zboží, musí obchodník slevit z nároků na svůj zisk nebo přehodnotit obchodní strategii a např. vydávat cenu 159 za kilo kuřecích řízků jako za super výhodnou a doufat, že se na to pár zákazníků chytí. A zrovna tak to bude fungovat u banky. Zjistí-li nějaký zvýšený počet převodů mezi účty za účelem vyhnout se nějakým poplatkům, tak banka asi nesleví z nároků na zisk, tak tyhle operace zpoplatní nebo zakáže, případně zpoplatní něco jiného. Ale ta cesta, jak se (zatím) vyhnout poplatkům, tu existuje a díky těm, co na takovou cestu poukazují.
Řada lidí nemá čas či chuť porovnávat informace na webu jednotlivých bank (mnoho lidí u nás stále internet ani nemá). Takhle ten článek může u řady nekonzervtaivních klientů vyvolat chuť něco změnit. Tak jako si někdo na Měšci může vybrat banku dle kurzu u platební karty nebo dodavatele elektřiny, tak se nyní může rozhodnout a vybrat i jiné produkty, a já jen doufám, že v rozborech a návodech jak ušetřit bude Měšec pokračovat i nadále. A případně po čase může vyvolat původní článek a přidat k němu, co se ta nějakou dobu změnilo, zda banka nebo klienti nějak reagovali.
Háček je v tom, že tohle není porovnání produktů a služeb. Tohle je návod jak splnit podmínky pro získání jistých výhod poskytovaných bonitním klientům, aniž byste takovým klientem byli. Vlastně je to navádění k takovému malému podvodu na banku. Když to bude dělat dost lidí, bude muset banka tyto výhody snížit, zrušit, nebo alespoň upravit podmínky jejich získání.
Pokud chcete srovnávat s nákupem u obchodníka, tak máte špatné srovnání. Tento článek byl ekvivalentem rady: „Napište si nákup do nákladů kamarádovy firmy a dejte mu peníze hotově. Vy nemusíte platit DPH a on získá černé peníze. Jediný kdo utře hubu je stát.“. To je taky rada jak využít legálně existující postupy k získání neoprávněné výhody. Každý ji zná a taky o tom nikdo nepíše články, protože by to bylo navádění k podvodu. Proto jsem proti takovýmto článkům na jinak celkem seriózním webu jakým měšec dosud byl.
Jakej podvod? Ve stanovach je jasne receno, ze jde o kreditni obrat. Neni tam nikde receno, jak se ma dosahnout. Budeme-li hodne dusledni, i na tech par dnu, co bude treba ta CS ty velky penize na konte, na tom vydela. Rozhodne vic, nez kdyby to nedelal nikdo. Ano, je to rekneme nemoralni, ale neni to protizakonne. A tim padem tento clanek nemuze byt navadenim k podvodu, jinak by bylo mozno tento server zazalovat. Ok?
Jen jsem uvedl na správnou míru to Vaše srovnání s nákupem v obchodě. Ano, v mezích zákona by to nejspíš mělo být, samozřejmě záleží na nastavení pravidel v té které bance a metodě jakou konkrétní člověk k docílení limitů použije. Přinejmenším je to ale opravdu nemorální, jak ostatně sám uznáváte. Takže je tu otázka, jestli by k něčemu takovému měl server jako Měšec navádět.
A co vám na tom vadí? Proč takové rady považujete za kontroverzní? Je přeci věcí bank, že mají nějaké díry ve svých pravidlech. A pokud na ně někdo přijde, tak mi připadá naprosto správné, že se o svých zkušenostech podělí s ostatními. Ber nebo nech být. Mám někde ve své knihovně knihu od cca 1000 legálních způsobech, jak se vyhnout placení daní. Pokud tyto způsoby využiji, tak jsem někoho „přechcal“? Když jako obchodník koupím vagon rajčat po 10,– Kč za kilo a prodám je po 20,– Kč, tak jsem zase někoho „přechcal“? Víte, tržní hospodářství není jen o tom, že si budete cpát kapsy vy bankéři a další na úkor lidí, ale také o tom, že lidé si mezi sebou vymění informace, jak si, samozřejmě legálně, napsat kapsy na úkor vás. A když to banky změní? Já myslím, že né. Oni totiž občané jsou v jádru velice líní, což je znát i na tom, že klidně užívají drahé účty, platí vysoké poplatky, ale nadávají na to, jak jsou okrádáni, byť neudělají nic proto, aby i v tomto směru něco ušetřili. Takže, autore, díky za článek. A jen tak dál!
Už to tady proběhlo výše. Hledat díry v pravidlech a využít je ve svůj prospěch je možná zákonné, ale nikoli morální. Toleroval bych takovéto rady u principiálně nemorálních oborů, jako je třeba hazard. Svého času se takové díry také objeví i tam, ale je to opravdu výjimka. Do této kategorie banky neřadím. Mimochodem nevím proč používáte označení vy bankéři. Pokud se domníváte, že můj názor je angažovaný, tak se mýlíte. V bance, ani jiné finanční instituci, jsem nikdy nepracoval.
Co je na bankovnictví morálního? Je to jen kšeft, kde pravidla určuje banka a klient většinou tahá za kratší konec. Pokud se pravidla ukážou ve váš neprospěch a budete se ohánět morálkou, tak se vám taky vysmějou. Banka není charita a snaží se nastavit svoje pravidla ve svůj prospěch tak, aby na vás vydělala. Pokud dokáže ta samá pravidla využít ve svůj prospěch klient, proč by v tom měl být problém?
Bankovnictví je obchod s penězi, který dnešní společnost pro svou funkci potřebuje. Obchodovat se dá různě. Můžete být obchodník co druhého vypeče při každé příležitosti, ale nemusíte. Zrovna tak můžete být zákazník, který obchodníka nepřiměřeně zatěžuje takovým způsobem, že mu místo zisku působí ztrátu.
.
A to je podstata toho v čem se neshodneme. Já tvrdím, že je dobré se i k obchodnímu partnerovi (kterým pro mě banka je) apriori chovat slušně. Tedy tak, jak druhá strana obchodu očekává. A totéž vyžadovat od ní. Pokud budu druhou stranou zklamán, není problém jít o dům dál. Rozhodně mi nepřijde vhodné hledat díry v pravidlech za účelem je obejít. Každý obchodní model nějaké procento takovýchto ztrát snese. Ale jen do nějaké hranice. Pak přestane fungovat a musí se nahradit novým.
.
Ale lidi jsou holt už takoví. Krásně je to vidět např. na využívání statutu „osoby blízké“ u dopravních přestupků. Je to asi nejznámější klička v zákonech a použije ji 95 procent těch, co se dostanou ke správnímu řízení. Kolik z nich vědomě lže za účelem získání finanční výhody? K tomu samému, jen jinou formou, nabádal i tento článek. Proto se mi z principu nelíbí, ale většina ho klidně akceptuje.
Myslím, že pro hodně lidí by byla zajímavá informace, kolik by stálo měsíční vedení uvedených účtů, v případě nesplnění bankou předepsaných podmínek pro „bezplatné“ vedení účtu.
Já vím, to že byste podmínky nesplnily, by se vám (třeba zrovna vám, paní co to čtete) stát nemohlo!?
Vcera jsem poslal na zaklade teto diskuze dotaz na CS, jak je to mozne. A prisla odpoved, ktera skutecne uz nekde vyse zaznela, ze o tom vi, ze stavajici podminky to umoznuji, a ze pri vyssi mire zneuzivani techto moznosti pristoupi k nejakemu omezeni smluvnich podminek. Nic dal. Tak jsem napsal jeste jinam natvrdo, ze kdyz to neni nelegalni, ze si to zalozim a budu to takto provozovat. Zatim odpoved neprisla…
Autor je nejspíš specialista asi jako já, protože jinak by věděl, že u Exkluzivního konta u ČSOB jsou nulové poplatky pouze zbožným přáním a lákavou reklamou. Zřiďte si toto konto a zjistíte, že inkas je měsíčně zdarma jen několik (tuším 3) a když si např. změníte trvalý příkaz, tak vám naúčtují 16,–Kč. Naše banky zkrátka ještě nedospěly a stále se jakkoli snaží klienta odrbat. A to nejlépe tak nějak potajmu, to frčí nejvíc.
Ostatní popisované alternativy neznám, ale nedivil bych se, kdyby se u každé objevilo nějaké to ALE :-)
Už jsem tuto skutečnost využivání účtu zdarma u ČS popisoval 13.7.2010 jako komentář ke článku viz text níže – 1 a 2 varianta.
Opravdu to funguje. Trochu je mi líto, že to MĚŠEC pouze zkopiroval.
Varianta 1:
Založíte si účet u ČS a mkonto u mbank.
Na účtu u ČS si nastavte „Program výhod“ viz. odkaz
http://www.csas.cz/banka/menu/cs/lide/nav00000_lide_nds_5_prod_2989
Během měsíce provedete převody mezi účty ve výší 100 000 Kč (2×50000Kč nebo 10×10000Kč).
K účtů u ČS si nastavíte – platby v rámci ČR zdarma a výběry z automatu zdarma a další výhody jako např. spořící plán, zlatou kartu, atd.....
Za vedení účtu u ČS neplatíte nic a ještě máte výhodné úročení 2,5% (do 50000Kč) a např. zlatou kartu.
Varianta 2:
Kdo nechce zakládat mkonto u mbank tak založí si další druhý účet u ČS na blízkou osobu (manželku, dítě…) a další postup viz varianta 1.
Vše funguje a mám to odzkoušené.
Mžná za zmínku stojí i nabídka KB, kde může mít zaměstanec účet zdarma (odpuštěný měsíční paušál), pokud i zaměstnavatle má účet v KB a posílá z něj zaměstanci výplatu na jeho účet v KB?
Podle výše příchozí částky je možno mít až slevu na extra konto zdarma, což v tom odpuštěném paušálu prakticky kryje většinu běžného pravidelného provozu.
V podminkach pro ucet zdarma u Raiffeisenbank chybi zasadni podminka, ze k uctu MUSI byt vydana PLATNA debetni karta. Sam jsem mel splneny vsechny ostatni podminky a RB se ani nemahalo mi sdelit, ze karta, kterou zkratka nepouzivam vyprsela a jen se mi na uctu objevilo lakonicke „Srpava uctu 165,–“, tak jsem se nakrknul a ucet prevedl jinam.
Nikam jinam než do komerčky bych peníze nevložil.. Že je drahá ? To je předsudek, je nejlepší a nejmíň otřesitelná vlivy okolního světa díky svému obrovskému postavení na českém trhu a zahraničním vlastníkem ...
Účet zdarma, u modrý pyramidy stavebko, penzijko a další věci zdarma díky schopnému poradci ... Nedal bych na tyto dvě instituce jdoucí ruku v ruce dopustit..